| Forfatter |
|
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj Kaptajn
Hvordan går det med at få "medlemmer" i hvores Snell-Loge, jeg synes Snelle-folkene er lidt sløve i optrækket, eller er der bare ikke så mange af dem .
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, indtil videre er vi:
- Kaptajnen (ppp_dk)
- 2. Styrmand (Allan)
- 3. Styrmand (Dumbo)
Men det må jo ikke glemmes at det er både vanskeligt og hemmeligt at blive optaget 
Nu kommer sommeren jo desværre, hvor at aktiviteterne falder noget...
Jeg forestiller mig en lytteklub, hvor erfaringer men også ny inspiration til musik vil være en væsentlig del af det hele.
Sidst, men ikke mindst, socialt samvær med ligesindede...
Men som sagt, det første møde kan godt være hos mig og det skulle ikke undre nogen om kaptajnen gav en lille en til ganen...
Eneste krav, måske nærmest overflødigt at nævne: du har en Snell og er glad for den!
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Jo, indtil videre er vi:
- Kaptajnen (ppp_dk)
- 2. Styrmand (Allan)
- 3. Styrmand (Dumbo)
Men det må jo ikke glemmes at det er både vanskeligt og hemmeligt at blive optaget Ja ja, vi må nok hellere lade være med at fortælle noget om optagelses-ceremonien, folk skulle jo ikke gerne blive afskrækket 
Nu kommer sommeren jo desværre, hvor at aktiviteterne falder noget... Ja men til gengæld stiger temperaturen 
Jeg forestiller mig en lytteklub, hvor erfaringer men også ny inspiration til musik vil være en væsentlig del af det hele. Lyder dejligt.
Sidst men ikke mindst socialt samvær med ligesindede...
Men som sagt, det første møde kan godt være hos mig og det skulle ikke undre nogen om kaptajnen gav en lille en til ganen... Lyder endnu dejligere 
Eneste krav, måske nærmest overflødigt at nævne: du har en Snell og er glad for den! Ja nemlig ja |
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....ja, vi er åbenbart kun en hård lille kerne....
Men jeg synes da, at det er fedt at vi kan samles og måske engang mødes også.....
Det er sgu altid fedt, at høre om andres erfaringer......og det blir spændende at få lyttet til nogle andre Snell'er.... 
PS. Mht en lille en til ganen, så siger den kære Stewart jo også at "man spil'eme ikke kan fiske ål uden Fernad Branca".....det gælder vel også ved musik-lytning.... 
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
He he....ja, vi er åbenbart kun en hård lille kerne.... Ja ja, Jyden er stærk og sej .
Men jeg synes da, at det er fedt at vi kan samles og måske engang mødes også..... Glæder mig.
Det er sgu altid fedt, at høre om andres erfaringer......og det blir spændende at få lyttet til nogle andre Snell'er.... Yessør
PS. Mht en lille en til ganen, så siger den kære Stewart jo også at "man spil'eme ikke kan fiske ål uden Fernad Branca".....det gælder vel også ved musik-lytning.... Det gør det helt sikkert |
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....men den stemning her allerede, så tror jeg bestemt der venter et par fede timer forude i musikkens, og ikke mindst Snell'ernes tegn....
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
He he....men den stemning her allerede, så tror jeg bestemt der venter et par fede timer forude i musikkens, og ikke mindst Snell'ernes tegn....  |
|
|
Ja det blir´ spændene at se hvad det kan udvikle sig til .
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
dumbo skrev:
|
He he....ja, vi er åbenbart kun en hård lille kerne.... Ja ja, Jyden er stærk og sej . Nemlig ja, det er ingen problem da...
Men jeg synes da, at det er fedt at vi kan samles og måske engang mødes også..... Glæder mig. Do, Yes sir, Yessør!
Det er sgu altid fedt, at høre om andres erfaringer......og det blir spændende at få lyttet til nogle andre Snell'er.... Yessør Hov-hov-hov, det er Kaptajnens ordvalg og røde farve du bruger - hvordan vil ha at folk kan hitte ud af det???
PS. Mht en lille en til ganen, så siger den kære Stewart jo også at "man spil'eme ikke kan fiske ål uden Fernad Branca".....det gælder vel også ved musik-lytning.... Det gør det helt sikkert Jeg må se om jeg kan vænne mig til denne drik, sidste gang jeg prøvede er en halv menneskealder siden UDEN success  |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj Kaptajn,
He he....jeg kan altså også sagtens undvære Fernad Branca'en, syntes såmænd bare lige "sætningen" passede ind i sammenhængen....
Altså.....ingen sure miner her, hvis du ikke disker op med det stads... 
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
dumbo skrev:
|
He he....ja, vi er åbenbart kun en hård lille kerne.... Ja ja, Jyden er stærk og sej . Nemlig ja, det er ingen problem da...
Men jeg synes da, at det er fedt at vi kan samles og måske engang mødes også..... Glæder mig. Do, Yes sir, Yessør!
Det er sgu altid fedt, at høre om andres erfaringer......og det blir spændende at få lyttet til nogle andre Snell'er.... Yessør Hov-hov-hov, det er Kaptajnens ordvalg og røde farve du bruger - hvordan vil ha at folk kan hitte ud af det??? Kaptajnen må meget undskylde, 2.styrmanden vil fremover kun bruge fis-lilla 
PS. Mht en lille en til ganen, så siger den kære Stewart jo også at "man spil'eme ikke kan fiske ål uden Fernad Branca".....det gælder vel også ved musik-lytning.... Det gør det helt sikkert Jeg må se om jeg kan vænne mig til denne drik, sidste gang jeg prøvede er en halv menneskealder siden UDEN success  |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SNELL-rødder ;)
Ja, så fik jeg Snell B Minor på plads igen og det er STORT med den ægte vare på gulvet igen! Jeg har brugt en del kræfter på højtalere siden Allan købte mine gamle Snell B og er nok blevet overbevist om, at det er SNELL der er sød musik i mine ører... Der er noget helt specielt over klangen! I mellemtiden, har jeg også konstateret at mit forstærkersæt Luxman M+C 03 sandsynligvist ikke har nok MAD i kanalerne til at udnytte Minor B til fuldt udbytte. Derfor er jeg på jagt efter noget seriøst kraftkerneværk - fx sådan en som "Jumbo-Brian" har. Har skrevet til en del, så det lykkes nok i næste uge. Så derfor kommer der ikke testresultater før der er "hul igennem" i hele kredsløbet.
Mine Snell B Minor er de nyeste der er produceret, de er fra efteråret 1999. Så finish og enheder er i topform. Jeg regner med at fotografere alle stumperne, lige fra kabler til Minor, når kabalen er gået op...
HYGGE her fra Blegind ved Hørning __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Hej SNELL-rødder ;) Ohøj mester, spotter Kaptajnen et kommende medlem?
Ja, så fik jeg Snell B Minor på plads igen og det er STORT med den ægte vare på gulvet igen! Jeg har brugt en del kræfter på højtalere siden Allan købte mine gamle Snell B og er nok blevet overbevist om, at det er SNELL der er sød musik i mine ører... Der er noget helt specielt over klangen! I mellemtiden, har jeg også konstateret at mit forstærkersæt Luxman M+C 03 sandsynligvist ikke har nok MAD i kanalerne til at udnytte Minor B til fuldt udbytte. Derfor er jeg på jagt efter noget seriøst kraftkerneværk - fx sådan en som "Jumbo-Brian" har. Har skrevet til en del, så det lykkes nok i næste uge. Så derfor kommer der ikke testresultater før der er "hul igennem" i hele kredsløbet. Har også lånt en SiriuS DMC-200 effekt (384 W/4 ohm) og effekt er tilsyneladende lige noget for A3i...
Mine Snell B Minor er de nyeste der er produceret, de er fra efteråret 1999. Så finish og enheder er i topform. Jeg regner med at fotografere alle stumperne, lige fra kabler til Minor, når kabalen er gået op... Kan du beskrive forskellen mellem B og B minor?
HYGGE her fra Blegind ved Hørning Hygge herfra også fra Kaptajnen... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh... men de har jo ikke noget læder på???
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lux550 Freak skrev:
| øhh... men de har jo ikke noget læder på??? |
|
|
Nej, det er jo ikke en Sonus Faber!
|
| Til top |
|
| |
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Lux550 Freak skrev:
| øhh... men de har jo ikke noget læder på??? |
|
|
Nej, det er jo ikke en Sonus Faber! |
|
|
...og mig som troede at højttalere skulle være i lak og læder.... 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Den her har heller ikke læder på Snell II 

|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heller ingen hverken lak eller læder her, men til gengæld har jeg de nye moderigtige Snell E som kan formes som man lyster. Ret fikst  .
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Hej SNELL-rødder ;)
Ja, så fik jeg Snell B Minor på plads igen og det er STORT med den ægte vare på gulvet igen! Jeg har brugt en del kræfter på højtalere siden Allan købte mine gamle Snell B og er nok blevet overbevist om, at det er SNELL der er sød musik i mine ører... Der er noget helt specielt over klangen! I mellemtiden, har jeg også konstateret at mit forstærkersæt Luxman M+C 03 sandsynligvist ikke har nok MAD i kanalerne til at udnytte Minor B til fuldt udbytte. Derfor er jeg på jagt efter noget seriøst kraftkerneværk - fx sådan en som "Jumbo-Brian" har. Har skrevet til en del, så det lykkes nok i næste uge. Så derfor kommer der ikke testresultater før der er "hul igennem" i hele kredsløbet.
Mine Snell B Minor er de nyeste der er produceret, de er fra efteråret 1999. Så finish og enheder er i topform. Jeg regner med at fotografere alle stumperne, lige fra kabler til Minor, når kabalen er gået op...
HYGGE her fra Blegind ved Hørning
|
|
|
Hehe ja vi må da håbe at du nåede at nyde dem siden de allerede er på udskiftningslisten igen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
Heller ingen hverken lak eller læder her, men til gengæld har jeg de nye moderigtige Snell E som kan formes som man lyster. Ret fikst . Oki, den første udgave af E i buet udgave - matcher perfekt den buede dør ...
vh, Kenneth |
|
|
Forresten, hvad er det for en spændende rørbamse - jolida?
Saksede lige denne fra http://pinx.dk:
speakers - Snell E III
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vestibulum quis dui. In hac habitasse platea dictumst. Vivamus risus. Aenean turpis. Proin a urna quis mi euismod venenatis. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Curabitur congue felis quis turpis. Aenean euismod, lorem eget vehicula suscipit, quam massa tempor mi, id commodo nunc urna rhoncus velit. Quisque cursus, ligula sed fermentum pellentesque, sapien enim blandit elit, quis sagittis mi nibh eu enim. Aliquam sit amet enim. Sed condimentum nulla eu libero. Mauris magna justo, ultricies in, tincidunt ut, mattis quis, leo. Donec interdum laoreet enim. Quisque vel ligula sit amet justo consequat condimentum. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos.
Kan nogen oversætte???
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Snell's ...
Ja, jeg blev angrebet af frygt for at det ikke var godt nok.. Måske fordi jeg stadig har lyden af Allans B'er i mine ører - men dengang havde jeg også tilsluttet 2 x 118W ren kl. A med mine LC-audio ZapSolute monotrin. Der er en verden til forskel. Så nu har jeg besluttet mig for, at snuse ny forstærker op samtidig med at jeg er i dialog med en gut i Hillerød omkring et sæt magen til Kaptajnens AIIIi. Mucho spændende!
Forskelle mellem B og B minor, indtil videre...
Stadig med stor forskel på forstærkerbrug, vil jeg mene, at Minor ikke har samme dybde og perspektiv som B. Måske er det klart, da B fylder det dobbelte? Samtidig tror jeg, at de 2 basser i B samtidigt med det store kabinet, giver en helt anden lyd. Dette skal læses med stort forbehold, da jeg som sagt ikke bruger samme forstærker. Men blot et foreløbigt og forsigtigt bud på forskellen mellem de 2. Snell. Nu må vi se, måske kommer der forstærker på hylden i dag - og så er det om at åbne lyttehullerne igen ;o)
HAV EN SNELLE-GOD SØNDAG! __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |