Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 06:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Snell-logen - formanden forlader skuden! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:

jensen skrev:
Er der slet ingen der køre med RØR på Snell

De er skabt til RØR

Det har jeg også hele tiden haft en skummel mistanke om.

Den eneste jeg har prøvet på mine A3i var en 70W Opera Reference 880 med 4 stk 6550 i hver kanal. Det lød himmelsk ved lave niveauer, men fik den bare lidt gas lød det anstrengt. Ohøj på skuden, nu er det jo ikke kuns watt det drejer sig om, det er lige så meget strøm ( amp ). Problemet er vel at rør ikke er strømstærke, men spændingstærke... Måske 2. styrmanden roder lidt rundt i begreben Strøm/Spændning, men mine OVC trækker uden problemer mine Snell B. Her er Kaptajnen ej heller stærk i denne diciplin, men det er dejligt at høre at du har et godt match

Hvad med en "kraftkarl" som effekt (fx ML 27.5 dog "kun" 100W) og en forforstærker med rør (fx AR LS2B). Denne kombi ville jeg gerne høre på mine Sneller!

Snellerne elsker effekt/strøm, men interessant at undersøge hvordan vil rørene kunne klare dette problem?

Rør skal i hvert fald prøves igen...

Forslag til forstærkere til en A3i er velkomne... Prøv noget OVC min kære Kaptajn, det kan være at 2. styrmanden skal pille sit HiFi fra hinanden og dyse til det nordjydske med sine OVC´er  Ja, meget gerne - måske ved den stiftende generalforsamling!!! Jeg kan love at det ikke bliver kedeligt... Tror jeg gerne, hvornår regner Kaptajnen med at den stiftende generalforsamling skal finde sted ???? Nu nærmer sommeren sig jo med stærke skridt...På den anden side kan vi jo lige så godt smede mens jernet (OVC røret ) er varmt...

Lad "medlemmerne" udtrykke sig om, hvorledes de måtte mene i denne sag. Som sagt kan det godt foregå hos mig...

Spyt ud styrmænd og letmatroser...

Stewart

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Diva
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg leder stadig efter mine Snell E, men så faldt jeg over følgende i Linn tråden:

Dige skriver:

Jeg ved fra egen hørelse at visse producenters produkter (!) kan gengive den rytme og drive og timing der er i enhver indspilning, og en hel del andre producenters udstyr som ikke kan. Altså sådan er det bare. Prøv eksempelvis at høre efter rytme på en Snell, de gamle som de nyere. Det er en by i Rusland for dem.

Det bekymrer mig da lidt, er Snell et forkert valg til rytmisk musik?

Til top Vis Diva's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diva

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Diva skrev:

Jeg leder stadig efter mine Snell E, men så faldt jeg over følgende i Linn tråden:

Dige skriver:

Jeg ved fra egen hørelse at visse producenters produkter (!) kan gengive den rytme og drive og timing der er i enhver indspilning, og en hel del andre producenters udstyr som ikke kan. Altså sådan er det bare. Prøv eksempelvis at høre efter rytme på en Snell, de gamle som de nyere. Det er en by i Rusland for dem. Jeg kan ikke være mere uenig - den må jeg vist kommentere i den rigtige tråd...

Det bekymrer mig da lidt, er Snell et forkert valg til rytmisk musik? Tag dig ikke af dette - Dige siger så meget!

Det eneste jeg kan anbefale dig er at give dem et lyt - det koster jo ingenting...

Prøv at sende nogen af dem, som har E'er herinde en PB og jeg er sikker på at du kan komme ud og høre eller bare prøv at kontakte dem som har dem til salg...

Det er bare med at komme igang med at lytte før du mister modet - husk at det er dine ører som bestemmer!

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Diva skrev:

Dige skriver:

Jeg ved fra egen hørelse at visse producenters produkter (!) kan gengive den rytme og drive og timing der er i enhver indspilning, og en hel del andre producenters udstyr som ikke kan. Altså sådan er det bare. Prøv eksempelvis at høre efter rytme på en Snell, de gamle som de nyere. Det er en by i Rusland for dem. Jeg kan ikke være mere uenig - den må jeg vist kommentere i den rigtige tråd......DITTO, spiller selv meget rytmisk musik og det klarer mine Snell bare fantastisk.....

Det bekymrer mig da lidt, er Snell et forkert valg til rytmisk musik? Tag dig ikke af dette - Dige siger så meget! ....JaJaJaJa

Det eneste jeg kan anbefale dig er at give dem et lyt - det koster jo ingenting...

Prøv at sende nogen af dem, som er herinde en PB og jeg er sikker på at du kan komme ud og høre eller bare prøv at kontakte dem som har dem til salg... Du skal da være velkommen til en lytter på mine Snell B....

Det er bare med at komme igang med at lytte før du mister modet - husk at det er dine ører som bestemmer!

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:
ppp_dk skrev:
Diva skrev:

Dige skriver:

Jeg ved fra egen hørelse at visse producenters produkter (!) kan gengive den rytme og drive og timing der er i enhver indspilning, og en hel del andre producenters udstyr som ikke kan. Altså sådan er det bare. Prøv eksempelvis at høre efter rytme på en Snell, de gamle som de nyere. Det er en by i Rusland for dem. Jeg kan ikke være mere uenig - den må jeg vist kommentere i den rigtige tråd......DITTO, spiller selv meget rytmisk musik og det klarer mine Snell bare fantastisk..... Se mit svar i tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23402&P N=1&TPN=26

Det bekymrer mig da lidt, er Snell et forkert valg til rytmisk musik? Tag dig ikke af dette - Dige siger så meget! ....JaJaJaJa

Prøv at sende nogen af dem, som har E'er herinde en PB og jeg er sikker på at du kan komme ud og høre eller bare prøv at kontakte dem som har dem til salg... Du skal da være velkommen til en lytter på mine Snell B....

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej alle Snellere ;o)

Dette indslag er mest om AIIIi...

Da jeg købte mine AIIIi, fortalte sælger mig, at man havde total i orden lyd, ved at sætte bi-wiring på højtalerne, således at bunden får sit eget signal. Snell AIIIi er jo "2kasser" med hver deres termínaler. Så jeg gjorde som sælger havde haft dem tilsluttet. I mellemtiden er jeg blevet klogere! Fordi, hvis man sætter kabler direkte på bas"kassen" - kører den uden om delefiltret, og det vil sige at den får hele dynen lige fra de højeste toner og ned til de underste dybe toner. Det fjerner faktisk en del af den gode lyd. Så nu har jeg fulgt anvisningen og har sat "kasserne" sammen med et kort højtalerkabel, fra top"kassen" mærket "to woofer" og ned i den underste "kasse"....

Så omkring min vurdering af AIIIi, efter at have haft Snell B og Snell B Minor:

AIIIi er i særklasse, når de placeres korrekt og... tilsluttes korrekt. De kræver strøm, ca. drifeffekt på 6 watt. - men når de så får mad nok, er der fanme SNELLE-LYD i stuen der ikke er hørt før! WOW!

Hygge

// Snell-Lærlingen 

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:

Hej alle Snellere ;o) Ohøj der!

Dette indslag er mest om AIIIi...

Da jeg købte mine AIIIi (jammen tillykke), fortalte sælger mig, at man havde total i orden lyd, ved at sætte bi-wiring på højtalerne, således at bunden får sit eget signal. Snell AIIIi er jo "2kasser" med hver deres termínaler. Så jeg gjorde som sælger havde haft dem tilsluttet. I mellemtiden er jeg blevet klogere! Fordi, hvis man sætter kabler direkte på bas"kassen" - kører den uden om delefiltret, og det vil sige at den får hele dynen lige fra de højeste toner og ned til de underste dybe toner. Det fjerner faktisk en del af den gode lyd. Så nu har jeg fulgt anvisningen og har sat "kasserne" sammen med et kort højtalerkabel, fra top"kassen" mærket "to woofer" og ned i den underste "kasse"....

Hvad forstærker kombi har du nu?

Så omkring min vurdering af AIIIi, efter at have haft Snell B og Snell B Minor:

AIIIi er i særklasse, når de placeres korrekt og... tilsluttes korrekt. De kræver strøm, ca. drifeffekt på 6 watt. - men når de så får mad nok, er der fanme SNELLE-LYD i stuen der ikke er hørt før! WOW!

Hygge

// Snell-Lærlingen Jeg tror vi har fået en 1. styrmand!

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:

AIIIi er i særklasse, når de placeres korrekt og... tilsluttes korrekt. De kræver strøm, ca. drifeffekt på 6 watt. - men når de så får mad nok, er der fanme SNELLE-LYD i stuen der ikke er hørt før! WOW! Den kan måske næsten måle sig med mine Snell B

Godt at høre at du har fundet din lyd

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ser at 3.styrmanden har sine Minor til salg her på sitet, er han ved at forlade Snell-logen.dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:
Jeg ser at 3.styrmanden har sine Minor til salg her på sitet, er han ved at forlade Snell-logen.dk
Det er nok fordi han ikke har prøvet rør...

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
[QUOTE=Allan]Jeg ser at 3.styrmanden har sine Minor til salg her på sitet, er han ved at forlade Snell-logen.dk
Det er nok fordi han ikke har prøvet rør...Det kan jo være at han er ved at anskaffe en Snell E II  [/QUOTE]
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:
ppp_dk skrev:
[QUOTE=Allan]Jeg ser at 3.styrmanden har sine Minor til salg her på sitet, er han ved at forlade Snell-logen.dk
Det er nok fordi han ikke har prøvet rør...Det kan jo være at han er ved at anskaffe en Snell E II  [/QUOTE]
Tror han er lidt lun på et par VA - han nævnte det i en anden tråd... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17161&P N=1&TPN=2

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
ppp_dk skrev:
Tror han er lidt lun på et par VA - han nævnte det i en anden tråd... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17161&P N=1&TPN=2

Tja, i den tråd skriver han at han mangler en mere musikalsk og medrivende højttaler.

Det er jo lige det jeg synes Snell er

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:

ppp_dk skrev:
ppp_dk skrev:

Tja, i den tråd skriver han at han mangler en mere musikalsk og medrivende højttaler.

Kender ikke den B Minor, men tror på din B (Major) - dine gad jeg dælme godt høre...

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

He he....der blir snakket lidt synes jeg....

Og ja, de er sat til salg.....nok mest fordi jeg gerne vil prøve noget helt andet, er lidt nysgerrig af natur!

Men jeg søger ganske rigtigt noget andet, hvad det blir må tiden vise.....håber ikke jeg kommer i "bad standing" hos jer....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Allan skrev:

ppp_dk skrev:
ppp_dk skrev:

Kender ikke den B Minor, men tror på din B (Major) - dine gad jeg dælme godt høre...

Ja men Kaptajnen er da velkommen til en lytter................ jeg kan sige at efter Snell B er kommet i huset, ja så har jeg hørt ting på mine CD/LP som jeg ikke har hørt før, og så er der jo bunden, der er virkelig BUND/BAS.

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

He he....der blir snakket lidt synes jeg....  Jajajaja

Og ja, de er sat til salg.....nok mest fordi jeg gerne vil prøve noget helt andet, er lidt nysgerrig af natur!  Det har man da også lov til at være

Men jeg søger ganske rigtigt noget andet, hvad det blir må tiden vise.....håber ikke jeg kommer i "bad standing" hos jer....  nej nej bare rolig.....selv om det lugter lidt af myteri

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

He he....myteri....

Det er bestemt ikke meningen, men beklager da hvis det opfattes så'en!!!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

He he....myteri....

Det er bestemt ikke meningen, men beklager da hvis det opfattes så'en!!!

Var nu også ment som en JOKE

Men held og lykke med jagten på nye speakers

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

He he....det vidste jeg nu godt....

Og jo tak.....nu må vi se hvad jeg finder på....???

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes