Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det sq bare at hive dem frem i dagslyset.....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt hvad der plat og svindel kan selvfølgeligt ikke tolereres, tyk streg under det!!
Men en pris (hvis oplysningerne om produktet er korrekt), er en sag mellem to parter, hver af disse parter kan søge hjælp (f. eks. på hifi4all).
Hvis man køber noget billigt og sælger det dyrt, så er man købmand. Der er der ikke noget forkert i.
Jeg vil nok kunne pege mig ind, på en pris på Hifi-markedet, men skulle jeg finde en race-kat med stamtavle, er det min eget ansvar at finde hjælp til at finde en god pris.
Det var mit besyv. __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
je, men ikke hvis man gør det bevidst, nærmest som en levevej.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener lige som folk på et kræmmermarked, hvad gør de forkert? __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
Til top |
|
|
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
At undgå snyd er relativt nemt. Skriv en kontrakt (bare et par linjer) hvor betingelserne er udspecificeret. Årgang, serienr evt prøveperiode (bed altid om 24 timers returet). ER det i kontrakten kan sælger eller køber ikke løbe fra det..... Køb aldrig utestet.
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. denne svindel debat og tiltag.
Jeg er helt enig i, at man skal behandle hinanden pænt og optræde ordentligt i sine handler - men er det ikke det de fleste gør, jeg har kun oplevet meget troværdige og respektable folk på den anden side.
Det der med at lave registre og bannere med svidlere kan meget let være et skråplan, da vi ingen garanti har for motiver og hensigter, svindleren kan pludselig været flytet over på den anden side, så der kommer til at køre en hævn og ballade historie, med sin udgang i en helt anden oprindelse.
Jeg tilslutetr mig meget, at Bruno og redaktionen som helhed, sætter nogle faste kriterier der skal opfyldes / udfyldes, det tror jeg ville være en fin ting og afhjælpe forholdet.
Det kan være svært - jeg har for eksempel en helt ny CD spiller, digitalt drev af mærket Roksan. Den er udgået for nogle år siden, men den er fabriksny og i emballage, kun testet i mindre end en time. Altså helt ny og ubrugt - hvis jeg skriver den er ny, så har vi let en situation der kan misforstås.
Hvis man betaler over sin bank, så det er fra bank til bank, så er der måske også en mulighed for at stoppe betalingen hvis der er svindel inde i billedet, hvilket kan styrkes af en bedre hvis forumet er klart fyldestgørende. Men lige det punkt skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg mener bar eat have hørt noget om det.
Men lad os glæde os over alle de gange hvor vi har haft en god oplevelse og alle har været tilfredse, men enig svindlere og snydere ønsker vi ikke iblandt os.
Desiderede revselsesregistre skal man være varsom med, i så fald skal det være redaktionen der udelukker og sætter stemplet på.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tbbv, der er forskel på at drive handel med hifi, og sælge sine ting ting, fordi man vil prøve noget nyt. hvis man køber billigt og sælger dyrt hører det til i tilbudsavisen, og ikke på et privatbrugtmarkede. men det er et spørgsmål om moral. vil man tjene penge, eller bare af med sine produkter med mindst muligt tab.
det der fik mig op af stolen var obi's kommentar om at han havde set noget der pludselig var ubrugt.
der er jo forskel på, eks. Toftdal, der har et nyt produkt, der er ubrugt, og så en holfi forstærker (tænkt eksempel) der har fået tæv 24-7 i 3 år og sælges som "næsten" ny.
jeg har selv bedt om kvttiringer, mest for at undgå varme varer, og har endda fået original kvitteringer samt en købsnota, eller en kopi (hvis det har været en del af en større pakke, og et par linjer med en underskrift. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 29 November 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kim
Jamen jeg er da helt enig med dig, et stort los til dem der vil platte.
Man skal bare være opmærksom der er og vil være bøvl og snyd i mange retninger, ligesom misforståelser kan opstå, det kan jo også godt være køberen er er et plathoved.
Pesonligt sælger jeg ikke ting for at tjene penge, jeg har byttet mig til den cd, og den vil jeg evt. sælge. Men jeg er meget uenig i at vi alle skal lave lister over hinanden, der må være en dommer, og det kan kun være redaktøren, ud fra en bedre tilpasset database, hvorfra man sælger / handler / bytter, såfremt redaktionen er indstillet på det - vi håber det bedste.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
både ja og nej... selvom det foregår på hifi4all's sider, er brugtbørsen et markede for de private, og jeg mener det vil være forkert at stille redaktionen til regnskab for de handler ansvarlige voksne mennesker foretager sig.
der er ikke andet for end at man må lave indlæg som "advasel" og lign.
at drage redaktionen ind i private handler er at bede om alt for meget, de har travlt nok i forvejen, og det kommer vel i sidste ende heller ikke dem ved?
som du selv og andre har fremsat forslag om, så må man aftale sig ud af det/skrive kontrakt. dette mener jeg er vejen frem, og jeg har selv gjort det de gange jeg har handlet brugt. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
zappafan Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle
Jeg deler opfattelse med tbbv og toftdahl. Platte svindlere er noget skidt, men er det reelt særlig udbredt? Problemet med at registrere 'kedelige personer' er, at vi som læsere rent faktisk ikke ved, om det er troværdigt!
Det er let at hænge en, hvis man har et horn i siden på vedkommende. Jeg har f.eks. selv købt noget HiFi-grej, som var annonceret til at være 2 år gammelt. Så fandt jeg via serienummer ud af, at det rent faktisk var 4 år. Hvis jeg nu selv havde videresolgt omtalte udstyr i den tro, at det kun var 2 år, kunne jeg være blevet hængt ud som svindler. :-(
HiFi4All er et brugtmarked eller kræmmermarked a'la Den Blå Avis med den forskel, at det alene drejer sig om HiFi udstyr. Det er ikke noget filantropisk foretagende, som foreskriver, at man skal videreslæge til samme eller mindre pris, end man selv har givet. Hvis en handel indgås mellem to parter, og begge er tilfredse med pris og grej, er det vel OK. Også selv om den ene part har tjent på det.
Hvis man er ren novice og vil være helt sikker i sin sag mht. alder, pris mv., er der ikke nogen vej uden om den autoriserede forhandler.
Summasumarum: Ikke noget med lister og advarsler. Lad tvivlen komme den tiltalte til gode, også selvom der slipper en skyldig igennem.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Fik lige en griner på DBA
Nakamichi, PA5E II STASIS 2 x 150W power amp., super hi-fi klassiker. perf. stand. nypr. ca. 26.000 |
8.500,- |
06-12-2004 |
|
 |
 |
|
 Skodsborg | København | __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 07 December 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det er jo et kup egon olsen får svært ved at gøre efter
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du så ikke lige skrive hvad det er, så det kommer frem i lyset ?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej alle
Fik lige en griner på DBA
Nakamichi, PA5E II STASIS 2 x 150W power amp., super hi-fi klassiker. perf. stand. nypr. ca. 26.000 |
8.500,- |
06-12-2004 |
|
 |
 |
|
 Skodsborg | København |
|
|
|
Han har såmænd også en PA7EII til 15000 med en nypris på 45000 kr. Nogle folk har absolut ingen realitetssans - den højeste pris jeg har set på sådan en var i mine dage i Audioscan hvor den stod til 15497,00 kr. Den blev billigere senere.
Men her kan man i det mindste læse hvad det er....... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ham gutten har / havde en del ting til salg. Fælles for dem alle var at teksten og priserne er helt vildt for høje.
Bl.a. så jeg at en 2 vejs stander ht. havde afgrundsdyb bas !!!!!!, ja man kan jo mene så meget. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med om Admin lavede en rundt spørge eller pole om der skal oprettes en eller anden form for anmeldelse af sælger/køber, eller som tidliger nævnt et system der minder om eBays ?
Eller et helt andet system der passer bedre til forummet her ?
Hvad siger i Admin ? __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Jesper Juul skrev:
Kan du så ikke lige skrive hvad det er, så det kommer frem i lyset ? |
|
|
Nu er det jo ikke se&hør , kig ind el. andre sjove blade det her....
Jeg kan da sige så meget at den er noget af det bedste på sin front pt.
Det gælder jo bare om at være ærlig både når man køber og sælger
Jeg skal ihvertfald ikke stå i dårligt lys pga. andre der ikke kan finde ud af det.
vh.
|
|
|
Hvis personen har købt en ting af dig, og nu forsøger at sælge den, men skriver at den er yngre end den er, syntes Jeg at du skulle skrive åbenlyst hvilken ting det drejer sig om, for så er denne person jo ikke erlig, og så skal vi andre da advares, det kan jo være personen har andet til salg, og ud fra dit kryptiske svar ( Jeg kan da sige så meget at den er noget af det bedste på sin front pt ) så bliver Jeg ikke meget klogere, så kom nu bare ud af busken og sig hvad det er.
Lad os nu få l**ten på bordet. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Hvad med om Admin lavede en rundt spørge eller pole om der skal oprettes en eller anden form for anmeldelse af sælger/køber, eller som tidliger nævnt et system der minder om eBays ?
Eller et helt andet system der passer bedre til forummet her ?
Hvad siger i Admin ? |
|
|
I, admin, (altså mig) er bestemt ikke tilhænger af denne form for bedømmelse af en given sælger eller bruger. Oplevelser fra køb et jo betinget af een køb, ligesom evt. misforståelse og uenigheder i den forbindelse skal afgørendes af redaktionen. Dertil kommer at redaktionen på ingen måde skal være garantifond for brugen af Køb Salg Bytte!!! Jeg synes efterhånden vi i dommere nok bare i i forummet, og jeg agter ikke lave tilbygning på den i forvejen store arbejdspukkel. Mit råd er at handle med fornuft!
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom jeg lissom flere herinde ikke mener at problemet er synderligt stort, så mener jeg heller ikke at man absolut SKAL vente til skaden er sket (flere gange), for så at se om man på nogen måde kan forebygge det på.
- Tror i hvert fald ikke det ville skade dette smukke site med endnu en funktion der beskytter de velmenende mennesker som befinder sig her.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
Selvom jeg lissom flere herinde ikke mener at problemet er synderligt stort, så mener jeg heller ikke at man absolut SKAL vente til skaden er sket (flere gange), for så at se om man på nogen måde kan forebygge det på.
- Tror i hvert fald ikke det ville skade dette smukke site med endnu en funktion der beskytter de velmenende mennesker som befinder sig her. 
|
|
|
Hørt __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
Til top |
|
|