Forfatter |
|
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
Sendt: 25 December 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener heller ikke problemet er vildt stort, men uden at have læst alle indlæg, kunne der måske lavet noget i tråd med E-bay hvor bruger kan give karakterer på deres "handler" og "sælgere"
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 25 December 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svindlere ??????
Ikke i julen, vi er i julehumør og betragter vores medmennesker fra den glade og positive side - lad os glemme alt om det svindelsnak i disse dejlige dage, iøvrigt er problemet er jo slet ikke så stort.
Med glad julehilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
Sendt: 25 December 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Svindlere ??????
Ikke i julen, vi er i julehumør og betragter vores medmennesker fra den glade og positive side - lad os glemme alt om det svindelsnak i disse dejlige dage, iøvrigt er problemet er jo slet ikke så stort.
Med glad julehilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
det er nemlig rigtigt - julen er hjerternes tid... 
http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/article.jhtml?articleI D=223119
go' jul og godt nytår til alle...
|
Til top |
|
|
Piske Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes det lyder som en god ide med, at man laver en lille tilføjelse under personernes profiler. Der kunne man, når man var logget ind selvfølgelig, klikke sig ind og fx. skrive en lille kommentar samt måske vælge ét af 3 smileys eller sådan noget. eller lign. som så kunne symbolisere handlens udkom..
Lidt lige som inde på QXL hvor man også kan se hvad folk mener om en persons handleværdighed, hvis man kan kalde det det.
Jeg syntes ihvertfald, efter at have brændt nallerne grusomt andre steder på internettet, at det ville være en god ide. Og der er jo ingen der siger, at det bliver sådan, at får en person et par skidte kommentarer efter nogle handler, ja så begynder hele sitet at blinke rødt og sirenerne spiller og hyler bare fordi han kommer online, for at advare andre brugere der skulle være online på det tidspunkt. 
Bare min uforbeholdne mening. 
|
Til top |
|
|
AndreasCB Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en rigtig god ide!!
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart, er det bestemt ikke noget jeg er tilhænger af. Har nogen i øvrigt forstilles sig hvordan sådanne "bedømmelser" skulle foregår? Betyder det så at HIFI4ALL.DK skal registerer hver eneste handlen, og dermed være part? Det er man jo nødt til, hvis man skal kunne bedømme korrekt. Jeg mener, at kunne bedømme en bruger ved blot at kigge på en annonce er vist ikke vejlen frem! Anden mulighed var at opretter af annoncen skulle give tilsagn til at bedømme efter en handel, hvilket i mange tilfælde så heller ikke dur - hvor mange vil det, hvis man ikke rent mel i posen - og hvad gavn er sådanne en funktion så??? Sagen er en anden på f.eks. QXL, da handler der overvåges konstant - det kan og vil vi ikke på HIFI4ALL.DK! Og får en handlende en dårlig bedømmelse - ja, så kan man jo bare oprette en ny profil under andet navn... Jeg kan ikke se fordelen i sådanne noget - og bryder mig bestemt ikke om tanken om at skeldne nogen ud frem for andre... Det kan komme så mange negative ting ind i billedet, for slet ikke at tale om en forøget arbejdsbyrde for redaktionen, når vi skal til at besvarer sure mals fra folk, som føler sig forudrettet. Bar et par tanker herfra
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når vi er ved det, og dette skal ikke ses som en hetz men jeg har lagt mærke til at King er begyndt at skrive herinde igen, betyder det så "problemet" i tråden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13736&P N=4
er blevet løst eller er det en fejl at han ikke længere er udelukket ? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er ikke en fejl.
King, har adgang til forummet igen, på de betingelser som gælder for alle andre, at regler og regelsæt overholdes og respekteres.
Indbyrdes stridigheder skal klares indbyrdes, og ikke med HIFI4ALL.DK som mellemled.
King er dog opfordret til at tage få styr på tingene.
Men lad nu ikke tråden kører netop på det emne, men hold jer til det, det handler om i denne tråd
På forhånd tak!
|
Til top |
|
|
Piske Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan selvfølgelig godt se din pointe, Administrator, og til syvende og sidst, tror jeg også det er det bedste valg. Dog syntes jeg det kunne være rart med muligheden for, at advare andre brugere, hvis nu man engang skulle stå i den situation og var blevet tørret godt og grundigt af en anden person. Bare så andre personer ikke risikerede, at blive udsat for det samme af en given person. :)
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set en anonce på en sæt Dali 850. Hvor nyprisen er sat til 10000 kr.
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=34359
Jeg ved at det ikke passer nogle steder. Da jeg selv har en kammerat, der i sin tid købte en sæt Dali 850 fra helt nye af, til 2 x 3295 dvs ialt 6590 kr. Det var ganske vist tilbage i 1994, men jeg ved at de ikke er steget til de 10000, på 10-11 år. Højest er de steget til omkring 7500 kr. fra nye af. Efter min mening er det en form for svindel, når man oplyser en urigtig nypris. Jeg har da også rapporteret dette til admin.
Mvh. Thomas __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
De steg til 3499,00/stk. og så steg de ikke mere, inden de blev afløst af Evidence 870!
Der vil altid være nogen der opdigter smarte tal fordi de tror at det gavner salget og måske tor de kan tjene penge på det - det er bare op til de handlende at skelne sandt fra falsk! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
mrtattoo Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg selv forsøger på min egen hjælpeløse måde at holde mig opdateret på hi-fi fronten indenfor de økonomiske rammer der er udstukket mig via min økonomi undrer det mig såre at der er nogen der er så naive at tro at bare fordi man nævner en skyhøj nypris kommer folk strømmende til en lille jysk by i decideret hobetal for at handle de omtalte produkter.
Med andre ord der må gerne bruges lidt omtanke når man ser sig om efter noget nyt/andet til stereobænken.
Da der så i lige dette tilfælde er tale om en person som i gentagne tilfælde benytter sig af førnævnte "trick" må der absolut manes til mere end almindelig omtanke for ikke at sige decideret forsigtighed overfor sådanne personer/plattenslagere(det er stadig et frit land= ingen købetvang)
Ydermere er jeg blevet informeret om at netop pågælgende sælger/privat person sætter prikken over iét ved at besvare de eventuelle henvendelser på til salg satte objekter med noget så lidet flatterende som "<f**k-off-bitch@ofir.dk>, under navnet "Sørensen" mener jeg der bør være det sidste strå der får folk til at trække eventuelle følehorn til sig og finde andre steder at handle hvor seriøsiteten og ikke mindst prisen er i højsædet.Endvidere kan der ikke svares på den pågældende mailaddresse.Det er sørgeligt at se gode produkter trukket i sølet af en (formodentlig) håndværker .
Måske håndværkeren sku´ha holdt sig til at slå søm i istedet for at begive sig ud hvor isen er tynd??
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Undre mig også lidt over at man på QXL som sælger selv kan bestemme, at hvis han får stillet et lidt kritisk spørgsmål selv kan vælge om det skal blive stående.
feks. han havde en NAD 3140 til salg og på 2*100w (har før skrevet det, det er utroligt så mange watt nogle forstærkere får når de skal sælges), alder 5-år.
NAD 3140 blev solgt fra slutning 1980 til 1983 hvor afløseren NAD 3150 kom.
Jeg Stillede ham spørgsmålet om han nu var sikker på at det var sådan en og forklarede ham kort årg. og det, det stod der ca. 2-min. så var det fjernet.
Poul-erik.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mrtattoo skrev:
Da jeg selv forsøger på min egen hjælpeløse måde at holde mig opdateret på hi-fi fronten indenfor de økonomiske rammer der er udstukket mig via min økonomi undrer det mig såre at der er nogen der er så naive at tro at bare fordi man nævner en skyhøj nypris kommer folk strømmende til en lille jysk by i decideret hobetal for at handle de omtalte produkter.
Med andre ord der må gerne bruges lidt omtanke når man ser sig om efter noget nyt/andet til stereobænken.
Da der så i lige dette tilfælde er tale om en person som i gentagne tilfælde benytter sig af førnævnte "trick" må der absolut manes til mere end almindelig omtanke for ikke at sige decideret forsigtighed overfor sådanne personer/plattenslagere(det er stadig et frit land= ingen købetvang)
Ydermere er jeg blevet informeret om at netop pågælgende sælger/privat person sætter prikken over iét ved at besvare de eventuelle henvendelser på til salg satte objekter med noget så lidet flatterende som "<f**k-off-bitch@ofir.dk>, under navnet "Sørensen" mener jeg der bør være det sidste strå der får folk til at trække eventuelle følehorn til sig og finde andre steder at handle hvor seriøsiteten og ikke mindst prisen er i højsædet.Endvidere kan der ikke svares på den pågældende mailaddresse.Det er sørgeligt at se gode produkter trukket i sølet af en (formodentlig) håndværker .
Måske håndværkeren sku´ha holdt sig til at slå søm i istedet for at begive sig ud hvor isen er tynd??
|
|
|
Nu skal man selvfølgelig være forsigtig med at lufte deciderede hentydninger, medmindre de er underbyggede med fakta, specielt hvis de hentyder direkte til enkelte personer.
Desværre vil der altid være brodne kar imellem - nogle som andre måske har haft anderledes positive oplevelser med, men så må folk bare sortere. Der er jo nok der vil sælge, trods alt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Hej,
Undre mig også lidt over at man på QXL som sælger selv kan bestemme, at hvis han får stillet et lidt kritisk spørgsmål selv kan vælge om det skal blive stående.
feks. han havde en NAD 3140 til salg og på 2*100w (har før skrevet det, det er utroligt så mange watt nogle forstærkere får når de skal sælges), alder 5-år.
NAD 3140 blev solgt fra slutning 1980 til 1983 hvor afløseren NAD 3150 kom.
Jeg Stillede ham spørgsmålet om han nu var sikker på at det var sådan en og forklarede ham kort årg. og det, det stod der ca. 2-min. så var det fjernet.
Poul-erik.
|
|
|
Ærgeligt at der er nogen der er sådan. Spørgsmålskonstruktionen på QXL (hvor man selv kan bestemme om det skal vises eller ej) er blevet til efter at mange auktioner er blevet ødelagt ved at folk enten sviner produktet eller sælger til eller kommer med urealistiske ny-priser.
Angående de falske nypriser på brugtmarkedet, så tror jeg ikke det hjælper så forbasket meget på et site som dette, da stort set alle har forstand på hifi og priser. Jeg skal dog ikke afvise at jeg selv er blevet hustlet af fiktive nypriser hos supermarkedet, tømmerhandlen eller andetsteds.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm selv skriver jeg altid den normale nypris.. ik nødvendigvis det jeg har givet.. hvilket jeg egentlig os mener ik har noget med produktet at gøre.. at en har sat dali 850 til 10 k er vel ik meget værre end dem der sætter system audio 1280 til 10 k ?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
hmm selv skriver jeg altid den normale nypris.. ik nødvendigvis det jeg har givet.. hvilket jeg egentlig os mener ik har noget med produktet at gøre.. at en har sat dali 850 til 10 k er vel ik meget værre end dem der sætter system audio 1280 til 10 k ? |
|
|
Lige nøjagtigt.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
zappafan Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 25 April 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle 
Der bliver jævnligt annonceret med power kabler under Køb og salg. Vær imidlertid opmærksom på, om det er et kabel, der er 'parallelimporteret' fra f.eks. USA, idet specifikationer mht. spænding, netfrekvens og strøm er forskellige. Sådanne kabler er desuden ikke CE mærket og dermed ulovlige.
Man kan heller ikke forvente, at de performer, som kabler, der er tilpasset til Europa (DK).
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 01 August 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 01 August 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
På www.qxl.dk er der mulighed for at give "karakter" for køber - altså ikke direkte skrive hvad der evt var galt, eller godt - men "bare" en karakter.
Om den ide er god, aner jeg ikke, men er der en med MEGET dårlig karakter, kan det jo skyldes meget, f.eks = Lang leveringstid efter betaling, defekt app. eller total uoverensstemmelse mht virkeligheden og det sælger har skrevet.
Men uanset hvad, så får man vel næppe MANGE dårlige karakterer hvis man er ærlig og "opfører" sig ordentligt - i en handel ?
Der kunne jo laves et system hvor man har mulighed for at give karakterer, uden direkte at angive grunden og lave en "rangliste" á la den her på forum = bruger, superbruger osv - hvor man ved 5 fyldte felter er ret så tvivlsom at handle med og ved tomme felter er man simpelthen en engel.
Systemet KAN jo misbruges ved at man giver dårlige karakterer fordi man ikke kan li personen (Stakkels mig ) - men generelt vil det nok virke alligevel, da de få % misbrug ikke vil gøre en til den RET SÅ TVIVLSOMME SÆLGER.
Et eller andet sted synes jeg karakterskalaen på QXL giver en vis trykhed, idet man med det samme kan fravælge "dårlige sælgere" med det samme
Skulle man gøre det helt store, kunne man lave så man kunne begrunde den dårlige karakter.
Bare en idé !
|
Til top |
|
|