| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 04:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
| Hvad er Donald Fagen for en slags musik? |
|
|
Tjaa, en blanding af funk, jazz, soul, pop, rock, fussion. Og så lidt til. Praktisk talt alt, undtagen heavy metal __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 04:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
38 Special: 20 century collection.
Suverænt fedt sydstatsrock... Van Zant-style når det er bedst (brødrene kendes fra Lynyrd Skynyrd). __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge! Alle som spørger om Steely Dan, Donald Fagen (og Walter Becker) : Gå på nettet og søg - der er musikeksempler, tourplaner, tekster, faq's, et webnet og alt hvad hjertet i øvrigt begærer om denne fantastiske duo. Et utal af sites. Sågar en database over alt SD-relateret musik, med samtlige sangere & musikere som nogensinde har haft det mindste at gøre med deres musik.
Købte selv i sin tid næsten alle SD LP'er, og senere "The Nightfly", som jeg er blevet glad for. Senere købte jeg den også på DVD-A, men "Morph the Cat" er omtrent lige så ren i lyden, faktisk en del renere i diskanten end det meste af deres tidligere musik. Betydeligt bedre lyd som helhed, vil jeg mene, efter at have hørt den to gange i træk i går aftes.
Sjovt med DVD-A forresten: Jeg oplever at jeg nemt kan spille 30 dB højere end normalt med en DVD-A i spillen - der er NUL baggrundsstøj på min DVA150B (192kHz). Det lyder sindssygt godt, selv på mine skodhøjttalere.
Ups, jeg er vist ved at blive afhængig af dette forum; klokken er kun 06:55 og jeg skal til at gøre mig klar til jobbet. Vi snakkes senere... __________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
ChristianK skrev:
| Hvad er Donald Fagen for en slags musik? |
|
|
Tjaa, en blanding af funk, jazz, soul, pop, rock, fussion. Og så lidt til. Praktisk talt alt, undtagen heavy metal |
|
|
Tak :) Prøver at tjekke det ud i aften...
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steely Dan; ham har jeg Sq glemt! (Babylon sisters  albummet Gaucho)
|
| Til top |
|
| |
DennisDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudon Wainwright: Career Moves Martha Wainwright: Martha Wainwright
Jeps jeg har i øjeblikket den meget talentfulde Wainwright-familie i spillen (eller ihvertfald noget af den). Har valgt at undlade Rufus da jeg ikke bryder mig specielt meget om den avantgarde homo-scene musik som lige er så meget oppe i tiden (og nej, jeg har ikke noget imod homoseksuelle) og har også undladt Kate McGarrigle der, selvom hun synger som en engel, heller ikke rør det helt store ved mig. Martha er ved at blive et stort navn selv og med rette. Hun synger fantastisk og er alt det som kvindelige "rebeller" burde være (f**k Alanis som kun formåede at lave en god plade). Farmand Loudon er om muligt den mest oversete og undervurderede amerikanske singer/songwriter og hvis du ikke allerede har stiftet bekendtskab med ham så gør dig selv den tjeneste at gøre det med det samme og lyt, lyt, lyt, lyt og så lige lyt igen. Hvis en sang som "The Acid Song" ikke kan få dig til at smile og en sang som "Sometimes I Forget" ikke kan gi' dig en klump i halsen så bør du straks søge indlæggelse 
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg sidder netop og lytter til Neil Young og Cracy horse, med albummet everybody knows this is nowhere , utroligt lækkert album, et meget stille album..
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
| 38 Special: 20 century collection.
Suverænt fedt sydstatsrock... Van Zant-style når det er bedst (brødrene kendes fra Lynyrd Skynyrd). |
|
|
Yeah! Endelig endnu en fan af sublim sydstatsrock! Kendere af dette band hænger ellers ikke på træerne. Jeg har selv Bone Against Steel fra 1991 og Live At Sturgis dvd´en. Hmmm kan se på hjemmesiden, at jeg bør gå ombord i bagkataloget. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Steely Dan; ham har jeg Sq glemt! (Babylon sisters albummet Gaucho) |
|
|
Steely Dan er navnet på en duo! (Walter Becker og Donald Fagen) Denne duo er i øvrigt opkaldt efter en monster-dildo i én eller anden obskur bog. Data om dette kan findes på nettet... (fnis!)
mvh __________________ Freako (always happy but never satisfied)
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
freako skrev:
F.Christians skrev:
Steely Dan; ham har jeg Sq glemt! (Babylon sisters albummet Gaucho) |
|
|
Steely Dan er navnet på en duo! (Walter Becker og Donald Fagen) Denne duo er i øvrigt opkaldt efter en monster-dildo i én eller anden obskur bog. Data om dette kan findes på nettet... (fnis!)
mvh |
|
|
William S. Burroughs Naked Lunch, eller nøgen frokost som den direkte er oversat. Far out læsestof, der iøvrigt er filmatiseret.
|
| Til top |
|
| |
DennisDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk en glimrende syret filmatisering som næsten er bogen værdig. William S. Burroughs hovedværker er dog i mine øjne de selvbiografiske værker Junky og Queer.
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
|
Mmmmmmm, Donald Fagen....
Jeg mindes stadig et besøg i Bristol Hifi inde på Strøget. Det fede grej stod nede i kælderen, og jeg hørte det på en Luxman pladespiller med vacuum sug over et par Quad ESL-63. Kan slet ikke huske hvad der ellers sad af isenkram imellem, men husker stadig at det første nummer vi hørte var I.G.Y. fra The Nightfly. Jeg købte selvfølgelig pladen dengang, og har senere også fået den på CD. Quad ESL-63'ere var udenfor rækkevidde for en på SU :)
Når jeg kigger over på X-Ray'en idag, ligger coveret fra NHØP's Friends Forever. En dejlig plade, fyldt med perler. I det hele taget er NHØP pænt repræsenteret på mange af mine CD'er og plader.
|
|
|
Du har helt ret - Friends Forever er nemlig en suveræn skive, sorry 2 suveræne skiver. Især HYMN TO FREEDOM gør mig heeeelt afslappet!
Mvh __________________ Freako (always happy but never satisfied)
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hovsa!
|
| Til top |
|
| |
nimand Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friends Forever røg også ind i spilleren derhjemme i går aftes - nåede dog kun at køre lidt repeat på "I skovens dybe stille ro" - den fik hårene til at rejse sig. Smukt!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu grines/hygges/rockes til:  Kan klart anbefales!  Glæder mig nu endnu mere til at se dem på Roskilde '06.
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger I til "No Balance Palace"????? Et eller andet sted er den rimeligt fed, synes mig.
Jeg var sammen med nogen af studenterne fra mit arbejde til en koncert i Vega med Kashmir for et par år siden, og hold da k..., hvor var der (alt for meget) bas! Jeg var døv i flere timer efter. Næh, Amager Bio, dér kan de lave lyd, så man kan høre hvad folk siger bagefter!
Jeg synes i hvert fald det er en seriøs dansk rock-skive, selv om jeg egentlig ikke er til tung rock mere... (Det er hårdt at blive ældre!)
mvh __________________ Freako (always happy but never satisfied)
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og hvad med k.d. lang: "Ingénue"?
- og Paul Simon: "Still crazy after all these years"?
- og Shawn Colvin: "A few small repairs"?
- og Cat Stevens: "Teaser & the Firecat"? Fantastiske skiver!
mvh
P.S. Har lige bladret 25 sider igennem for at finde ud af, hvor f..... jeg skrev om Lowell George (lead-guitarist i Little Feat). Orkede ikke at finde det, for jeg var ved at omkomme af grin over de brugernavne, der har været inde over denne fede tråd. Dyrk dem lige, og også avatarerne! __________________ Freako (always happy but never satisfied)
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hell skrev:
Den eneste fornuftige cd "Mariah Carey" har lavet, resten er noget skrammel 
|
|
|
Brother, you're so right!
mvh & Godnat! Jeg går til køjs... __________________ Freako (always happy but never satisfied)
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dagens morgenrock leveres af Porcupine Tree: In Absentia.
-et band der løfter arven efter 70ernes prog-giganter som Pink Floyd og Genesis (i Peter Gabriel-tiden)
-ang Mariah Carey: fantastisk stemme, efter min opfattelse er hun en af
verdens allerbedste soul/R'n'B-sangerinder lige nu, hvis ikke DEN
bedste. Men problemet med hende, som så mange andre i den branche er
valget af materiale, for uha, det er godt nok sløjt for 95% vedkommende.
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |