| Sendt: 20 November 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil tillade mig at sakse et par citatater fra Troelskn, fra denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16719&K W=Live21&PN=0&TPN=2
Mig: Nu går det godtnok på Zap, men synes beskrivelsen er meget rammene..
Det er ikke for på nogen måde at nedgøre den, men jeg synes ikke bassen er fuld nok, det er tryk og punch nok, men udklingningen mangler. Måske er det pga. mangel på overtoner.
Jeg synes ikke zappulse er velopløst nok, specielt i toppen mangler der luft og nuancer. Den er fantastisk til prisen men ikke i liga med mange af de andre.
Zapsolute blokkene er gode, men de virker lidt for kolde i lyden til mig. Lydbilledet er heller ikke helt på linje med de bedste af de afprøvede
Mig: og dette er gældende på alt jeg har hørt, af ice og digitale (men os en del analog)amps
En tromme f.eks. siger ikke bare bum, der er anslaget mod skindet og derefter skinets vibrationer og resonanserne i træ og sider. Der er mere end bare bum, hvis du forstå hvad jeg mener. God bas skal ikke bare være stram og dyb, der skal også være finesse.
Mig: Dette synes jeg er et kæmpe problem for min lytteglæde, og især på diva/Grand som i forvejen er meget kræsne med hvilke amps der skal på
|