Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Verdens bedste højttaler til prisen??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Enten noget seriøst DIY eller Dali Grand Diva hvis det skal være færdige.
Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 November 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Skorpio skrev:
witzel skrev:

Det må blive et valg mellem SA3070 og Vienna Acoustics Strauss..

jeg har selv 3070, gav 8500.- for dem, men de er ihvertfald de 20k værd de kostede fra ny..
Strauss er lidt sværere at forsvare, dem har jeg kun hørt en gang. men det skal ikke forhindre mig i at anbefale dem til andre. Deres perspektiv har en imponerende bredde og dybde, det er nok noget af det bedste jeg har hørt til dato. og bassen er virkelig god.. dog kan jeg ikke endnu sige at den er alle 49k værd.. der er meget i prisklassen, mon der er noget der er ligeså godt?

skal vi lidt ned i prisklassen, så er SA 1280 også de 6k værd, de står til hos expert .. (hvis de har flere) det er næsten en alt for lav pris til så god en højttaler..

og Focal JM Lab 716s fra Chorus serien, til 7.600kr pr sæt, er heller ikke nogen ringe højttaler. den egner sig primært til mindre rum, jeg havde dem på 10m2 og her kan de lidt af hvert. god fyldig bas, og en blød diskant som jeg virkelig kan komme til at savne.. men på 10m2 stiller den krav til lytteren, man skal være meget tålmodig mht placeringen. Det tog mig ca 2-3 dage at finde den mest optimale placering for højttalerne.. men det lykkedes..

I over et år havde jeg SA1070 og DALI450 samtidig og skiftede imellem dem. Grunden til tiden var at jeg ikke ville erkende at SA ikke var de bedste....var lidt for forlibt i dem...

Men til sidst måtte jeg også erkende at de stort set aldrig spillede.....

HVis du skulle vælge en og kun en af SA3070 og 1270, hvilken så...altså til prisen...

Så må det stadig blive 3070 .. spurgte du derimod om 3070 ctr 1280 så ville svaret blive 1280..

Hvad er forskellen..lydmæssigt

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 November 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår slet ikke 1280'eren popularitet, men kan da fortælle at sådan et sæt, for tiden kan erhverves for 5.500,- Det er 1280 MkII der er tale om her. Jeg mener seriøst at 1250'eren, er et nummer bedre, men nogle vil ha moderen, andre er til datteren.

Skoust.

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 November 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Så holder jeg mig til datteren.  1280 MKII.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 November 2004 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

skorpio: grundlæggende er de meget ens, 1270 og 1280, men jeg synes at 1270 er lidt for 'slank' .. hvor 1280 har et bedre punch i bassen. De er begge uhyggeligt detaljerede og behagelige, men 1280 har lige det ekstra der skal til. jeg foretrækker også 1280, frem for 1750..

skoust: jeg er enig med Evolator.. datteren er det foretrukne..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Jamen heldigvis er man ikke enige om alt. Jeg skal ha 1750 så snart jeg har sparet sammen til dem.          
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2004 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Ja, mit bud er Ohm speakers model MicroWalsh Tall - der er tale om slank søjlehøjttaler med basrefleksport i bunden, rundstrålende bas/mellemtone-enhed og diskant, som først kommer ind ved ca 8 khz (jo, du læste rigtigt). Der er kort sagt tale om omni-polare højttalere med dæmpning bagtil. German Physics bygger sine svindedyre højttalere på baggrund af samme teknologi...

Resultatet er en uhyre sammenhængende lyd - der er ikke noget sweet spot, idet faktisk hele lytterummet er et stort sweet spot med 3D-fornemmelse.

Amerikanske Ohm Speakers sælger direkte via nettet, har været i branchen de sidste 30 år, men sælger ikke til europa, med mindre man ligger på knæ. Pris for ovennævnte ca. 1120$ incl. transport. Se mere på www.ohmspeakers.com

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

proac D15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 14 November 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

ja verdens bedste højtalere.

i forhold til hvad.?????

du bliver nød til at komme med nogle mere speci fikke ting hvad lægger du vægt på og hvilken tone er reference.jeg har godt flere bud men det er fra vidt forskellige højtalere.

er det rock alround eller decideret til klassisk.??????

det svarer til at spørge om hvem er verdens smukkeste kvinde.????

mvh kenn

Til top Vis proac D15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac D15

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 November 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

proac D15 skrev:

ja verdens bedste højtalere.

i forhold til hvad.?????

du bliver nød til at komme med nogle mere speci fikke ting hvad lægger du vægt på og hvilken tone er reference.jeg har godt flere bud men det er fra vidt forskellige højtalere.

er det rock alround eller decideret til klassisk.??????

det svarer til at spørge om hvem er verdens smukkeste kvinde.????

mvh kenn

i forhold til prisen! .. en højttaler du mener er så god at den er ALLE pengene værd. Jeg synes der er mange der er deres penge værd, men hvilke skiller sig ekstra ud. og jeg synes også der er mange højttalere der ikke er pengene værd.. så de bliver ikke nævnt her

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Så det vidst være på plads at nævne Tannoy D700, de er alle sine kroner værd, specielt fordi jeg har hørt højttalere koste mere end dobbelte og ikke spille særligt godt i forhold til  kronerne & mine præferencer i hvet fald. 

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Infinity Rennaissance 80! Super lækker højtaler, med bånd-mellemtone og diskant.

Hvis nogen kender en med sådan et sæt til salg, så skriv lige en besked til mig!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Vienna Acoustics, Meadowlark Audio, Dali Euphonia, SP Technology, Merlin Speakers, Avance og System Audio står som mine favorit-mærker. Det behøver ikke nødvendigvis at være topmodellerne, da de hver især laver gode løsninger i alle prisklasser!

Wayne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 November 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg først skriver nu!! Men skulle vi ikke hellere ændre det lidt til f.eks. Bedste højtaller, som måske ville være de 180.000 kr. som man gav for et sæt signature, - er de pengene værd.. Sådan noget lignende..

Hvis i forstår

Til top Vis Wayne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wayne

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 14 November 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Wayne skrev:

Undskyld jeg først skriver nu!! Du behøver ikke at undskylde Men skulle vi ikke hellere ændre det lidt til f.eks. Bedste højtaller, som måske ville være de 180.000 kr. som man gav for et sæt signature, - er de pengene værd.. Sådan noget lignende.. Det var nu også min opfattelse af dit første indlæg, så jeg forstår ikke hvorfor nogen af de andre skriver lidt ved siden af (De afsporer nærmest din tråd).

Hvis i forstår  Det tror jeg godt, jeg gør.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 November 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Du skriver at du har været ansat i  Audioscan/hifi-klubben - ud fra dit indlæg, gætter jeg på FØRST Audioscan og så BEGGE da de blev sammenlagt !!!

Hvorfor jeg gætter på det er, at du skriver "MED TRYK PÅ DENGANG" m.h.t. Dali´ernes spillestil - Har du hørt Dali i dag ??? Nej vel !

Et andet gæt er, at du IKKE var ansat i hifi-klubben da de havde de OPRINDELIGE SNELLhøjttalere - DE ku spille musik - de var ikke overanalytiske og ikke MONITORpræget - men gandske enkelt det, det hele drejer sig om - DE VAR MUSIKALSKE OG DE KU SPILLE ALT SLAGS MUSIK !!!

Hvad med Dali FØR i tiden ??? F.EKS Dali 40 SE/LE eller FE ??? - DET er da i den grad også højttalere der kan formidle musik - de kræver så bare noget mere af forstærkeren, end højttalere "normalt" gør i dag.

Dali SKYLINE 1000 eller 2000 er da også højttalere der lyder særdeles godt (hvis man har pladsen+forstærkeren til dem)

Jo, jeg har også været ansat i HIFI-klubben engang - og B&W ??? Jo Matrix 805´eren spiller da meget godt - alt andet B&W (også Nautilus-serien 800/801/802 osv) spiller med en gjaldene mellemtone man får smidt lige i ansigtet - kan man li det, er det nok en meget god højttaler - men prøv lige at spil noget klaver ved nogenlunde høj lydstyrke på et sæt B&W - så "tror" jeg nok at 75% vil gå med et sæt Dali !!!!!!!

Men ALT DETTE er smag og behag - jeg har min smag og bygger derfor det hele selv - på nær CD-afspilleren

Til top Vis Cujo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cujo

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 14 November 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

kan tidligere og nuværende klub medarbejdere ik holde sig i pb..

men dette er jo utopi, så ku du ik citere eller i det mindste skrive det var skoust´s indlæg du taler om ?

men velkommen til siden  

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 14 November 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

men dette er jo utopi, så ku du ik citere eller i det mindste skrive det var skoust´s indlæg du taler om ? Enig

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Roooolig nu Cujo. Ja jeg skrev netop "med tryk på dengang" fordi jeg ikke har hørt Dali de sidste mange år. Og nej jeg var ikke ansat da de havde Snell, men gør det min mening ugyldig eller? Skal jeg slette mit indlæg for at gære dig glad igen? Desuden skrev jeg jo bare min mening, hvilket jeg troede var efterlyst her, men bringer det dit pis i kog, så må du da meget undskylde. *cencureret væk, men gæt selv..*

Skoust.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Sendt: 14 November 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Vienna Acoustics, Meadowlark Audio, Dali Euphonia, SP Technology, Merlin Speakers, Avance og System Audio står som mine favorit-mærker. Det behøver ikke nødvendigvis at være topmodellerne, da de hver især laver gode løsninger i alle prisklasser!

Glemte du ikke et par stykker. Hvor blev JBL + Audio Vector af....? De dur måske ikke mere 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Infinity Rennaissance 80! Super lækker højtaler, med bånd-mellemtone og diskant.

Hvis nogen kender en med sådan et sæt til salg, så skriv lige en besked til mig!!

Enig, det er en super højttaler(kan dog ikke slå mine Tannoy), har selv haft den og nu står de og gør det godt hos min far, men jeg tror desværre ikke han vil af med den, hvilke jeg godt kan forstå..

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes