| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin, det var en eller flere bestemte modeller, ikke firmaer
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de stadig kan købes som nye, så ville jeg mene pro-ac respone 3,5 er den højtaler man får mest "rigtig" lyd ud af for pengene! Den formår og spille så levende og dynamisk, samt meget neutralt. Den farver ikke lyden og er måske en anelse nådesløs, hvis grejet den spændes for er noget hø! Nu har jeg ikke hørt de så meget omtalte vienna´ere og ser frem til at høre dem. Men pt. Så er mit bud pro-ac response 3,5. Hvis de kan fås som nye! Synes 3,8´eren er for analytisk og ikke nær så medrivende og lytte på!
Brugte... Tjaaa, ingen tvivl. Pro-Ac response 3,5 ..............
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio SA2K
Dette er efter min mening den bedste højttaler til prisen... Næsten alt i den højttaler er i high end klasse, især lyden..
Til 8.000,- stk. findes der ikke noget som kommer i nærheden af den.. Bassen er fremragende i rum under 20 m2, mellemtonen er ultra realistisk og diskanten er som, den skal være (SS D2905/9700)..
Man får lyst til at høre mere musik på den højttaler.. Og så er det jo flot møbelkunst..
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Hvis de stadig kan købes som nye, så ville jeg mene pro-ac respone 3,5 er den højtaler man får mest "rigtig" lyd ud af for pengene! Den formår og spille så levende og dynamisk, samt meget neutralt. Den farver ikke lyden og er måske en anelse nådesløs, hvis grejet den spændes for er noget hø! Nu har jeg ikke hørt de så meget omtalte vienna´ere og ser frem til at høre dem. Men pt. Så er mit bud pro-ac response 3,5. Hvis de kan fås som nye! Synes 3,8´eren er for analytisk og ikke nær så medrivende og lytte på!
|
|
|
Det er en dejlig højttaler, enig i det...men neutral vil jeg ikke kalde den. Den har efter min mening udpræget hængekøje og bærer også præg at være optimeret med rør...  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Cujo Udelukket fra forum

Heltny m.fl.
Bruger siden: 14 November 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
|
Roooolig nu Cujo. Ja jeg skrev netop "med tryk på dengang" fordi jeg ikke har hørt Dali de sidste mange år. Og nej jeg var ikke ansat da de havde Snell, men gør det min mening ugyldig eller? Skal jeg slette mit indlæg for at gære dig glad igen? Desuden skrev jeg jo bare min mening, hvilket jeg troede var efterlyst her, men bringer det dit pis i kog, så må du da meget undskylde. *cencureret væk, men gæt selv..*
Skoust. |
|
|
HE HE HE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Det er en dejlig højttaler, enig i det...men neutral vil jeg ikke kalde den. Den har efter min mening udpræget hængekøje og bærer også præg at være optimeret med rør... 
|
|
|
hehe ikke helt enig med dig! Har hørt en del på 3,5´eren også uden rør. Den bedst lyd jeg har hørt dem med, var med en Mark Levinson 331 og en gryphon DM100! Der var 3,5eren bedstlydende. Det lidt en skrøne det med pro-ac lyder bedst på rør!
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Groove skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Det er en dejlig højttaler, enig i det...men neutral vil jeg ikke kalde den. Den har efter min mening udpræget hængekøje og bærer også præg at være optimeret med rør... 
|
|
|
hehe ikke helt enig med dig! Har hørt en del på 3,5´eren også uden rør. Den bedst lyd jeg har hørt dem med, var med en Mark Levinson 331 og en gryphon DM100! Der var 3,5eren bedstlydende. Det lidt en skrøne det med pro-ac lyder bedst på rør!
|
|
|
Jeg "sagde" ikke at den lød bedst med rør...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Sandt åhhhhhhhhh så sandt!
|
| Til top |
|
| |
Cujo Udelukket fra forum

Heltny m.fl.
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
kan tidligere og nuværende klub medarbejdere ik holde sig i pb..
men dette er jo utopi, så ku du ik citere eller i det mindste skrive det var skoust´s indlæg du taler om ?
men velkommen til siden |
|
|
HVORFOR.....  ????? Sku vi det ??? Skal du bestemme hvad der skal snakkes om ??? Skal man være tømrer eller arbejde i FONA, før du kan holde ud at se på det der blir skrevet ??? Hvad er det LIGE der gør dig til en person der kan/vil bestemme HVEM/HVAD/HVOR der skal skrives ??? --- HVORFOR springer du ikk bare mit indlæg over og evt læser DINE EGNE - de er jo laaaaangt mere interessante...... eller er de ??!!?? - Tænk sig at ha´ SÅ ondt i den man normalt sidder på - og det er ikk stolen, over at 2 debaterer - så længe det ikk lige er DIG det drejer sig om - ku du så ikk bare springe det over, det vil ihvertfald gøre sådan en som mig - GLAD !!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Cujo Udelukket fra forum

Heltny m.fl.
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
kan tidligere og nuværende klub medarbejdere ik holde sig i pb..
men dette er jo utopi, så ku du ik citere eller i det mindste skrive det var skoust´s indlæg du taler om ?
men velkommen til siden |
|
|
Jeg ved ikk helt med dig ?? Men jeg har opfattet det her som et DEBATRUM ???? Er jeg forkert på den ??? Eller mener du at du har været på så længe at du kan betragte dig selv som BOSS ???? Det må da være BOSS-LIGHTEYEAR !!!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har noget at gøre med reglerne for branchemedlemmer.....
at man arbejder i en forretninger der sælger noget der bare minder om hifi, gør at man skal registreres som branchemedlem, så andre brugere kan sorterer i at man f.eks. udelukkende anbefaler et bestemt mærker, eller hvis man kommer med kommentarer om konkurrerende produkter.
og så vil jeg gerne opfordre til at man lader være med at kommenterer alt for kraftigt på hvad andre vælger, meningen med tråden er at få nogle bud på hvad det kan være, ikke at diskutterer dem.. det kan vi gøre i den anden tråd. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
cujo: når du hopper ind på forum med den tone du gjorde da du svarede skoust, så synes jeg du sgu ha skrevet til ham i PB.. hvis du havde haft noget at sige i sammenhæng med denne tråd havde det set anderledes ud.. hvad rager det os hvor, hvornår og hvor længe han har arbejdet i klubben/audioscan ? og hvorfor har du trang til at forklare hans smag ud fra det ?
derimod var det meget sjovere at læse hvad du selv kan lide af speakers.. nåhhh nej det skrev du nemlig ikke.. ikke i forhold til emnet i tråden..
Hvis du vil debatere andres tidligere arbejdsplads i forhold til deres personlige preferencer så gør det i PB..
men nej korrekt, jeg er sgu egentlig p***e ligeglad.. men ku du ikke oprette en tråd om hvorfor de tidlige klubarbejdere ik kan lide dali. istedet for at bruge denne tråd ?
|
| Til top |
|
| |
Cujo Udelukket fra forum

Heltny m.fl.
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
cujo: når du hopper ind på forum med den tone du gjorde da du svarede skoust, så synes jeg du sgu ha skrevet til ham i PB.. hvis du havde haft noget at sige i sammenhæng med denne tråd havde det set anderledes ud.. hvad rager det os hvor, hvornår og hvor længe han har arbejdet i klubben/audioscan ? og hvorfor har du trang til at forklare hans smag ud fra det ?
derimod var det meget sjovere at læse hvad du selv kan lide af speakers.. nåhhh nej det skrev du nemlig ikke.. ikke i forhold til emnet i tråden..
Hvis du vil debatere andres tidligere arbejdsplads i forhold til deres personlige preferencer så gør det i PB..
men nej korrekt, jeg er sgu egentlig p***e ligeglad.. men ku du ikke oprette en tråd om hvorfor de tidlige klubarbejdere ik kan lide dali. istedet for at bruge denne tråd ?
|
|
|
Jamen jeg kan såment godt fortælle hvad jeg kan li´ af højttalere - F.eks DALI 40 (men kun SE/LE eller FE version) og DALI SKYLINE 1000 og 2000 - en Ascolta er også meget god, men desværre kun til det blide og ikk ALT for komplekse - De nævnte DALI´er spiller bare først rigtig godt når de for masser af strøm (gælder egentlig også Ascolta´en)
En B&W 801 Matrix med de rigtige kabler (smagssag) og med en ud af KUN 2 mulige effektforstærkere = de "lidt" gamle MARK LEVINSON (de varme) eller en THE MONSTER (på batterier)
Ud over dem er der EVT. DALI helicon 400 (dog LIIIIIGE rund nok i bunden til mig) og så er der den der ABSOLUT lyder ALLERBEDST (igen MIN smag) - MEEEEEN kræver = plads, EN lytter, min. (efter min mening) 3-500 watt og ikke mindst STRØØØØØØØM !!!!!! og det er en LA FOLIA/EGEVANG RIB/SWAB med et par hjemmestrikkede dipole subber og correction på (på subben) og så køre BI-AMPING - (nødvendigt) det er min smag, mange andre højttalere er også helt helt fine, men idag p***er man lidt på sig selv ved at købe det/dem nye, for de er ABSOLUT IKKE pengene værd - igen derfor strikker jeg det selv sammen, efter min smag, mit elektronik (forstærkere, cd, D/A Converter osv), det er jo trods alt mig der skal lytte på det og jeg er nok FOR kritisk (måske en sygdom ???) til at færdigkøbte højttalere lyder som jeg vil ha det eller opfylder mine krav.
Men min GENERELLE HOLDNING er= Et sæt højttalere eller en forstærker til 100 - 200.000,- eller mere, lyder ikke nødvendigvis bedre end noget der kostede 30 - 50.000,- for 5-10 år siden - det er nok anderledes og der er "fundet" nye tricks frem, men nok MEST for at ha noget at sælge det/dem/den på ! For mig er f.eks en rimelig rørforstærker STADIG flere MIL/KILOMETER (vælg selv) foran de "nye" digitale forstærkere, hvad angår musikalitet fra ca 200 Hz og op.
Der kan snakkes temmelig meget og længe om hifi, meninger osv - og jeg er helt med på den.
|
| Til top |
|
| |
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får nok hug for det her, men jeg må nok sige Cerwin Vega CLSC12!
Har hørt en del forskelligt og har selv ejet Cerwin Vega DC-15 og et sæt Audio Pro Black Diamond V.2 og jeg købte disse igår (torsdag) og de lyder unægteligt bedre en de 2 andre!
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HÅBER det var ironisk ment..
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Infinity Renassaince 90 mener jeg er noget af det bedste køb der er for de 7000kr de kan erhveres for på brugtmarked. EMIT FOR EVER!!!11111 
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, et sæt proAc´er giver meget vellyd for pengene på brugtmarked. Jeg har selv eget et par 2.5. Den mellemtone, den mellemtone. ProAc laver nogle dejlige højttalere. Jeg medgiver gerne, at jeg til stadighed har et svagt punkt for disse musikalske englændere 
Ellers må jeg erkende at jeg endnu ikke har hørt et sæt højttalere i prislejet op til 50.000,- kr. som for mig, gør det bedre allround mæssigt set, end VA Strauss. Intet er 100% perfekt. Med pris/ydelse for øje, kan jeg blot konstatere at disse højttalere er dem som har fornøjet Hr. Holberg mest med rendyrket vellyd og musikglæde til følge !  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verdens bedste højttaler til prisen er de højttalere som står rundt omkring i de herre's lytterum, længere kan man vist ikke komme i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Verdens bedste højttaler til prisen er de højttalere som står rundt omkring i de herre's lytterum, længere kan man vist ikke komme i denne tråd.
|
|
|
Halløjsa Alex !
I mit tilfælde har du helt ret i din antagelse. Hvis du læser hele tråden igennem vil, du derimod opdage, at der er kommet flere bud på højttalere, som ikke nødvendigvis er lig med ejerskab. Der findes enkelte som bygger deres bud, udfra det som de har hørt, men ikke nødvendigvis har stående på matriklen.
Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor langt man kan komme med en tråd. Så står det heldigvis én frit for, om man ønsker at deltage i den __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|