| Forfatter |
|
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
| Hej Clapton,
Ikke at jeg skal virke klog, da jeg ikke har haft med hifi at gøre i så lang tid, så synes jeg faktisk slet ikke man finder dårlig omtale af nogen højtalere på nettet men kun gode, så synes ikke rigtig man kan bruge sådan en artikel til noget.
Igen, det er andre folk der mener at der helt klart er de penge værd, igen en smags sag efter hvad anmelder mener, det kunne en af brugere her fra forumet også have skrevet..... så efter min mening er det 100% lige alle vores egne meninger
// ouT |
|
|
Vi har alle forskellige meninger om lyd og HIFI og det eneste man kan gøre er at skrive, hvordan man selv oplever henholdsvis lyd og HIFI. Der findes ingen absolutter, andet end HIFI = High Fidelity = Høj Troværdighed.
F.eks. er mine CV ikke HIFI, men derfor kan lyden stadig være okay. Smag og behag kan som sagt ikke diskuteres.
Der findes mange anmeldelser på nettet der ikke er rosende og især HomeCinemaChoice.com har en del af dem. Så det er ikke altid sådan at HIFI bliver rost til skyerne.
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
syska skrev:
| Hej Clapton,
Ikke at jeg skal virke klog, da jeg ikke har haft med hifi at gøre i så lang tid, så synes jeg faktisk slet ikke man finder dårlig omtale af nogen højtalere på nettet men kun gode, så synes ikke rigtig man kan bruge sådan en artikel til noget.
Igen, det er andre folk der mener at der helt klart er de penge værd, igen en smags sag efter hvad anmelder mener, det kunne en af brugere her fra forumet også have skrevet..... så efter min mening er det 100% lige alle vores egne meninger
// ouT |
|
|
Vi har alle forskellige meninger om lyd og HIFI og det eneste man kan gøre er at skrive, hvordan man selv oplever henholdsvis lyd og HIFI. Der findes ingen absolutter, andet end HIFI = High Fidelity = Høj Troværdighed.
F.eks. er mine CV ikke HIFI, men derfor kan lyden stadig være okay. Smag og behag kan som sagt ikke diskuteres.
Der findes mange anmeldelser på nettet der ikke er rosende og især HomeCinemaChoice.com har en del af dem. Så det er ikke altid sådan at HIFI bliver rost til skyerne.
|
|
|
Jeg skrev også de fleste, men jeg giver dig helt 100%, det er smags sag. Men de fleste anmeldelser af højtalere på nettet synes jeg roser produkter, altså over gennemsnittet de fleste gange, måske jeg bare altid læser de forkerte steder.
Men bedste ht til prisen, må da være et par computer højtalere til 29 kr. kan spille, men ikke godt, men her er det nok mere prisen der gør dem ok at købe, hvis man bare lige skal have lidt lyd.
Men lad nu det ligge, og lad os høre om der er andre der har nogle foresalg, gerne nyere højtalere, da jeg slev er på jagt efter et par nye.
// ouT
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
|
Vienna Acoustics Strauss er bestemt en meget overdrevet højttaler. Jeg har lyttet til den hos en bekendt, og også lyttet til dem hos en forhandler og syntes slet ikke at de leverer det jeg havde forventet i den prisklasse. De er da selvfølgelig meget bedre end mine CV højttalere, men de koster så også 40 gange så meget, uden at være bare 10 gange så god.
|
|
|
hvilken forhandler?
på hvad udstyr?
jeg har hørt dem hos importøren, på et par ra 150 blokke, med tilhørerende pre og en marantz dv-12.
dybden i perspektivet var uhørt for noget under 100k, og den spillede næsten lige så godt som mahler. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Clapton skrev:
| Vienna Acoustics Strauss er bestemt en meget overdrevet højttaler. Jeg har lyttet til den hos en bekendt, og også lyttet til dem hos en forhandler og syntes slet ikke at de leverer det jeg havde forventet i den prisklasse. De er da selvfølgelig meget bedre end mine CV højttalere, men de koster så også 40 gange så meget, uden at være bare 10 gange så god. |
|
|
hvilken forhandler?
på hvad udstyr?
jeg har hørt dem hos importøren, på et par ra 150 blokke, med tilhørerende pre og en marantz dv-12.
dybden i perspektivet var uhørt for noget under 100k, og den spillede næsten Lige så godt som mahler. |
|
|
Når man kommer op i den prisklasse er der sjældent store "fejl" i lyden og lyden er som regel også meget troværdigt. Hvorfor jeg ikke kan sætte fingeren på et bestemt punkt, der fik mig til at få følelsen af, at der manglede et eller andet ved lyden. Men sådan en følelse skal man ikke have i den prisklasse!
Udstyret hos forhandleren kan jeg ikke huske, og min kammerat/bekendt har solgt sin forstærker og strauss højttalerne. Skal nok lige se om jeg kan få det af vide engang... mener det var noget Yamaha...er ik helt sikker.
Men nok om det, lad os nu høre hvad andre mener er det bedste til prisen.
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Cold comfort for change
And did you exchange
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
| mener det var noget Yamaha...er ik helt sikker. |
|
|
der har du din syndebuk.... yamaha hører ikke rigtigt sammen med va .. hverken i kvalitet eller prisklasse.... du sætter heller ikke et par Helicon 800 sammen med en dantax reciever... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg er ellers ret sikker på at det var Yamaha han havde, men lige hvilket mærke skal jeg ikke kunne sige.
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Cold comfort for change
And did you exchange
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man smider simpelthen ikke strauss på Yamaha.. ville være som at tanke vand i en Bentley.. Lyder fuldstændig sindsygt
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Man smider simpelthen ikke strauss på Yamaha.. ville være som at tanke vand i en Bentley.. Lyder fuldstændig sindsygt  |
|
|
Nu laver Yamaha også andet end billigere recievere, men jeg tvivler også på at deres "hifi" udstyr til hjemmebrug kan få det bedste frem i en krævende højttaler.
Til gengæld laver de noget solidt PA-udstyr, lige fra store mixere til DA/AD convertere... Men en PA forstærker vil til hver en tid aldrig være den rigtige at teste hifi-højttalere med.
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, han gav så vidt jeg kan huske omkring 25k for den i sin tid. Nok omkring 3-4år siden.
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Cold comfort for change
And did you exchange
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
| Ja, han gav så vidt jeg kan huske omkring 25k for den i sin tid. Nok omkring 3-4år siden. |
|
|
Ja så var det ikke strauss .
Og de er først lige kommer i shop her i dk .
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var forstærkeren jeg referede til...
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Cold comfort for change
And did you exchange
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
| Det var forstærkeren jeg referede til... |
|
|
nå ok
så er det nok en A1 har selv haft den
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det viser sig at Strauss først kom for et år siden og først i butikkerne om en uge. Derfor kan det ikke være dem jeg har hørt!
Jeg undskylder mange gange for fejlen! - for vil bestemt ikke tale ondt om nogle højttalere eller noget HIFI jeg ikke har lyttet til.
Sorry!!  __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Cold comfort for change
And did you exchange
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
lars37 skrev:
kim olsen skrev:
|
Keywan, jeg må desværre være uenig med dig....Det jeg har hørt af sa7k var ikke engang 15k værd... måske en 8-10 stk. for at være ærlig, så lyder et par 1280 bedre, uanset prisforskellen på de to.
jeg vil hellere have et par va strauss end sa7k......
hvad angår "bedst i prisklassen" har det været oppe og vende et par gange....
bortset fra et par små irritations momenter synes jeg denne tråd er ret interessant, den viser at en del åbenbart kan enes om nogle få ht'ere der er rigtigt gode til prisen, og hvor forskelligt vi opfatter lyd.
men det er da herligt med alle de mange bud der har været indtil videre.. måske man skulle opgradere eller bare låne lidt med hjem i nærmeste fremtid...
|
|
|
Måske skulle du have efterset ørene 
|
|
|
det vil jeg da ikke afvise
det var spændt på noget primare af det sjove.. men det er måske en dårlig kombi?
kan du anbefale en "optimal" kombination at lytte til sa7k i?
|
|
|
En SA7k tror jeg gør sig godt i mindre rum, men i større rum er den overhovedet ikke i stand til at reproducere en dyb basgengivelse, den kan slet ikke flytte den mængde luft der skal til med de små børneenheder.
Jeg har hørt den 3 gange nu, godt nok KUN hos forhandelere, den impronere mig altså ikke spor, især ikke til prisen.
Det irritere mig godt nok, for den er p***eflot. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må os hoppe på koret der ik er imponeret af SA7k synes faktisk mange af deres mindre modeller gør det bedre 
SA2k synes jeg dog har en vis charme 
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
lars37 skrev:
kim olsen skrev:
|
Keywan, jeg må desværre være uenig med dig....Det jeg har hørt af sa7k var ikke engang 15k værd... måske en 8-10 stk. for at være ærlig, så lyder et par 1280 bedre, uanset prisforskellen på de to.
jeg vil hellere have et par va strauss end sa7k......
hvad angår "bedst i prisklassen" har det været oppe og vende et par gange....
bortset fra et par små irritations momenter synes jeg denne tråd er ret interessant, den viser at en del åbenbart kan enes om nogle få ht'ere der er rigtigt gode til prisen, og hvor forskelligt vi opfatter lyd.
men det er da herligt med alle de mange bud der har været indtil videre.. måske man skulle opgradere eller bare låne lidt med hjem i nærmeste fremtid...
|
|
|
Måske skulle du have efterset ørene 
|
|
|
det vil jeg da ikke afvise
det var spændt på noget primare af det sjove.. men det er måske en dårlig kombi?
kan du anbefale en "optimal" kombination at lytte til sa7k i?
|
|
|
Jeg har hørt begge højttalere på Thulegrej i den billige ende, og der var en verden til forskel - SA7K er en væsentlig bedre ht. Prøv selv.
Lars
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
har i bemærket at Dali Helicon 400
er Editors' Best Buy i klassen $2500-5000
i recommended products oversigten i det
nyeste TAS.
Da ok gået
mvh
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er flot af Dali!!
Jeg må indrømme at jeg er glad for mine gamle trofaste B&W 805'ere... som svar til trådens emne.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Man smider simpelthen ikke strauss på Yamaha.. ville være som at tanke vand i en Bentley Nå kan Bentley'en kører på vand? .. Anyway jeg vil helst ikke generalisere at sige, at alle produkter fra Yamaha er mindre godt, da jeg f.eks. har læst og hørt meget positiv om deres X-10000 serien (serien kom frem i 1987 som 100 års jubilæum-produkt for Yamaha). Det er nu også lige meget, for det er nu ikke det tråden handler om. Lyder fuldstændig sindsygt  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt ot, yamaha har skam lavet gode ting, de koster bare over 20k og føres kun ganske få steder...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |