Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Kopisikrede CD’er?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 14 November 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

BjørnH skrev:

Sådan noget l**t!!

Jeg var for et par uger siden så tåbelig, at købe den nye CD med Norah Jones: Feels like Home. Eller rettere sagt! Jeg købte den nye "ikke CD" med Norah Jones. Jeg kom hjem - lagde skiven i min CD spiller - og hvad får man 3 sekunder senere at vide - "No Audio" fortæller den mig. Jeg kan afspille skiven i min DVD-afspiller, men den har ikke hovedtelefonudgang, og er for billig til at være velegnet til audio. Dagen efter pisker jeg ned jeg ned i forretningen igen (Storkøb), for at brokke mig. Den unge dame jeg taler med, ringer fra Herodes til Pilatus, for at finde ud af hvad firmapolitikken er i sådan et tilfælde. Det ender med at jeg ikke får pengene igen. Som hun sagde - "disken er jo ikke defekt. Og vi kan ikke sælge den igen, når forseglingen er brudt". Jeg løste så problemet ved at brænde en kopi af skiven. Og jeg overvejer at bruge originalen som ølbrik ( til 150,-kr ) - det er såvidt jeg kan se, det eneste den kan bruges til. Men det der ophidser mig, er at pladeselskaberne sælger sådan noget bølgebæ ( her EMI/Bluenote ). Og så vil de tilmed have fuld pris for det. Det jeg så gør nu er at jeg aldrig køber kopisikrede CD'er. Der er selvfølgelig en del musik man går glip af. Men den pris er man nok nødt til at betale. For det er mig inderligt imod, at når man bruger flere tusinde kroner om året på musik, at man så skal komme hjem, med noget, hvor kun en kopi af produktet er anvendeligt. Og at der indføres 30-40000 defekte bits pr. musiknummer som kopisikring. Det må simpelthen have negativ indflydelse på lyden.

Bjørn

Det er værste er sq når man køber disse såkaldte 'CD'er' over nettet, der har man ikke en chance for at se om den er kopisikret eller ej

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

BjørnH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 November 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej!

Da jeg løb ind i mit problem, med Norah Jones CD'en. Var jeg en tur rundt på nettet, for at se hvordan jeg kunne komme omkring problemet. Der fandt jeg ud af at jeg sådan set allerede havde løsningen installeret på min computer. Nu er det sådan at jeg har en Plextor brænder. Og med til denne brænder følger et program, der hedder PlexTools ( kan downloades fra "plextor.be" ). Dette lille værktøj kan både rippe og brænde audio. Og i tilgift får man at vide hvor mange defekte bit/samples der er i hvert nummer, på skiven. Jeg ved ikke 100%, hvordan dette program forholder sig til andre brændere. Men ved ripning får man i hvert fald ikke oplyst fejlraten.

MVH

Til top Vis BjørnH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjørnH

eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 November 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

de SKAL bytte CD'en altså give dig pengene tilbage, hvis du ikke kan afspille den på din normale cd-afspiller.

Mener der var en del om det i starten da folk begyndte at få problemer, og der blev det mig bekendt besluttet at butikkerne skal tage "cd'en" som det jo så ikke er retur, hvis den ikke kan afspilles i kundens cdafspiller.

/eichmeier
Til top Vis eichmeier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eichmeier

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Det er faeme underligt med alle de problemer folk har med kopibeskyttede cdér, jeg har ALDRIG haft et problem med nogen af dem.

MEN træls må da være, som de siger over i det mørke.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes