Forfatter |
|
Sinobi Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 126
|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger af hvad software løsning man vælger. Hvis man vælger LINUX kan det vist godt lade sig gøre. Hvis man vælger Windows og Console begynder det at knibe til. Man skal ihvertfald ikke vælge for avanceret signalbehandling i Console for så kommer det helt sikkert til at knibe med selv det kraftigste VIA board. Men en moderat brug af funktioner og nænsom udvælgelse af filtre i Console tror jeg godt kan føre til et cpu forbrug der kan klares af en fornuftig itx'er.
Henrik
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det blev et lynx two b kort,har lige betalt på ebay, må så se hvor lang tid der går inden levering
normalt tager det en lille uge, så må sige jeg glæder mig til det nye legetøj, håber det kan lade sig gøre stadig at bruge min cursa3, har forstået det således at man kan justere gain på kortet ned til max volume, og så ellers bruge cursa til resten?. passer det
er der nogen der har erfaring med kun at bruge kortet til delefilter?
Smeden
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
ja det blev et lynx two b kort,har lige betalt på ebay, må så se hvor lang tid der går inden levering
normalt tager det en lille uge, så må sige jeg glæder mig til det nye legetøj, håber det kan lade sig gøre stadig at bruge min cursa3, har forstået det således at man kan justere gain på kortet ned til max volume, og så ellers bruge cursa til resten?. passer det
er der nogen der har erfaring med kun at bruge kortet til delefilter?
Smeden |
|
|
stadig ingen ?
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke rigtigt.
Jeg har installeret Console, sat en signal kæde op og fået lyd igennem fra indgang til udgang. Men jeg har ikke prøvet nogle af de vst-plugins der gør det muligt at lave det til et delefilter. Men jeg har set konfigurationer af Console hvor andre har brugt det til delefilter samt rumkorrektion, så derfor ved jeg det virker.
Henrik
|
Til top |
|
|
perhorn Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - jeg ved dette er en gammel tråd.
Men det tyder på, at forfatterne ved hvad de taler om. Er der nogen af jer, der har erfaring med lydkort til en laptop - enten USB eller PC-kort? __________________ Per Horn
|
Til top |
|
|
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
perhorn,
hvad har du brug for (stereo / multi kanal, analog / stereo, m.v.) , og hvad er budgettet?
|
Til top |
|
|
jon_vanløse Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt mig et Lynxtwo-B og jeg vil lige sige at producenten desværre ikke har lavet en driver til linux. Open sound system har lavet en driver der skulle virke, men om den er god ved jeg ikke. I de fleste tilfælde er det jo nok producenten selv der laver den bedste driver. Desværre et lille minus ved dette fede lydkort.
Mvh Jon.
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=jon_vanløse]
Jeg har købt mig et Lynxtwo-B og jeg vil lige sige at producenten desværre ikke har lavet en driver til linux. Open sound system har lavet en driver der skulle virke, men om den er god ved jeg ikke. I de fleste tilfælde er det jo nok producenten selv der laver den bedste driver. Desværre et lille minus ved dette fede lydkort.
Mvh Jon
fik mit i går, er lige nu i gang med at finde den rigtige software, skal bruges til delefilter og rumopmåling mv. hvilken software bruger du?
mvh. Smeden
|
Til top |
|
|
perhorn Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsChristensen skrev:
perhorn, hvad har du brug for (stereo / multi kanal, analog / stereo, m.v.) , og hvad er budgettet?
|
|
|
Hej.
Det er til stereo, idet jeg netop har lagt al min musik ind på iTunes på en lille laptop. For at få den bedste kvalitet, har jeg benyttet 320 kbps ved MP3 kodningen.
Surround ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal bruge til ved musik afspilning?
Jeg forventer en betydelig forbedring ved at installere et lydkort frem for blot at benytte den normale hovedtelefon udgang (mini Jack stik) fra laptoppen. Og så selvfølgelig sammen med et godt kabel. Vil gerne holde det på et rimeligt niveau (under 1.000 kr) men kan dog strække mig længere, hvis det skal være, og kvaliteten følger med.
Jeg var meget interesseret i OPTO Play - 499,00 og meget positivt omtalt her på siden - men XS Sound har desværre leveringsproblemer.
Hvad er bedst: USB tilslutning eller som PC Card? Og hvad med digital tilslutning som mit stereoanlæg kan håndtere, frem for analogt?
/per horn __________________ Per Horn
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 07 August 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det her ikke noget offtopic? Hvad har et ganske almindeligt kort til 499, at gøre med "Verdens bedste lydkort uanset pris".
|
Til top |
|
|
perhorn Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bluesky.
Nu behøver "uanset pris" jo ikke at betyde, at det dyreste lydkort er det bedste. Hvorfor betale 3000 - 4000 kroner for et lydkort, hvis det omtalte OPTO Play er ligeså godt? Diverse bruger anmeldelser/bemærkninger her på sitet tyder på det.
Hvad angår Hi-Fi har jeg altid haft den opfattelse, at et enkelt design medfører et simpelt design og dermed et mindre antal fejlkilder til potentielt at ødelægge den originale lyd.
OPTO Play forsøger netop at trække det digitale signal fra laptoppen og sende det videre digitalt til din forstærker. For mig lyder det som den optimale løsning, idet der intet ændres undervejs. Samtidig med det er digitalt hele vejen elimineres problemer med dårlige kabler og stik.
Desuden har jeg tilladt mig at benytte denne tråd, da det tyder på, at de personer der reflektere på indlæggene virker seriøse - og tråden er holdt fri for brok og støj.
Har du relevant viden omkring lydkort til bærebare computere, vil jeg da meget gerne læse om det her i indlægget.
/per horn __________________ Per Horn
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 09 August 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu heller ikke det jeg mener. Men for mig at se forsøger du at få andbefaldinger på ganske almindelig lydkort og ikke det bedste der er.
Det er der ikke noget galt i, men nu handler denne tråd om det bedste man kan få. At du så vil kapre tråden til at omhandle et almindeligt kort, tvinger jo os andre der gerne vil følge med i det "bedste" til også at følge med i en diskussion om almindelige lydkort som der er masser af andre tråde der omhandler.
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan altså ikke snakke "320Kbit/s mp3 encoding" og "Verdens bedste lydkort uanset pris" i samme åndedrag, og også samtidig forvente at "en betydelig forbedring ved at installere et lydkort frem for blot at benytte den normale hovedtelefon udgang fra laptoppen" vil blive tolket som at man er seriøs i forhold til trådens emne. Faktisk peger det temmelig entydigt på at du prøver at kapre den.
Med "Verdens bedste lydkort uanset pris" taler vi altså decideret highend. Det du prøver at ,undskyld udtrykket, møve dig ind med er, en digital udgang der er bedre end en bærbars hovedtelefonudgang .....hallooo. Den lydkvalitet du får ud af det, afhænger mest af alt af hvilken konverter du har bag efter (og den har du slet ikke nævnt), og i den sammenhæg er lydkortet som s/pdiff digital signal kilde af meget mindre betydnig (faktisk ligegyldig) set i forhold til at sammenligne med en laptop hovedtelefonudgang.
Alt hvad du har skrevet indtil nu har entydigt peget på at du taler lydkort på meget lavere niveau end hvad denne tråd handler om men satser på at få et godt svar herinde....... Start dog dig egen tråd og lad denne tråd fortsætte med at være uden "støj" som du selv så fint kalder det. Folk der skriver i denne tråd er altså alle sammen i stand til at skrive i andre tråde også, så hvis din selvstartede tråd bare bliver lavet skal der nok være nogen der kan hjælpe dig, ihvertfald når det handler om at lade en digitaludgang med efterfølgende ukendt konverter skulle slå en laptop hovedtelefonudgang.....jeg mener.....det kan ALT gøre.
Just my 2 cents Henrik
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 09 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk at "min" gamle tråd stadig overlever herinde, det er lidt morsomt, og jo jeg er bare lige forbi for at sige til Sinobi at mit oprindelige indspark var absolut highend klasse 
Perhorn, du har ikke rigtig forstået trådens ånd og formål, hvorfor yderligere diskution i din retning er formålsløs.
Venligst,
Christian
PS: Jeg kigger med på sidelinjen herinde, men kan desværre ikke bidrage med så meget mere, da jeg konstant er under tidspres. Har lige forladt ehomevision (gamle Zitech Media Center) og er igang med projectsalg af mit eget gode gamle mediacenter i Dubai. Det er overdådig luksus som ingen herinde kan forstille sig, det skal opleves. Hermed et billede til dem der husker tilbage i 2004 

|
Til top |
|
|
soerenhc Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt et brugt RME DSP 9632. Et glimrende lydkort. Desværre virkededet kun en dag før det crashede. Nu skal jeg ha' det til reperation hos Sound
Formål: Hifi fra min PC samt DVD afspilning samt brug af Skype fra PC
Fordele: -Lyden er rigtig god Ulemper: - Det crasher og bliver endog meget varmt -Det virker tilsyneladende ikke med skype. -Der er problemer med gengivelse fra feks. mediaplayer og andre afspillere - nogle virker dog
|
Til top |
|
|
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
verdens bedste lydkort laver digidesign ,til deres protools hd systemmer ,prisen for det billigeste brugbare setup ca 50000kr ,et godt alternativ er et firewirekort og ekstern dac ,feks m-audio lightbridge der lyder hammer godt på den digitale udgang ,og så en rigtig god high end dac ,elller med adat konvertere feks fra apogee får man mange ind og outputs
|
Til top |
|
|
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er måske i en hel anden prisklasse:
http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigycube/info.asp
Det lydkort har fået meget ros...
Jeg har iøjeblikket et 16-bit PCI lydkort siddende i min PC nu... Ville jeg kunne høre forskel på det og et 24-bit, som Cuben er? __________________ Advanced acoustics max-450
B&W DM309
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er alle de lydkort ? der er ikke meget visuelt over denne tråd , men ideen er god nok ... hvilket lydkort er så det bedste ?
for man får da ikke noget svar her ?
og hvem har testet dem?
ja undskyld men lidt skuffet belv jeg da jeg havde nået her til ..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
frede4500 Lukket konto

|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube kortet er et fint og velydende kort .audiotrack der laver dem har et rigtigt godt ry ,men af de mange proff kort jeg har hørt ,lød de alle betydeligt bedre hvis de kørte ud gennem en extern dac ,det er umuligt at lave en high end dac og et audio interface i en lille box ,eller på et indstikskort ,pci el pcix ,hvor dac'en og de analoge kredsløb ,får sin strøm fra pc,en ,gode proffe audiokort såsom ,rme ,m-audio ,digidesign ,audiotrack ,tc osv har ret gode spdif udgange ,og leverer et godt digital signal ,tilsæt en extern dac og pc'en bliver næsten ligesågod som en high end cd afspiller
køb et kort der har asio drivere ,asio er en standard for proffesionele lydprogrammer ,og findes som plugin til foobar og winamp ,som lyder bedre med asio output ,giver også mulighed for at lege med rum korektion ,og lave billigt måleudstyr ,eller mulighed for at have et velfungerende crossfeed filter på sine hørebøffer
|
Til top |
|
|
frede4500 Lukket konto

|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|