Forfatter |
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 15 November 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt har jeg ofte hørt at det er harddisken der støjer mest. Er det noget man skal tage seriøst? Så kunne man jo bare benytte ekstern SATA disk.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 15 November 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart lyder 1000 dolaser, jo dyrt. Men hvis man (og det er så godt som du siger ) ser på hvad alternativet er. Så er det måske ikke så dyrt. En high end receiver, koster jo hurtigt, 20K, og hvis man har en hæderlige pc’er, så er 6-7K for kortet, og 6 effekttrin, jo rimelig muligt at få for 20K. man har så tilmed et meget fleksibel system. Så jeg syntes da ikke 1000 dollars er så sindssygt.__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har en god dac. Hvis jeg lagde mine cd'er på harddisk som wav filer og jeg så ville have den bedste lyd, ville jeg så skulle investere i f.eks et lynx kort eller ville jeg kunne nøjes med et USB kort med digital udgang? nu når det kun er datastrømen som jeg skal sende til dac'en. Jeg skal kun bruge det til 2 kanal.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tilslutte mig tråden her med et spørgsmål.... hvis det er iorden at jeg lige bryder lidt ind 
Jeg skal til at have ny computer her inden alt for længe og har set på et bundkort fra ASUS (socket 939) med optisk lydudgang. Den har jeg tænkt mig at tilslutte min reciever for at kunne høre lidt MP3 filer over anlægget (ved festlige lejligheder for at slippe for at skifte CD hele tiden) en gang imellem og intet andet, altså ingen HTPC og ingen form for High End lytning her. Syntes bare at det kunne være sjovt at have den mulighed, selvfølgelig må det gerne lyde godt, men vil støj være et stort problem her? __________________ /Wizard
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis I bruger digital overførsel fra lydkort/bundkort til DAC/reciever så er der ingen støjproblemer overhovedet. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
dk2000 skrev:
Spændende tråd ! Jeg antager du sender lydkort signalet direkte over i din icepower forstærker, men hvodan klarer du så volumen kontrol ?
|
|
|
Med volumekontrol i sw.
|
|
|
Er det muligt at smække en effektblok direkte på et lydkort? uanset hvilket det er også bare bruge volumefætteren i windows?
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg ikke umiddelbart anbefale, da du jo på den måde har fuld power direkte fra PC til dine HT. Feks. er der mange der døjer med et lille smæld når man tænder sin PC eller slukker. Forestil dig dette med Max volumen.
Et almindeligt lydkort vil heller ikke kunne styre din effektblokke på samme måde som en decideret forforstærker. Du kan jo prøve at koble en CD-afspiller med volumenkontrol direkte til en effektblok, der vil du opleve at det ikke lyder særligt fedt. Jeg mener, der skal en lille forstærkning til for, at kunne kontrollere effektblokken optimalt - en forforstærker:-). Måske er Lynx'en ikke et almindeligt lydkort, eller måske har Ctacta noget speciel hardware.
Der er rigtigt mange der eksperimenterer med at bruge PC'en som PreAmp, hvis du læser på www.avsforum.com.
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Et almindeligt lydkort vil heller ikke kunne styre din effektblokke på samme måde som en decideret forforstærker. Du kan jo prøve at koble en CD-afspiller med volumenkontrol direkte til en effektblok, der vil du opleve at det ikke lyder særligt fedt. Jeg mener, der skal en lille forstærkning til for, at kunne kontrollere effektblokken optimalt - en forforstærker:-). Måske er Lynx'en ikke et almindeligt lydkort, eller måske har Ctacta noget speciel hardware.
|
|
|
Det er jeg så ikke helt enig i, for jeg bruger rent faktisk min cdafspiller's volume kontrol direkte til effekten og jeg er ovenudtilfreds. ;)
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du meget undskylde  . Jeg har forsøgt det et par gange, men sammenlignet med at køre signalet igennem en forforstærker har der for mig været en kæmpe forskel, og jeg mener KÆMPE. Jeg tabte fuldstændig bassen og dynamikken, så for mig har det ikke været en succes at undvære forforstærkeren.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogle lydkort der ikke kan smide 2V ud og som har en uheldig udgangsimpedans. Disse kan naturligvis ikke bruges til direkte tilslutning. Og ja, man skal have en løsning i tilfælde af at pc'en går ned og genstarter, så man ikke får det berømte DC-smæld og volume på max. ved genstart. ICEpower har en pæn hurtig standby feature, den kan man faktisk trigge i tilfælde af at pc'en brager ned, og ved opstart/nedlukning. Der er også nogle der smider relæ på.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udemærket, har du nogle forslag til f.eks. et lydkort i 2000-3000kr's klassen der ville kunne bruges som preamp?
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er villig til at ofre ca. 4000 kan du få et RME, bedre tror jeg ikke det gøres i den prisklasse. Prøv at søge på RME på www.avsforum.com.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
spraycleaner Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att. Ctacta(!)
Nu har jeg rodet lidt rundt! HVIS nu at man skal have både analog lyd ud i flere kanaler (til sourround) for evt. at springe sin control-fortærker over kan det LynxTwo vel også godt bruges? - Jeg fik ikke helt fat i om du bruger den direkte over i effekt blokkene eller om du bruger control-forstærker?
Jeg har fundet et lydkort der både har DVD-pass-thru OG 8 kanaler analog ud som ser ud til teknisk at kunne alt det JEG har brug for - men ved du noget om det så lyder ordentligt (eller slipper jeg ikke for det Lynx kort?)...?
Se det link her:
http://www.audiotrak.de/eng/maya1010.html
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser interessant ud det kort.
Du behøver da ikke Lynx kortet med mindre det absolut skal lyde bedre end en cd-afspiller i +20000kr's klassen. Nu har jeg ikke selv hørt et Lynx kort, men det skulle efter sigende være helt fantastisk (ja det siger Ctacta jo også), men som jeg har sagt tidligere, tag lige et smut forbi www.avsforum.com, der vil du også finde andre alternativer. Der har faktisk været flere test af RME kontra Lynx kortet hvor RME kommer rigtigt godt ud af det, det vel at mærke den gamle model fra RME. RME'en skulle kun være blevet bedre med den nye model HDSP 9632.
Nå, jeg kan fornemme at jeg næsten er den eneste som snakker om RME'en på hifi4all, men det er altså bare fordi jeg er så begejstret for kortet . Jeg læste dog en del på nettet før jeg købte, og jeg har aldrig læst nogle skrive noget dårligt om det kort, og der er skrevet en del om det på diverse forum. Det eneste lidt negative er faktisk det Ctacta skrev.
Digital udgangen skulle efter sigende være kanon(meget lidt jitter), den har jeg dog ikke rigtigt testet andet end til Surround(og her skulle jitter vist ikke være et issue). Det virker dog fortrinligt til surround. Om jeg bruger min Pioneer 737 eller RME'en ved DD5.1 eller DTS kan jeg ikke høre forskel på. Men i den analoge del er der himmelvid forskel. Der er Pioneeren jo heller ikke for god, faktisk dårlig synes jeg, men RME'en rykker i forhold til de fleste stationære CD-afspillere jeg har hørt, og jeg har hørt mange.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spraycleaner,
Jeg tror jeg ville købe RME fremfor Maya 1010, du er jo oppe i en pæn høj prisklasse med 1010'eren. Har ikke hørt den må jeg erkende, men du betaler mange penge for en masse A/D konvertere (indgange) som du i praksis ikke skal anvende til noget. Jeg ville gå efter en HDSP 9632 fra RME, selv om den koster næsten 50% mere.
Tranum1,
Pas nu på at Peter AR ikke læser det du skriver, han vil bare påstå at du ikke kan høre forskel op highend og alm. udstyr. Men jeg giver dig helt ret, mange afspillere kan godt gå hjem og lægge sig. Jeg mener ikke jeg har udtalt mig negativt om RME, blot påpeget forskelle da du spurgte mig, måske skyldes mine iagttagelser de for nogle mennesker lidt skarpe B&W højttalere?.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Hvis I bruger digital overførsel fra lydkort/bundkort til DAC/reciever så er der ingen støjproblemer overhovedet.
|
|
|
Crap, der er ofte meget jitter på bundkort og det er støj i sidste ende. Dog af anden type end den der er påpeget.
|
Til top |
|
|