Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Verdens bedste lydkort uanset pris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jeg får mit Emu 0404 i morgen med posten fra Tyskland.... Ser virkelig frem til at få det installeret i løbet af denne uge!!!!!

110 Euro inkl. forsendelse.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

jazzy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Akerman

Prøv at kigge nærmere på det nye Prodigy 7.1 LT fra Audiotrak. Alle de tests og reviews jeg har læst om den foregående model Prodigy 7.1 (kunne desværre ikke købes i Europa) har været særdeles positiv. Hvad jeg kan læse mig til er at Prodigy 7.1 LT er baseret på Prodigy 7.1 bare med forbedret kredsløb, PCI-X kompatibel og LowProfile. Så jeg vil mene det er et rigtigt godt bud.

Til top Vis jazzy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzy

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 10 December 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Ja... jeg tror dog det bliver et terratec 7.1 space, da det er ca 200 billigere, men lyder lige så godt (samme chip, envy24HT)!
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Gutter..

Nu har jeg installeret EMU 0404 i min pc.. Hold kæft hvor lyder det bare fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JA undskyld mit sprog men det er imponerende hvad man kan få for 750kr. Lige nu bruger jeg et par små uduelige satelitter sammen med en sub men når mine ombygget og renoveret Onken Focal æg bliver færdige med sub frem for store basser, så bliver det jo himmelsk at høre musik fra computeren. Allerede nu kan jeg høre en voldsom fremgang i kvaliteten. Jeg var måløs over den gode kvalitet.

Tak for anbefalingen!!!!! Julen er reddet :-)

Jeppe

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 December 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

>>pagi

Det "lyder" godt, tillykke!  hvad havde du af lydkort før?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Borg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 December 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej akerman,

Jeg så lige en test i et gammelt PC PLANET (nr. 9 sep. 2004) de tester 5 lydkort heriblandt Terratec Aureon 7.1 Space og M-audio Revolution 7.1. De tester også Creative Audigy 2 ZS som vinder testen (det siger nok mere om testen end om Audigy 2 ZS) De skriver dog ”Men til både afspilning og optagelser har Revolution-kortet overtaget over både Creative og Terratec.” De skriver videre om Revolution-kortet ”Har man et sæt gode højttalere, og er ens MP3-filer af en god kvalitet, så er det her simpelthen et fremragende kort.

De skriver at de foretrækker Creative til spil og Terratec til musik.

Creative Audigy 2 ZS, får 84%

Terratec Aureon 7.1 Space, får 83%

M-audio Revolution 7.1, får 65%

(min erfaring er at de %’er ikke betyder så meget, man kan dog nogle gange få lidt ud af hvad de skriver)

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget men efter denne test at dømme er der forskel på Terratec og M-audio.

Venlig hilsen

Filip

Til top Vis Borg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Borg

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har fået mit Terratec Aureon 7.1 Space som fysisk er 99% som AudioTrak's Prodigy 7.1    Der er kun digital in/out til forskel   (optisk på TerraTec - coax.. på AudioTrak)

AudioTrak:

TerraTec:

Jeg kan sige at kortet lyder alt fint til de 666,- det koster   "uden fragt"     Det lyder MEGET bedre end creative's Audigy kort,   meget bedre BAS,  og mere opløst lyd efter min mening..   

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Micmac18

Ja jeg havde kun det elendige som sidder på bundkortet og det er klart at der sker en forbedring af både det ene og det andet, men når det er sagt så lyder det bare så lækkert. Ingen støj, ingen mudder i lydbilledet. jeg kan høre hvor musikken kommer fra og hvor de forskellige instrumenter er placeret i lydbilledet.

Jeppe

spraycleaner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har en idé til hvordan man kan få RME 9632eren til at "upmixe" lyden fra 2 kanaler til 2.1 (fordi mine front højttalere er små vil jeg gerne i almindelig stereo cd/mp3 m.v. have mine subwooferen til at spille med) er det muligt?   ja via det Matrix program men så får subwooferen jo ful-frekvens gang og det lyder MINDRE godt
Til top Vis spraycleaner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spraycleaner

janka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Davs...

Hvilket lydkort er værd at gå efter hvis jeg primært vil have god gammeldags analog stereolyd fra min HTPC og ind i min forstærker?

mvh
Til top Vis janka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janka

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Janka,

Læs lige det laaaaaaange indlæg og spørg så igen . Det er jo det vi har forummet til.... jeg har selv købt emu0404 som rykker vildt.

Jeppe

janka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hmm - ja dér har jeg sgu sovet i timen!!
Havde fået bildt migselv ind at hele tråden drejede sig om digitale suroundkort uden lige at få nærlæst åbningsindlægget!!

Tak for vækningen, Jeppe :-)

mvh
Til top Vis janka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janka

jazzy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hvis du er ude efter et stereo lydkort skal du ta' at kigge nærmere på Opto Play fra Audiotrak - http://www.xs-sound.dk/data/products/optoplay/index.html 

Det har både analog og digital udgang 24/96, ingen resampling, fed DA-konverter fra AKM, 100% DTS / DD-passthrought, indbygget hovedtelefonsforstærker og så fylder det ikke mere end en pakke tændstikker! 

Til top Vis jazzy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzy

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hey Janka,

Det er helt ok ;-) ... tænkte bare lige jeg skulle moppe lidt :-D

Jeppe

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:
Så må du meget undskylde. Jeg har forsøgt det et par gange, men sammenlignet med at køre signalet igennem en forforstærker har der for mig været en kæmpe forskel, og jeg mener KÆMPE. Jeg tabte fuldstændig bassen og dynamikken, så for mig har det ikke været en succes at undvære forforstærkeren. 
tjek dette link hvor folk generalt synes det giver bedre lyd hvis det er en ordentlig cd afspiller   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16934&K W=Ikke+Slipsefyr
Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

spraycleaner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

KAn f.eks. Terratec 7.1 eller ESIs juli@ lydkort køre DD/DTS igennem SPDIF uden modificationer? også uden om windows kmixer?  Dette vil betyde at de kan køre DTS-CD  - men kan de dette?

Til top Vis spraycleaner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spraycleaner

Peter21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter21

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
...Og ja, man skal have en løsning i tilfælde af at pc'en går ned og genstarter, så man ikke får det berømte DC-smæld og volume på max. ved genstart. ICEpower har en pæn hurtig standby feature, den kan man faktisk trigge i tilfælde af at pc'en brager ned, og ved opstart/nedlukning. Der er også nogle der smider relæ på.

Hvordan kan man opnå at man ikke får det berømte BRAG i sine højttaler når man slukker/tænder sin PC...?

En løsning jeg har tænkt på er at: man kunne bruge en USB-styret strømskinne, og dermed når man tænder vil effektforstærkeren også tænde og typisk lidt senere "åbne" for sine udgange, og dermed har man undgået de velkendte BRAG under opstart... men kan man slukke for USB'en under nedluknings-processen, og dermed slukke for sin effektforstærker(e) inden PC'en slukker...?

Eller er det et spørgsmål om korrekt jord imellem PC og effektforstærker...?

Hvad er den bedste løsning mod det kraftige smæld i HT...?

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 07 April 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

At slukke for forstærkeren FØR lydkortet sender DC ud på udgangen. Det kan løses på forskellig vis.

1) kontrollerboard på effektforstærkeren der lukker ned eller muter når den ikke får et "I am alive" signal fra pc'en. På pc'en afvikles der en service under opstart og nedlukning. Denne løsning er 100% sikker, også hvis OS skulle gå ned, for så har du potentielt også en farlig situation for dine højttalere.

2) at tage 230V på effektforstærkeren før din pc lukkes ned. Det kan næsten aldrig lade sig gøre, den skal mutes, da der stadig er power på dine lytter. Endelig kan denne model ikke tage højde for reboot/går-ned situationen, hvor din pc'er så står på samme volume som da du startede op.

Løsningsmodel 1) er det eneste rigtige. Kontrollerboard er forholdsvist nemt at udvikle, en PIC kan gøre det, og USB eller andet kan anvendes sammen med software.

God fornøjelse ;-)
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 April 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

som sædvanlig; ctacta - du har løsningen. Men hvor kan man købe den færdig? jeg har hverken tid eller færdigheder til at lave sådan noget selv. Er det ikke lynx kortene der har en forsinker funktion mht. nedlukning, primært for at imødegå ovennævnte brag? Er der nogen ide i at have ext. kort med egen psu for at imødegå knald?

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum