Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 07 April 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egen PSU er også en løsning. Kort fra RME har også et kredsløb der begrænser knaldet, men helt eliminere det, kan det ikke.
Ovenstående løsningsmodel 1) kan ikke købes herhjemme endnu.
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta: løsning 1 - Ved nærmere eftertanke, så er det nok den smarteste løsning...
Men istedet for et kort i PC'en, ville jeg nok bare lave mutnings-kredsløb med keep-alive fra COM-porten... Og så bare som du skriver ctacta, lave en service der sørger for denne keep-alive på com-porten sålænge PC'en kører...
hmmm... burde nemt kunne strikkes sammen med en NE555 timer... Tror lige jeg går i konstruktions-mode her i weekenden...
|
Til top |
|
|
madsne Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Den helt smarte løsning må være et lille USB kredsløb med tilhørende software. Kredsløbet placeres mellem PC’ens USB port og en standard USB strømskinne. I den tilhørende software er det muligt at indstille hvor mange sekunder der skal gå fra PC’en starter til der skal tændes for strømskinne, og ligeledes hvor mange sekunder den skal slukke før PC’en slukker. (må kunne lade sig gøre ved at forlænge den tid Windows er om at power down).
Mads
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
spraycleaner skrev:
KAn f.eks. Terratec 7.1 eller ESIs juli@ lydkort køre DD/DTS igennem SPDIF uden modificationer? også uden om windows kmixer? Dette vil betyde at de kan køre DTS-CD - men kan de dette?
|
|
|
Det ville være spændene at få at vide __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsne skrev:
Den helt smarte løsning må være et lille USB kredsløb med tilhørende software. Kredsløbet placeres mellem PC’ens USB port og en standard USB strømskinne. I den tilhørende software er det muligt at indstille hvor mange sekunder der skal gå fra PC’en starter til der skal tændes for strømskinne, og ligeledes hvor mange sekunder den skal slukke før PC’en slukker. (må kunne lade sig gøre ved at forlænge den tid Windows er om at power down).
|
|
|
Tjaaa... og så aligevel ikke... Hvis du bruger USB-strømskinne, så er det en "statisk" løsning (køres kun under opstart og nedluk), forstået på den måde at du ikke tager højde for PC-crash mv, hvorimod med keepalive som er "dynamisk" (kører hele tiden) så har du taget højde PC-crash - hvis PC'en laver et crash, stopper keep-alive og forstærker muter udgangen. Ydermer med USB-strømskinne, så er det langt fra alle effektforstærkere som muter udgangen i det sekund forsyningsspændingen forsvinder... med andre ord, så er der på mange forstærkere kraftige lytter som stadig kan forsyne forstærkeren og dermed give det velkendte brag når PC's slukker...
Det er ikke det store der skal til med en lille timer-kreds, feks. en NE555C, og hvis den har "manglet "keep-alive" signal fra COM-porten i mere end 2 sek. så sender den "mute" til effekttrinnet...
|
Til top |
|
|
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 08 April 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg vil gerne have et rigtig godt lydkort, mit eneste krav eller det jeg skal bruge det til, er at føre musik fra computer og over til mit anlæg. Jeg skal ikke bruge det til at indspille lyd med eller nogen anden ting, bare musik! Og som sagt skal kvaliteten være god! Hvilket et ville i folk herinde , der har forstand på det , anbefale mig?
Mit pris max er ca 2500 kr. Samt hvilket kabel skal an vælge, fra comp. til anlæg for at få den optimale lyd kvalitet?
Mvh. Marc
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 09 April 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marc,
Hvis du har læst hele dette indlæg, så får du vel svaret??!! Jeg har selv læst det og købt det EMU kort der bliver omtalt. Det er rigtig godt og kan varmt anbefales. Jeg købte mit i tyskland og fik det til 98 Euro. I DK koster det 1100,- hos www.aage.dk tror jeg.
Jeppe
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 09 April 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marc skrev:
Hejsa...
Jeg vil gerne have et rigtig godt lydkort, mit eneste krav eller det jeg skal bruge det til, er at føre musik fra computer og over til mit anlæg. Jeg skal ikke bruge det til at indspille lyd med eller nogen anden ting, bare musik! Og som sagt skal kvaliteten være god! Hvilket et ville i folk herinde , der har forstand på det , anbefale mig?
Mit pris max er ca 2500 kr. Samt hvilket kabel skal an vælge, fra comp. til anlæg for at få den optimale lyd kvalitet?
Mvh. Marc
|
|
|
Stereo eller 5.1? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 09 April 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare stereo...
ok, tjekker lige det emu kort ud, og jo, hvis man har læst hele dette indlæg, kan man stadigvæk godt være i tvivl, da der kommer mange forskellige tal, samt nogle fremmede ord jeg næsten ikke kan udtale...
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 09 April 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
spraycleaner skrev:
KAn f.eks. Terratec 7.1 eller ESIs juli@ lydkort køre DD/DTS igennem
SPDIF uden modificationer? også uden om windows kmixer? Dette vil
betyde at de kan køre DTS-CD - men kan de dette?
|
|
|
Det ville være spændene at få at vide |
|
|
Det kan det.
Jeg kan også gøre det på mit NVidia Nforce SoundStorm.
Jeg har fundet to programmet til at afspille DTS-CD'er i windows med.
Det ene VLC (VideoLAN, freeware) dekoder godt nok signalet og konverterer det til DD, så det er ikke helt optimalt.
WinDVD 6 kan lave DTS passthrough på DTS-CD'er.
<>function PrivoxyWindowOpen(a, b, c){return(window.open(a, b, c));}
|
Til top |
|
|
jazzy Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 12 April 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft OPTOPlay, jeg var dog ikke synderlig imponeret. Men størrelsen, den var jeg imponeret af. Den er jo også som skabt til bærbare. Jeg er dog tilfreds bruger af Juli@ nu, dvs. man drømmer vel stadig om Lynx. :)
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Findes der nogen lydkort, som sidder i pciskinnen, men har egen psu (ved godt det lyder mystisk). Jeg vil ikke have et extern firewire til at hænge uden på mit htpc kabinet (og konen vil slet ikke). Jeg ved at nogle kort (ikke lydkort) har en dummy pcistik dvs. uden printbaner på, så de kan sidde i normalt mb, men ikke får strøm fra dét...
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvodden får man 7.1 med lynx??? (Uden at skulle købe 2 af dem)
mvh.Per
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej micma18.
Ja, nu er den jo lissom rimelig meget udenfor htpc-kabinettet...
Det var jo det jeg ville undgå...
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det nye HF (nr 5) har testet m-audio revolution 7.1 op mod Accuphase cd-spiller til 90kkr. Som I nok kan regne ud vandt Accuen overlegent, men...M-audio blev skønnet i klasse med "en god cd-spiller til 15000kr" !!!!!!
Jeg har netop bestilt et m-audio til mit htpc-projekt i Dyskland til ca. 800 kr....
mvh. Per.
Jeg glemte lige...HF havde sat kortet i eget kabinet via risercard fra pci'en og cuttet strøm via pci og lavet deres egen 12 volt dc. Sådan kunne man jo også komme omkring opstarts pop i ht'erne...
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor dælen valgte de ikke et eksternt USB eller FireWire kort, dem er der jo en del af efter hånden. Det er dog en spændende ide det med egen 12 v DC PSU, mon ikke det er noget lignende Peter AR har lavet på hans EaR master ?
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvis de, som jeg, vil undgå en masse kasser, så er et internt kort vel vejen. Jeg tror primært, at de gjorde pci-kortet externt i testøjemed...Det skriver de ihvertfald.
Foriøvrigt; Chacta, hvis du lytter med: vil ext. 12 volt være nok i dc-braghenseende? Eller skal også 3,3 og 5 volt gøres externt?
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signal/støj forholdet på det kort er 92dB, et externt kort kan fås med S/N på 111dB ! F.eks et terratec phase 24 FW kort (plus 24 bit / 192 KHz). Det ville være mere fair at sammenligne sådan et kort med en high-end cd-afspillel.
Det er i alle fald super, at de begynder at tage test af lydkort på programmet
|
Til top |
|
|