| Forfatter |
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 23 November 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cJoey Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 23 November 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
Generelt kan jeg ikke se forskellen på O2 grabberen og XMLTV, måske er den nemmere at bruge, men den lever stadig af screen scrabbing (bare fra DR i stedet for TV2), og problemet her er reelt ikke XMLTV, men det at få de data ind i MCE.
|
|
|
Hvad menes der med screengrabbing??? __________________ Alt om HTPC på minHTPC.dk
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 23 November 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 23 November 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
min kollega bruger det og det spiller eftersigende helt fint pt. Så er spørgsmålet om I vil bruge det eller ej.
Jeg bruger showshifter og skifter nok ikke lige foreløbigt. Elsker min rf styret remote så jeg kan ligge i min seng i soveværelset og se de optagelser jeg har på pc'en inde i stuen. Det kan jeg ikke med MCE og den remote de har lavet.. Så indtil da...??
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bare til information: Jeg dansk EGP Data i MCE, og det har kørt stabilt i over en måned. Jeg bruger SmartGuide og WebGuide, og har et scheduleret job, som henter data til ca. 30 kanaler hver aften.
Jeg er enig i at SmartGuide/WebGuide er svært at få til at fungere, så derfor skrev jeg den installationsvejledning, som nu er en del af pakken.
Ja... det kan blive flottere, men når først det kører, så kan jeg ikke se forskellen på SmartGuide og Microsofts løsning.
Men som det er blevet nævnt i denne thread, så er der en fyr, som er ved at lave et hack så det er MCE der selv henter dataen, på samme måde som MCE selv gør det, således at SmartGuide bliver unødvendig (læs threaden på http://mail.ditmer.dk/exchweb/bin/redir.asp?URL=http://www.t hegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?ForumID=27%26Mes sageID=72448)
I øvrigt er WebGuide egentlig ikke nødvendig for at får SmartGuide til at virke. Eneste grund til at den er påkrævet er at det gør installationen nemmere. Der er nemlig et program i WebGuide, som konfigurere XMLTV til at hente data til en Access database, og det er den Access database, som SmartGuide bruger. Så man kan sagtens køre dette setup uden IIS, bare man har Access databasen. Men webadgang til program data og optage funktion er da fedt!!!
PS: Jeg vil give ret i at SmartGuide koden er noget rod... har også selv rettet et par fejl. Men det at Reinhard har lagt så mange timer i det bør man sætte pris på. Jeg er selv .NET udvikler men vil aldrig have gidet at buge 60+ timer på at skrive det. Men jeg hjælper da gerne til.
Venligst Thomas
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas,
Man kan ikke bruge dut link uden et password??
Hvordan får du MCE til at hente data? Jeg har læst at flere har problemer med at den ikke vil starte computeren op når der skal hentes EPG data.
Jeg har endnu ikke opgraderet til mce endnu men overvejer det. Vil dog godt sikre mig at den ikke er fyldt med bugs.
Hvordan har den det for eks. med DIVX film? Hvad med fjernbetjeningen, erden god?
Har du nogle erfaringer du vil ud med?? Jeg bruger selv Showshifter og er ret glad for den nye version.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry... forkert link til SmartGuide 2004:
http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=27&MessageID=72448
Denne thread er LAAAANG... find de posts som har attachments på og læs dem (evt. bagfra så du er sikker på at få den seneste version).
I zip filen ligger der en readme.html, med installationsvejledning. Det er den jeg har skrevet, med savefejl og det hele . Den beskriver step by step by step by step hvordan man får data ind i MCE og konfigurere et dagligt job.
Mht. til DivX fil, så spiller det helt fint (det er jo bare WMP), så hvis de rigtige codecs installeres, så virker det perfekt.
MEN... man kan købe nogle Media Center Extender (hardware), som kan fjernstyre MCE. Disse supportere IKKE DivX (hvilket gør dem ubruglig for mig). En skam, for det er virklig en sejl ide.
Jeg elsker MCE, og selv om jeg ikke har prøve mange af de andre HTPC programmer, så har jeg svært ved at se hvordan de kan være bedre. Bruger interfacet på MCE er simpelthen i en klasse for sig. (ikke for at skifte emnet... men du spurgte).
Der findes mange plug-ins til MCE. Binnerup har f.eks. skrevet My Movie Collection som du kan bruge til at vise alle dine films (online som offline), med thumbnails, plot, actor, rating mv (fedt lavet).
Venligst Thomas
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas,
Jamen jeg må hellere komme igang med det. Hvilken remote bruger du?
JEppe
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
|
Jamen jeg må hellere komme igang med det. Hvilken remote bruger du?
|
|
|
Hej Jepper
Held og lykke. Med lidt snilde og tålmodighed skal du nok får det til at virke. Hvis du har problemer, så læse den thread jeg linker til.
Jeg har kun kørt MCE på mine PC, uden remote. Men jeg er ved at bygge mig den ultimative maskine. Jeg har bare til det sidste håbet på at jeg kunne få min B&O Beolink 1000 remote til at virke, men nu har jeg givet op.
B&O bruger en helt anden frekvens, som gør det umligt at få til at virke.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Alpha Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en "rigtig" MCE remote - den virker bedre end alle andre løsninger jeg har prøvet (og jeg har en 4-5 forskellige remotes liggende).
Fordele ved MCE Remoten:
- Det er den eneste der er ordentligt integreret med MCE (dvs. den eneste hvor man ikke skal i gang med Girder etc.)
- Det er den eneste der kan vægge computeren fra Standby mode
- Det er den eneste der har alle MCE knapperne (dvs. teksten passer sammen med knapperne)
- Det er den eneste min kæreste kan finde ud af.
Du kan købe en MCE Remote hos Zitech.
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Det lyder bare super godt, EPG funktion i MCE, jeg kan næsten ikke vente til at komme igang med at kigge på det. Jeg håber meget at det virker. Jeg kigger på det snarest.
Mht. anvendelse af B&O remote så tror jeg godt jeg kan hjælpe dig her.
Jeg har købt en MCE OEM som jeg endnu ikke har fået op at køre, da den harddisk som jeg havde købt hjem til formålet crashede 2 dage efter start - ØV, men jeg får en ny i morgen så jeg håber bare famillien giver mig tid til at se på det 
Jeg har gennem længere tid kørt med Meedio HTPC udgaven sammen med en BEO 4 fjernbetjening. Måden det fungerer på er via en IR receiver fra Lintronic (www.lintronic.dk)
Jeg har skrevet et lille VB program som læser fra COM porten og sender IR coderne videre til Girder, Girder sender så fjenbetjeningssignaler til meedio. Jeg er sikker på dette også vil kunne fungere med MCE, har dog endnu ikke kunnet teste.
Løsningen med BEO 4 fungerer superfint og helt stabilt, den eneste anke jeg har på denne løsning er at Lintronic receiveren ikke har helt samme modtage evne som B&O's originale produkter, hvor det jo nærmest er fuldstændig ligegyldigt i hvilken retning fjenbetjeningen peger. Men det fungere dog stadigt bedre end alt andet på markedet, og B&O's fjernbetjening er stadig "second to none". Specielt placeringen af knapper på BEO4 med piletasterne arrangeret i en diamant og de farvede funktionstaster udenom er helt genial til HTPC brug, da man aldrig behøver at kigge på fjernbetjeningen, du kan anvende den i total mørke - no problem.
Microsoft har lavet deres egen fjenbetjening til MCE (med lys i tasterne ) som du ved, denne påtænker jeg dog at købe alligevel da den indeholder 2 IR blastere som jeg skal bruge til at styre satellit receiverne.
Nå men undskyld dette er vist lidt "off topic"
Lad mig høre hvis du er interesseret i at høre mere vedr. detaljerne i BEO4 setuppet.
mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alpha og Torben
Yep, det er off topic, så jeg gør det kort.
Først Alpha.. ja selfølgelig er MCE remoten best. Men jer er så enig med Torben at B&O fjernbetjeninger er second to none, og jeg vil elske ideen om kun at have én remote.
Torben... jeg er helt sikkert intressert (tak for linket... kan simpelthen ikke forstå at google ikke har fundet det til mig). I første om gang starter jeg med en MCE remote, og så må vi se om B&O kan overtage senere. Sig til når/hvis du får den til at virke med MCE.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alpha skrev:
|
Køb en "rigtig" MCE remote - den virker bedre end alle andre løsninger jeg har prøvet (og jeg har en 4-5 forskellige remotes liggende).
Fordele ved MCE Remoten:
- Det er den eneste der er ordentligt integreret med MCE (dvs. den eneste hvor man ikke skal i gang med Girder etc.)
- Det er den eneste der kan vægge computeren fra Standby mode
- Det er den eneste der har alle MCE knapperne (dvs. teksten passer sammen med knapperne)
- Det er den eneste min kæreste kan finde ud af.
Du kan købe en MCE Remote hos Zitech.
|
|
|
Jeg kan ikke rigtig finde den Remote inde på Zitech hp ...har du evt et link til den ..eller evt et andet sted man kan købe den uden windows MCE2005 (netbutik)
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal lige have denne tråd tilbage på sporet, ikke fordi det ikke er interessant mht. Microsoft remoten, men opret lige en selvstændig tråd til den diskussion.
Er der andre end Thomas som har forsøgt at få EPG data i MCE 2005 ?
Jeg vil selv prøve det af så snart jeg får tid. Og skal herefter nok vende tilbage med mine erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
glæder mig til at høre hvordan det går!!
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Borg Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas,
Jeg er sammen med min bror i gang med et HTPC-projekt vi bruger BEO 4 sammen med denne her: http://www.irtrans.com/ Den fungere fint med Girder og vi har ikke haft problemer med den.
Filip
|
| Til top |
|
| |
sundsdal Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
techno283 skrev:
|
Vi skal lige have denne tråd tilbage på sporet, ikke fordi det ikke er interessant mht. Microsoft remoten, men opret lige en selvstændig tråd til den diskussion.
Er der andre end Thomas som har forsøgt at få EPG data i MCE 2005 ?
Jeg vil selv prøve det af så snart jeg får tid. Og skal herefter nok vende tilbage med mine erfaringer.
|
|
|
Jeg har lige hentet SmartGuide.... og det virker helt perfekt for mig. Det som dog irriterer mig er at jeg ikke kan finde en MCE Remote. Jeg har været i Zitech (både fields og frederiksberg) og de siger at de ikke sælger dem løst mere. De sælger dem kun sammen med deres nye htpc'er.
Nogen der har et bud på hvor man kan købe en MCE remote ? (ikke nethandel og i kbh)
|
| Til top |
|
| |
Janeks Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved at det er godt på vej off topic, men jeg har lige fundet den for mig ultimative fjernbetjening til MCE 2005...
www.rudeo.com
Så bruger man sin PDA direkte via bluetooth eller wlan, har samme layout som MCE fjernbetjeningen og viser playlists etc. direkte.
Det rykker !!!!
/Jan
|
| Til top |
|
| |
Limon Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev lige til dem fra rudoe og der kommer også en version til Smartphone.
|
| Til top |
|
| |