Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 12:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvorfor duer sølv i kabler ikke?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 24 November 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej i kantinen!!

Jeg ved ikke rigtig om jeg skulle starte et nyt emne eller om jeg skal give dette emne en lille ny krølle på, nu prøver jeg i hvert fald det sidste: guldkabler, har i af gode grunde ikke nævnt, men hvor står de i (lyd)billedet i forhold til kobber / sølv efter jeres mening?

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 November 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:

Hej i kantinen!!

Jeg ved ikke rigtig om jeg skulle starte et nyt emne eller om jeg skal give dette emne en lille ny krølle på, nu prøver jeg i hvert fald det sidste: guldkabler, har i af gode grunde ikke nævnt, men hvor står de i (lyd)billedet i forhold til kobber / sølv efter jeres mening?

Kender kun forgyldte af slagsen.
Gryphon guideline og VdH MC Gold.

En omgang værre spektakel.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt!!!!!!

Må jeg så anbefale dig at prøve nogle Vantage guldkabler. Jeg tror du vil ændre mening men det er selvfølgelig kun gisninger, de er i hvert fald et forsøg værd!! Jeg venter på nogle strømkabler og et sølv signalkabel derfra, som jeg skal ind til gl.jas med + mit guld signalkabel, og hybrid kobber/sølv højtalerkabel, så må vi se hvordan det spænder an???????????

Yanomami

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 25 November 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Her er lidt jeg har sakset fra Straight Wire´s hjemmeside.
De har i mine øjne altid forsøgt, at argumentere ud fra en videnskabelig og empirisk holdning, hvilket virker ret seriøst.
De har dog aldrig overvejet helt naturlige materialer i isolationen som f.eks. Duelund har.
MHT. deres udsagn omkring sølv, så mener jeg at en regulering af tværsnittet, kan ændre meget på den opfattelse man får af de forskellige materialer.
Sølv er sikkert som de skriver, men et tykt sølvkabel er efter min opfattelse ret anderledes.

CONDUCTORS

COPPER - good bass, solid midrange, potential variance in HF based upon strand diameter

BETTER COPPER- better bass, clear midrange, HF less restricted if strands have less surface corrosion

COATED COPPER - minimizes strand - strand (electrostatic) effects

HF clear if coating not too thick or poor dielectric

SILVER PLATED COPPER - minimizes copper oxidation & adds slight HF speed if coating is thick (2%+)

COATED SILVER/COPPER - with thick silver (10%+) very stable with excellent sonic tendencies.

SOLID SILVER - high velocity of propagation- HF can be too dominant bass is tight, clean and can be lean.

Jeg synes dette bekræfter mine anelser om at jeg er til kobber og ikke sølv, idet jeg godt vil have lidt mere af den "fede" bas...

Den mest markante forskel på sølv og kobber i "Duelund-aftapning" er kobberets tendens til markering af mellemtonen. 

Skal man endelig belægge så skal det være kobber på sølv, den ovenfor beskrevne metode giver en ækel hvislende diskant (er afprøvet) Sølv belagt med guld er også en farbar vej men alt for kostbar.

Ovenstående refererer udelukkende til fladvalsede, varmeafspændte ledere med linolieimpregneret silke som isolation 

"God og dårlig" kobber er en myte. Både sølv og kobber forarbejdes industrielt og overholder gældende standard hvilket typisk er 99,99% for rent kobber og finsølv

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 25 November 2004 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

CONDUCTORS

COPPER - good bass, solid midrange, potential variance in HF based upon strand diameter

BETTER COPPER- better bass, clear midrange, HF less restricted if strands have less surface corrosion

SILVER PLATED COPPER - minimizes copper oxidation & adds slight HF speed if coating is thick (2%+)

COATED SILVER/COPPER - with thick silver (10%+) very stable with excellent sonic tendencies.

SOLID SILVER - high velocity of propagation- HF can be too dominant bass is tight, clean and can be lean.

- disse prøvene er lite verdt da Straight Wire hverken besitter tilstrekkelig rentlydende interconnects eller er kjent med nødvendigheten av kun å anvende tykke massive en-ledere til høyttalerkabling. (- fordi høyttalerkabler samt invendig høyttalerkabling er å anse som forlengelser av forsterkers strømbaner m.m.)      

Når sølv "stikker noe av" i de høyere frekvenser skyldes dette etter alt å dømme at sølvet ikke er impedanselinjært innen audiofrekvensene, i motsetning til kobber.

mvh.  RS   kabelguru

Til top Vis PaleRider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaleRider

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 25 November 2004 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

PaleRider skrev:
CONDUCTORS

- disse prøvene er lite verdt da Straight Wire hverken besitter tilstrekkelig rentlydende interconnects eller er kjent med nødvendigheten av kun å anvende tykke massive en-ledere til høyttalerkabling. (- fordi høyttalerkabler samt invendig høyttalerkabling er å anse som forlengelser av forsterkers strømbaner m.m.)      

Når sølv "stikker noe av" i de høyere frekvenser skyldes dette etter alt å dømme at sølvet ikke er impedanselinjært innen audiofrekvensene, i motsetning til kobber.

mvh.  RS   kabelguru

Stikker af? Mine sølv kabler bliver hvor de er!!! (også lydmæssig) Har man gode solid core sølv kabler, og de lyder "dårligt" er det ens anlæg der er noget galt med..
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 November 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

PaleRider skrev:

Har du mere at bygge dette på end en formodning ? "efter alt at dømme" er et gæt. Jeg har ikke de samme oplevelser som dig om at sølv stikker af i de høje frekvenser. Det tillægger jeg mere kablets design, f.eks. tværsnit, antal ledere, isolering og vikling.

Man kan opnå en gennemsigtighed og plasticitet i de høje frekvenser med sølvkabler som jeg ikke har hørt med kobber kabler.
Det kan være det er de forkerte kobber kabler jeg har lyttet til Wink

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

PaleRider skrev:

mvh.  RS   kabelguru

Om Straightwire har gode eller dårlige kabler, kan jeg ikke rigtigt udtale mig om, idet jeg ikke har haft interesse fir deres kabler.
Men det der har været interessant, har været deres tilgang til emnet.
De har nemlig også fundet ud af, at man skal prøve at indsætte kabler i signalvejen og checke for lydpåvirkning i sidste ende.
Metoden har selvfølgelig begrænsninger, men den er for det meste ganske retvisende. SW havde sågar på et tidspunkt en fjernbetjent switchbox til sammenligning af signalvej med og uden kabel. I rette sammenhæng er det en rigtig god idé.
At man skal bruge solidcore fordi kablet skal anses som en forlængelse af forstærkerens strømbaner, finder jeg som noget værre sludder.
Selvfølgelig er kablet en foorlængelse af enten højttalerens delefilter eller forstærkerens strømbaner. Kablets optimale geometri, ledermateriale og dielektrikum er i meget høj grad et produkt af hele kombinationens parametre. Og man kan slet ikke konstatere noget sådant, som at det kun er SC der duer.
Faktisk vil jeg påstå, at SC ikke er det rigtige valg, tilmed er det nemt at bevise.

Sølv ikke impedans liniært i audioområdet ???????????
Det er geometri og dielektrikum, der gør forskel.
Sølv leder 1% bedre end kobber, men det har bedre forudsætninger for interkrystallært at opføre sig bedre.
Jeg har blot ikke helt hørt det udmønte sig i entydige resultater, der peger på søv som et overlegent materiale i audio kabler.
Hvis man gerne vil høre forskellen på sølv kontra forsølvet kobber, så laver VdH et kabel der hedder D501, det fås i begge versioner, ellers er det 100% ens i opbygning og tykkelse. Det giver et fint fingerpeg om i hvilken retning sølvet bærer.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 November 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

PaleRider skrev:

Når sølv "stikker
noe av" i de høyere frekvenser skyldes dette etter alt å dømme at sølvet ikke er impedanselinjært innen audiofrekvensene, i motsetning til kobber.

Har du mere at bygge dette på end en formodning ? "efter alt at dømme" er et gæt. Jeg har ikke de samme oplevelser som dig om at sølv stikker af i de høje frekvenser. Det tillægger jeg mere kablets design, f.eks. tværsnit, antal ledere, isolering og vikling.

Man kan opnå en gennemsigtighed og plasticitet i de høje frekvenser med sølvkabler som jeg ikke har hørt med kobber kabler.

Davdav i kaffestuen!

Vi med forbudte kabler har åbenbart lavet en massiv fejlinvestering, så er der nogen, der vil være med til at brænde en bunke kabler af? ;-)

Jeg kan kun tilslutte mig, hvad troelskn skriver. Og tilføje, at med gode, forbudte kabler er der et helt anderledes hul igennem til musikken, som jeg ikke har hørt nogen kobberkabler præstere.

Meeen, man kunne jo efter den rituelle afbrænding af de væmmelige sølvkabler investere i nogle af disse dersens danske VVS kobberkabler med sort tøj på. Og nyde en ulden og tilbagetrukket lyd ;-)

I øvrigt er en højttaler vist heller ikke helt impedanslineær i audiofrekvenserne. Skal vi så også brænde vores højttalere? ;-)

Med torsdagshilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
troelskn skrev:

PaleRider skrev:

Når sølv "stikker
noe av" i de høyere frekvenser skyldes dette etter alt å dømme at sølvet ikke er impedanselinjært innen audiofrekvensene, i motsetning til kobber.

Davdav i kaffestuen!

Vi med forbudte kabler har åbenbart lavet en massiv fejlinvestering, så er der nogen, der vil være med til at brænde en bunke kabler af? ;-)

Jeg kan kun tilslutte mig, hvad troelskn skriver. Og tilføje, at med gode, forbudte kabler er der et helt anderledes hul igennem til musikken, som jeg ikke har hørt nogen kobberkabler præstere.

Meeen, man kunne jo efter den rituelle afbrænding af de væmmelige sølvkabler investere i nogle af disse dersens danske VVS kobberkabler med sort tøj på. Og nyde en ulden og tilbagetrukket lyd ;-)

I øvrigt er en højttaler vist heller ikke helt impedanslineær i audiofrekvenserne. Skal vi så også brænde vores højttalere? ;-)

Med torsdagshilsen
G&S

Nej, du må da ikke bare brænde det, så hellere smelte det om og når vi nu taler om hul igennem, kan du jo bruge sølvet til tandfyldninger..

Iøvrigt syntes jeg du skulle beholde de sølvkabler, de er helt og aldeles kanon gode, dog siger min erfaring/øre mig, at de er bedst mellem for og effekttrin.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Davdav i kaffestuen!

Med torsdagshilsen
G&S

Hælløwdi G&S!
Pas nu på med al den ild, man tisser jo i sengen, når man laver den slags.
Der findes da sikkert mangen et fint sølvkabel derude i samfundet.
Det er dog nok ret få, som har prøvet 2 nøjagtigt ens kabler, hvor kun materialet var forskelligt.
På den måde bliver det jo mere en diskussion om, hvorvidt et kabel er godt, eller om det burde brændes af, eller om det måske kunne få et nyt liv som tændkabel på mit højt forædlede transportmiddel.
Jeg kan i hvert tilfælde ikke lige sige, at det er materialets beskaffenhed, der gør mine egne kabler til mine foretrukne. Det kan såmænd udmærket være geometri ell. isolation eller begge dele. Måske endda det er længden, når et kabel er for kort, så kan det ikke nå, og så kommer der for meget ro i lydbilledet.
Sølvkabler er generelt kendt for, at være lidt tynde - overstramme - lyse - basfattige - osv.
Det gælder i min verden ikke for B kaberne, ej heller for D kabllerne og sørme om ikke de hverken er af guld eller kobber.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 November 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Nu er jeg igen blevet lidt "hooked" på at prøve sølv signal kabler igen.
(Indrømmet, da jeg prøvede sidst var der intet af det nuværende grej).

Som jeg ligsom kan læse mig frem til, er sølvkabler ikke bare sølvkabler. De skal være af en speciel konstruktion for at lyde optimalt.
Men hvad skal jeg så gå efter?
Markedet er stort, er der specielle mærker, som har udmærket sig ved en god kunstruktion med sølv?

Ja, jeg ved godt jeg selv skal lytte, men så kunne man da indsnævre det lidt...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hos Vantage kan du låne dem i 35 dage absolut uden købstvang. Jeg har kun prøvet hans Level 10 og derover og de kan så absolut anbefales!!! Audionote har jeg også prøvet i sølv ( godt nok i højtalerkabel) de var simpelthen for "simple" i lyden eller skal jeg sige mangel på dynamik.

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Joda, sølv er i motsetning til kobber ikke impedanslinjært. Men eksakt hvor store utslag det er snakk om er meg ukjent. Som nevnt er det nok andre forhold som er mer avgjørende for sluttresultatet. Til kabling på linjenivå(signalkabler) lyder hverken sølv eller kobber tilstrekkelig autentisk. Av den grunn har mange forsøkt å kombinere de to metaller for om mulig å få ut det beste fra dem begge, uten at jeg til denne dag har hørt noen vellykkede resultater av dette.                (-jeg har derimot funnet en tilnærmet optimal signalkabel til ca. 25,- pr. meter + plugger som etter diverse år fortsatt er min referanse..)

Og referanser er svært viktig om man skal forsøke å trekke konklusjoner på dette området. jeg kjenner bl.a. StraightWires top-of-the-lines interconnects godt nok til å erklære at de ikke duger til monitorering av de nevnte metallers klangkvalitet. det er i det hele tatt ikke mange interconnects(-topmodeller) som holder til dette, om enn de duger til musikklytting.  

Når sølv har fått seg et dårlig rykte er det mye fordi den teoretisk optimale kombinasjonen sølv/teflon brukt som signalkabel definitivt ikke spiller rent i toppregisteret. En annen årsak er for tynne ledere til høyttalerkabling, noe som fører til strømfortregning. Det fører til at ufolholdsvis stor del av signalenergien dermed søker ut i isolasjonsmaterialet. Dette unngår man ved å bruke "tilstrekkelig" tykke ledere, dermed blir også isolasjonsmaterialet mindre betyningsfullt/kritisk.

Et viktig poeng for grunnleggende forståelse av høyttalerkablers dimensjonering er at de er å betrakte som en forlengelse av forsterkers strømbaner og bør dimensjoneres deretter.(-gjelder selvfølgelig også delefilter+innv.ht.kabling) Ettersom det dreier seg  om å transportere relativt meget strøm ved lav spenning vil lederareal og lengde være av stor betydning. Rørforsterkere opererer med høyere spenning og behøver dermed ikke like meget lederareal.       

Nå har jeg med tiden ervervet meg såpass kompetanse på dette området at jeg ganske snart kategoriserer de ulike debatantenes kompetansenivå.  Å f.ex. hevde at multiledere i noen form skulle innebære noensomhelst fordel utover å være lettere bøyelig er simpelthen diskvalifiserende. Det finnes forsåvidt mye teoretisk tåkeprat om emnet, det er lett å gå seg bort.   

Mvh.  RS  kabelguru   

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

PaleRider skrev:

Joda, sølv er i motsetning til kobber ikke impedanslinjært. Men eksakt hvor store utslag det er snakk om er meg ukjent Det må du nok hellere føre et bevis for. Som nevnt er det nok andre forhold som er mer avgjørende for sluttresultatet Det tror jeg på. Til kabling på linjenivå(signalkabler) lyder hverken sølv eller kobber tilstrekkelig autentisk. Av den grunn har mange forsøkt å kombinere de to metaller for om mulig å få ut det beste fra dem begge, uten at jeg til denne dag har hørt noen vellykkede resultater av dette.                (-jeg har derimot funnet en tilnærmet optimal signalkabel til ca. 25,- pr. meter + plugger som etter diverse år fortsatt er min referanse..) Se det ville jo så være smart at skrive hvilket.

Og referanser er svært viktig om man skal forsøke å trekke konklusjoner på dette området. jeg kjenner bl.a. StraightWires top-of-the-lines interconnects godt nok til å erklære at de ikke duger til monitorering av de nevnte metallers klangkvalitet. det er i det hele tatt ikke mange interconnects(-topmodeller) som holder til dette, om enn de duger til musikklytting.  Jeg tror nu heller ikke på SW, men deres approach er fornuftigt.

Når sølv har fått seg et dårlig rykte er det mye fordi den teoretisk optimale kombinasjonen sølv/teflon brukt som signalkabel definitivt ikke spiller rent i toppregisteret. En annen årsak er for tynne ledere til høyttalerkabling, noe som fører til strømfortregning. Det fører til at ufolholdsvis stor del av signalenergien dermed søker ut i isolasjonsmaterialet Det tror jeg også du er nødt til at føre bevis for. Dette unngår man ved å bruke "tilstrekkelig" tykke ledere, dermed blir også isolasjonsmaterialet mindre betyningsfullt/kritisk. Tykkelsen af ledere har stor betydning, men årsagen tror jeg er en anden end den du fremfører.

Et viktig poeng for grunnleggende forståelse av høyttalerkablers dimensjonering er at de er å betrakte som en forlengelse av forsterkers strømbaner og bør dimensjoneres deretter.(-gjelder selvfølgelig også delefilter+innv.ht.kabling) Ettersom det dreier seg  om å transportere relativt meget strøm ved lav spenning vil lederareal og lengde være av stor betydning Ja. Rørforsterkere opererer med høyere spenning og behøver dermed ikke like meget lederareal. Efter transformeren opererer rørforstærkere med nøjagtigt samme spænding som alle Solid state ditto gør, men de har en helt anderledes reaktion overfor belastninge end SS. De behøver derfor nøjagtigt samme lederareal som alle andre forstærkere, dog har de en helt anden udgangsimpedans og dermed strøåm"levering" end SS.

Nå har jeg med tiden ervervet meg såpass kompetanse på dette området at jeg ganske snart kategoriserer de ulike debatantenes kompetansenivå.  Å f.ex. hevde at multiledere i noen form skulle innebære noensomhelst fordel utover å være lettere bøyelig er simpelthen diskvalifiserende. Det finnes forsåvidt mye teoretisk tåkeprat om emnet, det er lett å gå seg bort. Dine nedladende og "jeg er den eneste der har fundet ud af noget som helst" bemærkninger anstrenger efterhånden. Kunne du ikke anlægge dig en mindre mavekrampefremkaldende facon, så vi kunne få fuldt udbytte af aftensmaden allesammen?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ghammel & Suhr skrev:

Davdav i kaffestuen!

Med torsdagshilsen
G&S

Hælløwdi G&S!
Pas nu på med al den ild, man tisser jo i sengen, når man laver den slags.
Der findes da sikkert mangen et fint sølvkabel derude i samfundet.
Det er dog nok ret få, som har prøvet 2 nøjagtigt ens kabler, hvor kun materialet var forskelligt.
På den måde bliver det jo mere en diskussion om, hvorvidt et kabel er godt, eller om det burde brændes af, eller om det måske kunne få et nyt liv som tændkabel på mit højt forædlede transportmiddel.
Jeg kan i hvert tilfælde ikke lige sige, at det er materialets beskaffenhed, der gør mine egne kabler til mine foretrukne. Det kan såmænd udmærket være geometri ell. isolation eller begge dele. Måske endda det er længden, når et kabel er for kort, så kan det ikke nå, og så kommer der for meget ro i lydbilledet.
Sølvkabler er generelt kendt for, at være lidt tynde - overstramme - lyse - basfattige - osv.
Det gælder i min verden ikke for B kaberne, ej heller for D kabllerne og sørme om ikke de hverken er af guld eller kobber.

Jeg hører åbenbart til de få der har udført sammenligningen kobber/sølv som ht-kabler. Kobber-varianten har en lidt pågående karakter i mellemtonen som misklæder nogle typer musik men ikke nødvendigvis alle (temperament-spørgsmål). Af de 2 kan kun sølv-varianten påhæftes prædikatet "neutral".

Eksperimentet er ikke udført som signalkabel da den økonomiske gevinst (materiale-udgifter) ikke har haft samme tiltrækning som ved mange meter ht.kabel

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Kurt:

" Efter transformeren opererer rørforstærkere med nøjagtigt samme spænding som alle Solid state ditto gør, men de har en helt anderledes reaktion overfor belastninge end SS. De behøver derfor nøjagtigt samme lederareal som alle andre forstærkere, dog har de en helt anden udgangsimpedans og dermed strøåm"levering" end SS. "

Rørforsterkere kan jo være så mangt, men generelt snakker vi her om noe andre forutsetninger her enn ved transistorbestykkede.

Hva gjelder lederes areal er det hovedsaklig resistanse man skal forholde seg til, og ikke evt. kapasitive eller induktive verdier.

- ellers; nei, jeg gidder ikke "diskutere" kabler, til det har jeg holdt på med det her for lenge.

Bjørn;

- du finner kobber pågående i mellomtonen? Du burde nok inntil videre overlate denslags utprøving til mer kvalifiserte lyttere.

Mvh.  RS 

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 25 November 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Dine nedladende og "jeg er den eneste der har fundet ud af noget som helst" bemærkninger anstrenger efterhånden. Kunne du ikke anlægge dig en mindre mavekrampefremkaldende facon, så vi kunne få fuldt udbytte af aftensmaden allesammen?

Og det skulle komme fra dig!!!!

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

MiiB skrev:

Dine nedladende og "jeg er den eneste der har fundet ud af noget som helst" bemærkninger anstrenger efterhånden. Kunne du ikke anlægge dig en mindre mavekrampefremkaldende facon, så vi kunne få fuldt udbytte af aftensmaden allesammen?

Og det skulle komme fra dig!!!!

Just præcist Bliib Bliip!
At man skal overlade dit og dat til mere kvalificerede lyttere er noget forfærdeligt sludder. Det eneste det gør er, at sætte gang i ørlemusklerne og resultatet er altid det samme - lårfede stråler af lunkent gennemgumlet cheeseburgermos blandet med Coca Cola ud over kammerater og familie i håret i lommerne i ørerne, næsen og munden på dem alle . Puhha - det er noget farligt griseri. Og så smager det slet ikke rigtigt af måge - heller ikke anden gang .

Alle er lige gode lyttere, alle der kan koncentrere sig et kort øjeblik kan få gåsehud og vand i øjnene, når det virkeligt ligner den ægte vare.
Det er ikke kun en selvbestaltet hjemmebrænder oppe i de Norske fjelde der kan det.
Fis, ballade, snot, brændevin, hvalpehak og selvhøjtidelighed i en herlig cocktail. .
Grundighed, nysgerrighed, ærekærhed, ærgerrighed, utrættelighed, videnskabelighed osv. bringer absolut resultater, det meste er desværre noget skidt, men så ved man da det.

Faktisk er det oftest hifinørder der er nemmest at spise af med en pauver lydkvalitet, idet de har trænet indlevelsesevnen op til noget næsten overnaturligt.
Tænk engang på den helt unævnelige HT, der har et peak på 5-6dB ved 2KHz. Den er der nogen der finder naturlig???????
Det er kun nørder der kan det. Hvis de fik besøg af en husmor fra vor egen planet, ville hun straks udbryde "den er da i udu". Hvilket er spot on.
Hifinørden tænker blot sit og dyrker høreskaden endnu en tand.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

PaleRider skrev:

Kurt:

" Efter transformeren opererer rørforstærkere med nøjagtigt samme spænding som alle Solid state ditto gør, men de har en helt anderledes reaktion overfor belastninge end SS. De behøver derfor nøjagtigt samme lederareal som alle andre forstærkere, dog har de en helt anden udgangsimpedans og dermed strøåm"levering" end SS. "

Rørforsterkere kan jo være så mangt, men generelt snakker vi her om noe andre forutsetninger her enn ved transistorbestykkede.

Hva gjelder lederes areal er det hovedsaklig resistanse man skal forholde seg til, og ikke evt. kapasitive eller induktive verdier.

- ellers; nei, jeg gidder ikke "diskutere" kabler, til det har jeg holdt på med det her for lenge.

Bjørn;

- du finner kobber pågående i mellomtonen? Du burde nok inntil videre overlate denslags utprøving til mer kvalifiserte lyttere.

Mvh.  RS 

Er det de mørke magter, den lokale trold eller hjemmbrændingen der har  fat i dig ? Din adfærd lader under alle omstændigheder en del tilbage at ønske.

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes