Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 25 November 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hælløwdi G&S! Pas nu på med al den ild, man tisser jo i sengen, når man laver den slags. |
|
|
Gudæften på balkonen herr Auspufff!
Nå, det er dérfor! Det har altid undret mig, hvordan en sølle flaske Arnbitter kan få en 4-5 liter væske ud af en granvoksen gamling som mig, og så mens jeg ligger i sengen. Fruen har også beklaget sig en smule over den slubrende lyd ;-)
Nu ser det ud til, at jeg ligefrem selv skal til at beskytte mig mod afbrænding, hvis man skal tro ham Palle Rytter. Heldigvis ser det da kun ud til det. For han kan da ikke ha' hørt de rigtige, forbudte kabler, hva'ba'? ;-)
Egentlig kan jeg godt forstå, at Antisilver Inc. og hans norske filial er en smule ræd for disse strengt forbudte snore. Virkeligheden kommer jo utrolig tæt på, sådan lige med det vuns. Hvis man altså tilslutter HT kablerne med det nøgne sølv. Frugtstik er nemlig yderst forbudte i den sammenhæng! ;-)
Så hvis hr. PaleRider ville være så elgskværdig at opremse hvilke Ag kabler han har hørt og fundet nixen-bixen, og hvilket kobberkabel til 25 dask pr. løbende meter, han betragter som den absolutte reference, så tror jeg da nok, der er mange herinde, der vil være yderst taknemmelige.
Er der nogen der kender brugtprisen på 8 kg finsølv? :-D
Med torsdagshilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 25 November 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hælløwdi G&S! Pas nu på med al den ild, man tisser jo i sengen, når man laver den slags. |
|
|
Gudæften på balkonen herr Auspufff!
Nå, det er dérfor! Det har altid undret mig, hvordan en sølle flaske Arnbitter kan få en 4-5 liter væske ud af en granvoksen gamling som mig, og så mens jeg ligger i sengen. Fruen har også beklaget sig en smule over den slubrende lyd ;-)
Nu ser det ud til, at jeg ligefrem selv skal til at beskytte mig mod afbrænding, hvis man skal tro ham Palle Rytter. Heldigvis ser det da kun ud til det. For han kan da ikke ha' hørt de rigtige, forbudte kabler, hva'ba'? ;-)
Egentlig kan jeg godt forstå, at Antisilver Inc. og hans norske filial er en smule ræd for disse strengt forbudte snore. Virkeligheden kommer jo utrolig tæt på, sådan lige med det vuns. Hvis man altså tilslutter HT kablerne med det nøgne sølv. Frugtstik er nemlig yderst forbudte i den sammenhæng! ;-)
Så hvis hr. PaleRider ville være så elgskværdig at opremse hvilke Ag kabler han har hørt og fundet nixen-bixen, og hvilket kobberkabel til 25 dask pr. løbende meter, han betragter som den absolutte reference, så tror jeg da nok, der er mange herinde, der vil være yderst taknemmelige.
Er der nogen der kender brugtprisen på 8 kg finsølv? :-D
Med torsdagshilsen G&S |
|
|
Hvis det er signeret og kan rumme en død fisk er du enten velhavende eller efterlyst
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 November 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Hvis det er signeret og kan rumme en død fisk er du enten velhavende eller efterlyst |
|
|
G'aften hr. Bjørn!
Det er skam den ægte, uforfalskede og meget forbudte vare i fladvalset, teflonbelagt og langstrakt kvalitet i forskellige varianter, vi her taler om - også kaldet "B" kabler (nej fy, nu kom jeg vist alligevel til at antyde noget)
Skal de lugte af fisk, sådan nogle forbudte nogen?
Har ikke umiddelbart lagt mærke til noget, men på den anden side, så bor fabrikanten vist ikke så langt fra vandet.
AHA! Nu er jeg ved at lugte lunten!
Antisilver Inc. og deres norske filial v/Palle Rytter vil ganske enkelt have os til at sælge alt vores sølvtøj til spotpriser på brugtmarkedet - så kan de nemmerlig selv få nogle billige kavalitetskabler! Sådan nogle luskebukse, er det ikke bare uartigt...? ;-)
Men nej-nej-nej, den hopper vi ikke på!
Med torsdagshilsen
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
bjørn skrev:
Hvis det er signeret og kan rumme en død fisk er du enten velhavende eller efterlyst
|
|
|
G'aften hr. Bjørn!
Det er skam den ægte, uforfalskede og meget forbudte vare i fladvalset, teflonbelagt og langstrakt kvalitet i forskellige varianter, vi her taler om - også kaldet "B" kabler (nej fy, nu kom jeg vist alligevel til at antyde noget)
Skal de lugte af fisk, sådan nogle forbudte nogen?
Har ikke umiddelbart lagt mærke til noget, men på den anden side, så bor fabrikanten vist ikke så langt fra vandet.
AHA! Nu er jeg ved at lugte lunten!
Antisilver Inc. og deres norske filial v/Palle Rytter vil ganske enkelt have os til at sælge alt vores sølvtøj til spotpriser på brugtmarkedet - så kan de nemmerlig selv få nogle billige kavalitetskabler! Sådan nogle luskebukse, er det ikke bare uartigt...? ;-)
Men nej-nej-nej, den hopper vi ikke på!
Med torsdagshilsen G&S |
|
|
Det var nu et berømt håndbanket hyttefad jeg havde i tankerne. Norske bagtanker og kulørte laks er noget farligt noget så en rigelig sikkerhedafstand bør iagttages
Bjørn
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yo Gammel&Sur,
Et herligt ordvalg du bruger - det tænder mig lidt ...
Er det hjemmestrik du har i Ag kulturen eller hvad?
25 kr/meteren for kobber er vel lige i overkanten 
Spøg til side...
Det hele kommer vel an på:
- smag og behag (nogen kan bedst lide datteren andre foretrækker moderen)
- afstemning i anlæget (har du en VARM - (ej stjålet) - forstærker skal man vælge kølige kabler, idet rækkefølgen må være 1) HT (ikke busser) 2) forstærker, som kan drive dem og 3) trimning med kabler
Sølv kan være gode til at tæmme halvlumre HT/forstærkere.
Med min STRAMME Zap på mine Snell A3i er det IKKE sølv der står øverst på ønskesedlen til (H)jul, men jeg er jo også bare en buldre/basnørd 
Dog går det meget bedre med Snell E2, som jeg pt kører på, men sølv kan jeg stadig ikke helt forliges med, men måske en dag, hvor jeg er blevet mere VOKSEN og følsom eller skifter radikalt igen og sluger et par kameler (find selv på flere undtkyldninger/forbehold).
Indtil den dag, residerer kobber her...
Dette er blot ét udaf mine fremtidige 1000 indlæg FØR jeg MÅSKE ændrer standpunkt i denne tråd 
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
Kurt:
" Efter transformeren opererer rørforstærkere med nøjagtigt samme spænding som alle Solid state ditto gør, men de har en helt anderledes reaktion overfor belastninge end SS. De behøver derfor nøjagtigt samme lederareal som alle andre forstærkere, dog har de en helt anden udgangsimpedans og dermed strøåm"levering" end SS. "
Rørforsterkere kan jo være så mangt, men generelt snakker vi her om noe andre forutsetninger her enn ved transistorbestykkede.
Mvh. RS
|
|
|
Din kompetance er tydeligvis ikke teknisk relateret. En given højttaler er rimelig ligeglad med om forstærkeren er opbygget med transer, rør eller vingummibamser....den har et impedansforløb der dikterer forbruget fra forstærkeren.
En trans-watt er altså lig en rør-watt og begge lig en Watt 
En undtagelse kunne selvfølgelig være direkte drevne elektrostater...altså fra rør..men var det det du mente?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 27 November 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sitat meg selv:
" Til kabling på linjenivå(signalkabler) lyder hverken sølv eller kobber tilstrekkelig autentisk. Av den grunn har mange forsøkt å kombinere de to metaller for om mulig å få ut det beste fra dem begge, uten at jeg til denne dag har hørt noen vellykkede resultater av dette. (-jeg har derimot funnet en tilnærmet optimal signalkabel til ca. 25,- pr. meter + plugger som etter diverse år fortsatt er min referanse..) "
- jeg er i utgangspunktet ikke spesielt mot sølv og heller ikke uforbeholdent for kobber. som nevnt duger ingen av dem til signalkabling. Til høyttalerkabling derimot duger de godt begge, såfremt de bare er tilstrekkelig tykke, dvs. ikke flatvalsede eller multistrands.
groove; nå var ikke dette med rør kontra transistor ment å være noe hovedpoeng, men ut fra utallige prøver med nevnte konstruksjoner velger jeg å ta dette forbehold. Sett bort fra enkelte ekstreme unntak stiller rørforsterkere i en helt annen klasse enn fete transistorbokser. (som min; 2x500w8ohm)
Når jeg uttaler meg så skråsikkert er det fordi jeg i mange år har arbeidet med utvikling av et høyttalerprosjekt : "den optimale/ultimate dynamiske høyttaler"(-som jeg muligens også har gjort??) Underveis har jeg lyttet til utrolig mye fint utstyr, samarbeidet med og fått hjelp av mange, og etterhvert blitt ekstrem på komponentvurdering, ikke minst kabling. Ikke så å forstå at jeg dermed "kan det hele", men på et par områder er jeg nok rimelig "oppegående".
Mvh RS
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
Sitat meg selv:
" Til kabling på linjenivå(signalkabler) lyder hverken sølv eller kobber tilstrekkelig autentisk. Av den grunn har mange forsøkt å kombinere de to metaller for om mulig å få ut det beste fra dem begge, uten at jeg til denne dag har hørt noen vellykkede resultater av dette. (-jeg har derimot funnet en tilnærmet optimal signalkabel til ca. 25,- pr. meter + plugger som etter diverse år fortsatt er min referanse..) "
- jeg er i utgangspunktet ikke spesielt mot sølv og heller ikke uforbeholdent for kobber. som nevnt duger ingen av dem til signalkabling. Til høyttalerkabling derimot duger de godt begge, såfremt de bare er tilstrekkelig tykke, dvs. ikke flatvalsede eller multistrands.
groove; nå var ikke dette med rør kontra transistor ment å være noe hovedpoeng, men ut fra utallige prøver med nevnte konstruksjoner velger jeg å ta dette forbehold. Sett bort fra enkelte ekstreme unntak stiller rørforsterkere i en helt annen klasse enn fete transistorbokser. (som min; 2x500w8ohm)
Når jeg uttaler meg så skråsikkert er det fordi jeg i mange år har arbeidet med utvikling av et høyttalerprosjekt : "den optimale/ultimate dynamiske høyttaler"(-som jeg muligens også har gjort??) Underveis har jeg lyttet til utrolig mye fint utstyr, samarbeidet med og fått hjelp av mange, og etterhvert blitt ekstrem på komponentvurdering, ikke minst kabling. Ikke så å forstå at jeg dermed "kan det hele", men på et par områder er jeg nok rimelig "oppegående".
Mvh RS
|
|
|
Davs!
Kan man ikke få dig til at udspecificere, hvilke sølv højttaler- og signalkabler, du har lyttet på...?
Og hvilket signalkabel til 25 kr/m, der har referenceklasse???
Det kunne være ret interessant at høre.
Med høflig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Det var nu et berømt håndbanket hyttefad jeg havde i tankerne. Norske bagtanker og kulørte laks er noget farligt noget så en rigelig sikkerhedafstand bør iagttages |
|
|
Hæ-hæ, sådan noget sterling sølv kan jo være årsagen til, at de ikke har gode sølvkawler i Norge ;-)
ppp_dk:
Nej, jeg kan ikke strikke, og fruen kan ikke lave kabler. Så jeg måtte ud i byen og finde en ægte fabrikant. Og de er så gode, at de er blevet forbudte ;-)
Min egen erfaring med kobberkabler er, at de enten har nogle betoninger, jeg ikke kan leve med, eller også er der ikke hul nok igennem. Sæ'fø'lig har jeg langt fra hørt alt, men dog en del. Da de nuværende kabler kom på, ja, så var det altså bare "dét". Og de får lov at tæmme mine halvlumre amp/HT'er en rum tid endnu ;-)
Med høflig hilsen
|
Til top |
|
|
PaleRider Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr;
Det startet med at jeg i samarbeid med div. bekjente skulle velge meg ut en referansekabel (signal). I samarbeid med lokal hifi-klubb + et par forretninger hadde vi tilgang til de foretrukne kabler foruten alternative referanseprodukter(CD/forterkeri) I "finalen" gjorde vi en taus og alvorlig vurdering av de fire gjenværende toppmodeller(Wireworld-Straightwire-Cardas-TaraLabs, og om enn med knapp margin ble Cardas daværende toppmodell (golden cross)foretrukket.
Før dette hadde jeg eksperimentert litt med å gjøre signalkablerav ulike TV-coaxer(kun innerledere), etter tips fra bekjente. Uten å forvente all verden. Lett rødmende foreslo jeg alikevel å avslutte seansen med å avlytte mine hjemmelavede. Jeg hører det i det samme jeg starter opp sluttrinnet; det er som å ha åpnet opp dører og vinduer! Jeg behøver et kort øyeblikk til å kontrollere mitt ansiktsutrykk, da jeg vender meg om sitter min kamerat og ruller med øynene mens han samler opp sine kabler og mumler: "ja-ja, jeg får vel halv pris for dem.."
Etter dette har jeg hørt urolig mye kabling, foruten nær sagt alt som finnes av coaxer har jeg konfrontert alle som har påstått å vite av noen bedre kabel. Ikke primært for å duellere, men fordi jeg er ute etter optimal troverdighet. Har bl.a. opplevet forretninger tilby sine kunder kablene "under disk", importører av ultimat uber-highend velge bort sine svindyre interconnects(kan ikke røpe merke..) ettersom disse TV-coaxene simpelthen er det beste de noengang har hørt. Ja; jeg har sett voksne menn gråte av glede..
Så; hvilken TV-coax? Jo, Vivanco KX-710. I dobbel konfigurasjon; en leder til hver av signalhalvdelene. gode loddinger er viktigere enn kostbare plugger. Denne TV-kabelen gir en mindre signalforringelse enn noen audiokabel jeg til denne dag har hørt. I tillegg har den vist seg å være like nær det perfekte brukt som digital coax; den eneste coax jeg har hørt spille renere enn AT&T lysoptisk.
Mvh. RS
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej RS
Er det rigtig forstået at du kun bruger inderlederen i coax'en? HVad så med returlederen/skærm? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
PaleRider Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lar kabelen være helt original, og dermed svært godt skjermet. Det å holde positiv og negativ signalhalvdel totalt adskilt, og dermed signalet rent er noe de fleste kabelprodusenter overser betydningen av!
Mvh. RS
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kører altså standard coax med skærm, et kabel til hver balanceret signalhalvdel? Er de så også med standard phono stik?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Du kører altså standard coax med skærm, et kabel til hver balanceret signalhalvdel? Er de så også med standard phono stik?
|
|
|
skærmede enkeltledere hvor skærmen blot bruges som stel er der s'gu ikke noget nyt i - det har jeg brugt til brumfølsomme forbindelser siden jeg var en lille bjørneunge - og det er godt nok længe siden
Bjørn
|
Til top |
|
|
PaleRider Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
|
|
Likeså til RCA ja, selvfølgelig skjerm kun terminert i avsender-endens hylse. - Neida, dette er i og for seg ikke nytt; det meste er gjort tidligere. Men bland ikke kortene, denne coaxen lyder bare uendelig mye bedre enn diverse andre RG-58-58-62, Belden eller whatever..
Mvh. RS
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der behøver ikke være noget nyt i god lyd..helt enig....  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 28 November 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cavo coassiale, 75 ohm, doppia schermatura, bianco
-Conduttore interno: Diam. 1,1 mm
-Schermatura: pellicola PE rivestita di alluminio da entrambi i lati, treccia in rame stagnato, 64 fili 16 x 4 x 0,12 mm
-Isolante elettrico: PE cellulare, Diam. 5,0 mm
-Rivestimento: PVC, Diam. 6,8 mm
-Capacità: 52.4pF/m
-Coefficiente di schermo: circa 75 db
-Attenuazione: 300MHz: 9.4 db/100m 500MHz: 12.8 db/100m 800HMz: 17.6 db/100m 960MHz: 20.0 db/100m 1350MHz: 23.2 db/100m 1750MHz: 26.3 db/100m 2050MHz: 29.5 db/100m 2500MHz: 35.2 db/100m
-Bobina da 1000 metri |
| Her har i så det famøse kabel. Ydre isolering er PVC Alu skærm Opskummet poly ethylen isolering Og vist nok aluminiums inderleder, men mit Italienske er måske ikke alt for skarpt. Er der nogen der har noget på lager??
|
Til top |
|
|
PaleRider Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din forståelse av Italiensk er visst på linje med dine generelle leseferdigheter Kurt; jeg skrev da vitterlig "Vivanco" og ikke "bianco"..(-har du drukket, f.ex. av sistnevnte ?) 
Som vel de fleste vet er Vivanco et stort Tysk firma. Kabelen er ellers tilsynelatende ordinær nok, men hør den!!
M.edruelig hilsen RS
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
Din forståelse av Italiensk er visst på linje med dine generelle leseferdigheter Kurt; jeg skrev da vitterlig "Vivanco" og ikke "bianco"..(-har du drukket, f.ex. av sistnevnte ?) 
Som vel de fleste vet er Vivanco et stort Tysk firma. Kabelen er ellers tilsynelatende ordinær nok, men hør den!!
M.edruelig hilsen RS |
|
|
Det er selvfølgeligt sakset fra Vivanco´s Italienske hjemmeside, Der har de produkterne på nettet. Bianco, hvilket betyder hvidt, er farven på den ydre isolation. Men det er det rigtige kabel. Dänemark (Handelsvertretung) H. Hinke A/S
Tringbjergvej 2 DK - 4632 Bjæverskov Phone: (+45) 568 704 22 Fax: (+45) 568 704 13 E-Mail: info@hinke.dkwww.hinke.dkHer er den danske distributør. Er der nogen der ligger inde med brugbare længder??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
Jeg lar kabelen være helt original, og dermed svært godt skjermet. Det å holde positiv og negativ signalhalvdel totalt adskilt, og dermed signalet rent er noe de fleste kabelprodusenter overser betydningen av!
Mvh. RS |
|
|
At holde positiv og negativ leder adskilt gør ikke signalet rent. Det øger induktionen i kablet, men får kapaciteten til at falde. Omvendt kan du sno lederne tæt sammen for at øge kapaciteten og derved sænke induktionen i kablet. Om den ene eller den anden konfiguration er bedst i en given situation, kommer meget an på længden af kablet og de sammenkoblede apparaters impedanser, induktanser og kapaciteter. Så du kan da have noget ret i, at de fleste kabelproducenter helt og aldeles med vilje overser at fjerne + og - fra hinanden. Aluminium er ikke nogen specielt god leder, den har dog særdeles gode ledningsevne/vægt egenskaber. Det får bl..a kraftværkerne og el-distributørerne til at foretrække Alu helt frem til havelågen.
|
Til top |
|
|