| Forfatter |
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Og hvad er der blevet af den gode tone imellem branchemedlemmer? 
Mvh. Jens/Modifix von DCA
|
|
|
har der nogensinde været det ?
tror det gælder om at svine de andre branchemedlemmer til herinde, for egen vindings skyld.
iøvrigt kan jeg ikke se hvad det rager andre, hvad man tager for sine produkter, så længe kunderne er glade og tilfredse.
hvad tror i wilson audio watt/puppy 7 koster at fremstille ?
ikke engang 20 % af nyprisen som er 22500 usd, for ikke at sige 260000 her i skandinavien. det er rip of så det basker.
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår fortjæneste så koster en frontplade af et stykke fræset alu, til en Mark Levinson cd i forbindelse med en opgradering af denne 3500,- og det er kun selve frontpladen. Den kan laves på en hver maskinfabrik til under 100kr i en serie produktion, og det er det, der er tale om for det er samme plade som deres nye CD afspillere, altså ikke speciel fremstillet ved opgraderings afspillere.
Er det avance eller ...
nå men et spørgsmål til Peter-AR
Jeg er ved at lave et par højtalere ikke kloner af noget, dem kunne jeg på et tidspunkt godt tænke mig få indbygget forstærker i. er det muligt med det modul og er det modul man ser på billedet i pdf dokumentet det eneste der skal indbygges. jeg tænker på om der skal en stor netdel i foruden osv.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er baseet paa switchmode PSU saa der skal ikke noget udover stik til power og lydindgang.
Diskutionen gaar heller ikke paa hvor stor en avance skal vaere, men derimod paa at Peter paastaar at jeg er fuld af loegn og det vil jeg naturligvis ikke finde mig i.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta
fedt at overlæse mit indlæg !
Jeg må tilstå at jeg ikke forstår at du er så meget efter andre når du selv bor i et glas hus !
3-3,5K for en stereo forstærker ville være rimlig oki pris. Så dine er bestemt heller ikke billige !
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torkild,
Jeg syntes din bemærkning er så , men hvis du gerne vil gøres til grin, så vil jeg da mene at JJAZ pris på 15.500,- for 2x500W ligger pænt fra 5.500,- ikke sandt? Om du så mener den bør koste dkr. 10,- eller 5.000.000.000,- er sådan set fløjtende ligegyldigt.
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne I ikke stoppe den diskussion om pris og avance, når nu I ikke tager hensyn til alle øvrige omkostninger fx. udvikling, markedsføring, salgsomkostninger osv. Der er jo ikke nødvendigvis tale om at det er grov avance at tage kr. 10.000 for noget isenkram som koster kr. 2.000 i materialer og montering.
Det var bare lige det - hej __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lønninger har jo også lidt at sige på regnskabet... selv om de ikke sælger noget den dag, skal dommeren.. øh.. bogholderen jo stadig have løn.
Nok OT. Kunne være sjovt at høre dem. De kan vel være i sandkammeret på 1280'erne hvis man falder for dem.
Søren
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen om at på/indbygge ICEPower i sine HT'ere er da rimeligt tiltalende (og ikke uvæsentligt... den har høj WAF ). Jeg vil dog være noget betænksom ved at lade en 3.person skrue/skære/hamre/banke/lime/whatever i mine HT'ere. Kunne kittet købes som DIY var det måske noget andet.
/HC
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Torkild,
Jeg syntes din bemærkning er så , men hvis du gerne vil gøres til grin, så vil jeg da mene at JJAZ pris på 15.500,- for 2x500W ligger pænt fra 5.500,- ikke sandt? Om du så mener den bør koste dkr. 10,- eller 5.000.000.000,- er sådan set fløjtende ligegyldigt.
|
|
|
Hvis at du vil råbe og skrige om at andre er ih og åh så dyre, og alle bør købe af dig (ja det er det du skriver mellem linierne). Så bør du da i det mindste være ordenlig billig !
Og en anden gang så lad værre med at svine mig i PB ! Hvad skal sådan noget til for ? Skaffer det dig kunder, hvertifald ikke mig.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Torkild, Jeg syntes din bemærkning er så , men hvis du gerne vil gøres til grin, så vil jeg da mene at JJAZ pris på 15.500,- for 2x500W ligger pænt fra 5.500,- ikke sandt? Om du så mener den bør koste dkr. 10,- eller 5.000.000.000,- er sådan set fløjtende ligegyldigt. |
|
|
Hold lige os udenfor det her. Sålænge du ikke ved hvad det koster os at producere en komplet forstærker så lad venligst være med at kommentere vores priser kontra dine.
Som Modifix skrev tidligere: Hvad blev der af den gode tone branchemedlemmer imellem? __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
ctacta skrev:
Torkild, Jeg syntes din bemærkning er så , men hvis du gerne vil gøres til grin, så vil jeg da mene at JJAZ pris på 15.500,- for 2x500W ligger pænt fra 5.500,- ikke sandt? Om du så mener den bør koste dkr. 10,- eller 5.000.000.000,- er sådan set fløjtende ligegyldigt. |
|
|
Hold lige os udenfor det her. Sålænge du ikke ved hvad det koster os at producere en komplet forstærker så lad venligst være med at kommentere vores priser kontra dine.
Som Modifix skrev tidligere: Hvad blev der af den gode tone branchemedlemmer imellem?
|
|
|
Jeg nævner UDSALGSPRISER dem der står på jeres hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå tilbage til tråden!!!!!!!!!!!!
Som en tidligere spurgte, er dette "board" komplet , dvs skal der "bare" 220volt i røven og så en signal og så kører det, ELLER skal det en strømforsyning til..?
Ps: Kan CTACTA og Peter-AR og Jazz ikke oprette deres egen icepower-indkøbspriser-mudderkaste tråd så vi andre er fri for at læse side op og side ned om ligegyldigheder som er off-topic. Det er ganske enkelt for trættende at se/læse. Eller må moderator sku skride ind.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
vasen skrev:
| Som en tidligere spurgte, er dette "board" komplet , dvs skal der "bare" 220volt i røven og så en signal og så kører det, ELLER skal det en strømforsyning til..? |
|
|
Boardet er komplet og skal bare have 230V i numsen, så spiller det.
vasen skrev:
Ps: Kan CTACTA og Peter-AR og Jazz ikke oprette deres egen icepower-indkøbspriser-mudderkaste tråd så vi andre er fri for at læse side op og side ned om ligegyldigheder som er off-topic. Det er ganske enkelt for trættende at se/læse. Eller må moderator sku skride ind. |
|
|
Igen, bland os udenom det her. Vi har ikke dyrket mudderkastning, blot frabedt os at ctacta kommenterer vores udsalgspriser ud fra nogle helt fejlagtige betragtninger om vores produktionsomkostninger. Vi har intet ud af at deltage i endnu en omgang mudderkastning. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok takker for oplysningen og undskylder jeres eventuelle indblanding..
Har i (jazz) planer om et lignende produkt.?
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt.
Vi har ikke nogen konkrete planer om et lignende produkt, men derimod en prisbillig monoblok baseret på 250ASP modulet.
Hvis 200ASC er meget billigere og yder ca. ligeså godt, ja, så kan det ikke udelukkes at vi kunne finde på at bygge en prisbillig mono/stereo forstærker med den.
Det skal dog siges at vores prisbillige produkter vil blive lanceret under 3DX/DIY, da JJAZ's mål er lidt anderledes. Blandt andet vil kabinetterne være af ekstruderet aluminium med CNC-fræst for-/bagplade, simpelthen for at holde prisen nede. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, cool
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker er input-impedansen på ICE modulerne ret lav,
så mon ikke en af de gavnlige modificeringer består i at udskifte
nogle komponenter i indgangen eller sætte en buffer af en slags
før den?
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis AR og CTA har tænkt sig at benytte dette forum til at hidse hinanden op til stævninger, så kan I begge ryge ud af forummet.
Det er muligt, at der er en vis underholdningsværdi, men indbyrdes kævl kan I klare............. indbyrdes.
I er naturligvis velkomne til at diskutere faglige spørgsmål ud fra den gode argumentations almindelige etiske retningslinier, men eet ord mere om hvem der lyver og hvem der skal stævne hvem osv - så er I begge HISTORIE !!
Get it ??
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kmcad Branchemedlem

Bruger siden: 31 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
"ingen må sælge modulerne løse......" bla bla
hmm , nå men så kig lige her: www.cadaudio.dk/hifiindex.htm :)
mvh karsten madsen - cadaudio.dk
|
| Til top |
|
| |