Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er Jack Bauer ? - og kan det virkeligt være rigtigt at det siges at han lider af en sjælden hudsygdom kaldt "Infectus-incuballus"
|
Til top |
|
|
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er KÆMPE forskel på standard ICEpower og modificeret ICEpower.
I dag afsluttede jeg modificeringen af de nye ICEpower 200ASC til vores nye eAR 202 til at have betydligere bedre lyd end både ASP500 STANDARD og ASP1000 STANDARD. MEN det koster tid og tid er PENGE. DENNE modifikation jeg besluttede mig for at indføre, den kan udføres meget hurtigt, og nu kan de både lydmæssigt og prismæssigt konkurrerer med ASP1000. Kun bas er bedre fra en ASP1000, men intet andet, og bedre, det kommer an på om man har en mega stor højttaler.
SÅ hvis man tror en klasse A eller AB transistor-forstærker, og med samme transistor i udgangen spiller ens, SÅ TAGER MAN GRUELIGT FEJL. Der kan være og ER mange gange KÆMPE forskel.
LYT DA "FOR POKKER" SELV OG SAMMENLIGN.
|
|
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital teknik eller ikke så bliver en forstæker aldrig bedre end den strømforsyning der sidder i den. Ser man på udbudsmaterialet fra Ice fabrikken så fokuseres der da heller ikke på en billig elektronik, men det faktum at det er muligt at bygge billige forstærker fordi de er mere effektive. og deved kan indbygges i kasse uden køleplader, som alt andet lige koster hovedparten af mekanikken til et konentionelt kontrueret forstærker. Jeg laver mekanik til Elektronik produkter til dagligt. og jeg ved at mekanik kost er costdrivere i ethvert elektronik produkt. Det handler om finish finish og finish. Det er mekanik og forsyning der koster, ikke nogle klatter elektronik, Det er i den forbindelse uden betydning om teknikken er digital eller analog, Det er ikke bolcherne der koster, men indpakning og forsyning, Det er svært også i større styktal at skaffe kalitets lytter til under 100 kr /stk Tilsvarende koster gode trafoer med fornødent jern også penge og pludselig har en stereo forsyning kostet 1200 kr såe skal der moduler i og kostprisen ligger så på ca 2500. Så skal mekanikken laves og små producenter med lav volume må betale. Når jeg ser på de produkter jeg laver med Alu, slibning anodisering mm. så ligger kassen på niveau med elektronikken altså en cost share på ca 50 % mellem mekanik og elektronik. (ved høj volume er cost share ca 30 %). Så ender man altså med en produktions cost på ca. 5000,- for et rimeligt forarbejdet High end produkt.
Hvis man så forestiller sig mere eksotiske kasser med meget fræsning så stiger prisen hurtigt. Jeg har en gang lavet en strømforsynings kasse til montage i et fly. Der var indkøbsprisen på den forkerte side af 5000 kr. Blot fordi en CNC gnaver koster 1200 kr/timen.
At man kan komme billigere til kasse ved at bukke blik er der ingen tvivl om og det er vel der at is-kagerne kommer til sin ret. Konventionelle forstærkere kræver mere og bedre mekanik. Normalt har det at øge effektiviteten den pris at kvaliteten falder, men tilsyneladende er omkostningerne ved iskagerne ikke så store. Jeg føler at der bestemt er mange kvaliteter i en iskage, dog har de modeller jeg har hørt ikke haft det ultimative grib og dynamik. Det tilhører efter min overbevisning analoge bipolare konstruktioner (Hvem råber fordomme)
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Der er KÆMPE forskel på standard ICEpower og modificeret ICEpower. |
|
|
Tja, der er nok en forskel, der bliver jo skiftet en del ting, men det jeg har hørt og det som andre beretter står i skærende konstrast til den kæmpe forskel du påberåber.
Hvis den er så kæmpestor, hvorfor så overhoved sælge std. ?
Og igen, hvorfor sidder du selv og lodder på modulerne? Er der noget woodoo og linolie i tweeket? hvorfor ikke bare få dem leveret OEM/ODM på dine spec? Det koster ikke meget at lave en ny komponentliste og køre en serie Peter-AR-ICE.
Og igen, dokumentation i form af målinger ville også løfte troværdigheden i din påstand. Måske få nogle til at drage til Holstebro og lytte seriøst, eller bare bestille og benytte fortrydelsesretten.
Det kunne da være at jeg skulle bestille et eksemplar af din modificerede udgave og lytte seriøst til den. Men jeg venter nok lidt, står og skal flytte i næste uge.
|
Til top |
|
|

Branche medlem
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Tja, der er nok en forskel, der bliver jo skiftet en del ting, men det jeg har hørt og det som andre beretter står i skærende konstrast til den kæmpe forskel du påberåber.
Har du flere løgne, så kom med dem nu.
Forresten, så tror jeg prisen på forstærkere med STANDARD ICEpower er sat på plads, eller 
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT
Peter-AR
Har biksen åben lørdag ? Jeg kan ikke finde noget på hjemmesiden
/OT
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter, beskylder du mig nu igen for at lyve? Er sandheden så slem?
Jeg har talt med flere igennem folk jeg kender herinde, der var en især en der var meget skuffet over at få sine nye modificerede ICE hjem. Han kunne simpelthen ikke høre en forskel der stod i nærheden af den pris han betalte. Og ja, du ringede manden op, og du blev endda skidesur da kunden ikke ville give dig ret i at det var så fantastisk som du havde lovet.
Konklution: Der er forskel på mennesker. Nogle kan høre en forskel, andre kan ikke. Placebo-effekten må man heller ikke glemme, og den der er dårligst til at vurdere en effekt og kommerciel succes, er ophavsmanden på en modifikation. Derfor skal man bruge eksterne til evaluering.
Lad dog for pokker produkterne tale for sig selv fremfor at oversælge og bruge meget stærke formuleringer og superlativer. Det er kun et råd herfra! Take it or leave it.
|
Til top |
|
|

Branche medlem
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torkild,
Lørdag OG Søndag er blevet en slags "helligdag" med mine to børn, der skal også være tid til familielivet. Vi har åbent Mandag til Fredag, fra kl. 8:00 til 16:00, men ikke mere reklame for det.
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
inden den ellers interessante udvikling forsætter, så lad mig lige minde om hvad redaktøren sagde i "ice power hifi nirvana " tråden.....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

Branche medlem
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Ja, ikke flere "reklamer" herfra, som allerede skrevet i sidste post.
Men si' mange tak til ctacta. Alt er vel bombet i stykker for enhver, der drømmer en forretning med ICEpower forstærkere, inklusiv ctacta ham selv.
Der er HELDIGVIS nogle, som har ØRENE med, altså for at udpensle det: MUSIK.
STANDARD ICEpower med ASP er UDEN musikalsk oplevelse.
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mente nu bare at det måske var en god ide at finde en anden tone i jeres indlæg.. i må hjertens gerne fortsætte, sålænge vi holder en ren og sober sproglinje.  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

Branche medlem
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim,
Ok, jeg prøver at udpensle det endnu engang:
ASP spiller med en slags støj, så man ALDRIG får ro eller dybde i musikken. De er beregnet til PA . Samtidig, ICEpower firmaet SKAL have de bedste målinger. Desværre, de er aldrig blevet gennemlyttet af audiofile, altså ASP kan bare IKKE spille MUSIK, ikke det vi andre forstår ved MUSIK, uanset hvad magasiner skriver i deres reviews! Der er INGEN NERVE i musikken med APS.
Det har jeg ALTID sagt. Jeg har arbejdet med de moduler i 2 år, de duer IKKE til MUSIK i mine eller andres øre. Når det er sagt, så KAN de bringes til det, men det kræver MANGE modifikationer. OG når det er gjort, så er de SÆRDELES gode til MUSIK, men det koster som sagt MEGET mere end ICEpower i stumper og et KÆMPE tidsforbrug.
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Branche medlem
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21,
Vi har det sådan, at de forstærkere, som kan spille MUSIK, de er forbeholdt dem som vil betale for det arbejde, der går i dem, man får hvad man betaler for, og sådan er det. Jeg tænker på de musikalske "trekantede" forstærkere, men lad det nu ligge, og jeg kikker ind på tråden efter din henvisning.
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er jeg temmeligt uenig,havde jeg købt Jeff Roland til 49000 kr og fundet
ud af hvad jeg havde givet for navnet, havde jeg da følt mig snydt.Jeg har
ikke noget imod at firmaer for deres udviklingsomkostninger dækket,her er
det bare icepower der har stået for udviklingen. Ikke Jazz, Peter-AR, Jeff
Roland.Da disse firmaer købte modulerne blev disse omkostninger betalt.
Det er da kun inden for hifi, produkter ikke må kaldes over prissat.
Til ctacta kun jeg kun sige  .
MVH
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Cta
Der er jo så meget, der er så subjektivt inden for Hifi!
Hvorfor skulle man ikke kunne høre forskel modificerede og ikke modificerede produkter.
Hvis man kan høre forskel på to kabler, der begge består af stort set det samme kobber og isolering, høre forskel på to CD-afspillere, som måske har et par tusinde i prisforkel!
For slet ikke at tale om alt det vrøvl, der skrives herinde om tweakede cd-afspillere, giver det et bedre og mere harmonisk og neutralt lydbillede. Det tror rigtig mange åbentbart på. Det hele er så subjektivit. Eller var det bare diskanten som blev fremhævet, det kan man jo høre så tydeligt, så fik man noget for pengene, men så du også lige en farvning af lyden.
Det er jo hele grundlaget for branchen, at man ikke kan måle sig til kvalitet, det handler om din egen fornemmelse.
Jeg kan nemt forestille mig, at man kan høre forskel på modificeret og ikke-modificerede produkter.
Men noget siger mig hr. Cta, at du slet ikke har forstået markedet!
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo hele grundlaget for branchen, at man ikke kan måle sig til kvalitet, det handler om din egen fornemmelse.Citat tomas_ls
Her er der vel tale om to kvaliteter lyd eller Kvaliteten der gemmer sig under
låget.Den ene kan måles, som ctacta gør hva koster indmaden.Jeg kan da
godt se at det ikke er lige rart for alle producenter det bliver lagt frem.
Men ok kan man få kunden til at føle prisen er iorden, så er den iorden.
Er det det der er grundlaget for branchen.
MVH
|
Til top |
|
|
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min verden har Is terningerne blot bevirket at mennesker med forretningssans og ikke nødvendigvis dyb elektronik kenskab har kunnet fremstille forstærkere med en fornuftig ydelse. Min respekt ligger klart hosfolk som favner det hele selv. B&O Powerhouse har adgang til næsten uendelige ressourser og kan derfor udvikle til specifikationer. Problemet er at specifikationer ikke er det samme som høj lydkvalitet. Noget af det bedste jeg har hørt er Singlenedede trioder, der besidder en glans og naturlighed som ingen is terning nogensinde kommer i nærheden af. Der er forvrængningen måske flere % og bare en lille indikation på at gode specifikationer ikke fører til bedre lyd. Det er muligt at isterningerne kan bringet til at spille. mange magasiner har jo hævdet at de er fremtiden. Det tror jeg også Simpelthen for di de i stort styk antal kan give billige produkter fordi de er lette at embalere og giver en masse W på lidt plads. Min opfattelse er dog at analog teknik vil dominere Highest end i mange år frem. Simpelthen fordi iskagerne trods super specifikationer ikke når de bedste analoge kontruktioner til sokkeholderne.
|
Til top |
|
|
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er noget forundret over nogle personers forsimplede syn på elektronik produktion.
1) Ring til PowerHouse og bestil et antal ICE moduler
2) Køb lige så mange trafoer
3) Få en smed til at bukke nogle metal kasser
4) Lod sammen
5) Udregn kostpris og så gang med 10
Jeg kender ikke Peter-AR, men hvis han siger at han har modiffet ICE'erne, har han sikkert ikke bare taget alle kompoenterne i den kritiske vej og udskiftet med nogle bedre. Mon ikke der er brugt til på at lytte til forskellige del resultater o.s.v.
Desuden er der en del safety målinger der skal foretages for at det må sælges på de forskellige markeder i verden - de kan koste mange penge + produkt forsikringer m.v.
Og hvis Jeff R. har taget 40k for et apparat der har en kost pris på 2k, skyldes det sikkert at han har benyttet sig af ekspertviden fra en ingeniør -de er ikke billige at have ansat + en masse andre faktorer.
Måske er det fordi man "næsten" kan købe et færdigt produkt fra Powerhouse som er nemt at benytte i diy, at folk sammenligner reelle produkter der benytter ice med diy indsats. Der er meget stor forskel på om man vil sælge til andre eller ikke.
|
Til top |
|
|
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som med et par Nike sko.. De koster en masse, men er de bedre at gå i af den grund ? ja, for nogle, men ikke for alle..
Som den gamle historie hvor en mand kommer til at lave en bule i sin bil. Han tager på værkstedet og beder mekanikeren lave den.. Mekanikeren tager en gummihammer og slå ved siden af bulen og bulen forsvinder.. Mekanikeren siger at det bliver 700,- Manden spørger hvad han dog skal give 700,- for, det tog jo kun få sekunder.. Mekanikeren siger så: "det er ikke kun tiden, men også min viden du betaler for..."
Så hvad et produkt bør koste, har intet med prisen på de brugte ting at gøre.. Hvad der så er rimeligt og ikke rimeligt, det må man jo så gøre op med sig selv.
EDIT:
glemte lige det vigtigeste:
Men ctacta har vel ret i det han siger, det er så bare ikke alle der er tændt på en masse produktion, da billige produkter skal lyde MEGET bedre end dyrer produkter for at yde ens.. Sådan er det jo i denne verden.. Billigt er ikke godt, det er en skam, for så er det klart ingen tør satse på masse produktion og billige priser.. __________________ AKG K271 MKII
|
Til top |
|
|