Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsChristensen skrev:
Jeg er noget forundret over nogle personers forsimplede syn på elektronik produktion.
1) Ring til PowerHouse og bestil et antal ICE moduler
2) Køb lige så mange trafoer
3) Få en smed til at bukke nogle metal kasser
4) Lod sammen
5) Udregn kostpris og så gang med 10
Jeg kender ikke Peter-AR, men hvis han siger at han har modiffet ICE'erne, har han sikkert ikke bare taget alle kompoenterne i den kritiske vej og udskiftet med nogle bedre. Mon ikke der er brugt til på at lytte til forskellige del resultater o.s.v.
Desuden er der en del safety målinger der skal foretages for at det må sælges på de forskellige markeder i verden - de kan koste mange penge + produkt forsikringer m.v.
Og hvis Jeff R. har taget 40k for et apparat der har en kost pris på 2k, skyldes det sikkert at han har benyttet sig af ekspertviden fra en ingeniør -de er ikke billige at have ansat + en masse andre faktorer.
Måske er det fordi man "næsten" kan købe et færdigt produkt fra Powerhouse som er nemt at benytte i diy, at folk sammenligner reelle produkter der benytter ice med diy indsats. Der er meget stor forskel på om man vil sælge til andre eller ikke.
|
|
|
Nå så går Peter -AR da snart fallit,her tænker jeg på hans nye priser.
Han skal da også have at vide når det ser godt ud .
MVH
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Her er jeg temmeligt uenig,havde jeg købt Jeff Roland til 49000 kr og fundet
ud af hvad jeg havde givet for navnet, havde jeg da følt mig snydt.Jeg har
ikke noget imod at firmaer for deres udviklingsomkostninger dækket,her er
det bare icepower der har stået for udviklingen. Ikke Jazz, Peter-AR, Jeff
Roland.Da disse firmaer købte modulerne blev disse omkostninger betalt.
Det er da kun inden for hifi, produkter ikke må kaldes over prissat.
Til ctacta kun jeg kun sige  .
MVH
|
|
|
Ja jeg er jo så naiv at tro at hvis du havde købt Jeff Roland, så havde du først lyttet til en masse alternativer, og valgt den bedste.. ergo er den prisen værd !! ligemeget hvad det så end har kostet at lave den..
Som kunder bedømmer vi producenternes produkter (ik deres produktionsomkostninger) og køber efter hvad vi synes er bedst i den prisklasse vi bevæger os i !
Angående forskel på udstyr, så er der ikke noget facit.. det er som at sige hvilken sanger der synger bedst, jeg vil feks mene Tim Christensen synger bedre end celine dion, men der er en milliard der har det omvendt. men hvem er bedst ?
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 jeg tror vi kan blive enige om at være uenige .
MVH
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Live21 jeg tror vi kan blive enige om at være uenige .
MVH
|
|
|
Det er om ikke andet oplysende at nogle uden at blinke lader sig aftvinge gigantiske avancer.
mvh
|
Til top |
|
|
kimmadsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer opskriften på at blive millionær:
Først opretter du et firma hos told og skat. Det er gratis, og du kan gøre det på www.toldskat.dk
Derefter ringer du til Icepower: 4520-3600, her bestiller du 1000 moduler.
Så finder du en smed, hvis du vil lave kasser som JJAZ eller AR. Slå op på de gule sider, og find en smed i dit område. www.degulesider.dk
Hvis du vil lave et i træ som CTA. Skal du leder efter en snedker.
Når du har prisen på stumperne, ligger du dem samme. Ganger med 100, og ligger momsen over i.
Sådan, pis let, meget enkelt, lige til, som at klø sig i R.
Mvh
Jo til sidst, CTA, kan du ikke give os dit DB. Salgsprisen siger jo ikke så meget om, hvor vidt du tjener 200% pr forstærker som JJAZ og AR. Eller du nøjes med et symbolsk beløb, for at være
Mr. Nice-Fi.
|
Til top |
|
|
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel forså vidt ligegyldigt hvad folk tjener på deres forretning. Hvis man tilhører den danske DIY kultur så ved man at prisen på stumper ikke er andet en end brøkdel af det som et færdigt produkt koster. Skal vi ikke i stedet være glade og lidt stolte over at Danmark er hjemsted for en god og kreativ skov af små, middelstore og store aktører på verdens HiFi scene. Det er da i den forbindelse fløjtende ligegyldigt hvad kostprien er, blot det at de en en globaliseret verden holder den danske fane højt er da en kippen med flaget værd. At der er brødnid og misundelse er der ikke noget mærkeligt i, men helt ærligt så burde vi vel alle bakke op om danske producenter. Hvis man som jeg kommer den del i norge og sverige så formemmer man en langt større national stolthed over det som produceres lokalt.
mvh
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
Jo til sidst, CTA, kan du ikke give os dit DB. Salgsprisen siger jo ikke så meget om, hvor vidt du tjener 200% pr forstærker som JJAZ og AR. |
|
|
Jeg ville helst holde mig helt ude af den her tråd, men.. Vi er altså slet ikke i nærheden af 200% i DB, desværre.. Vores DB er faktisk mindre end det mange butikker har i DB når de får en vare fra en distributør og sælger den i deres butik!
Jeg bliver ærlig talt lidt sur når der sidder en flok mennesker ude bagved skærmen og tror de kan regne ud hvad vi tjener. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
kimmadsen Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er helt enige, og jeg tro næppe i eller AR tjener, i nærheden af 200%. Det var mest ment som, at denne CTR, jo helt klart ikke har en ide om hvad i eller AR har i DB. Det lyder flot med hans priser, men han kan jo lige så godt som jeg, tjene, eller ikke tjene meget på sit salg.
Jeg tror f.eks. ikke at billige kineservare, kører med laver DB en dyre vestlige. Så det med salgsprisen, sige jo derfor intet om folk er nogen hæderlige forretningsfolk, eller nogen der ynder at tage røven på folk.
Og ja, i stedet for at være sur over den underskov er findes af små producenter, skulle man nok hellere glæde siger over udvalgt.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
DB er herfra at betragte som en forretningshemmelighed, den fortæller jo alt om omkostningsniveau i hele virksomheden, men et DB kan være lavt hvis ikke man har gæld og sidder i store faste omkostninger, og hvis man har et hurtigt cashflow og varegennemstrømning 
En smed er nok ikke sagen, en snedker heller ikke, du skal have fat i en kostoptimeret metalvare- og/eller trævarefabrik, hvor alt er CNC-styret så produktionsprisen bliver rigtig 
|
Til top |
|
|
kimmadsen Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
= du kan i procenter, være lige så dumt svin som de andre.
tak, det var bare det jeg ville have slået fast.
mvh og god Lørdag
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
mvh og god Lørdag
|
|
|
Hvad skal det til for.Er det her ikke bare udveksling af meninger.
MVH
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 20 November 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimmadsen er bare en "spejder" profil herinde, han er helt grøn og fra idag
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
mvh og god Lørdag
|
|
|
Helt ærligt! 
Man kan sku' have mange meninger om producenter/forhandleres fortjenester. Men derfra til at kalde dem "dumme svin" er simpelthen udtryk for mangel på almen dannelse! 
Der er ingen der tvinger dig til at købe de pågældende produkter. Du må da for *biip* kunne forholde dig kritisk til tingene inden du køber. Så kan du enten betale prisen, hvis du virkelig vil have produktet, eller lade være hvis du finder at den er for høj i forhold til hvad du får tilbage. Længere er den ikke!
|
Til top |
|
|
kimmadsen Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, efter at have læste deres mision mod de andre, hr. CTA, måtte jeg til tasterne. Og så længe de ikke vil ud med deres DB, så står de jo lidt svagt i forhold, til deres ellers meget sjove Jack Bauer profil. Næsten komisk kunne man jo kalde det.
Jeg mener ikke nogen er et dumt svin, men så byt det ud med. "hr. CTA kan værer meget mindre hæderlig, end JAZZ og AR, så længe han sammligner skoda med audi"
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 20 November 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimmadsen,
Nu når du gerne vil føre dig frem på det bonede gulv herinde, så ved du også at det var Hurtig der udtalte sig om nogle OEM-priser, hvorefter JJAZ og AR kom til tasterne for at påstå noget andet.
De parterne var langt fra hinanden og sandheden, der fremførte jeg fakta.
Vi har hele tiden sammenlignet produkter hvor der indgår umodificerede moduler i. JJAZ ændre intet i deres model med ASP, ligeledes gør AR heller ej i deres alm. Det er plug-n-play smid l**tet i en kasse.
Når sandheden så er så hård som den er, så er det bedste man kan gøre at skabe forvirring. Faktum er at AR nedsætter prisen fra 15K (det har den dog aldrig kostet, men det er en sag mellem forbrugerombudsmand, politi og Peter) til 5K. Det taler jo helt for sig selv. Overdrivelser er vi dog vant til her på siden fra Peters side, så bare her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16897&P N=1
Jeg har ikke nogen mission her, vi sammenligner produkter der udover brand og kasse, er 100% identiske, åh ja, der er også stik til power, signal og udgang. Sorry.
I debatten forsøger AR så at hævde at std. moduler eller umodificerede ASP'er ikke kan spille musik. Det står for Peters egen regning, men det er heller ikke så interessant, udgangspunktet var at nogle produkter har en udsalgspris der ikke står i fornuftigt forhold til performance. Om de modificerede og ferraritunede moduler fra AR så pludslig er så meget bedre end std. moduler som nu er kraftigt nedsat, ja det kan alle og enhver jo sige til sig selv ikke vil være tilfældet.
Pris/performance er lige rykket helt ud i grøften i min bog. Men som andre har opdaget og påpeget, så er der ikke meget strategi i disse dispositioner. De virker mere som sporadiske og paniske handlinger, end velovervejede beslutninger. Men igen, det er min helt personlige opfattelse.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så stopper festen!!!!!
Bedrevidenheden lever tilsyneladende i bedste velgående, men når den tilmed begynder at skabe rumlen ude i det virkelige liv, er det tid til at sige stop, og det gør jeg her!
I kan fortsætte jeres diskussion på privat basis - forummet skal IKKE være genstand for mere af alt det her! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|