Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem


Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 19 August 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du ret i.. jeg ser tit eksempler på, at mine kolegaer presser alt for meget for at sælge op, og for at sælge forsikringer... jeg må indrømme, at jeg personligt er steget lidt af det ræs... Det kan ikke betale sig at bruge så mange kræfter på det.. det ødelægger dig.. vigtigst er at gøre kunden tilfreds, og ikke at prakke dem noget på.. og ja, jeg har også set eksempler på ledere der bliver lidt ærgelige hvis man forsøger at sælge en bedre varer, og blot sælger den varer folk kommer på, uden overhovedet at fortælle om fordele/ulemper.. Men synes det er blevet bedre, og det har også været meget oppe i koncernen, efter vores nedtur i TV programmet "Kontant"... vi bliver ALDRIG presset til at sælge mere end folks behov er til... ikke mere..
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 19 August 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok den lange historie er: Jeg skulle købe ny opvaskemaskine....de havde et godt tilbud i EG og jeg tog derud med de penge den kostede, da jeg faktisk ikke havde råd til andet. I avisen stod der bl.a. at den havde 5 programmer var energi mærke b, og at den var på 25db. Sælgeren fortæller mig så at den, kun har 3 programmer, den er energimærke c, og at den larmer lidt mere. Yderligere fortæller han mig at alt indmad er inbygget i "låget" og at det faktisk er en elendig maskine, til trods for at det er et dårligt mærke. Han viser mig nogle andre maskiner der er helt over min prisklasse. Jeg påpeger at jeg ikke har flere penge, og hvordan det kan være at de skriver et i deres avis, og at fakta så er noget helt andet. Han siger at der er gjort opmærksom på problemet, og at det vil blive rettet i næste avis (hvilket det slet ikke blev). Resultatet blev at han jeg går fra butikken, med alle mine penge, for at ligge dem et andet sted. Det kan da ikke være optimalt! Jeg har 2 venner der har været ude for lign. situationer.
Alt dette sker 1 år før programmet bliver vist i fjernsynet......og da jeg sidder og ser programmet, kan jeg kun sige: Ahaaaa det er sådan det hænger sammen. Er der blevet lavet om på konceptet siden da, kan det da kun glæde mig. Rådgivning er dejligt, men jeg forventer det ikke af et sted som EG....jeg kan kun grimme min når fam. dk bliver tørret, da de ikke ved bedre.
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem


Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 20 August 2003 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dybt beklagerligt selvfølig.. har kun været ude for 1 gang, mens jeg har arbejdet der, at fakta var noget andet end det vi oplyste.. Det skulle ikke undrer mig hvis det var ElGiganten i Gentofte du havde handlet i... Ærlig talt, så er deres sælgere derude slet ikke samme slags mennesker, som i vores lille butik oppe i Hillerød.. det er også der mange af de situationer fra kontant er taget fra... de virker meget ligeglade og har i mine øjne en dårlig morale.. Havde du været min kunde havde du fået en Miele til samme pris 
Håber, og tror bestemt ikke at du får en oplevelse mange til den, hvis du en handler i ElGiganten en anden gang.. men det er blevet debateret meget internt, og der er også blevet gjort noget ved det... Men jeg ville fandeme også føle mig snydt som kunde, hvis fakta ikke passede med hvad man var blevet oplyst. kunne heller aldrig finde på at svine et produkt til... det er svarer lidt til at skrive sin egen opsigelse.. sådan er det i hvert fald blevet!
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 20 August 2003 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart.....det her var så i glostrup, men jeg har heller ikke for gode erfaringer med fisketorvet i især nørrebro....der virker de ikke for skarpe. Men ok, man kan jo også være uheldig....det har jeg da set hos hifiklubben. Som jeg har sagt før, så længe det er samme vare man skal ha´ er butikken ligegyldig....det er sælgeren det kommer an på.
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem


Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 20 August 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har ikke nogen forretning på fisketorvet, men på nørrebro ja.. Electric city hedder den på fisketorvet.. hvad har du set hos hifiklubben?
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 20 August 2003 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dårlig service i kbh, men god service i lyngby. Sry med fisketorvet...det er rigtigt.
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem


Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 20 August 2003 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ohh ok.. Tjah, det er jo nok svært at holde en standard... I hifi klubben i hillerød virker de temmelig desperate for at sælge noget... sådan er det jo, det er op til hver enkel... Det bør en god arbejdsgiver kunne se ved ansættelsen.. men må sgu indrømme, at jeg synes ikke de andre detail handlere er meget bedre.. dengang fredgaard eksisterede, synes jeg at jeg fik en god service, i de fleste af deres butikker... Jeg har en eller anden ide med, at hver gang jeg går forbi en radio/tv forhandler, skal jeg ind og snakke med deres sælgere, og teste dem i deres viden :) Det er ofte ret sjovt
|
Til top |
|
|
Woody1 Forum Bruger


Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Grandmuul
Kanon godt indlæg! 
|
Til top |
|
|