Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 02:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Elgigantens Helte (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 August 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det har du ret i.. jeg ser tit eksempler på, at mine kolegaer presser alt for meget for at sælge op, og for at sælge forsikringer... jeg må indrømme, at jeg personligt er steget lidt af det ræs... Det kan ikke betale sig at bruge så mange kræfter på det.. det ødelægger dig.. vigtigst er at gøre kunden tilfreds, og ikke at prakke dem noget på.. og ja, jeg har også set eksempler på ledere der bliver lidt ærgelige hvis man forsøger at sælge en bedre varer, og blot sælger den varer folk kommer på, uden overhovedet at fortælle om fordele/ulemper.. Men synes det er blevet bedre, og det har også været meget oppe i koncernen, efter vores nedtur i TV programmet "Kontant"... vi bliver ALDRIG presset til at sælge mere end folks behov er til... ikke mere..
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 August 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

ok den lange historie er: Jeg skulle købe ny opvaskemaskine....de havde et godt tilbud i EG og jeg tog derud med de penge den kostede, da jeg faktisk ikke havde råd til andet. I avisen stod der bl.a. at den havde 5 programmer var energi mærke b, og at den var på 25db. Sælgeren fortæller mig så at den, kun har 3 programmer, den er energimærke c, og at den larmer lidt mere. Yderligere fortæller han mig at alt indmad er inbygget i "låget" og at det faktisk er en elendig maskine, til trods for at det er et dårligt mærke. Han viser mig nogle andre maskiner der er helt over min prisklasse. Jeg påpeger at jeg ikke har flere penge, og hvordan det kan være at de skriver et i deres avis, og at fakta så er noget helt andet. Han siger at der er gjort opmærksom på problemet, og at det vil blive rettet i næste avis (hvilket det slet ikke blev). Resultatet blev at han jeg går fra butikken, med alle mine penge, for at ligge dem et andet sted. Det kan da ikke være optimalt! Jeg har 2 venner der har været ude for lign. situationer.

Alt dette sker 1 år før programmet bliver vist i fjernsynet......og da jeg sidder og ser programmet, kan jeg kun sige: Ahaaaa det er sådan det hænger sammen. Er der blevet lavet om på konceptet siden da, kan det da kun glæde mig. Rådgivning er dejligt, men jeg forventer det ikke af et sted som EG....jeg kan kun grimme min når fam. dk bliver tørret, da de ikke ved bedre.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 20 August 2003 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Det er dybt beklagerligt selvfølig.. har kun været ude for 1 gang, mens jeg har arbejdet der, at fakta var noget andet end det vi oplyste.. Det skulle ikke undrer mig hvis det var ElGiganten i Gentofte du havde handlet i... Ærlig talt, så er deres sælgere derude slet ikke samme slags mennesker, som i vores lille butik oppe i Hillerød.. det er også der mange af de situationer fra kontant er taget fra... de virker meget ligeglade og har i mine øjne en dårlig morale.. Havde du været min kunde havde du fået en Miele til samme pris

Håber, og tror bestemt ikke at du får en oplevelse mange til den, hvis du en handler i ElGiganten en anden gang.. men det er blevet debateret meget internt, og der er også blevet gjort noget ved det... Men jeg ville fandeme også føle mig snydt som kunde, hvis fakta ikke passede med hvad man var blevet oplyst. kunne heller aldrig finde på at svine et produkt til... det er svarer lidt til at skrive sin egen opsigelse.. sådan er det i hvert fald blevet!

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2003 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Helt klart.....det her var så i glostrup, men jeg har heller ikke for gode erfaringer med fisketorvet i især nørrebro....der virker de ikke for skarpe. Men ok, man kan jo også være uheldig....det har jeg da set hos hifiklubben. Som jeg har sagt før, så længe det er samme vare man skal ha´ er butikken ligegyldig....det er sælgeren det kommer an på.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 20 August 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Vi har ikke nogen forretning på fisketorvet, men på nørrebro ja.. Electric city hedder den på fisketorvet.. hvad har du set hos hifiklubben?

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2003 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Dårlig service i kbh, men god service i lyngby. Sry med fisketorvet...det er rigtigt.

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 20 August 2003 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

ohh ok.. Tjah, det er jo nok svært at holde en standard... I hifi klubben i hillerød virker de temmelig desperate for at sælge noget... sådan er det jo, det er op til hver enkel... Det bør en god arbejdsgiver kunne se ved ansættelsen.. men må sgu indrømme, at jeg synes ikke de andre detail handlere er meget bedre.. dengang fredgaard eksisterede, synes jeg at jeg fik en god service, i de fleste af deres butikker... Jeg har en eller anden ide med, at hver gang jeg går forbi en radio/tv forhandler, skal jeg ind og snakke med deres sælgere, og teste dem i deres viden :) Det er ofte ret sjovt

Woody1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 September 2003 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Til Grandmuul

Kanon godt indlæg!

Til top Vis Woody1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Woody1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes