Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 11:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CDafspiller direkte til effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Hej igen  Har fået en AccuphaseDP65 cd siden sidst - og den sparker r..

Jeg har faktisk med held brugt den indb. volume til at styre mine ASP1000. På trods af at DP65 kun dæmper med 40 db - kan jeg faktisk godt leve med niveauet, når den er i "bund" (som baggrundsmusik)

Jeg har også en NLE 11/19 som pre - og jeg er lidt i tvivl om hvad der er bedst da setuppet ikke er 100% ens da jeg bruger 2 forskellige kabler til NLE...

Jeg ved godt at man ikke skal tro på alt hvad fabrikanterne skriver, MEN Accuphase skriver om den indbyg. volume på DP65:

The ultra-precise digital attenuator operates in the digital filter stage and introduces no sound quality deterioration whatsoever...

Jeg må se at få testet det ordentligt - men håber et eller andet sted at det bliver den digitale volume. på DP65 der vinder - dét vil gøre det hele mere enkelt - og så kan jeg nøjes med ét super kabel (som jeg ikke har valgt endnu). Og jeg skal også til at køre balanceret - så der går lige et par uger endnu...

hm

Jeg sidder lige og høre på en DP60 og den stinker til det brug og lavet på samme måde som DP65 DP65V , min preamp komme hjem iaften og kan da ikke vente til at får den på .

prøv at se om du ikke kan låne en god preamp og prøv det .

AP er ikke laver til det selvom de siger det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hvad så Jensen - du driller da også alle vegne

Jeg ved ikke om den ligefrem stinker , men som du er inde på så må løsningen blive at jeg får fat i en pre af god kval. så jeg har noget at bedømme ud fra

Hvad har du nu fået hjem?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Hvad så Jensen - du driller da også alle vegne

Jeg ved ikke om den ligefrem stinker , men som du er inde på så må løsningen blive at jeg får fat i en pre af god kval. så jeg har noget at bedømme ud fra

Hvad har du nu fået hjem?

Her må jeg sige nej , der driller jeg ikke .

Nope har ikke noget på vej ind andet det normale

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Jensen, du skriver at du har fået en pre hjem - og kan ikke vente til at få den på???

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Jeg har prøvet noget rigtig sjovt.

Jeg koblede for noget tid siden min Accuphase DP 67 direkte til en vens 20 år gamle og meget modificeret Ear 509 monorørtrin som han bruger på sine Martin Logan SL 3. Vi brugte Accuphasens indbyggede digitale volumenkontrol. Hold da helt op en lækker lyd. Jeg er alvorligt bange for at det er den bedste lyd jeg nogensinde har hørt. Vi stod begge lidt målløse...men det begrænser dog stadig fleksibiliteten mht andre tilslutninger, men som selvstændigt system var det fortræffeligt. Det skal dog retfærdigvis fortælles at vil ikke har prøvet med en rigtig god forforstærker....det kunne være det blev endnu bedre...hvem ved ?

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Jeg koblede for noget tid siden min Accuphase DP 67 direkte til en vens 20 år gamle og meget modificeret Ear 509 monorørtrin som han bruger på sine Martin Logan SL 3. Vi brugte Accuphasens indbyggede digitale volumenkontrol. Hold da helt op en lækker lyd. Jeg er alvorligt bange for at det er den bedste lyd jeg nogensinde har hørt. Vi stod begge lidt målløse...men det begrænser dog stadig fleksibiliteten mht andre tilslutninger, men som selvstændigt system var det fortræffeligt. Det skal dog retfærdigvis fortælles at vil ikke har prøvet med en rigtig god forforstærker....det kunne være det blev endnu bedre...hvem ved ?

Mvh

Ja, jeg tror at det er klogt at teste med en god pre. Nu ved jeg ikke lige om volumeregulereingen på min DP65 er identisk på din DP67  - har du forøvrigt hørt et par ASP1000 (kan anbefales)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Mvh

så prøv da hjemme , tro næppe du vil synes om jo i starten men prøv det i nogle uger også tilbage til en god preamp .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Jensen, du skriver at du har fået en pre hjem - og kan ikke vente til at få den på???

Sjovt som det lige er , ham der kom med min preamp skulle lige høre den DP60 i røven på BAT , suk lyder jo a l**t til få så preamp på .

Og det er det samme som på DP65 DP67V som sidder i DP60 .

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Go4it skrev:

Sjovt som det lige er , ham der kom med min preamp skulle lige høre den DP60 i røven på BAT , suk lyder jo a l**t til få så preamp på .

Og det er det samme som på DP65 DP67V som sidder i DP60 .

Nu er der intet der er sort/hvidt, og dér tænker jeg på at sammenspillet mellem DP60 og BAT måske ikke er optimalt. Jeg er ikke tekniker, men der noget med tilpasning af impedans i ind og udgang oa. så ja det kan godt være at dit lyder af l..., men det kan være at andre kombinationer lyder super pga. optimale forhold

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med dig Jensen.

Forforstærker på, men det med EAR 509 var bare en rigtig god oplevelse. Den EAR 509 passer perfekt til Martin Logan. Den burde de bygge direkte ind i højtaleren.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

jensen skrev:
Go4it skrev:
Sjovt som det lige er , ham der kom med min preamp skulle lige høre den DP60 i røven på BAT , suk lyder jo a l**t til få så preamp på . Og det er det samme som på DP65 DP67V som sidder i DP60 .

Nu er der intet der er sort/hvidt, og dér tænker jeg på at sammenspillet mellem DP60 og BAT måske ikke er optimalt. Jeg er ikke tekniker, men der noget med tilpasning af impedans i ind og udgang oa. så ja det kan godt være at dit lyder af l..., men det kan være at andre kombinationer lyder super pga. optimale forhold

ja kan det være , kan også være man ikke har hørt det bedre

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Jeg har faktisk med held brugt den indb. volume til at styre mine ASP1000. På trods af at DP65 kun dæmper med 40 db - kan jeg faktisk godt leve med niveauet, når den er i "bund" (som baggrundsmusik)

Jeg har også en NLE 11/19 som pre - og jeg er lidt i tvivl om hvad der er bedst da setuppet ikke er 100% ens da jeg bruger 2 forskellige kabler til NLE...

Jeg ved godt at man ikke skal tro på alt hvad fabrikanterne skriver, MEN Accuphase skriver om den indbyg. volume på DP65:

The ultra-precise digital attenuator operates in the digital filter stage and introduces no sound quality deterioration whatsoever...

Det er det rene hokus-pokus hva ?

Men desværre en fed løgn.

Digital volumenkontrol har fordele. Det er billigt og det holder - og det er bedre end en elektrisk (ikke alm analog). Ellers høvler det præcision - bit af- ret kontant 16 til 15. Værsgo. Husk at læse i reklamerne når du lytter, ellers finder du hurtigt ud af, at lyden er blodfattig eller måske direkte er ubehagelig at lytte til i længden.

Ren hokus pokus og manipulation ikke kun af signalet men af køberen.

Alt digital signalbehandling forringer signalet, bl.a. med jitter. Hvem forestiller sig at det kan være mere præcist end det originale ? 

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
Go4it skrev:

Det er det rene hokus-pokus hva ?

Men desværre en fed løgn.

Digital volumenkontrol har fordele. Det er billigt og det holder - og det er bedre end en elektrisk (ikke alm analog). Ellers høvler det præcision - bit af- ret kontant 16 til 15. Værsgo. Husk at læse i reklamerne når du lytter, ellers finder du hurtigt ud af, at lyden er blodfattig eller måske direkte er ubehagelig at lytte til i længden.

Ren hokus pokus og manipulation ikke kun af signalet men af køberen.

Alt digital signalbehandling forringer signalet, bl.a. med jitter. Hvem forestiller sig at det kan være mere præcist end det originale ? 

Accuphase skriver også:

In conventional converters, a phenomenon called "round-off error" causes digital noise as attenuation increases. Not so in the DP65. Since the 20-bit MMB D/A converter has a 4-bit margin...

Så 16bit bliver altså ikke til 15bit, er det korrekt forstået

Af samme grund dæmper DP65 kun med 40db

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ja så er der bare det problem, at 16 bit aldrig bliver til 20 bit.

Hvor skulle de ekstra bit komme fra ? ha-ha - hokus pokus multibit tælle op, tælle ned - plingeling - plangelang. Og uanset bit, -> jitter.

Fred være med det. Prøv en god pre, og brug ørerne og din egen smag. Og så er der selvfølgeligt også økonomi i det.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

nøjsom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Quads  99 CD-P er skabt til at koble direkte på en effektforstærker, Så den variable udgang her er egnet til formålet.  99 CD-P er ovenikøbet udstyret med flere digitale inputs så den kan kobles til flere kilder og dermed virke com DA converter i et rent digitalt system. Man kunne eventuelt sætte den sammen med en af de nye Genelec fra 8000 serien, de har jo nogle bas - diskant reguleringer og så er man vel godt kørende?

KL 
Til top Vis nøjsom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nøjsom

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ja nu hørte jeg lige DP65V uden preamp og det er klart min nye ref .

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hva Jensen, gør du grin - du sagde da ellers at en preamp var obligatorisk...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
jensen skrev:

Ja ser du nok noget af mit drilleri

Der er godtnok gået langtid får du svaret på den .

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Go4it skrev:
jensen skrev:

Ja ser du nok noget af mit drilleri

Der er godtnok gået langtid får du svaret på den .
Ja, min latenstid bliver længere og længere - og hvis du bliver ved med at drille sladre jeg til min mor

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
jensen skrev:
Go4it skrev:
jensen skrev:
Ja ser du nok noget af mit drilleri Der er godtnok gået langtid får du svaret på den .
Ja, min latenstid bliver længere og længere - og hvis du bliver ved med at drille sladre jeg til min mor

Vil helst ikke svare hvad jeg mener , så får jeg bare slag

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum