| Forfatter |
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haldor: hvad måtte du slippe for sådan en fætter?
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haldor. Tillykke med din 42pf9966
Hvornår bestilte du den, og hvor ??
Jeg har nu ventet i 6 lange uger på min, og stadigt intet nyt.
Læste på tysk Forum, at Philips i øjeblikket havde indstillet produktioner af nogle skærme, bla. denne pga. af opdateringer.(støj i Ambilight, udskiftning af kabel pga. brandfare(1 tilfælde i -holland), samt indbygning af component indgang.)
På det tyske forum forventes Philips først at kunne levere igen medium december .
Skal lige understrege at dette vist ikke kommer fra Philips selv, men er noget nogle har "hørt". Men regnede med at der var noget om det siden min skærm ikke dukkede op....
Så hvis du har bestilt din for nydlig, og allerede har fået den skal jeg vist lige have rykket min forhandler...(Har rykket ham hver uge, men får oplyst at Philips Dk ikke kan levere i øjeblikket).
__________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey per_zk og Henrikt.
Jeg har købt den i Elgiganten og har kostet 38499.-kr. Der var ca. 10 dage leveringstid. Jeg fik den i går og bestilte den sidste mandag. Og jeg er stadigvæk glad for den. Når man ser 4:3 format svarer det nøjagtig 32".
mvh haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haldor
Tak for svaret, tror lige jeg skal have fat i min forhandler. 6 uger er ski lang tid at vente, hvis andre forhandlere kan skaffe dem på 10 dage .
Hmm, gad vide om Elgiganten får leveret fra Philips Dk, eller om de parralle-importere deres produkter ?? __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haldor:
Jeg har set dit TV flere steder til 33-35k (27k i tyskland)
så du burde måske benytte din prisgaranti hos El-giganten.
mvh Lars
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
Haldor:
Jeg har set dit TV flere steder til 33-35k (27k i tyskland) så du burde måske benytte din prisgaranti hos El-giganten.
mvh Lars
|
|
|
Prisgarantien gælder kun hvis man ser den samme vare annoceret til lavere pris hos tilsvarende forretninger. Altså ikke internet-shops, eller begrænset knaldtilbud.(og selvfølgelig heller ikke udlandet). __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lokale ekspert forhandler her i Nykøbing Mors har den hængende til lige knap 40.000. Du kan sikkert få den med med det samme hvis du køber den der.
Men må godt nok sige det er vildt mange penge for et TV, som ikke engang understøtter HD opløsning i betragtning af at HDDVD starter i 2005. Faktisk er det det der afholder mig fra at købe plasma.
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke nørd i dette, men mener at vide:
De fleste kvalitets-plasma understøtter 720p/1080i.Altså også HDTV.
Kan huske for 15 år siden da 16:9 startede, der blev heller ikke snakket om andet. Det er da først nu det rigtigt er ved at slå igennem på tv-udsendelserne.
Mit gæt er at der min. går 10 år inden dansk HDTV er der. (så vidt jeg ved er man ikke engang enig om en euro-standard endnu??). Der findes vist i øjeblikket en kanal i europa der sender HDTV. Det er en sportskanal, og den hedder Euro-1080, og sender (selvfølgelig) i 1080i __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bestemt heller ikke nørd på området, men TDC er allerede nu på
vej med HDTV til deres kabeltv-kunder, så det er ikke langt væk.
Med hensyn til HDTV er den europæiske standard vist nok 1280*768 (progressivt), så 720p/1080i kan ikke rigtigt gøre det...
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrikt skrev:
|
Er ikke nørd i dette, men mener at vide:
De fleste kvalitets-plasma understøtter 720p/1080i.Altså også HDTV.
Kan huske for 15 år siden da 16:9 startede, der blev heller ikke snakket om andet. Det er da først nu det rigtigt er ved at slå igennem på tv-udsendelserne.
Mit gæt er at der min. går 10 år inden dansk HDTV er der. (så vidt jeg ved er man ikke engang enig om en euro-standard endnu??). Der findes vist i øjeblikket en kanal i europa der sender HDTV. Det er en sportskanal, og den hedder Euro-1080, og sender (selvfølgelig) i 1080i
|
|
|
HD720 kører 1280x720. Det omtalte Phillips TV kører 1024x1024. Og jeg snakker ikke om HDTV, men HDDVD. Jeg ser sjælendt TV, men ser DVD stort set hver dag.
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår kan man forvente at TDC kabel kommer med HDTV ?
Går ud fra at dette 42pf9966 godt kan vise HDTV, dog med lidt reduceret kvalitet 1080x1080 ?
mvh L
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gomi skrev:
|
Jeg har 32" 9986 med Ambilight. Jeg kan kun sige at efter min mening giver en rigtigt god oplevelse, det gør det hele mere roligt, og så ser det sgu godt ud ;o)
Ingen generende lyde fra mit TV, det har jeg ikke hørt om før.
Det eneste der irreterer mig ved det TV er, at man ikke kan få OSD helt væk. F.eks. bliver mute ikonet på skærme for evigt. Ret irreternde hvis man er på surround! 
Hvis dit OSD er fremme hele tiden er det fordi det er ændret i menuen til max (eller hvad det nu hedder - sidder ikke i nærheden af mit tv så jeg kan sige det nøjagtigt) - dermed vil der altid stå en smule på skærmen. Mute-ikonet kan du dog undgå ved ganske enkelt at skrue helt ned for tv´et - det er ikke en besværlig process!
MVH Thomas |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDTV over TDC-kabel har været omtalt i følgende tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8216& KW=TDC
Edit: Med hensyn til HDTV er det korrekt at formatet hedder 720p/1080i (sorry  ). Den højere opløsning er kun nødvendig ved HD-DVD....
|
| Til top |
|
| |