| Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
hej GS
er det denne her du snakker om :http://www.6moons.com/audioreviews/audiopax4/model5.html
den er ihvertfald eksotisk. ikke hverdag man ser produkter fra brazil.
men der er vist ikke xlr udgange på den, er det ikke bedst til bertram eller hvad ? hvad bliver prisen mon i dk for sådan en svend ? |
|
|
Hej mikp!
Jeps, det er den.
De manglende XLR ind/ud huer nu heller ikke mig så meget, men jeg har da hørt eksempler på grej, der spiller ganske herligt på både de forbudte kabler og RCA stik.
Prisen i DK kan vi vist kun gyse omkring. Det burde dog kunne lade sig gøre for omkring 36K, hvis der er en frisk forhandler
Med høflig hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
i en anden tråd blev der snakket om pass labs forforstærker. har set en pass x2.5 til, hold fast, 9500 dkr. er der nogen der ved om den er til at omstille den fra 110v til 220v ?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk at PS Audio er nævnt, men sjovt nok ikke Jazz og Bertram...
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man antyde at vi lige pt. står ved en milepæl i samme størrelseorden som da man lancerede trasistorforstærkere, såkaldt "solid state" som i den grad nød godt af masseproduktion, størrelse samt pris kontra rør.
Alt andet lige så afgik rørne ikke ved døden, men lever i bedste velgående.
Jeg tør godt at antyde at vi vil opleve det samme med ICE kontra konventionel teknik.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det må være fremtidens teknologi, og man må gå ud fra at den vil blive ydligere forbedret med det resultat at den traditionelle "solidstate" ryger ud (den vil blive for dyr i længden). Menn jeg tror at rørene vil leve længe: der er bare nogen der vil have varm og "rar" lyd
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare tænk på når de begynder at lave klasse D i fjernøsten: det bliver til få kr. pr. enhed...
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEPower.
Lyd og fremtid.
Hvad vi ser nu med LC Audio og ICEpower - så er det analog lyd. Det vi vil se i fremtiden vil lyde endnu bedre og blive udviklet til ren digital lyd - ingen tvivl om det. Teknologien er i sin spæde begyndelse.
Innowatt forstærkeren som også produceres i danmark er ren digital - integreret forstærker. Den lyder hamrende godt og spiller flot i alle områder, dog er den i sin spæde udvikling og er lige lille nok til højtalere der kræver noget mere power. Jeg har testet den nogle gange og jeg kan kun sige jeg er begejstret og den lyder fandeme godt, ligesom den er i en løbende og seriøs udvikling. Stærkt at anbefale hvis man har nogle højtalere der ikke kræver et kraftværk for at få lyd ud - flot bund og dynamik med masser af ro og detaljer. www.innowatt.dk - den skal købes med deres powerbox, men hele sættet er utrolig prisbilligt. Og oven i det hele har de udviklet en kanon CDspiller. Flot gået og dansk håndværk i særklasse - og her er der også tale om en sympatiske forretning.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
ICEPower.
Lyd og fremtid.
Hvad vi ser nu med LC Audio og ICEpower - så er det analog lyd. Det vi vil se i fremtiden vil lyde endnu bedre og blive udviklet til ren digital lyd - ingen tvivl om det. Teknologien er i sin spæde begyndelse.
Innowatt forstærkeren som også produceres i danmark er ren digital - integreret forstærker. Den lyder hamrende godt og spiller flot i alle områder, dog er den i sin spæde udvikling og er lige lille nok til højtalere der kræver noget mere power. Jeg har testet den nogle gange og jeg kan kun sige jeg er begejstret og den lyder fandeme godt, ligesom den er i en løbende og seriøs udvikling. Stærkt at anbefale hvis man har nogle højtalere der ikke kræver et kraftværk for at få lyd ud - flot bund og dynamik med masser af ro og detaljer. www.innowatt.dk - den skal købes med deres powerbox, men hele sættet er utrolig prisbilligt. Og oven i det hele har de udviklet en kanon CDspiller. Flot gået og dansk håndværk i særklasse - og her er der også tale om en sympatiske forretning.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
De gør vel bare det samme som ice-banditterne. Her bare med et apogee print.
Det jeg stiller spørgsmåltegn ved, er hvor meget innowatt har udviklet.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre.
Jamen så stiller du spørgsmålstegn ved alle fabrikanter, ide de anvender produkter og dele fra andre fabrikanter, de fleste er vel samlefabrikker, bare med deres egen lille omvej og måde at samle det på.
Det er jo svært at stille spørgsmålstegn ved noget man i realiteten ikke har indsigt i. Lad os i stredet se det fra den positive side og være glade er der er nogen der gør noget.
Og hvad er det ICE banditterne gør - som du siger og kalder det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det vel de ting man ikke har fuld indsigt i man kan stille spørgsmålstegn
ved, og ikke dem man kender alt til.Dem jeg kalder ice-banditterne, er de
firmaer der smækker et færdigt print i en kasse og laver forbindelserne og
smækker et sjovt prisskilt på. Ingen nævnt ingen glemt.
MVH
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj på broen!
Data Sheet v1.3, p21 øverst
Med høflig hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haløj Skipper G&S!
Ok side 21, havde kun kigget i tabellerne (hvor de burde være)... http://www.icepower.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/use r_graphics/pdfs/ICEpower1000ASP_datasheeet_1-3.pdf
8 kohm, gælder det det også, hvis man ikke bruger den som balanceret (konverterer til RCA)?
Kører du med pt Bertrams Bæster eller og hvilken rør - hvordan vil en AN M1.5 pre klare opgaven?
Har pt 0,47 uF overførings kondensator, som jeg skal have udskiftet med nogle 40års (!) Olie/papir Jensen på 1 uF/600V netop pga basformåen, men måske er det for lidt?
Med høflig torsdagshilsen Kaptajnen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav-dav hr. kaptajn!
ASP modulerne er så vidt vides født til blanceret drift. Men en simpel kortslutning kan da hurtigt lave om på det stads.
I så tilfælde bør man nok ofre en smule ekstra opmærksomhed på afskærmning, stel og deslige.
Nixen, jeg kører med egen avl, så har man fuld kontrol over designet og skal ikke ærge sig over at bryde garantien ved det mindste pilleri. At der så ikke er garanti, når man har pillet, er en anden sag
Heller ingen rør, men en lydmæssigt rørlignende pre amp, der klarer opgaven vel. For at det ikke skal blive for køligt at høre på.
Med også høflig torsdagshilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Andre.
Jamen så stiller du spørgsmålstegn ved alle fabrikanter, ide de anvender produkter og dele fra andre fabrikanter, de fleste er vel samlefabrikker, bare med deres egen lille omvej og måde at samle det på.
Det er jo svært at stille spørgsmålstegn ved noget man i realiteten ikke har indsigt i. Lad os i stredet se det fra den positive side og være glade er der er nogen der gør noget.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Ja
Jeg kan da godt forstå at André sætter spørgsmåstegn ! Det gør jeg også hver gang den dybetallerken bliver opfundet én gang til.
Alle de nævnte forstærkere bygger på teknik udviklet til tele-brug i slutningen af 30'erne
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Toftdahl skrev:
|
Andre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Ja
Jeg kan da godt forstå at André sætter spørgsmåstegn ! Det gør jeg også hver gang den dybetallerken bliver opfundet én gang til.
Alle de nævnte forstærkere bygger på teknik udviklet til tele-brug i slutningen af 30'erne
|
|
|
ha-ha. Spændende at de forstærkere kræver så lang tilspilning og opvarmningstid. Der er altså stadig plads til lidt forbedringer. Måske er det IP telefoni lyd ?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kramer71
Jeg tror ikke at det er et spørgsmål om at DE forstærkere kræver så lang tilspilningstid. Alle forstærkere kræver lang tilspilningstid og de retter sig ved daglig brug i flere måneder - hvilket er hørbart.
Det samme oplever man jo med sine kabler, eksempelvis er Supra kablerne Ply 2.0 og 3.4 ca. en måned om at rette sig til og åbne helt op. Og netop derfor, er det ofte vanskeligt at prøve nye ting i udlån, det skal helst være noget der er tilspillet, så kan man efetr et par timers spilning få en rigtig rettesnor. Men det er jo ofte svært at stille disse krav, når en forhandler er villig til at låne os noget. Men for forhandlernes skyld og ikke mindst vores skyld, kunne de måske tænke lidt over det ude i forretningerne, det er jo til deres fordel at det lyder som det skal.
Da jeg lyttede til Bertrams nyeste GHOST forstærker, havde den spillet uafbrudt i 2 uger, hvilket er en markant fordel og betingelse for at få optimal ydelse. Uafbrudt i to uger er effektivt, det ændrer forstærkeren markant. Jeg har tilspillet flere ICEpower baserede forstærkere og de kræver virkelig motion fra starten.
En forforstærker med kort og direkte vej igennem / neutral klarer opgaven fint, i et afbalanceret og tilpaset setup er ICEpower faktisk ikke koldt at høre på. SÅ det er bare at klø på med test og prøver af de forskellige enheder i setup, det kan gøres på nogle få måneder - og så er det da spændende at opleve alle de forskellige "veje" lyden render.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Kramer71
Jeg tror ikke at det er et spørgsmål om at DE forstærkere kræver så lang tilspilningstid. Alle forstærkere kræver lang tilspilningstid og de retter sig ved daglig brug i flere måneder - hvilket er hørbart.
Det samme oplever man jo med sine kabler, eksempelvis er Supra kablerne Ply 2.0 og 3.4 ca. en måned om at rette sig til og åbne helt op. Og netop derfor, er det ofte vanskeligt at prøve nye ting i udlån, det skal helst være noget der er tilspillet, så kan man efetr et par timers spilning få en rigtig rettesnor. Men det er jo ofte svært at stille disse krav, når en forhandler er villig til at låne os noget. Men for forhandlernes skyld og ikke mindst vores skyld, kunne de måske tænke lidt over det ude i forretningerne, det er jo til deres fordel at det lyder som det skal.
Da jeg lyttede til Bertrams nyeste GHOST forstærker, havde den spillet uafbrudt i 2 uger, hvilket er en markant fordel og betingelse for at få optimal ydelse. Uafbrudt i to uger er effektivt, det ændrer forstærkeren markant. Jeg har tilspillet flere ICEpower baserede forstærkere og de kræver virkelig motion fra starten.
En forforstærker med kort og direkte vej igennem / neutral klarer opgaven fint, i et afbalanceret og tilpaset setup er ICEpower faktisk ikke koldt at høre på. SÅ det er bare at klø på med test og prøver af de forskellige enheder i setup, det kan gøres på nogle få måneder - og så er det da spændende at opleve alle de forskellige "veje" lyden render.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Toftdahl - mine ASP1000 har kørt i ca. 100 timer, vil du mene at de kan blive hørbart bedre end de er nu?
Jeg kan ikke forestille mig at det kan blive bedre - det lyder damm godt allerede 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it.
Du kan roligt regne med at de fortsat rykker mere, de falder mere til ro og åbner op og du finder langsom flere små detaljer - 100 timer er slet ikke nok for indspilning af dem, men selvfølgelig har du taget det værste ryk.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Go4it.
Du kan roligt regne med at de fortsat rykker mere, de falder mere til ro og åbner op og du finder langsom flere små detaljer - 100 timer er slet ikke nok for indspilning af dem, men selvfølgelig har du taget det værste ryk.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Dejligt at høre...
En anden ting, er at nu nærmer vi os HiFi & Surround 2005 Hvad med at "vi" laver et hjemme"træf" (gerne hos mig) den 5 el. 6 hvor vi kan se & høre- og ikke mindst ordne HiFi verdenen... 
|
| Til top |
|
| |