Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KLV-L32M1 vs. Philips 30PF9975 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Når du ønsker at ofre så mange penge på en skærm, er du da også nødt til at se på, hvilke muligheder der kan følge med. En computer med DVI eller bare vga tilsluttet kan give dig en fantastisk oplevelse. Du kan bruge computeren som harddisk-optager. Spille spil med god opløsning, gå på nettet via tv-skærmen, gemme fotoalbum, jukebox mv. mv. mv. At købe en skærm der ikke ordentligt kan tilsluttes en computer ville være synd, selvom du pt. mest ser tv. og ser dvd-film. Og ingen tvivl om, at HDTV er landsdækkende inden 2 år. Spild af penge at købe et ikke fremtidssikret fjernsyn for omkring 20.000.

Det er helt sikkert at HDTV ikke er landsdækkende om 2 år, en station som tv2 sender rent analog endnu.

Mon ikke det kan køre HDTV ved et lettere indgreb, men pyt skidt, der sker helelr ikke noget på det område de næste 10 år.

Jeg kan ikke se hvad en pc skal tilsluttes et tv på  32 tommer for , det er ikke noget jeg har behov i hvert fald, det kan jeg lave ved pcen og desuden bruger jeg mest tid sammen med min forlovede og mit stereoanlæg.

Men har man alle de behov du nævner, ja så skal man nok finde et andet tv. 

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 November 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev

Samsung er noget længere fremme i skoen end Sharp.

Jeg ville klart kigge på Samsung, da jeg klart mener det er et af de bedste mærker i øjeblikket, og de er de førende på verdensmarkedet lige i øjeblikket når man snakker TFT/LCD skærme.

Øhh på hvilket område er det lige at Samsung er førende, jeg har ikke set andre LCD-TV fabrikanter som laver ægte 1080i HDTV end Sharp som har et 43" 1920x1080 i deres produkt program. Deres nyere modeller har også et kontrast forhold på 800:1 ikke lige noget Samsung kan matche. Men det er rigtigt er de er længere fremme i skoene på grimt design.

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Sendt: 24 November 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 November 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:

Jean M Jarre skrev

Samsung er noget længere fremme i skoen end Sharp.

Jeg ville klart kigge på Samsung, da jeg klart mener det er et af de bedste mærker i øjeblikket, og de er de førende på verdensmarkedet lige i øjeblikket når man snakker TFT/LCD skærme.

Øhh på hvilket område er det lige at Samsung er førende, jeg har ikke set andre LCD-TV fabrikanter som laver ægte 1080i HDTV end Sharp som har et 43" 1920x1080 i deres produkt program. Deres nyere modeller har også et kontrast forhold på 800:1 ikke lige noget Samsung kan matche. Men det er rigtigt er de er længere fremme i skoene på grimt design.

Samsung har en helt ny model der hedder LW-46G15 i Europa.

Og LT-P468W i USA.

Jeg har en PDF på Europa vertionen, jeg meget gerne sender på en PM, det er en 46" 1920x1080. og med 800:1 i kontrast, og så kan den enda kører ægte 1080P og ikke det 1080i som er noget dårligere ligesom Sharpen kun kan køre.

Så jo de er skam med, og de er fremme i skoen.

Noget pænere end Sharp med deres utrolige klodset fod og billige computerskærms look, på ingen måde så elegant og stil rent som Samsung, men design kan man altid diskuterer, smag og behag.

http://www.samsungusa.com/cgi-bin/nabc/product/b2c_product_d etail.jsp?eUser=&prod_id=LTP468WX%2fXAA

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Zoom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 24 November 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:

Jeg vil anbefale dig at købe Sharp LC32GA4 LCD TV i stedet, de er førende på LCD tech og er en generation forud for de modeller du har nævnt. Bland andet er kontrast forholdet øget til 1:800, DVI-I (RGB&DVI), Digital Audio forstærker, ect.

http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|48|48||plistp

Jeg er enig, billedkvaliteten er suverænt god, og der er utallige mulighed for at indstille billede og farvebalance, hvilket jeg ikke kan sige om Philips TV. Jeg havde et 30PF9946 på prøve i en uge, det var elendigt (bl.a. var kontrast forhold kun 1:350!), kun brugbart til TV i dagslys eller fuld stuebelysning, uegnet til hjemmebio.

Jeg har bestilt et Sharp LC32GA3 hos Hifiklubben (samme som GA4, men med højttaler under skærmen i stedet for på siden - kan bruges som center højttaler!).

Dog vil jeg lige advare --> leveringstiden har LAAAANGE udsigter, jeg bestilte og betalte det d. 22. oktober, men har stadig ikke modtaget det!. Sidste melding lyder på at jeg (måske) har det på onsdag (men det har de sagt mange gange i denne måned) :o((((( Men sådan er det nok, når man vil have det nyeste...
Til top Vis Zoom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zoom Besøg Zoom's Websted

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

tjekkede lige homecinemachoice.com review sektion - ikke mange, hvis nogen, nyere samsung LCD'er der har fået editor's choice prisen :/
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 November 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

akerman skrev:
tjekkede lige homecinemachoice.com review sektion - ikke mange, hvis nogen, nyere samsung LCD'er der har fået editor's choice prisen :/

Nu er der en bruger der spørger, og man forsøger at hjælpe, man kan tage imod og lytte undersøge, og derefter konkluderer.

Det jeg mente er, tag ud i butikken og kig, og køb det du kan lide at se på, det er trosalt dig der skal se på det i længden.

Om et produkt har fået editor´s choice prisen eller ej, vil jeg personligt skide på, det skal være mine øjne der bedømmer om jeg kan lide billedet eller ej, en test eller review er godt at tage udgangspuknt i men man skal bestemt ikke bare købe efter den blindt, det jeg mener det er at der efterhånden er alt for mange der læner sig op af hvad bladene skriver, og mister sig selv i bedømmelsen, så brug test og reviews som udgangs puknt, for at finde ud af hvilke modeller der kunne være godt at kigge lidt nærmere på, og derefter bedøm selv.

Men man skal åbenbart her på forummet ikke hjælpe hinanden, da der åbenbart er nogle der er lidt tøset når man skriver at det produkt de kan lide ikke efter ens mening er det bedste.

Men så holder jeg da bare min kæft.

Og de erfaringer som tidligere forhandler at samsung ( dog kun til erhverv og ikke private ) og gode råd holder jeg da så for mig selv.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Du skriver direkte at "samsung er de førende på verdensmarkedet pt". Det er altså ikke bare "din mening" når du skriver det på den måde. Hvis de virkelig VAR de førende mht. LCD, så er det vel okay at forvente at de så også vinder en del priser, og dermed også stille spørgsmålstegn ved at de faktisk ikke rigtigt får nogen ros i bl.a. homecinemachoice?

Men ja, hvis du tager det så nært som du åbenbart gør, at nogen stiller spørgsmålstegn ved din skråsikre udtalelse, så må du nok hellere holde dine meninger for dig selv herinde =)

Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 November 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Her kan du se at de er nogle af de førende i værden, de var de første med deres HDTV 46" ægte 1920x1080.

http://www.beststuff.com/article.php3?story_id=7198

så brug test og reviews som udgangs puknt, for at finde ud af hvilke modeller der kunne være godt at kigge lidt nærmere på, og derefter bedøm selv.

Ligeledes er de den førende virksomhed i i verden i fremstillingen af semiconductors, telecommunications, and digital convergence technology.

Se nederst i teksten.

http://www.audioholics.com/news/industry/Samsung_46DLP_LTP46 8W_pr.htm

Så det er ikke bare noget jeg finder på, det er også en af verdens største virksomheder, men nu gider jeg ikke forsvare dem mere, i kan tage det i kan bruge eller lade være.

Men jeg mener stadivæk de er et kig værd, det var alt fra mig i denne tråd. 

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 December 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

akerman skrev:

Ja netop.. den er også lavet til at se HDTV på, men det kan så ikke lade sig gøre :P

Er der ikke component RGB indgange? Du kan da få et DVI>Component kabel til et ATI Radeon kort.

Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes