Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HJÆLP den bedste receiver til max 5000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 22 November 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også synes at du skal tage den SR 5400 OSE, den styer bare især i stereo

Offtopic: Jesper, har du set min pb?

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 November 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
nej nej.. denon er skidt.. sony er endnu værre, hold dig til marantz eller nad, især hvis du også vil høre noget stereo eller have noget der kan trække dine højttalere..

Hej Kim. Hvorfor er det lige denon er skidt? Bare fordi du ikke kan lide lyden i eks.vis denon eller sony kan det jo godt være at andre kan. Jeg tvivler faktisk på at man rent surroundmæssigt finder noget der kan hamle op med de nye denon modeller (17-19-21-28-3805) i prisklassen. Prøv bare at se på de tests de har fået rundt omkring allerede

Til Von Hinten

Ja den virker aldeles glimrende den målemikrofon der følger med

MVH WRONG

Jesper2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 November 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

NEJ HAR IKKE SÆT DET FØR NU MEN DET VAR DA MEGET SJOVT , AT JEG ØNKSER MIG NOGET AF DET SAMME , HVORDAN SPILLER DET SÅ!!? 

Til top Vis Jesper2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper2

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det spiller kanon til prisen, det har et dejligt åbent lydbillede med en dejlig dyb bas. Der er jo så detaljer som man hen af vejen lægger mærke til, en af dem er mangleden punch i bassen, som også er en af grundene til at jeg skifter. Dog vil jeg til hver en tid anbefale højtaleren som en god løsning for dem som vil sniffe lidt til rigtig hifi, men ikke har råd til det vilde endnu.

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

men du skal da være velkommen til at komme forbi og høre det, hvis jeg ikke har solgt dem til den tid.

klinge2300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Sendt: 22 November 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

Går selv og pønser på at købe et system og har set en Marantz SR5400 OSE + en DV4400 dvd afspiller til 5990 dkk (www.audiosound.dk - annonce på forsiden). Er det ikke et meget godt tilbud?

JK

Til top Vis klinge2300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klinge2300

Jesper2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

VILLE RIGTIG GERNE MEN HAR IKKE BIL.. SKAL NOK GIVE ET PREJ HVIS JEG FÅR KØRELEJLIGHED , DET KUNNE JO VÆRE RART AT SPARE PENGENE,  MEN DEM FOR DU VEL HURTIGT SOLGT..

Jesper2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

klinge2300

DET LYDER DA SOM ET RIGTIG GODT TILBUD !!! (TAK ) ...KUNNE JEG DA GODT FINDE PÅ AT SPRINGE PÅ

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jesper2: Der har ikke været så mange henvendelser endnu, så du kan altid sende mig en besked når tid kommer

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 22 November 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

wrong, prøv at skille skidtet ad... derfor....

lyden er jeg egentlig tilfreds med, men indmaden giver klart samme indtryk som forstærkerdelen... det kan ikke en to vejs jamo om den så var aktiv (if you get my point), men i det tilfælde er denon's ac og sony's smarster serier dog undtaget... selvom det stadigt er skidt til pengene....

det eneste positive er denons måle mikrofon, men i prisklassen er de klart sat af h/k, nad og marantz

Jesper2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

skal jeg nok! ( tak )octo

tak til alle svarene  der er kommet

schmedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt DENON AVR-2105 surround receiver og føler mig taget lidt ved næsen, da KIM OLSEN siger at Denon er noget "skidt".

Er det en dårlig receiver jeg har købt???? det skal lige siges at jeg har et sæt TP-Tube 500 som front og en tp-tube 160 som center og dali piano som bag. de 3 front er aktive og baghøjt bliver trukket af en luxman stereo forstærker alle på pre-out, så effekten er ikke mit problem.... men er komponenter og funktion i orden???? og behandling af surround lyden???? Kunne jeg have fået noget bedre til prisen???

Jeg havde 5000.- at gøre godt med, da jeg kom ind i hifi klubben, og blev guidet til enten denon´en eller en nad. og fik at vide hvis jeg satsede på god stereo skulle jeg vælge NAD og surround DENON´en.

Er jeg hoppet i med begge ben eller hvad.... tror ikke jeg kan nå at bytte den, da det er en små 3 uger siden jeg købte den.....

Til top Vis schmedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schmedegaard

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 November 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

wrong, prøv at skille skidtet ad... derfor....

lyden er jeg egentlig tilfreds med, men indmaden giver klart samme indtryk som forstærkerdelen... det kan ikke en to vejs jamo om den så var aktiv (if you get my point), men i det tilfælde er denon's ac og sony's smarster serier dog undtaget... selvom det stadigt er skidt til pengene....

det eneste positive er denons måle mikrofon, men i prisklassen er de klart sat af h/k, nad og marantz

er jeg slet ikke enig i surruond mæssigt syntes jeg ihvertfald denon er helt klart på lige fod med hk, nad og marantz. jeg vil enda sige at jeg syntes denon er lidt i front. men det er rigtig at på stereo siden er nad forrest også foran marantz og hk. jeg syntes faktisk slet ikke hk kan sammenlignes efter min mening spiller hk ikke særlig overbevisende. jeg syntes der er lidt for meget west cost over dem.

bare min mening det er jo godt vi alle sammen ikke syntes de samme produkter lyder godt, så havde vi jo alle sammen det samme og det ville sgu være kedeligt. så vi må konkludere at vore ører er forskellige

Nicoal

Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18

schmedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Så Den DENON jeg har købt er ikke noget "l**t"....???

DENON AVR-2105 surround receiver

Til top Vis schmedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schmedegaard

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er denon ikke noget l**t, især ikke hvis det kun er til surround. Der er altså stadig kun tale om nuance forskelle mellem de nævnte mærker, måske pånær de små sony. Denon laver nogle populære receivere og folk er glade for dem, synes da også selv de spiller ganske godt.

At der er en person der har valgt at proklamere det som l**t, skal du ikke tage så tungt, folk har nogle mærkelige aversioner imod ting engang imellem.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 23 November 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke sagt at denon er noget l**t...

og med skidtet, som er et svar til wrong, forståes bredt de recievere han kommentere på. 

jeg har sagt at hvis man vil have en stereoreciever der er stærk istereo, og har reelle watt, så er det ikke denon og slet ikke sony man skal vælge.

4x100 watt kan sq ikke trækkes ud af 2x4700 mf og en trafo på 200g med konventionel forstærkningsteknologi.

Denon er teknisk set et kanon produkt, især 2105 da man her får en målemikrofon med til kalibaratiohn (det skal dog gøres hver gang man ændre noget som helst i lytterummet siger sælgerne), min kæphest er deres wattopgivelser.

schmedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Tror gerne at watt opgivelsen ikke passer..... det gør den sjællent på mange produkter.....

Og den Watt opgivelse, har jeg jo så ikke noget at bruge til, da jeg køre aktive HT på alle udgange( stort set).

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Kim:

Hifiklubben har de bedste produkter, til de bedste priser !!! de springer mange led over som de andre forhandlere har, importør feks, de har en afdeling kun til at forhandle priser og finde de bedste produkter på markedet. alt det gør de for vores skyld.. vær lige lidt taknemlig !!

Denon er uovertruffen i surround og NAD i stereo, her kan ingen andre være med, de har mange butikker, så man skal ikke land og rige rundt for at få den til reperation. de har kompetent personale og gode demo faciliteter. og så har de Dali, der er et dansk kvalitets mærke.. i alle prisklasser, og man finder intet der kommer i nærheden af dem til prisen, der er ingen alternativer, udover B&W og selvfølgelig gale som er de to næste i rækken..

Så er der vist ingen grund til at tale mere om klubben nu det er slået på plads !!

jeg ville klart vælge Marantz !!!

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Så slå da den capslock af :)

Jeg vil til vær en tid vælge Marantz! Du kunne også også kigge på noget Harman Kardon. Især deres gamle serier, syntes jeg lyder godt. En brugt AVR 4500, eller sådan nogen burde kunne finde til rimelige penge.

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hvis du siger den skal være god i stereo er det jo oplagt at det skal være marantz Jeg har selv en SR5400 den gør det ualmindelig godt! Nu hører jeg mest stereo men jeg kunne ikke undvære surround derfor er jeg sikker på at Marantz var det bedste valg for mig, samlignet med pioneer og yamaha (ihvert fald det jeg hørte hos TC) er marantz meget musikalsk. Nu ved jeg der er mange der siger at marantz er bedst i stereo, men efter opgradering fra sony til marantz blev jeg meget postivt overrasket over surround-delen, det kan være fordi marantz har så meget effekt, jeg ved det ikke, men der er helt sikkert utrolig god kontrol over lyden.
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes