Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: det ultimative anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 September 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

HamDenFede skrev:
Adamfelix skrev:
HamDenFede skrev:

Det var sq da.....øhhh.....anderledes.

Det lyder sikker godt, men SIKKE ET ROD. Dit forstærker "tårn" ligner mest af alt et serverskab. Ikke lige min smag, men ganske utraditionelt.

No hard fealings, men efter min mening er det ikke sq ikke hverken elegant eller kønt det der og hvis man kan snakke og en negativ WAF, så tror jeg den vil komme på tale her...... 

Hvad er en høj WAF i din verden? Jeg kan se du bor i jylland, så det må vel være et bryggers flisegulv helt i stuen en masse blankt eller børstet aluminium fra føtex som rigtig gerne vil ligne noget der engang var på mode i slutningen af 90'erne..

For engangskyld er hans rum ikke lutter børstet auminium!

Rigtig træ! - Det er jazz!

Velkommen til 2006

WAF'en er vel et generelt udtryk for "hvor langt man kan gå" før ens bedre halvdel siger stop, og da jeg tvivler på at de flestes koner / kærester er lige så lyd-fanatiske som vi andre, må de fysiske rammer ofte være dem man omtaler som WAF. Og på det punkt holder jeg på, at der ikke er mange kvinder der vil tage imod dette setup med kyshånd.

Lyden er sikkert i top, men i min verden er opsætningen ikke noget elegant skønsyn, men det behøver heller ikke være en prioritet i alle hjem. Jeg kan bedst lide at det ser godt ud, men det er blot min mening. Hvis du kan lære at skille tingene ad, kan du jo prøve at kommentere på anlægget i tråden, istedet for at komme med dine dumme københavnerfordomme om jysk isenkram og pyntemetal. Jeg skrev min mening om anlægget og ikke andet. Måske du skulle prøve det samme. Skriv din mening om anlægget og lad mig have min mening.

Du kan jo lave en tråd med dit eget anlæg, så skal jeg glædeligt kommentere din københavnersmarte træhytte, dine sivmøbler og dine højttalere du sikkert selv har snittet i rigtig træ...for det er jo "jazz" 

Og lad os så komme tilbage til det diskussionen handler om, nemlig svdi's HiFi

Jeg vil nok mene at det var dig er startede med et angreb på svdi's smag.

Det angreb syntes jeg bare lige præcis passede på de fordomme jeg har om jyder

tag det ikke så tungt...

BTW. Fedt anlæg Svdi!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2006 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

Tak for interessen for min smag! Jeg er gift med den samme siden 1986, og hun er fra Jylland. Vi handler en del i Føtex, især mad.

Den dag, jeg bliver færdig med mit anlæg, skal jeg nok rydde op i ledningerne, det lover jeg....

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

svdi skrev:

Tak for interessen for min smag! Jeg er gift med den samme siden 1986, og hun er fra Jylland. Vi handler en del i Føtex, især mad.

Den dag, jeg bliver færdig med mit anlæg, skal jeg nok rydde op i ledningerne, det lover jeg....

Er der nogen lovlig måde at få fat i de der lab-forstærkere bare en smule billigere?

Hvor har du skaffet dem?

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mine fra ny af hos StormSound, det hedder vist KT-radio nu, på Vesterbrogade.

Jeg har givet 6300 pr. stk x 6 = 37800kr. Det er mange penge, men jeg er glad for dem, der har ikke været problemer overhovedet. Jeg ved ikke om man kan få dem billigere et andet sted, jeg har ikke fundet det.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Nu er Ultimativt jo relativt...men ser da bestemt spændende ud dit setup

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

hej,

rart at se nogen som spiller horn. Jeg vil ikke lyde som en snob, men ultimativt er at tage munden en hel del for fuld. Der er systemer hvor diskanterne alene koster mere índ hele dit setup tilsammen. og så er det femvejssystemer (horn`) hvor diskanterne er det billigste  Men igen syntes jeg det er super fedt at se at nogen stadig kan finde ud af at spille horn og 15" helt kanon. Men bliv nu ved med at søge det som er bedre for the very end er stadig et stykke væk. Alt ment på den bedste måde

Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

stor respekt fra min side, syntes dine højtalere er super seje, kunne godt minde om en gammel Tannoy

Bare lækkert at se et setup hvor fantasien ikke har begrænset alt for meget

God weekend!

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej der...

Jeg vil nu også rose dig for brugen af noget som mange vil mene er PA-grej. Det viser da god stil og have noget som kan spille højt og godt. Nogle gange tror jeg at man glemmer hvad et par 12" eller 15" enheder kan udrette. Jeg er selv træt af de sædvanelig søjler med 5 x 6.5" basser....hele denne stil er mere og mere WAF-venligt, men jeg mener nu ikke altid at mange små kan gøre det bedre end en stor. I teorien kan de måske, men prøv knald noget techno, hiphop osv, så vil 15"eren vise at den kan og vil spille det som de fleste WAF-højttalere slet ikke kan. Jeg vil også vise mit system en af dagene, og jeg kan afsløre at vi skal tilbage i tiden, lad os sige vi lander i 1981 hvad mine højttalere angår.......de starter med "J" !

Mvh 

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Ordet "ultimativt" går på, at realisere min egen "ultimative" drøm om et stereoanlæg. Det at spille så højt, som jeg har lyst til, med hvilken som helst musik, når som helst, uden begrænsning i styrke eller frekvens. Det har været en lang vej og vejen er ikke endt endnu. Man lærer hele tiden nyt.

Jeg har under opbygningen af mit anlæg haft mine gamle QUAD 63 som lydreference, med hensyn til klarhed og impuls. Senest er det gået op for mig, hvor meget lyd, der går tabt i delefilteret. I min nuværende konfiguration spiller 15" mellemtonen derfor uden afskæring hverken opad eller nedad ud over den akustiske afskæring i kabinettet, og subben og hornene går blødt ind på begge sider. Det har gjort det muligt for mig at få fasen på plads ikke kun i delepunket, men over et lidt bredere område, og det har givet et gevaldigt løft i impulsevnen. Det, der er noget af det sværeste at gengive, er små trommer og slagtøj, som indeholder hele frekvensområdet i samme impuls. Man kan nemt få en tromme til at lyde som hvis man slår på en plastdunk med en moden banan.

Nå, konen kalder...

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Som et udgangspunkt er er det egentlig utroligt med en Tannoy 15" dualconcentric spiller så godt om det er tilfældet. Jeg tror det er meget rigtigt at impulsen er mere vigtig end et hul imellem diskanten og bassen....men det er vigtigt at henholdvis bassen og diskanten spiller rigtigt......altså at der bliver en sammenhæng i tingene. Det er min erfaring med egne højttalere hvor bestykningen egentlig burde gi et lille hul i mellem tonen........jeg går fra 2 x 12" til en 4" mellemtone. Hvis udgangspunktet er lyden, så går det faktisk fint. Jeg har flere højttalere at vælge imellem, men jeg vender nu altid tilbage til mine gamle JVC. De spiller ganske enkelt bedre end meget andet....uden at det spille så gennemsigtig som f.eks en ESL 63 eller lign.

Mvh

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg ved ikke om det er mig der er blind, men hvilken model er dine horn?

Er der noget der er blevet ændret på eller som skal ændres i fremtiden?

mvh. Adamfelix

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 December 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg  - det gad jeg godt at lægge øre til, som jeg også før har skrevet.

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 07 December 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Bonné skrev:

Nemli' ja

ok da, der er da en der forstår pointen her, men ikke jeg, desværre...

CD horn skal altid kompenseres elektronisk, for det jævne fald i toppen...

i forhold til hvilke andre horn? Falder cd mere eller mindre end andre horn og i såfald hvilke? Eller hvad mener du egentlig?

Og ingen 2" drivere kan spille den helt høje top, uden opbrydning i membranen. Det kan BMS'en til gengæld, ikraft af den geniale 2 vejs coax konstruktion.

Alt bryder op i større eller mindre grad. Forskellen ligger i hvordan og hvornår det sker..

Hvad er det lige for en genialkonstruktion du taler om? Er der to membraner i en driver?

vh

MVH

Bonné

Du kender ikke BMS coax driver, og kender ikke CD horn der skal kompenseres i toppen ?

Hvad for en planet har du gemt dig på de sidste mange år ?

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Hejsa!

mvh. Adamfelix

Det ligner BMS 2236, logisk valg til driveren...

http://www.bmspro.info/index.php?show=item&usbid=10277&a mp;id=54376

MVH

Bonné

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:
Adamfelix skrev:

Hejsa!

mvh. Adamfelix

Det ligner BMS 2236, logisk valg til driveren...

http://www.bmspro.info/index.php?show=item&usbid=10277&a mp;a mp;id=54376

MVH

Bonné

Takker!  gad vide om den dur til elbas... nå lidt OT.. Men tak!

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Hornene er vist model 2230 fra BMS. Jeg havde først et par fra Beyma, men de dæmpede for meget i diskanten. BMS-hornene, som er lavet til driveren, er mere åbne og luftige i lyden, og efter min mening også kønnere at se på, selvom de ser lidt hjemmelavede ud.

Man går jo og piller lidt hele tiden, og det sidste er, at jeg har fjernet lab-delefilteret, så jeg skærer subberne med deres originale boks ved ca. 120Hz. Jeg kørte en tid med en Velodyne SM1 til at styre subberne, og det gav da også en pæn bas, men det tog ligesom livet ud af bassen, jeg ved ikke hvorfor, men den er også koblet fra igen. Så nu er der egentlig kun DriveRacken til at styre lyden. Jo mindre, desto bedre.

Det der har været mest bøvlet at få på plads er sjovt nok ikke den dybeste bas, men derimod området fra 80 til 200 Hz. Det er jo nok der, alle rumresonnanserne ligger, og det meste musik har lyde i dette område. Det er også her, lyden let bliver buldrende eller massiv. I min opstilling er det her, der er brug for den parametriske eq til at rette lyden. Det er også dette frekvensområde, der ligesom giver fundamentet og kroppen, bærer resten af lyden, dunket i maven, om man vil. Derfor er det så vigtigt, at man ikke bare dæmper dette område ud, men derimod prøver at få det hele med, og skærer rumressonanserne ud så smalt som muligt.

Det seneste er, at jeg har lagt hele min samling af rock og country på en filserver på hjemmets lokalnet som ukomprimerede waw-filer. Nu kan jeg lytte til musikken i flere rum på hver sin computer. På anlægget i stuen kører jeg med et M-Audio Revolution 7.1 kort på en Compaq deskpro og Monster-kabler. Det lyder faktisk skide godt. Bassen er dog fortsat en anelse skarpere skåret på Primare-CDen.

Hvad bliver det næste? Formentlig en fladskærm..

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

svdi skrev:

Hornene er vist model 2230 fra BMS. Jeg havde først et par fra Beyma, men de dæmpede for meget i diskanten. BMS-hornene, som er lavet til driveren, er mere åbne og luftige i lyden, og efter min mening også kønnere at se på, selvom de ser lidt hjemmelavede ud.

Man går jo og piller lidt hele tiden, og det sidste er, at jeg har fjernet lab-delefilteret, så jeg skærer subberne med deres originale boks ved ca. 120Hz. Jeg kørte en tid med en Velodyne SM1 til at styre subberne, og det gav da også en pæn bas, men det tog ligesom livet ud af bassen, jeg ved ikke hvorfor, men den er også koblet fra igen. Så nu er der egentlig kun DriveRacken til at styre lyden. Jo mindre, desto bedre.

Det der har været mest bøvlet at få på plads er sjovt nok ikke den dybeste bas, men derimod området fra 80 til 200 Hz. Det er jo nok der, alle rumresonnanserne ligger, og det meste musik har lyde i dette område. Det er også her, lyden let bliver buldrende eller massiv. I min opstilling er det her, der er brug for den parametriske eq til at rette lyden. Det er også dette frekvensområde, der ligesom giver fundamentet og kroppen, bærer resten af lyden, dunket i maven, om man vil. Derfor er det så vigtigt, at man ikke bare dæmper dette område ud, men derimod prøver at få det hele med, og skærer rumressonanserne ud så smalt som muligt.

Det seneste er, at jeg har lagt hele min samling af rock og country på en filserver på hjemmets lokalnet som ukomprimerede waw-filer. Nu kan jeg lytte til musikken i flere rum på hver sin computer. På anlægget i stuen kører jeg med et M-Audio Revolution 7.1 kort på en Compaq deskpro og Monster-kabler. Det lyder faktisk skide godt. Bassen er dog fortsat en anelse skarpere skåret på Primare-CDen.

Hvad bliver det næste? Formentlig en fladskærm..

Jeg kan i allerhøjeste grad anbefale dig at kigge på denne erstatning for dit driverack

http://www.dolby.com/professional/live_sound/Products/lake_p rocessor.html

De bedste konvertere jeg har hørt til dato, og mulighed for MEGET avanceret filter teknologi. Dyrt, men alle pengene værd i opnået lydkvalitet.

MVH

Bonné

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej derude, jeg lagde øre til SVDI`s anlæg for snart to siden, og er der en ting som er sikkert, så skal man lede meeeget længe og i helt andre prisklasser for at finde noget som kan hamle op med den storslående gengivelse. Der er en magt/kontrol over tingene som jeg ikke har hørt før og for den sags skyld siden. Lyden flyder let og uanstrengt ud af dette system. Det skyldes helt sikkert det meget store membran arel samt høje følsomhed som er på div. toneområder og så selfølgelig den store effekt som er til rådighed. En anden ting som også er afgørende er meget lang tids indtuning. Den eneste ting som jeg havde en anke på var diskanten som ikke var så veldefineret/velopløst som det øvrige udstyr. Men med SVDI`s ihærdighed så har han sikkert rettet op på det siden dengang.

Jeg har selv en DBX Driverack 260 og det tager lang tid at lære den at kende. Jeg er først her  efter to  år begyndt for alvor at få tunet mit anlæg ind med mild brug af parrametisk EQ samt lidt brug af notchfilter og delefilter.

ps. SVDI det er et herligt apperat den DBX.

mvh.Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Der er intet galt med DBX'en til prisen, men toppen er ikke verdens mest letflydende og velopløste.  Men fin,fin til prisen, og set i forhold til features.

Jeg fastholder at i får et chock, når i hører dolby-laken !

MVH

Bonné

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Bonné

Jeg kan i allerhøjeste grad anbefale dig at kigge på denne erstatning for dit driverack

http://www.dolby.com/professional/live_sound/Products/lake_p rocessor.html

De bedste konvertere jeg har hørt til dato, og mulighed for MEGET avanceret filter teknologi. Dyrt, men alle pengene værd i opnået lydkvalitet.

MVH

Bonné

[/QUOTE skrev:

Hvad koster vidunderet?

Hvad koster vidunderet?

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum