| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Jensen! Vil De være venlig at stoppe det lallende klapperi?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt, nu er jeg forvirret! 
Hvis det virkeligt er dig på billedet på hjemmesiden, hvem er så den nydelige herre så jeg mødte da jeg var hjemme hos dig til 3020 test? (han har forhåbentlig ikke samkvem med din kone uden dit vidende? )
Og at du skulle være professor, er vel nok den største af hifi-verdenens mange falske skrøner?
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dælen kurt, du er sq speciel!
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan Wulf skrev:
| Måske burde vi først være enige om, hvad der menes med en generalisering. De fleste ville nok opfatte en generalisering som en generel tilkendegivelse om et mønster som er baseret på een eller få observationer. Eks: Når man har hørt to mindre gode Yamaha-komponenter, vil man generalisere disse to observationer til at dække kvaliteten af alle Yamaha-komponenter - uanset pris og model. |
|
|
Nemlig helt rigtigt! Man kan ikke høre samtlige apparater på jorden før man bestemmer sig for hvad man vil købe, derfor er man pinedød tvunget til at generalisere en gang imellem. Problemet er størst når man generaliserer ud fra omstændigheder man ikke selv er herre over - ikke mindst på messer. Hvor mange kan helt ærligt sige at de ikke har været på en hifi-messe, gået ind i et rum og lyttet max 5 minutter og gået ud igen og tænkt "det lød da ad helv... til". Dét i sig selv er der ikke noget galt i, det der er problemet er hvis denne erfaring danner hele grundlaget for eftertidens rationaliseringer omkring f.eks. at en bestemt forstærker lyder aggressivt. Jeg synes tit jeg har en fornemmelse af at nogle hakker og hakker og hakker på et bestemt produkt ud fra ét oplevelse - men hvem ved om det reelt var rummets, højttalerens eller måske CD-afspillerens skyld at det lød ringe? Hvis man tager min Jolida rørforstærker og sætter i et bart hotel-lokale, tilslutter en sæt Yamaha højttalere og en Pioneer DVD-afspiller, så tror jeg ikke der er ret mange der vil få den opfattelse at forstærkeren har en blød, varm lyd...
Derfor er jeg generelt stor fortaler for A/B sammenligninger. I en A/B test vil man til en vis grænse eliminere de øvrige forhold - den CD-afspiller der lyder mest aggressiv i ét setup vil normalt også gøre det i et andet (Kunsten er så at forholde sig til om det er en fordel eller en ulempe). Kender man forholdene, f.eks. når man lytter i sin egen stue, så er A/B testen mindre vigtig, men går man ind i en butik til et lytterum man ikke kender, så er det meget vigtigt at lytte på lidt forskelligt, for at danne sig et indtryk af resten af anlægget og ikke mindst lytterummet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Og Jensen!Vil De være venlig at stoppe det lallende klapperi?  |
|
|
Ej jeg vil ikke , men næste gang jeg skal til vienna så kommer jeg og hilser på dig .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Otto, TC]
Derfor er jeg generelt stor fortaler for A/B sammenligninger. I en A/B test vil man til en vis grænse eliminere de øvrige forhold - den CD-afspiller der lyder mest aggressiv i ét setup vil normalt også gøre det i et andet (Kunsten er så at forholde sig til om det er en fordel eller en ulempe). Kender man forholdene, f.eks. når man lytter i sin egen stue, så er A/B testen mindre vigtig, men går man ind i en butik til et lytterum man ikke kender, så er det meget vigtigt at lytte på lidt forskelligt, for at danne sig et indtryk af resten af anlægget og ikke mindst lytterummet.
A/B test kan du ikke bruge til noget .
Hvis jeg har flere ting til at stå , så laver jeg et setup og bruger min en uge på det også skifter jeg cd eller kabler måske amp .
på den måde finder jeg også udaf hvad der dur sammen her og hvad der ikke dur sammen .
Det med at siddde og høre på to ting og bare skifte om inde for et par timer dur ikke til noget , især ikke hvis man snakker i samme klasse .
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
[QUOTE=Otto, TC] A/B test kan du ikke bruge til noget .
Hvis jeg har flere ting til at stå , så laver jeg et setup og bruger min en uge på det også skifter jeg cd eller kabler måske amp .
på den måde finder jeg også udaf hvad der dur sammen her og hvad der ikke dur sammen .
Det med at siddde og høre på to ting og bare skifte om inde for et par timer dur ikke til noget , især ikke hvis man snakker i samme klasse . |
|
|
Som jeg også skrev, så kan man sagtens undvære A/B sammenligningen hjemme i sin egen stue, dér drejer det sig om hvorvidt man synes det lyder godt eller dårligt. Men når man sidder et ukendt sted, så kan du ikke bare lytte til ét setup, og ud fra det vurdere om CD-afspilleren er god eller dårlig. Du kender ikke alle de andre faktorer - det gør du derimod derhjemme. Nu bevæger vi to os jo i forskellige prisklasser - med et anlæg til en samlet pris i det 6-cifrede leje har man normalt brugt rigtigt meget tid og lyttet til rigtigt meget grej før man handler. Hvis det gælder surroundreceivere til 5000,- er det måske lige drastisk nok at låne 10 forskellige med hjem for at finde ud af hvad der er bedst. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Dan Wulf Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg støtter Otto vedr. værdien af en A/B test.
jensen skrev:
A/B test kan du ikke bruge til noget .
Det med at siddde og høre på to ting og bare skifte om inde for et par timer dur ikke til noget , især ikke hvis man snakker i samme klasse . |
|
|
De to metoder (A/B test og "The Jensen Procedure) er vistnok udviklet for at kunne leve op til to forskellige formål eller besvare to forskellige spørgsmål. Derfor er den ene procedure vel ikke nødvendigvis en modsætning til den anden eller hu'r?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, jeg mener otto har fat i den lange ende:
Otte skrev:
"Som jeg også skrev, så kan man sagtens undvære A/B sammenligningen hjemme i sin egen stue, dér drejer det sig om hvorvidt man synes det lyder godt eller dårligt. Men når man sidder et ukendt sted, så kan du ikke bare lytte til ét setup, og ud fra det vurdere om CD-afspilleren er god eller dårlig. Du kender ikke alle de andre faktorer - det gør du derimod derhjemme. "
eneste ulempe er bare at andre kunder har lidt svært ved at acceptere at man sidder 3-4 timer i det samme rum, og "Holder på det" __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
eneste ulempe er bare at andre kunder har lidt svært ved at acceptere at man sidder 3-4 timer i det samme rum, og "Holder på det" [/QUOTE]
Det må blive ders problem .
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:

Svend P skrev:
|
Kurt, nu er jeg forvirret! 
Hvis det virkeligt er dig på billedet på hjemmesiden, hvem er så den nydelige herre så jeg mødte da jeg var hjemme hos dig til 3020 test? (han har forhåbentlig ikke samkvem med din kone uden dit vidende? ) Ser du 3020 tests har jeg folk til Det med konen har jeg også folk til
Og at du skulle være professor, er vel nok den største af hifi-verdenens mange falske skrøner? Det er rigtigt. Jeg har nemlig læst videre til æresprofessor.
|
|
|
|
|
|
Aber doch ! Æresprofessor i Østtysk udstødningsfilosofi ved den pyrotekniske læreanstalt ?
|
| Til top |
|
| |