Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Remotec multifjernbetjening (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Har lige læst denne anmeldese af denne fjernbetj. og syntes den ser ret interresant ud. Så jeg tænkte om der måske var nogle der kendte til den og kunne fortælle lidt om deres egne erfaringer med den.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 898&zoneid=3

MVH WRONG

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 November 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

du får lige et link..

http://www.koz.dk/info.asp?text=7

det jeg prøver at sige, er at du kan købe fjernbetjeningen. afprøve den hjemme, og danne dit eget indtryk af den, og er det alligevel ikke noget for dig, så kan du returnere den.

så har du ca 14 dage i ro og mag, til at afprøve dyret..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 28 November 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Den ser da ret fornuftig ud til prisen!

Du må endelig vende tilbage hvis du ender op med et køb, og selv kan give den nogel kommentare med på vejen.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

BEOS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 28 November 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Der er da også: www.oneremote.dk
Til top Vis BEOS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BEOS

Mads Doss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 November 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Rotel RR-1070 og jeg må sige den ligner til forveksling. Det er uden tvivl den samme remote.
Jeg har kun rosende ord om den. Den er fantastisk brugervenlig, nem og overskuelig, stilren brugerflade og praktiske funktioner som er til at finde ud af.
Har ikke prøvet softwaren, så de avancerede programeringer kan jeg ikke udtale mig om, men de fleste basale kan klares i remote-menuen.
Desuden er det uden tvivl den flotteste fjernbetjening jeg nogensinde har set.

Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
Til top Vis Mads Doss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Doss

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 November 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Der kan vist ikke være nogen tvivl om, at Remotec nok er kraftigt inspireret

Kan der mon være tale om at Remotec har overtaget produceringen efter Rotel?

- BR

Mads Doss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det ikke. Rotel'en er ganske ny, nogle få måneder gammel...
Mon ikke bare at begge fabrikanter har samme leverandør?

Se min hjemmebio her

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 28 November 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

hehe.. tja, meget kraftigt inspireret endda..

Rotel'en

Remotec'en: 

Men Remotec laver fjernbetjeninger for mange elektronik producenter, mon ikke det oprindeligt er Remotec der har lavet denne fjernbetjening. Måske det også er derfor, at den er forudindstillet til Rotel produkter?

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 November 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt være en god forklaring!

Mon ikke crad'len (købt til Remotec'en) også passer til Rotel'en? Jeg synes nemlig at Rotels aluminium finish er at fortrække frem for plastic:

http://www.hifi-link.dk/nyheder/Nyhed.asp?NyhedsID=448

- BR

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 November 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Apropos ny! Så er den vel ikke helt ny ifølge www.hifi-link.dk, der er "nyheden" dateret 30-01-2004.

- BR

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Din forklaring lyder meget sansynlig witzel.

Bjarke, jeg skal nok vende tilbage hvis det ender med den.

MVH WRONG

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 December 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Er du endt med Remotec'en?

- BR

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft lidt travlt på det sidste og er ikke rigtig kommet videre i sagen. Jeg kom lige til at købe en projektor, så det har taget en del af min tid siden. Men det er da noget der står højest på ønskeseddlen til jul. Så må vi se om damen kan finde ud af at få sådan en bestilt

MVH WRONG

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Er meget interesseret i denne remote.

Har dog et par spørgsmål før jeg invistere i fætteren:

1. Kan docking stationen hænges på væggen?
  2. Er der forskel på Rotel og Remotec modellen mht. finnish, eller er det kun på dockingstationen at de afviger i matrialevalg?
  3. Er der nogen der har haft problemer med, at når man fx vil skrue op/ned for volumen, så virker denne ikke kontinuerligt - som beskrevet i anmeldelsen?
  4. I anmeldelsen skrives også, at den er forudprogrameret til B&O. Virker dette upåklageligt og er der nogen der har prøvet det?
  5. Jeg har snakket med en forhandler af remoten. Han bruger den selv, men har dog et problem med når han f.eks. skal bruge den til tekst TV, så har han været nød til at lave én knap til at komme ind til TxtTV og én til at komme ud af det igen. Det på trods af, at det ikke er tilfældet på den orginale remote. Han siger dog, at det er noget som højst sandsyneligt vil blive rettet ved en opdatering af softwaren. Er der nogen der har haft samme problem som forhandleren og ved i om der kommer en softwareopdatering på et tidspunkt?

På forhånd tak for hjælpen 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Mads Doss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Nej, der er ikke noget beslag og remoten ligger ikke ordentlig fast i stationen og vil falde forover og ud... (Medmindre din væg ikke er lodret!)
  2. Er der forskel på Rotel og Remotec modellen mht. finnish, eller er det kun på dockingstationen at de afviger i matrialevalg?
    Min Rotel har samme finish som Remotec dockinstation.
  3. Er der nogen der har haft problemer med, at når man fx vil skrue op/ned for volumen, så virker denne ikke kontinuerligt - som beskrevet i anmeldelsen?
    Til dels! Det kan forekomme, men som regel kan det klares ved at bruge learnfunktionen og programere volumen knapperne igen. (Det kræver at man har originalfjernbetjeningen).
    Der er nemlig forskel på om man kun giver et hurtigt tryk på original remoten når man programerer, eller om man holder knappen nede i 3 sek. Holdes knappen nede under programeringen vil remoten blive ved med at sende kommandoen til apparatet så længe knappen holdes nede. Hvis man kun giver et hurtigt tryk under programeringen vil remoten kun sende kommandoen til apparatet én gang, og så er man nødt til at trykke igen for at sende, dermed skrues der op for volumen i intervaller.
  4. I anmeldelsen skrives også, at den er forudprogrameret til B&O. Virker dette upåklageligt og er der nogen der har prøvet det?
    Kan jeg ikke svare på da min Rotel self. er forprogrameret til Rotel apparater, men det virker over al forventning.
  5. Jeg har snakket med en forhandler af remoten. Han bruger den selv, men har dog et problem med når han f.eks. skal bruge den til tekst TV, så har han været nød til at lave én knap til at komme ind til TxtTV og én til at komme ud af det igen. Det på trods af, at det ikke er tilfældet på den orginale remote. Han siger dog, at det er noget som højst sandsyneligt vil blive rettet ved en opdatering af softwaren. Er der nogen der har haft samme problem som forhandleren og ved i om der kommer en softwareopdatering på et tidspunkt?
    Lyder meget mystisk, det har jeg aldrig haft problemer med.

I øvrigt kan jeg IKKE få min Rotel remote til at fungere med softwaren til dockingstationen. Remoten vil ikke kommunikere med PC'en, så dockingstationen kan jeg faktisk kun bruge som en fancy oplader...

Se min hjemmebio her

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 17 April 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Min model er Remotec'en.. så du får lige mine oplevelser fra tiden efter anmeldelsen.

zerocool skrev:

Som Mads er inde på så er den ikke beregnet til at hænge på væggen, det kan dog ændres med lidt snilde, og evt en hjemmebrygget rem så remoten ikke falder ud af dockingstationen.
    Jeg har desværre ikke set Rotels finish, men kunne ikke forestille mig at de afviger særligt meget.
    Jeg kan ikke få det til at virke, jeg har prøvet med at holde knappen nede i 3 sek, eller mere.. måske er det mig der gør noget forkert, eller måske skal det bare være sådan. Men jeg har vænnet mig til de mange små tryk der skal til for at justere volumen. Så det var kun et problem i starten.
    Nej, har desværre ikke fået prøvet det endnu.. måske jeg skulle tage den med i KT Radio en dag, de har også B&O så kan jeg få det afklaret.
    Jeg bruger samme knap til at komme ind og ud af textTV..

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Mads Doss og zerocool skrev:
    Nej, der er ikke noget beslag og remoten ligger ikke ordentlig fast i stationen og vil falde forover og ud... (Medmindre din væg ikke er lodret!)
Hvordan kan det være, at den vil falde ud? Bliver remoten ikke låst fast i docking stationen med de ben der sørger for forbindelsen? Der er jo også en knap, hvor der står "press to release". At montere den på væggen kan man vel nok finde en løsning på.
Citér:
  • Er der forskel på Rotel og Remotec modellen mht. finnish, eller er det kun på dockingstationen at de afviger i matrialevalg?
  • Okay formodede bare der var en forskel, da BjarkeNR i ovenstående skrev
    BjarkeNR skrev:
      Mon ikke crad'len (købt til Remotec'en) også passer til Rotel'en? Jeg synes nemlig at Rotels aluminium finish er at fortrække frem for plastic
    Citér:
  • Er der nogen der har haft problemer med, at når man fx vil skrue op/ned for volumen, så virker denne ikke kontinuerligt - som beskrevet i anmeldelsen?
    Til dels! Det kan forekomme, men som regel kan det klares ved at bruge learnfunktionen og programere volumen knapperne igen. (Det kræver at man har originalfjernbetjeningen).
    Der er nemlig forskel på om man kun giver et hurtigt tryk på original remoten når man programerer, eller om man holder knappen nede i 3 sek. Holdes knappen nede under programeringen vil remoten blive ved med at sende kommandoen til apparatet så længe knappen holdes nede. Hvis man kun giver et hurtigt tryk under programeringen vil remoten kun sende kommandoen til apparatet én gang, og så er man nødt til at trykke igen for at sende, dermed skrues der op for volumen i intervaller.
  • Godt at vide, tak for rådet.
    Citér:
  • I anmeldelsen skrives også, at den er forudprogrameret til B&O. Virker dette upåklageligt og er der nogen der har prøvet det?
    Kan jeg ikke svare på da min Rotel self. er forprogrameret til Rotel apparater, men det virker over al forventning.
  • Okay, hvis der er andre der har erfaringer vedrørende dette vil jeg være taknemmelig.
    Citér:
  • Jeg har snakket med en forhandler af remoten. Han bruger den selv, men har dog et problem med når han f.eks. skal bruge den til tekst TV, så har han været nød til at lave én knap til at komme ind til TxtTV og én til at komme ud af det igen. Det på trods af, at det ikke er tilfældet på den orginale remote. Han siger dog, at det er noget som højst sandsyneligt vil blive rettet ved en opdatering af softwaren. Er der nogen der har haft samme problem som forhandleren og ved i om der kommer en softwareopdatering på et tidspunkt?
  • I øvrigt kan jeg IKKE få min Rotel remote til at fungere med softwaren til dockingstationen. Remoten vil ikke kommunikere med PC'en, så dockingstationen kan jeg faktisk kun bruge som en fancy oplader...

Er det speciel Rotel software du har prøvet med eller har du prøvet med Remotec softwaren - http://www.lab.koz.dk/6110000S.zip? Det kan jo også være en fejl på docking stationen. Du har ikke reklameret over problemet eller hvad?
    Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Mads Doss
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 17 April 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

.....................

Er der nogen der har haft problemer med, at når man fx vil skrue op/ned for volumen, så virker denne ikke kontinuerligt - som beskrevet i anmeldelsen?
    Jeg kan ikke få det til at virke, jeg har prøvet med at holde knappen nede i 3 sek, eller mere.. måske er det mig der gør noget forkert, eller måske skal det bare være sådan. Men jeg har vænnet mig til de mange små tryk der skal til for at justere volumen. Så det var kun et problem i starten.
    Når du programerer volume knapperne og skal sende signalet fra den originale fjernbetjening til Remotec'en for at den kan "lære" koden, skal du holde knappen på den originale fjernbetjening nede indtil næste skærmbillede dukker op på Remotec'en (den menu hvor man navngiver knappen), måske mere end 3 sekunder, jeg har ikke talt.
    Er du sikker på det er sådan du gør?

.......................

Se min hjemmebio her

witzel
    Lukket konto
    Lukket konto
    Ex-mod.!

Sendt: 17 April 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Mads Doss skrev:
    witzel skrev:

.....................

Er der nogen der har haft problemer med, at når man fx vil skrue op/ned for volumen, så virker denne ikke kontinuerligt - som beskrevet i anmeldelsen?
    Når du programerer volume knapperne og skal sende signalet fra den originale fjernbetjening til Remotec'en for at den kan "lære" koden, skal du holde knappen på den originale fjernbetjening nede indtil næste skærmbillede dukker op på Remotec'en (den menu hvor man navngiver knappen), måske mere end 3 sekunder, jeg har ikke talt.
    Er du sikker på det er sådan du gør?

.......................

Ja det er sådan jeg gør..  .. jeg må prøve noget mere senere..

Mads Doss
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 17 April 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
    Mads Doss og zerocool skrev:
    Hvordan kan det være, at den vil falde ud? Bliver remoten ikke låst fast i docking stationen med de ben der sørger for forbindelsen? Der er jo også en knap, hvor der står "press to release". At montere den på væggen kan man vel nok finde en løsning på.
    Det er nogle meget små ben, slet ikke nok til at holde den på plads hvis den får overbalance. Der skal monteres en rem af en art til at holde den på plads, som Witzel var inde på. 
    Citér:
  • Er der forskel på Rotel og Remotec modellen mht. finnish, eller er det kun på dockingstationen at de afviger i matrialevalg?
  • Okay formodede bare der var en forskel, da BjarkeNR i ovenstående skrev
    BjarkeNR skrev:
      Mon ikke crad'len (købt til Remotec'en) også passer til Rotel'en? Jeg synes nemlig at Rotels aluminium finish er at fortrække frem for plastic

Jeg skal ikke kunne sige om det bare er min PC som har "compatibility problems" eller om Rotel og Remotec bare ikke vil fungere sammen...
    Citér:
  • Er der nogen der har haft problemer med, at når man fx vil skrue op/ned for volumen, så virker denne ikke kontinuerligt - som beskrevet i anmeldelsen?
  • Godt at vide, tak for rådet.
    Citér:
  • I anmeldelsen skrives også, at den er forudprogrameret til B&O. Virker dette upåklageligt og er der nogen der har prøvet det?
  • Okay, hvis der er andre der har erfaringer vedrørende dette vil jeg være taknemmelig.
    Citér:
  • Jeg har snakket med en forhandler af remoten. Han bruger den selv, men har dog et problem med når han f.eks. skal bruge den til tekst TV, så har han været nød til at lave én knap til at komme ind til TxtTV og én til at komme ud af det igen. Det på trods af, at det ikke er tilfældet på den orginale remote. Han siger dog, at det er noget som højst sandsyneligt vil blive rettet ved en opdatering af softwaren. Er der nogen der har haft samme problem som forhandleren og ved i om der kommer en softwareopdatering på et tidspunkt?
  • I øvrigt kan jeg IKKE få min Rotel remote til at fungere med softwaren til dockingstationen. Remoten vil ikke kommunikere med PC'en, så dockingstationen kan jeg faktisk kun bruge som en fancy oplader...

Er det speciel Rotel software du har prøvet med eller har du prøvet med Remotec softwaren - http://www.lab.koz.dk/6110000S.zip? Det kan jo også være en fejl på docking stationen. Du har ikke reklameret over problemet eller hvad?
    Så vidt jeg ved er der ikke lavet specielt Rotel software. Jeg har brugt Remotec softwaren, men med meget besvær. Den software man skal downloade i følge manualen virker ikke! Jeg tvivler på at det er en fejl i hardwaren da dockingstationen og remote fungerer fint sammen (de registrerer hinanden) det er softwaren på PC'en som ikke vil fungere. 

Se min hjemmebio her

Side af 2 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum