Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg har brugt hele opsparingen og taget et mindre lån for at komme derhed hvor jeg er nu.
Så har jeg solgt min motorcykel. Jeg klipper mig selv, og det er også
første gang i flere år jeg har brugt mere end 1000kr på tøj på et år.
Det er et spørgsmål om at prioritere. Min kolleger ryster vantro på
hovedet, det er min hustru holdt op med. Da jeg ville have hende til at
lytte på de nye kabler i aftes, sagde hun: "Jeg venter lidt, så er de
også spillet til" jeg var paf, men ok hun har da lyttet efter
Jeg kan anbefale et lommepenge system til økonomien, hvis der er
fællesøkonomi i spil: så er der ingen dårlig samvittighed over hvad man
bruger sine lommepenge til. Ingen argumentation før man bruger pengene
og hun brokker sig aldrig, det er jo mit valg. Ind i mellem har
hun også lagt lidt til selv, hvis det var noget hun mente at kunne have
glæde af, som f.eks. en tuner. Jeg er meget tilfreds med det system.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
Jørgensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
For mig er der kun en måde, hvids man vil bruge flere penge så må man tjene dem. Derfor har jeg tre indtægter, alle lovlige.
Lån kunne være en mulighed, men har desværre dårlige erfaringer med den løsning derfor kontant fremover.
Med hensyn til lån hvor skulle man så sætte grænsen ?
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgensen skrev:
Hej,
For mig er der kun en måde, hvids man vil bruge flere penge så må man tjene dem. Derfor har jeg tre indtægter, alle lovlige.
Lån kunne være en mulighed, men har desværre dårlige erfaringer med den løsning derfor kontant fremover.
Med hensyn til lån hvor skulle man så sætte grænsen ?
|
|
|
Grænsen?, jamen den går vel dertil hvor man ikke kan klare afdragende, man skal jo ikke låne flere penge end man har råd til.
Derfor skal man altid gå i sin bank og låne penge, dels får man den laveste rente og dels får man set sin øknomomi efter i sømmene og får defor ikke sat sig til nogle afdrag man ikke kan klare.
Svære er det vel ikke. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
SiXoN Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lærling og det sidste stykke tid er det meste af min løn gået til hifi, plus jeg gik i banken for låne lidt til at starte med... 
Plus jeg har købt brugt og fundet nogle gode tilbud rundt omkring..... f.eks. min JBL TI-Center til 4k, købt ny.....
også hjælper det også på økonomien nå man kan tage hjem forbi far og mor og hente mad 
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well well! Herhjemme kører det efter et nøje fastlagt system. Jeg køber HIFI for det jeg lyster. Fruen laver en tilsvarende investering i noget andet - egentlig uden jeg har fortalt hende hvad jeg har brugt - hun er det man kalder en synkron ødeland. Jeg går til smertegrænsen - det gør hun så også. Sidste måned kastede hun sig over 2 malerier, til noget over hvad en virkelig velholdt Tomos vil indbringe på en høj solskinsdag, endda selvom auktionarius var en kvinde, der lige netop frøs en kende og havde noget lidt for tyndt på overkroppen.  Så kære folks - det kan blive heftigt dyrt - meget heftigt. Så jeg lusker lidt med det, ligesom jeg faktisk ikke ret tit skifter udstyr - det har jeg faktisk ikke ret gode erfaringer med - 3020 halløjet gælder endnu. Ulempen ved det arrangement er, at hvis du nu er ude i noget du slet ikke kan sige nej til - altså en now or never situation. Så kan du være sikker på, at det er hun også. Og det betyder never for den ene ELLER ruin for begge  . Det sidste er det mest almindelige på vor adresse. Heldigvis ikke så tit - højest en gang om måneden. Jeg laver tilmed tit en masse fjollede eksperimenter, der løber op og mislykkes  . Senest tror jeg - og andre - at de spritnye 1704K DACs jeg smed i min 3560 nok aldrig kommer til at synge "Fyn er fin" alligevel. De er vist blevet svitset. Lige nu har Palle Rytter provokeret mig til at bestille en rulle Vivanco ét eller andet, der givetvis er helt ubrugeligt. Er der nogen der gider være aktionær i sådan en rulle, så er det vist nu
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 05 December 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
Jeg kan anbefale et lommepenge system til økonomien, hvis der er
fællesøkonomi i spil: så er der ingen dårlig samvittighed over hvad man
bruger sine lommepenge til. Ingen argumentation før man bruger pengene
og hun brokker sig aldrig, det er jo mit valg. Ind i mellem har
hun også lagt lidt til selv, hvis det var noget hun mente at kunne have
glæde af, som f.eks. en tuner. Jeg er meget tilfreds med det system.
|
|
|
Helt enig her fra, den har vi brugt i alle de år min kone og jeg har
kendt hinanden på "den måde" (altså den økonomiske!) og det virker
bare. Hun køber smart tøj og spørger om jeg ikke snart skal have et par
nye Wrangler model Texas.
En anden ting som jeg kan give videre er det at hvis der er en ting der
er til fælles nytte, så kan man jo kun gøre det at spørge om der kan
gives tilskud. Jeg har da et par gange lige fået de sidste par tusser i
hatten, ved at agumenterer for at Falco jo også lyder godt på en Gryphon
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 05 December 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang rabat; 30-40%, ellers finder jeg et andet sted.....
ang lån....
jeg er egentlig imod at man låner til andet end fast ejendom, men jeg har lige regnet efter på su lån.... det er faktisk ret billigt....
hmm... Welcome to the Dark Side! __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
ang rabat; 30-40%, ellers finder jeg et andet sted.....
ang lån....
jeg er egentlig imod at man låner til andet end fast ejendom, men jeg har lige regnet efter på su lån.... det er faktisk ret billigt....
hmm... Welcome to the Dark Side!
|
|
|
En lidt gammeldags holdnig at have til tingene, hvis folk har råd til at låne penge til deres drømmeting og kan betale afdragende, så kan jeg ikke se noget som helst galt idet, husk lige, at vi lever kun een gang, så ta og nyd livet mens du har det, det nytter ikke noget at bruge 10 år på at spare op til dit drømmeudstyr hvis du kan låne penge til det og få det med det samme , du kan blive kørt over en bil i morgen og hvad tror du så der sker med din opsparing?.
Borset fra det er det ret godt at spare op i fast ejendom, det kan virkelig give penge mellem hænderne i øjeblikket. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen:
30-40% rabatt, hvor meget skal det handles for da, og hvorhen? |
|
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
der skal handles kontant fra 7-8k og opefter...
det kan lade sig gøre stort set alle andre steder end hfk.
ikke slips... vi er helt enige, man skal turde nyde livet, men jeg har andre ambitioner og interesser end hifi, de koster, og har en dårlig gensalgsværdi....
desuden kan jeg ikke nænne at sælge noget igen, så jeg skal helst eje det jeg køber... ikke købe på halvejs afbedrag.
jeg regner dog med at nå pensionsalderen, og her skal bruges penge, hvis jeg ikke allerede er faldet for en jaluox kæreste/ægtemands jagtriffel __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg regner dog med at nå pensionsalderen, og her skal bruges penge, hvis jeg ikke allerede er faldet for en jaluox kæreste/ægtemands jagtriffel
|
|
|
Til den tid kan du jo ikke høre noget __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
bayzer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 26 December 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går i Hugo Boss, Dolce & Gabbana, Versace - Har en SE P900 mobil og en B&O Beocom 4000, en god pc, hjemmebar. Kan godt lide boligindretning, biler, musik, film osv osv.. Bor i hus... og er "kun" 21 Jeg fatter simpelthen ikke hvordan jeg har råd til det ? Det er en god idé med sådan en tråd. Det er skægt at se hvordan andre for enderne til at mødes...  __________________ // Mit Setup , Mine Film //: Customize, don´t compromise
|
Til top |
|
|
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
Sendt: 26 December 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
min buget på HIFI.
ligge vel på 10,000 om året fordelt på de ting der nu skal købes.
og for mig er det næste ret dyrt så forstærket i 40,000kr klassen.
så måske skal bankrådgiveren have FRÆKT UNDERTØJ. i ÅR til nytår.
ja måske får man både lidt krop pg en fræk rente.
ja man kan jo ligeså godt prøve.ikke.
og hvis du syntes jeg er fræk som en slagterhund har du ret.
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1379
|
Sendt: 26 December 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er lige flyttet sammen med damen så nu blir jeg tvunget til at købe mad, tøj og andre unyttige ting.. så mit hifi budget er svundet ind til kun at ku bruges på bananstik, jjaz fødder og andre meget billige ting 
men når skattefar har fået alle sine penge om nogen måneder så ska der snedkereres nogen nye højtaler, om damen ik syns det er nødvendigt og hun ik ka li formen er jeg ret ligeglad med..
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 26 December 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
der skal handles kontant fra 7-8k og opefter...
det kan lade sig gøre stort set alle andre steder end hfk.
ikke slips... vi er helt enige, man skal turde nyde livet, men jeg har andre ambitioner og interesser end hifi, de koster, og har en dårlig gensalgsværdi....
desuden kan jeg ikke nænne at sælge noget igen, så jeg skal helst eje det jeg køber... ikke købe på halvejs afbedrag.
jeg regner dog med at nå pensionsalderen, og her skal bruges penge, hvis jeg ikke allerede er faldet for en jaluox kæreste/ægtemands jagtriffel
|
|
|
Du behøver skam ikke købe kontant for at få de rabatter....
Et indlæg eller en "test" her på siden kan også give klækkelig rabat hos nogle importører, det er jeg i hvert fald blevet tilbudt ved flere lejligheder. Men der er min grænse, er ikke medieluder Det jeg roser gør jeg gratis 
Husk også at de "førpriser" i ser ofte er ren teori....en grund til at nogle kan sælge næsten nyt udstyr til halv pris på markedet. Sørg for at du ALTID får denne rabat når du handler, ellers bliver du faktisk "snydt"  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|