| Forfatter |
|
OverKill-LaRSeN Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
......min første bil var en fiat - min sidste er en bmw325i.......
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
|
Skal vi se; hvad er det som utgør forskællen mellom en Fiat 500 og en Ferrari F50? Noget med dimensionering? Overkill har helt ræt, det har kanskje Ben Duncan og for alt hvad jeg ved.(ræt=enig m. undertegnede )
Men forvænt dog ikke at disse Fiat-ejere skal fatte nædvendigheten av å oppgradere til tykkere bensinrør
Hvor meget hurtigere bliver F50éren med 10 liter ekstra i tanken?
Mvh. RS |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad kom først - hønen eller ægget....?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
| hvad kom først - hønen eller ægget....? |
|
|
Ingen af dem, for det gjorde netledningen
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det lader ikke til at vi bliver enige, men da jeg ikke har prøvet at lave en netledning på 3x 10mm, så må vi vel regne med erfaring. ;) Overkill, har du prøvet at tage din ledning med til andre og høt forskel hos andre, eller har du vist andre forskellen hos dig, og har de kunne høre forskel?
Med hensyn til Fiat og Ferrari, så skift du bare udstødningen på din Fiat og kald den en ferrari, det er jo som en geilet Golf den bliver sku ikke hurtigere af lidt styling eller større hjul.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primeradk skrev:
|
Nå det lader ikke til at vi bliver enige, men da jeg ikke har prøvet at lave en netledning på 3x 10mm, så må vi vel regne med erfaring. ;) Overkill, har du prøvet at tage din ledning med til andre og høt forskel hos andre, eller har du vist andre forskellen hos dig, og har de kunne høre forskel?
Med hensyn til Fiat og Ferrari, så skift du bare udstødningen på din Fiat og kald den en ferrari, det er jo som en geilet Golf den bliver sku ikke hurtigere af lidt styling eller større hjul.

|
|
|
Daw daw! Der skal skam nok være forskel på om du spiller med Ove Arkilds kabel eller et andet. Ingen tvivl om det. Det er bare af en anden grund end den med, at udgangsimpedansen skulle være lavere med et tykt kabel. Ove Arkilds princip ville jo betyde, at 2 helt ens huse med helt ens set-uo indeni, ville få forskellig lyd, om det ene hus lå 3 husnumre tættere på Barsebäck. Hertil ville Ove Arkild så blot klaske en 130 kvmm netledning i stikkontakten og hænge sin amp op på den. Så er han med på noderne igen.  Skåde bakker er pludselig ikke længere en god adresse kan jeg forstå. Nu skal det være Studstrup.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Lyt jer frem så får i vad i ville have, og Godt Nyt År
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
TIL ALLE......
der er en dårlig og uopdragen tone på dette forum....det er der ikke på internationale fora.....det gælder iøvrigt også den professionelle branche - det er langt tid siden jeg er stoppet med at handle med danskere......amerikanere er langt venligere og behagelige at handle med + de er også altid langt længere fremme i skoene.
godt nytår, jeg er smuttet - som en mandel.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
|
TIL ALLE......
der er en dårlig og uopdragen tone på dette forum....det er der ikke på internationale fora.....det gælder iøvrigt også den professionelle branche - det er langt tid siden jeg er stoppet med at handle med danskere......amerikanere er langt venligere og behagelige at handle med + de er også altid langt længere fremme i skoene.
|
|
|

Jeg har lige købt 10 meter alm. nkt. Det med de fine små tråde. Det skal sættes foran et par cerwin vega at80. Drives af en Denon pma 1060 og så en Sony DVD foran. SKÅ^ÅÅLLLLLLLL. Iaaaaaaa. Transportabelt til i aften. Hvem giver høre på et par små b&w foran noget fimse grej....
Nej vi skal have .....
Og NKT af den gode gamle slags.
Og kan vi så få tonen tilbage i dette ikke internationale forum.
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
|
TIL ALLE......
|
|
|
- desverre riktig. Alt for mange vil gjerne være "experter". Eftersom jeg er så begunstiget å ha intil flere hobbyer (samtidig!) frekventerer jeg også andre foraer, f.ex. i forb. m. min gamle (high performance!) Chevrolet. Her kan ytelse/effekt gandske enkelt efterprøves, i modsætning til inden audio. Og ingen kaster bort tiden med å diskutere nødvendigheten av å oppdimensionere bensinrør; vi ved det bare (-eller lader som...)
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
OverKill-LaRSeN skrev:
|
TIL ALLE......
|
|
|
- desverre riktig. Alt for mange vil gjerne være "experter". Eftersom jeg er så begunstiget å ha intil flere hobbyer (samtidig!) frekventerer jeg også andre foraer, f.ex. i forb. m. min gamle (high performance!) Chevrolet. Her kan ytelse/effekt gandske enkelt efterprøves, i modsætning til inden audio. Og ingen kaster bort tiden med å diskutere nødvendigheten av å oppdimensionere bensinrør; vi ved det bare (-eller lader som...)
Mvh. RS
|
|
|
Ja du har ret. Problemet er at når man snakker omkring tuning eller lign på en bil så kan man måle sin effekt. Alt tweak kan for det meste måles også hvis man snakker computer. Lyd er jo lidt anderledes, her kan nogen ting jo også måles, men folk vurdere jo også hvad de hører og mener kan høre. Jeg synes det er sørgeligt hvis man ikke kan diskutere og have noget for/imod noget og nogen bliver sure hvis andre ikke mener de har ret. Jeg skriver pt på 9 fora med biler/computer og andre hobbyer, her ser man det som en hjælp og sjovt at overbevise andre om hvad de mener. Jeg kan godt have en mening og prøve at forsvare den. Nu har jeg spurgt om hvad max peak er når en forstærker måske trækker max ampere, så har jeg spurgt om hvorfor skærm skal vikre som antenne og ikke som en traditionel skærm. Jeg har ikke fået svar endnu, men at nedgøre andre og fortælle om at de mener man kan ændre en fiat til en ferrari ved skift af udstøding eller netledning, det kan der skrives flere indlæg om.
Måske folk som ved det ikke har været på endnu til at forklare det, måske folk ikke ved det, eller ikke gider sige, I don´t know, men ærligt jeg ville bare selv prøve at få en fornuftig forklaring, men den kan jeg vist ikke bare få.
Godt nytår, og så vil jeg prøve at lade være med at fornærme andre med ikke at have samme mening som dem.
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
"PaleRider"
OT (jeg ved det godt).
Hvilken "High Performance" Chevrolet har du? __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
|
Mvh. RS |
|
|
Hej Palle Rytter! Vædsker og strøm er helt og aldeles usammenlignelige. F.eks. hvis du sætter tryk på en slange, der deler sig i 2 og slangerne efter denne deling ikke er lige lange, da vil du få det højeste tryk i den længste slange. Modsat gælder det når det drejer sig om sug, og det er hvad man gør med strøm. Det løber ikke ud af stikkontakten til ingen verdens nytte, hvis du glemmer at slukke de tomme stikdåser  . Desuden kan du momentant sagtens hive 100A ud a en 1,0 kvmm ledning, men sikringen skulle så gerne springe hvis du bliver ved. Jeg synes efterhånden, at en rimelig udredning af hvorfor tykke netledninger er et must, hvis det er af en anden årsag end den jeg har nævnt, er påkrævet.
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt; du åpenbarer nok en gang at du ikke har begreper om hvad du uttaler deg om. Forsøk hellre å fostå hvad jeg siger og glem kveruleringen.
- for at kunde få noget udbytte av hva som debatteres innen et fagmiljø må man besitte en tilstrekkelig fagkunnskap. Jeg er fuldstendig klar over at til trods for at jeg forsøger å udtrykke meg gjennom enkle illustrationer vil mange ha svært med å fatte hvad jeg snakker om eftersom svært få har drevet denne hobbyen like langt og målrettet som jeg har gjort, og derved ikke besitter et tilsvarende erfaringsgrunnlag.
Jovisst Kurt, Primaredk og hvem som ellers undrer; illustrasjonene er absolutt velpassende, om det nog altid er grænser for hvor langt de kan trækkes.
Chevy; min "firmabil" er en velholdt rød -77 Caprice Classic Wagon der den nedsmoggede SB350 er blivet "avsmogget", bl.a. med -69 high performance topper - det holder til å tugte min broders 340hp S6
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
PaleRider skrev:
|
Mvh. RS
|
|
|
Hej Palle Rytter! Vædsker og strøm er helt og aldeles usammenlignelige. F.eks. hvis du sætter tryk på en slange, der deler sig i 2 og slangerne efter denne deling ikke er lige lange, da vil du få det højeste tryk i den længste slange.
Modsat gælder det når det drejer sig om sug, og det er hvad man gør med strøm. Det løber ikke ud af stikkontakten til ingen verdens nytte, hvis du glemmer at slukke de tomme stikdåser . Desuden kan du momentant sagtens hive 100A ud a en 1,0 kvmm ledning, men sikringen skulle så gerne springe hvis du bliver ved. Jeg synes efterhånden, at en rimelig udredning af hvorfor tykke netledninger er et must, hvis det er af en anden årsag end den jeg har nævnt, er påkrævet.
|
|
|
dette er sagen i en nøddeskal - man kan godt få 100A ud af en tynd ledning, men med det til følge af spændingen dykker x antal %.....derfor gælder det om at mindske modstanden.......iøvrigt har jeg aldrig påstået at man kan sænke net impedancen før eens eget målerskab, men efter kan man gøre en del og det virker - både hos mig og ben duncan.
hvis forstærkeren ikke kan få nok at leve af, klippes naturligvis toppen af dens spidser.....+ der opstår div "forvrængnings fænomener" når nettet moduleres og det kan også høres.
over and out - nok om dette, net tweaks er billige tricks og de virker - specielt hvis man har stor forstærker og svag installation.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
Kablet jeg bruger er et "NEXANS Rheyflex 500-YSY-32 3x1,5" |
|
|
Uffffff!  __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
Hvordan laver man en "jordet/aktiv skærm"?
MVH |
|
|
Godaften i krudttågerne hr. Mikke!
Ved en "jordet" skærm er skærmen normalt koblet sammen med jordledningen i hhv. kabel og net.
Ved en aktiv skærm er der sat en svag strøm til skærmen. F.eks. har Synergistic Research lavet flere kabler med denne fremgangsmåde. Jan N. fra HF er vist rimeligt begejstret for resultatet. Har selv hørt dem på et tidspunkt, dog uden at være maksimalt imponeret
Med Nytårshilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
Kurt; du åpenbarer nok en gang at du ikke har begreper om hvad du uttaler deg om. Forsøk hellre å fostå hvad jeg siger og glem kveruleringen.
- for at kunde få noget udbytte av hva som debatteres innen et fagmiljø må man besitte en tilstrekkelig fagkunnskap. Jeg er fuldstendig klar over at til trods for at jeg forsøger å udtrykke meg gjennom enkle illustrationer vil mange ha svært med å fatte hvad jeg snakker om eftersom svært få har drevet denne hobbyen like langt og målrettet som jeg har gjort, og derved ikke besitter et tilsvarende erfaringsgrunnlag.
.
Som den ufatteligt godtroende, fordrukne, imbecile og erfaringsløse ignorant jeg er, bøjer jeg mig i støvet for de højere magter. Jeg kan ikke nedbringe udgangsimpedansen fra nettet uanset hvor tykke netledninger jeg anvender, jeg kan heller ikke få lyden til at blive bedre, kun anderledes og samtidig taber jeg hele det øvre register på gulvet - jeg beklager, jeg er ikke ligeså dygtig erfaren og videnskabeligt velbevandret som benzinslangebanditterne fra fjeldene. Kom og vis mig hvordan, og jeg tager det omgående og fordomsfrit til efterretning om det virker.
Jovisst Kurt, Primaredk og hvem som ellers undrer; illustrasjonene er absolutt velpassende, om det nog altid er grænser for hvor langt de kan trækkes.
 Vi kaster os i grumset nok engang. Ingen i DK har hidtil formået at få strøm og benzin til at være 2 alen af samme stykke. Tillykke med bedriften, jeg håber Nobelprisen placeres efter fortjeneste næste gang.
Chevy; min "firmabil" er en velholdt rød -77 Caprice Classic Wagon der den nedsmoggede SB350 er blivet "avsmogget", bl.a. med -69 high performance topper - det holder til å tugte min broders 340hp S6
Cool enough! Gør den det også på de små snoede sogneveje?
Mvh. RS |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
|
dette er sagen i en nøddeskal - man kan godt få 100A ud af en tynd ledning, men med det til følge af spændingen dykker x antal %.....derfor gælder det om at mindske modstanden.......iøvrigt har jeg aldrig påstået at man kan sænke net impedancen før eens eget målerskab, men efter kan man gøre en del og det virker - både hos mig og ben duncan. Der er vist i et lukket kredsløb ike noget der rigtigt hedder før og efter. Har du kigget på tværsnittet i dine sikringer for nyligt?  Du kan ikke, og hvis jeg ikke skulle have sgat det før, så gentager jeg nok engang, du kan ikke nedsætte udgangsimpedansen på den stikkontakt du har i væggen ved at forøge tværsnittet på dine netledninger. Din teori fordrer i øvrigt ultra korte netkabler. Prøv som det ULTIMATIVE eksperiment, at forlænge dine netledninger til dobbelt længde og lyt så igen igen igen. Så kan vi måske blive af med den slags misforståelser.
hvis forstærkeren ikke kan få nok at leve af, klippes naturligvis toppen af dens spidser.....+ der opstår div "forvrængnings fænomener" når nettet moduleres og det kan også høres. Ja, men du kan ikke undgå det uanset det tværsnit du vælger. Og som noget helt andet skal reguleringerne i forstærkerne reagere på fænomenet og få ordnet den sag omg. Hvis du i øvrigt kan udskifte netledningen på din poweramp til f.eks en tykkere en, med en ret kraftig lydændring til følge - og så du kan garantere mig for, at det skete fordi effektforstærkeren snarere fik bedre fat i elværket, end det var fordi den mere holdt op/begyndte med at forstyrre min DAC eller preamp - så hører jeg vældig gerne om, hvordan du fandt ud af det.
over and out - nok om dette, net tweaks er billige tricks og de virker - specielt hvis man har stor forstærker og svag installation. Well! Ingen kan tvinge nogen til at om/fintænke en bestemt situation, så hvis du ikke har lyst til, at begrunde dine udsagn mere end du har gjort, så er det da ok med mig. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
SANmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
Kablet jeg bruger er et "NEXANS Rheyflex 500-YSY-32 3x1,5" og er specielt beregnet til støjskærmning, samt meget fleksibelt. Og er selvfølgelig CE mærket.
Farven på kablet er gennemsigtig, således man tydeligt ser den fortinnede koberskærm. Kabeltypen minder om SY-JB.
mvh Gorm
|
|
|
Hej Gorm
Hvor køber du det kabel??
Mvh SANmann __________________ The only true wisdom is in knowing you know nothing. - Socrates
|
| Til top |
|
| |