Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mere effekt ????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 December 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Til KIM

Begge output skulle gerne være variable. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Henrik: Læg lige mærke til at AR TWO's 2*500 watt er i 4 ohm,, de er 2*250 watt i 8 ohm, hvad der dog også burde være nok.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 December 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Henrik: Læg lige mærke til at AR TWO's 2*500 watt er i 4 ohm,, de er 2*250 watt i 8 ohm, hvad der dog også burde være nok.

Jeg har set det, blev lige snydt i første omgang.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=rasmus]

Til KIM

Betyder "variable" at volumen kan justeres seperat for hver effekt blok?

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 01 December 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Ellers er der flere som tilbyder 1000W ICEpower (500W i 8 ohm) til den samme eller billigere penge end den store Rotel.

Rent effektmæssigt er der masser af alternativer til Rotel'en hvis man kigger lidt rundt. Prøv eventuelt på det brugte marked. En Nakamichi PA-5E er et kraftværk uden lige selvom dens udgangseffekt ikke er nær så høj som hverken ICEpower eller de store Rotel.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Har haft en PA5 E ll tidligere, men blev solgt inden jeg fik JBLerne.

Havde kik på en PA7Ell men den blev solgt inden jeg kunne hente den. Den er til at få for fornuftige penge, og den burde kunne levere varen :-)

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 December 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Tjek evt en Crown Studio Reference 1. Det er den amp JBL selv anbefaler til deres store studiomonitorer.

800 watt pr kanal i 8 ohm. Dampningsfaktor 20000...stik den ICE power :)

http://www.crownaudio.com/amp_htm/studref.htm

Bedste amp jeg har hort!

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 01 December 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Havde kik på en PA7Ell men den blev solgt inden jeg kunne hente den. Den er til at få for fornuftige penge, og den burde kunne levere varen :-)

Hov.. Det var selvfølgelig 7'eren jeg tænkte på. 5'eren er også god, men ikke nær så stærk som 7'eren.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 01 December 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Imponerende specs.. Selvom specs og lydkvalitet ikke nødvendigvis går hånd i hånd.

En dæmpningsfaktor på 20000 må siges at være af ren akademisk interesse, omend det da vidner om et særdeles seriøst udgangstrin.

Hvor kan man låne sådan en fætter, den ville jeg gerne prøve derhjemme?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 December 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Prøv nu først at flytte lidt rundt på det hele, inden du smider X penge efter en anden forstærker.

ingen tvivl om at en bedre forstærker eller to, ville gavne, men det løser ikke problemet i mine øjne.

man går bedre på et brækket ben hvis det kommer i gips, men man går bedst på et der ikke er brækket

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Tjek evt en Crown Studio Reference 1. Det er den amp JBL selv anbefaler til deres store studiomonitorer.

Bedste amp jeg har hort!

Hvor kan man købe/låne en og hvor meget koster den. Rigtig gode spic. må man sige.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Prøv nu først at flytte lidt rundt på det hele, inden du smider X penge efter en anden forstærker.

ingen tvivl om at en bedre forstærker eller to, ville gavne, men det løser ikke problemet i mine øjne.

man går bedre på et brækket ben hvis det kommer i gips, men man går bedst på et der ikke er brækket

Prøver det også i første omgang, men det er da rart at se sig om hvis det kan gøres bedre for en rimelig penge.

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 01 December 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Det finnes en løsning som er mer effektiv enn å oppgradere forsterker. Og langt billigere.

Det du behøver er å oppgradere din forsterkers strømbaner. Ikke de interne, men derimot de eksterne, også kjent som høyttalerkabler.  Det meste som selges som "høyttalerkabler" er totalt uegnet ettersom de er alt for tynne. For optimal kraftoverføring bør disse være korte, tykke og massive. gjerne flere paralelle sett eller bi-wiring. (-det er ikke mulig på JBL`erne, hvad?)

Gir du dine basser en runde med massiv kobbertåd (f.o.m seks kvadratmillimeter tyk) vil ting begynne å skje, dobler du til 2x6mm vil de virkelig sparke røv!  Kobberet kan du anskaffe absolutt rimelig hos nærmeste EL-installatør; de har typis kabler med 4x6mm kobber til "underjordisk" brug. Disse kan du så splitte opp og tilpasse. Gode spader/bananer bør brukes til terminering. Dette fungerer; vær trygg! Allerhelst skulle såvel bassens delefilterkomponenter samt invendig kabling oppgraderes likens..

Når det gjelder forsterkere er det ikke først og fremst antall watt som er det avgjørende for basskontroll, ei heller dempingsfaktor; den er bare et tall. Nei, det som faktisk (også her) er avgjørende er strømbanenes dimensjonering/tykkelse, da spesielt på sekundærsiden ettersom spenningen da er lavere.      

Mvh.  RS   (- nevnte jeg gevinsten ved massive nettkabler?

Til top Vis PaleRider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaleRider

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Det finnes en løsning som er mer effektiv enn å oppgradere forsterker. Og langt billigere.

Det du behøver er å oppgradere din forsterkers strømbaner. Ikke de interne, men derimot de eksterne, også kjent som høyttalerkabler.  Det meste som selges som "høyttalerkabler" er totalt uegnet ettersom de er alt for tynne. For optimal kraftoverføring bør disse være korte, tykke og massive. gjerne flere paralelle sett eller bi-wiring. (-det er ikke mulig på JBL`erne, hvad?)

Gir du dine basser en runde med massiv kobbertåd (f.o.m seks kvadratmillimeter tyk) vil ting begynne å skje, dobler du til 2x6mm vil de virkelig sparke røv!  Kobberet kan du anskaffe absolutt rimelig hos nærmeste EL-installatør; de har typis kabler med 4x6mm kobber til "underjordisk" brug. Disse kan du så splitte opp og tilpasse. Gode spader/bananer bør brukes til terminering. Dette fungerer; vær trygg! Allerhelst skulle såvel bassens delefilterkomponenter samt invendig kabling oppgraderes likens..

Når det gjelder forsterkere er det ikke først og fremst antall watt som er det avgjørende for basskontroll, ei heller dempingsfaktor; den er bare et tall. Nei, det som faktisk (også her) er avgjørende er strømbanenes dimensjonering/tykkelse, da spesielt på sekundærsiden ettersom spenningen da er lavere.      

Mvh.  RS   (- nevnte jeg gevinsten ved massive nettkabler?

[/QUOTE]

Jeg bruger som tidligere nævnt MIT SHOTGUN og har svært ved at tro at det er der problemet ligger.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Bedste amp jeg har hort!

Har lige fundet prisen i DK 46.995,00 hvilket er mere end jeg vil ofre på projektet.

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 December 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

hej henrik.

hvilken signalkilde er som mangler BAS???? 

jeg har bemærket din pladespiller som jeg kunne forestille mig var en mulig årsag til din manglende  bas fylde.hvis det er denne signalkilde.

men du kan jo svare mig.

jeg har et bud på en forstærker som med garanti ikke går i knæ.

det er en rotel PB 1090.

som må være kraftig NOK til alm brug.

håber du kan bruge mit tip til noget.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej Kenn

Det er ikke pladespilleren jeg hentyder til. Det er cd afspilleren jeg bruger som reff.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt gøre opmærksom på (hvis det ikke tidligere er nævnt) at det ikke er højere lydtryk jeg mangler, men saft og kraft i bassen.

Har her til aften prøvet mig lidt frem med anden opstilling - vinklet højttalerne ind mod lytte positionen - afkoblingsfødder på både cd drevet og effektforstærkeren. Det hjælper en smule men langt fra det jeg søger.

Har hørt en del forskelligt musik ligefra Dire Straits, Metalica og en speciel tromme cd.

Det er som om at alt under 150 H. mangler !!!!!!

Har været i HK i Roskilde idag og de ville låne mig en THX 218 effekt trin så jeg kunne prøve det af (rigtig god service). Det er jo en mulighed for at se om der sker en forandring.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 December 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
[QUOTE=rasmus]

Til KIM

Betyder "variable" at volumen kan justeres seperat for hver effekt blok?

du kan justere volumet med 0- %12 db på den ene udgang.

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 02 December 2004 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

" Jeg bruger som tidligere nævnt MIT SHOTGUN og har svært ved at tro at det er der problemet ligger. "

Effekten av å bytte ut sytråden og gi forsterkreren tykke massive strømbaner vil du ikke kunne fatte uten først å ha hørt, har du råd til å la være?

Mvh.  RS    

ker builder

Til top Vis PaleRider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaleRider

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum