| Forfatter |
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som om at alt under 150 H. mangler !!!!!!
hejsa
så er det jo også rummet det er galt med. du har jo haft kraft nok inden du fik huset ikk???
hvis jeg var dig ville jeg få lavet en frekvens måling af dit lytterum.
power
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu prøvet - igen at flytte rundt på ht. og det hjalp ikke meget. Jeg forsøgte så at sætte et ekstra sæt dæmpningsfødder så der nu er to sæt (2x3) under hver ht. Det hjalp igen en smule, men jeg syntes stadig der mangler "den gode bløde og DYBE bas. Den kommer godt nok frem når jeg spiller MEGET højt, men jeg vil mene at det burde den også ved lavere lydtryk.
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
har du prøvet at tage dine dæmpningsfødder af og se hvad der så sker???
power
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det startede jeg med, og det hjalp med fødderne.
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Ellers er der flere som tilbyder 1000W ICEpower (500W i 8 ohm) til den samme eller billigere penge end den store Rotel.
Rent effektmæssigt er der masser af alternativer til Rotel'en hvis man kigger lidt rundt. Prøv eventuelt på det brugte marked. En Nakamichi PA-5E er et kraftværk uden lige selvom dens udgangseffekt ikke er nær så høj som hverken ICEpower eller de store Rotel. |
|
|
Fatter ikke i kan mene det om PA5 og PA7 det er to sløve amps der ikke har ret meget styr på bunden , tag en Proton D1200 den løber fra dem og spiller også bedre .
Find en D1200  den kan banke gang i din bund .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må være noget i det rum der suger al bassen, kan du ikke beskrive rummet og nævne hvad du har derinde udover grejer ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
JJAZ skrev:
|
Ellers er der flere som tilbyder 1000W ICEpower (500W i 8 ohm) til den samme eller billigere penge end den store Rotel.
Rent effektmæssigt er der masser af alternativer til Rotel'en hvis man kigger lidt rundt. Prøv eventuelt på det brugte marked. En Nakamichi PA-5E er et kraftværk uden lige selvom dens udgangseffekt ikke er nær så høj som hverken ICEpower eller de store Rotel.
|
|
|
Fatter ikke i kan mene det om PA5 og PA7 det er to sløve amps der ikke har ret meget styr på bunden , tag en Proton D1200 den løber fra dem og spiller også bedre .
Find en D1200 den kan banke gang i din bund .
|
|
|
Hmm....tja...bum..bum.....fatter ikke helt hvad du mener med det......har selv en PA5 mrk II, og hvis der er noget den har, så er det styr på bunden...I DEN grad - men måske du tænker på mrk I modellerne ?......
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
jensen skrev:
JJAZ skrev:
Rent effektmæssigt er der masser af alternativer til Rotel'en hvis man kigger lidt rundt. Prøv eventuelt på det brugte marked. En Nakamichi PA-5E er et kraftværk uden lige selvom dens udgangseffekt ikke er nær så høj som hverken ICEpower eller de store Rotel.
|
|
|
Fatter ikke i kan mene det om PA5 og PA7 det er to sløve amps der ikke har ret meget styr på bunden , tag en Proton D1200 den løber fra dem og spiller også bedre . Find en D1200 den kan banke gang i din bund . |
|
|
Hmm....tja...bum..bum.....fatter ikke helt hvad du mener med det......har selv en PA5 mrk II, og hvis der er noget den har, så er det styr på bunden...I DEN grad - men måske du tænker på mrk I modellerne ?......
mvh.
Jesper/Oldhifinut |
|
|
Ikke i forhold til en D1200 og mange andre gammel
amps , det er MkII jeg tænker på .
De spiller som de gammel TH samme problem synes jeg .
Jeg vil æde min HAT på en ML29 gør det bedre på disse JBL .
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske du skulle prøve med forskellige fødder, sd og jjaz, og spikes, dalis, std, special lavede dimser. ?
måske er det afkoblingen den er så gal med at det er den eneste vej..? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der mangler ikke bund i de højttalere med den rette forstærker. Og det kan også skyldes noget så simpelt som dine højttaler kabler. Jeg var oppe hos JJ Teknik i farum, www.jjteknik.dk og få repareret nogle ældre JBL enheder. De har 2 stk JBL 250TI LE stående med 2 Vincent klasse A monoblokke, det lyder bedre end noget andet jeg har hørt. Så når finanserne tillader det må jeg have sådan et sæt. Og ICE power kan ikke være med en ordenlig klasse A forstærker. (efter min mening) Tag og ring til dem eller tag op og lyt, de ved hvad de har gang i. Og prisen på de 2 monotrin er vist inden for dit prisleje, men det står vist på deres hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik lige set du ville låne en NAD 218THX... Den giver ikke højttalerne den lyd de har fortjent.
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
" Der mangler ikke bund i de højttalere med den rette forstærker. Og det kan også skyldes noget så simpelt som dine højttaler kabler.."
- se mitt tidligere inlegg. Høyttalerkablene er en forlengelse av forsterkers strømbaner og bør være korte, tykke og massive.
Mvh. RS - høyttalerguru
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt vi er enige så, jeg har selv skiftet forbindelserne internt i min forstærker og opgraderet den på flere punkter. Bla med nogle andre højttalerterminaler, det gav så meget så man ikke fatter det. 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
| Der må være noget i det rum der suger al bassen, kan du ikke beskrive rummet og nævne hvad du har derinde udover grejer ? |
|
|
Gulvet er spånplader med et tykt 100% uld tæppe.
Væg er spånplader med tapet
Loft er listeloft
Gode råd modtages __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske tæppet? mange siger at fåreuld er optimalt til dæmpning af sub's.. måske en sammenhæng?  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Gulvet er spånplader med et tykt 100% uld tæppe.
|
|
|
Der har du synderen......en mega dæmper der vil noget  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg næppe.. Et gulvtæppe i sig selv dæmper ikke bassen, men derimod reflektioner.
Jeg tror nærmere det er spånplade væggene som er synderen, men det kan være ret svært at gøre noget ved det. Væggene er sandsynligvis for bløde. At øge deres stivhed og/eller masse, kunne være løsningen. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har nu prøvet at sætte mine stik på ht. på en anden måde. Jeg tror ikke at de har siddet med den rigtige tilslutning.
Det hjalp på bassen, men ikke nok. Jeg går nu på jagt startende fredag hvor jeg skal høre et sæt Vincent monoblokke.
Den 16/17 skal jeg høre en Crown studio refference 1 og der skal lyttes til en til to mere inden jeg tager en beslutning. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |