Forfatter |
|
Juste Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey...
jeg har længe gerne ville købe en xbox, og har set en crystal til 999,- i elgiganten, og det syntes jeg så er ok. men nu er den bare udsolgt, det er bare typisk, nogen der keder et godt og billigt sted at købe en???
man kan altså ik have en xbox uden en chip, efter min mening i hvert fald. og her er det jeg gerne vil høre om der evt. er nogle af jer der har nogle erfaringer at dele ang. dette.
Hvilken chip skal jeg vælge, hvor skal jeg få den monteret osv, ved nemlig ik det store om det.
Der skal naturligvis også en HDD i, nogle gode råd om dette?
vil også gerne høre tips om hvordan man for mest muligt ud af ens xbox
på forhånd mange tak 
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Online Indlæg: 1380
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
du ka kigge her..
www.konsol-chips.dk
konsol-chips.dk
aladdin xt / advance chip er en udemærket chip og tilfredssstiller de fleste..
jeg har selv en tidligere version af aladdin og den har bare funget i et års tid plus en 160gb hd
men ellers kig herinde www.konsol-forum.dk
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juste skrev:
hey...
jeg har længe gerne ville købe en xbox, og har set en crystal til 999,- i elgiganten, og det syntes jeg så er ok. men nu er den bare udsolgt, det er bare typisk, nogen der keder et godt og billigt sted at købe en???
man kan altså ik have en xbox uden en chip, efter min mening i hvert fald. og her er det jeg gerne vil høre om der evt. er nogle af jer der har nogle erfaringer at dele ang. dette.
Hvilken chip skal jeg vælge, hvor skal jeg få den monteret osv, ved nemlig ik det store om det.
Der skal naturligvis også en HDD i, nogle gode råd om dette?
vil også gerne høre tips om hvordan man for mest muligt ud af ens xbox
på forhånd mange tak 
|
|
|
Jamen her er ja da klart med en stor hjælpende hånd.
Der er svært at sige hvor du skal købe din xbox. 995kr er meget billigt for en Crystal. Måske kan du finde en via www.edbpriser.dk, ellers kig i reklamerne, og køb en op til jul, når de kommer på tilbud.
Mht chip, vil jeg ikke anbefale Aladin chips. Jeg har ikke andet end problemer med den. (Dårlige print) Istedet syntes jeg du skal kigge på denne site www.xboxmod.dk
Han er billig, og alle der kan finde ud af at bruge en loddekolpe, kan finde ud af at montere den. Ellers er jeg sikker på at der nok er en der kan hjælpe dig. (Skal nok selv montere den for 100kr, hvis du kommer til Frederikshavn med den.(Tager 5 min))
Ang. harddisk, vil jeg anbefale en Seagate harddisk. De er meget lydløse, og der hjælper virkelig på støjen. Jeg har selv en 120Gb monteret i min, det kører bare rigtig godt. Et par af mine venner har 200gb, og der er heller ikke nogen problemer.
Når så det hele er monteret er det nemmeste at få fat i Slayers Auto Installer 2.6, Den indeholder XBMC med alle opdateringer og vigtige programmer, som kan bruges. Den formatere i samme omgang harddisken, og opretter partitioner.
Hvis du har flere spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte mig i en PM, så skal jeg nok svare på dine spørgsmål.
|
Til top |
|
|
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu siger du at du ikke har så meget forstand på det, men at man ikke kan have en Xbox uden chip....? Hvad skal du bruge din Xbox til ud over at spille siden der skal være chip i?
Men som Wuffer, vil jeg også mene at de sider han linker til kan fortælle dig meget mere om det  __________________ /Wizard
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyt til Michael (Gichael3257)
Han ved hvad han taler om (og nej det er ikke en joke, det gør han sgu)
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Xbox brugere - Hvad kan en xbox med chip som en almindelig ikke kan?
Kan man bruge den som HTPC?
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er STOR forskel fra en xbox uden chip og en med.
En uden kan bruges til at spille orginal spil, og se dvd film på (HVIS MAN HAR EN REMOTE) Derud over kan man lægge Cd'ere ind på harddisken, og på den måde afspille dem via xboxen.
Med chip får du mulighed for at kopiere spil ind på harddisken, afspille MP3'ere, DivX, DVD o.s.v. via Xbox Media Center (XBMC)
Derud over bliver xboxen regionskode fri. Der bliver mulighed for at streame shoutcast, og apple video over nettet. (kræver selvfølgelig internet) Derudover får du også mulighed for at lave en samba forbindelse til din pc, og på den måde afspille film på xboxen, som ligger på din pc. (Spare en masse plads og tid)
Spilene kan downloades på nettet og overføres til harddisken i xboxen.
Eneste minus ved en chip er at Xbox live virker. (Det kan godt komme til at virke, men er en lidt større proces) Heldigvis er vi så heldige at www.xbconnect.com er et program der kan installeres på sin pc, så man kan spille sine Xbox spil over nettet, sammen med en masse andre.
Generalt er xboxen blevet lavet om til en HTPC når der kommer chip i.
Den kan selvfølgelig også vise billeder.
En fed ting er at den understøtter 1080i (også i spil!!!!) mht spilene, kommer det lidt an på hvad de er programmeret til, og om xboxen kan afspille dem, men de fleste er i 720p.
Der er en lille liste her.
http://www.hdtvpub.com/productdb/games/index.cfm?platform=xb ox&r720p=yes&r480p=no
Men der findes massere af ting som er kanont ved den.
Det er lækkert at den kan bruges til at streame musik, så man kan hører sine gode kanaler via nettet.
Der findes også mange andre styresystemer end bare XBMC. De kan findes på IRC (EFNET, kanal #xbins) og er nemt at downloade.
Jeg syntes den største fordel ved xboxen er at der er harddisk i. På min harddisk har jeg ca. 500 musik videoer liggende, så når der er fest, bliver de bare smidt på random og op på projektoren 
Man spare selvfølgelig også en masse penge på spil. (Ved godt det ikke er lovligt) Jeg vil sku ikke give 500kr for et spil, som f.eks. Halo 2, som blev gennemført på 9 timer.
Det nyeste er så at Gentoo Linux (GentooX) er blevet noget bedre til Xbox, og med diverse filtre, kan billed kvaliteten med 1080i opløsningen blive rigtig pænt.!
Håber dette kan svare lidt på spørgsmålene.
Mvh Michael P.S Det gik lidt hurtigt, så undskyld for alle stavefejlene, og de mange gramatiske fejl :)
|
Til top |
|
|
Juste Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Wizard og juppe
En xbox uden chip er bare til org. spil.
en xbox med chip, kan du ligge divx over på, ligge spil over, forbinder bare igennem et ftpprogram og så kan du bruge den som medie center, eller hva man skal kalde det, men film, musik, billeder osv.
tusinde tak gichael3257 og i andre 
gichael3257 skal jeg være nervør for selv at montere en chip? ved lidt om elektronik :D
peace out
|
Til top |
|
|
Juste Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh du hurtig gichael3257 ;)
|
Til top |
|
|
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe.. :)
Du skal slet ikke være nervøs for selv at montere chippen.
Du skal lode chippen på. Dette gøres ved at du skal montere nogen jumpere (det hedder det sku ikké, men ved ikke hvad det ellers kaldes!)

Sådan her.
Hullerne er allerede lavet, så det er jo slet ikke noget problem.
Ud med alle de skruer du kan finde, og af med bundkortet.
Lod på bagsiden.
Det største problem er, at der skal monteres en ledning på bagsiden af bundkortet, som godt kan være lidt svær!

Punktet er meget nemt at finde, og det ser præcis sådan ud på alle bundkortene.
Ledningen gør det at den aktivere chippen, dvs du kan sætte en kontakt imellem, og på den måde afbryde chippen.
Det hele ender med at se sådan her ud.!

Chippen kan afmonteres nemt hvis den brænder af, eller sådan noget.
Jeg har oplevet nogen gange med andre mærke chips at de engang imellem tilter, og slet ikke virker. Dette afhjælpes ved at fjerne chippen og tænde xboxen. Derefter sætte chippen i igen. Det er lidt et problem hvis chippen er lodet direkte på bundkortet.!
Alt følger med chippen fra xboxmod, og "det ingen problem"(Godt citat fra Angora :) selv at montere den.
En rigtig god ting er jo at bundkortet er lakeret, hvilket vil sige at hvis du kommer til at tabe noget lodetænde ned på bundkortet kan du bare fjerne det med fingerne. Så du skal ikke være nervøs for at gøre det selv.
Når du skal montere ledningen nede i det MEGET lille hul, er det nemmeste at tage loddekolpen og varme hullet op så lakken smelter (ca. 20-40 sek)

Derefter trykker du ledningen ned i hullet (Det er så heldigt at den lige præcis kan gå ½-1mm ned i hullet), og så lodder du den fast. Det er nemt nok at montere den anden ende af ledningen på den der ting(kondensator? modstand? eller hvad det nu er).
Håber det kan hjælpe lidt.!
UPDATE
:Sims: Det er et kendt problem. Det skyldes at nogen chips kan man tænde ved at trykke på "åben dvd" knappen. Og så er chippen deaktiveret. Men selvfølgelig kan den ses af diverse programmer, fordi den er jo stadig slået til, der bliver bare lavet en bypass inde i modchippen. Hvis man gør det på den rigtige måde at montere en kontakt kan den ikke spores.
Forresten hvis du køber en chip fra xboxmod.dk så køb den Akira2 til 185kr. Alt andet er spild. De kan præcis det samme.!! (med undtagelser af opdatering af chippen som kan gøres via usb på de dyre!)
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 01 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.Konsol-Chips.dk kan kun anbefales. Gode produkter og god service __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Bartman Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 02 December 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
Sendt: 02 December 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Juste Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
de har fået den igen i Elgiganten, nu dog til 1099,-
regner med det bliver den, og så en Akira2 chip 
|
Til top |
|
|
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 02 December 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder cool! Hvad er der specielt ved den chip? Hvor køber den du henne?
__________________ Mit H/K B&W anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16179&PN=1
|
Til top |
|
|
XENTiNEL Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 02 December 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dolese1 Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal man så bare have dem til at lave det eller hvad?
|
Til top |
|
|
dolese1 Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men kan man egentlig bruge xbox live, hvis man har en chip installeret?
|
Til top |
|
|
Juste Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dolese1 hvis du læser på xboxmod.dk vil du se at de har en guide til hvordan du selv sætter den i.
det med om xbox live virker, det vil jeg lade eksperterne svare på. men kan ik forstille mig at det virker med "backup" spil. men ved det ikke!
|
Til top |
|
|