| Sendt: 04 December 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evning all,
Takker for de gode tilbagemeldinger - hvis jeg gik rundt og var så naiv, at jeg troede der var et entydigt svar, ja så tog jeg da heldigvis fejl
Der er som følge af denne tråd mindst 3 anbefalede løsninger - jeg tillader mig lige at summe lidt sammen:
- AKSA 55 (evt. 25W udgaven) Klasse AB og lader til at være en særdeles velgennemprøvet konstruktion, med mange tilhængere og et diskusionsforum på nettet - det sidste er afgjort et plus. Surt er det selvfølgelig at en fornuftigt prissat konstruktion skal belægges med 65% forpakning/fragt/told og moms. Ca. 1200,- per kanal (Ex. trafo og hardware)
- Den 'gamle' klasikker JHL (John Linsley-Hood), ca. 15 W Klasse A (der findes et up-dated version der er med op til ca. 40 W). Om muligt endnu mere gennemprøvet - meget materiale og mange byggere. Interessant er det i øvrigt at bemærke at både AKSA'en og JHL'en har en 'simpel' opbygning, a la 1969 - hvem sagde fremskridt? Konstruktionsprisen kender jeg ikke.
- Mirand A-1 Klasse AB - helt frisk ud af kassen fra 'SonnyA'. 80 W klasse AB (Current feedback) - ser også spænnende ud - og tilmed rimeligt prissat (færdigt PCB til 188,- og 825,- per kanal ex. trafo og hardware - og så sparer man told om moms
)
Uden at have lagt øre til nogle af de gode kandidater - hælder jeg mest til AKSA'en, men er svært nysgerrig på MIRAND A-1. Er der nogle der har erfaringer med denne ??
Hurtig: JHL er helt sikkert også et godt bud, men jeg synes den er svær at bo sammen med for de øvrige 2 forstærker i buret under de nye aktive højtalere - så jeg hælder lidt til at dømme klasse A ude på den bekostning. Men mange tak for det fine tilbud - når projektet spiller skal du tilsvarende være meget velkommen til at lægge øre til.
Er det ikke bare spænnende med alle de valg man skal træffe - livet er fedt
Mvh
HeJu
|