Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bedste Tweak til prisen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

CPH-R,  Acer,  LGrau og Boye

Vil i ikke være rar at oprette Jeres egen tråd om fase, det er ved at udarte sig, og passer måske ikke så godt lige i denne tråd der hvor i er nået i Jeres lille diskution om fase.

På forhånd tak.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Kork!

Kork er søreme et godt tweak til prisen. Seks kroner for otte nye højttalerfødder, 9kr hvis man også tæller dem til subben med. Jeg ved ikke om det er bedre end sd ect, men det vanvittigt meget bedre end spikes hos mig. Og, til prisen er cost/benefit i top. Der er også kommet kork futter på cd afspilleren, men her er der vist kun tale om en designmæssig forbedring

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:

Kork!

Kork er søreme et godt tweak til prisen. Seks kroner for otte nye højttalerfødder, 9kr hvis man også tæller dem til subben med. Jeg ved ikke om det er bedre end sd ect, men det vanvittigt meget bedre end spikes hos mig. Og, til prisen er cost/benefit i top. Der er også kommet kork futter på cd afspilleren, men her er der vist kun tale om en designmæssig forbedring

Man kunne jo også gemme vin propperne... så er det jo gratis

Men nu angående afkobling, så tror jeg faktisk ikke den har været nævnt, men en god tung fortorvs flise, istedetfor at placere højtalerne direkte på gulvet! 17kr. tror jeg det var jeg slap med, for 2stk.

Fødderne på mine speakers giver både mulighed for spikes og flade justerbare fødder, og jeg bruger sidstnævnte... da flisen er så godt som helt flad, og fødderne er justerbare, så er der intet at udsætte på at afkoblingen ikke skulle være helt fast
Har dog ikke prøvet de hersens forskellige gummi fødder, men det er lidt imod min overbevisning omkring afkobling, da det i mine øjne/øre ville være bedst med at helt fast kabinet... bare tænk på de hersens små spille maskiner, der spiller både meget højere men også mere præcist, når de står på et fast grundlag, iforhold til at holde dem i hånden!

Men trixet med flisen kan jo sammenlignes lidt med sand tweaket, og det med at lægge en tung flise ("eller rotte") oven på højtaleren, hvor ideen netop er at lave et så tungt, og dermed så fast kabinet som muligt...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Rent logisk tror jeg du har ret, men kork afkoblingen fungere bedre her end uden eller med spikes. Det kommer ganske givet an på gulvet og dets egenskaber. Korken har dæmpet at gulvet "spillede med", hvilket var et problem med spikes. Det er muligt at det ville være godt med en super tung fod, det kunne jeg egentligt godt finde på at prøve. Problemet er blot at hvis det virker, skal jeg have tildannet to stykker marmor eller lignende, for jeg for næppe lov til at lægge havefliser i stuen . Og, så er tweaket ikke helt billigt længere

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes