| Forfatter |
|
LarsLP Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Er der nogen der kan sige lidt mere om hvad Fletcher 300 er for en type kabel? (ledertype, opbygning osv.)
Nu har jeg efterhånden hørt gode ting om det kabel så mange gange, og har da også hørt det i brug (bare ikke under kendte forhold), men ingen har endnu kunne sige hvad det egentlig var for noget. __________________ mvh Lars.
Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fletcher 300 er opbygget af forholdsvis få kraftige, forsølvede kobbercorer i teflon-isolering. Ud over det hele er der som regel lagt en netstrømpe (nylon eller PET, tror jeg), der holder de to ledere sammen.
Jeg har dog købt mit som enkeltleder (dvs. uden strømpen).
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobf skrev:
Iøvrigt Kibri - eller andre Hvad med DNM's signalkabel? Jeg spurgte til det nede i lydbutikken, men det var en ung gut, jeg ikke har set før (ikke Anders) og han mente ikke at det var noget værd. Er der konsensus om det? - Det var nok Christian(?) du fik fat i. Jeg har aldrig prøvet DNM´s signalkabler, man lur mig om det ikke er de samme træk der går igen: smæk for skillingen med lidt runde frekvensender. Ikke så meget gryn og en god fornemmelse af sammenhæng. Vil tro (?), at F200 har bedre luft og mindre egenlyd.
Og er det så iøvrigt en operation du ligefrem vil anbefale - at sætte bullet plugs på sine Fletcher200? |
|
|
- Ja, afgjort! Har ikke problemer med at pindene knækker. Lidt omhyggelighed i samlingen og en god aflastning klarer nemt det problem. Desuden er det de færreste privatpersoner der skifter kabler/grej, så ofte som en forretning/anmelder.
Jo mindre signalet er, des større er forbedringen. Nogle mener at plasticen omkring pindene, bidrager med en uheldig egenlyd. Det er meget muligt, men det er så afgjort det bedst lydende stik jeg har prøvet. Gevinsten ved at have mindre metal i signalvejen, er ikke til at overhøre. Bemærk, at selv WBT der for bare ét år siden, ikke kunne få stikkene tunge nok, også er gået over til denne filosofi, i deres nye serie! (WBT-0110, NextGen)
http://www.wbtusa.com/nextgen/0110SpecSheet.pdf
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsLP skrev:
|
Hejsa,
Er der nogen der kan sige lidt mere om hvad Fletcher 300 er for en type kabel? (ledertype, opbygning osv.)
Nu har jeg efterhånden hørt gode ting om det kabel så mange gange, og har da også hørt det i brug (bare ikke under kendte forhold), men ingen har endnu kunne sige hvad det egentlig var for noget. |
|
|
Ballanceret (2 ledere) med skærm, jeg mener ikke der er teflon på, men polyethylen. Lederne er forsølvede kobberledere.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KvdVSAK...
Du svarer på F200 (signalkablet)... .. Tror faktisk de er forniklede !!
|
| Til top |
|
| |
LarsLP Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
| Fletcher 300 er opbygget af forholdsvis få kraftige, forsølvede kobbercorer i teflon-isolering. |
|
|
hmm...nu ved jeg godt at "skinnet kan bedrage", "man skal ikke skue hunden på hårene" osv., men det lyder nu lidt som det der standard "19-forsølvede-kobberledere-med-teflon-isolering", som ufatteligt mange producenter har på programmet. (LC Audio Golden Gate/BlackShadow, Van den Hul SCS, Chord, m.fl.)
Men der er måske forskel på renhed, sølv/kobber forhold m.m.? __________________ mvh Lars.
Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|