| Forfatter |
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
| En JBL wgti er en desideret subwoofer enhed. Den og dens prof bror 2256g er nok de to bedste 15 tommer basser jeg nogensinde har arbejdet med. De ses dog sjælden i hifi kredse, selvom deres ydelse ofte langt overstiger de alm hifi valg som fx TC he15, xls osv. En wgti har i modsætning til stort set alle andre underkvadratiske enheder en motor der reelt kan understøtte den opgivne xmax. Plus med alm musik/film program er kompression ikke en faktor. Den kan heller ikke slå ibund så impulser behøver man ikke være bange for. Med kraftig forstærker og et god filter/eq så er 16 hz på den forkerte side af 110 db meget muligt. |
|
|
Ville det være muligt at du ville være behjælplig med sådan et filter.
Hvis at man fik fingerne i en sådan en jbl enhed ?
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht til Filter. vil jeg anbefale et LC audio flter eller hvis du har penge så et JBL filter. Det kombineret med en dbx eq har jeg gode erfaringer med.
Til Harrison : Den omtalte monacor enhed er en god enhed til prisen, men du mener vel ikke at den kan nævnes til samligning med JBL enheden? __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Mr.Harrison Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof: nu kender jeg ikke lige de nævnte jbl enheder men har arbejdet meget med monacor enheder og det er en fornuftig løsning til billige penge og de fylder ikke meget. det er hvad min erfaring siger,
__________________ Go krell or go home
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Masti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
OPDATERING
Jeg har været til demo hos min forhandler, hvor sub100 og en wgti15 i reflekskasse (har ikke nærmere beskrivelse af denne) skulle sammenlignes. Havde på forhånd næsten afskrevet mine sub100, men må sige de gjorde en god figur!
Af forstærkere blev der brugt en af de helt store jbl car forstærkere (virkelig stor at se på), og min egen zappulse.
Mine to sub100 blev stillet helt op af hinanden (gjorde de ikke hjemme ved mig før demo'en), så de fremstod som én sub. Jeg blev virkelig overrasket over mine sub100 fra første tone, det var bare noget HELT andet end det havde været på hjemmefronten. De må have spillet så det svarede lidt til modfase, da de stod i hvert sit hjørne af rummet (for/bag).
wgti15'eren var bare endnu mere overbevisende, og viste INGEN problemer lige meget hvor mange tæsk den fik... imponerende... Den store jbl klarede denne opgave bedre end min zappulse.
Derimod var der ikke den store forskel mht. forstærker ved sub100, hvor zappulse gjorde det temmeligt godt.
Når alt kommer til alt: wgti15 er bedre på mange måder, men sub100 imponerede stort, og afslørede at de stod helt forkert hjemme. Så nu har jeg sat mine sub100 oven på hinanden, og overvejer en ny kasse til den (alt i en)... Foreløbig har jeg valgt at beholde mine sub100, der har fornyet glæden ved mig anlæg, nu de står mere korrekt! 
Tak for jeres svar! 
__________________ Ingenting er lettere end at komplicere alting.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved du om det var JBL/Crown gti 3k eller 6k der blev brugt ?
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
asger Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof, har du ikke nogle billeder og spec´s på den JBL 2256g ?
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ledt, kan ikke finde billederne. Ved jeg tog en flok af for et års tid siden. Når/hvis jeg finder dem skal jeg nok poste dem. Ellers må jeg tage nogle nye..men det bliver først efter jul 
der er limited specs tilrådighed da enheden ikke sælges løst, men kun som reservedel til vt4881. Man kan sagtens købe den men ts parametre holder jbl tæt på kroppen. Der er et utal af danske frimaer der kan måle den for dig hvis det kommer så langt.
det jeg lige kan huske på stående fod er to spoler på 8 ohm hver og ca 90db følsomhed. Som jeg husker det så er den specs mæssigt meget tæt på en wgti15 da det er samme membran og ophæng bare i en anden kurv og 8 ohms spoler istedet for gtiens 6 ohms.Den kan tage 1000 watt kont og 5000 peak. Har neodym magnet og vejer næsten intet. mener enheden som reservedel koster ca 10k vejl udd i dk. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
asger Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så er det jo noget billigere med en GTI, den kan vel fås til halv pris ca.
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der overhoved nogen 6000GTi forstærkere herhjemme  __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA der er mindst en  __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
 lækkert nok ham her har 12   __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
Masti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
| Ved du om det var JBL/Crown gti 3k eller 6k der blev brugt ? |
|
|
Mener helt bestemt det var en 6k Man kan virkeligt få voldsomme ting til at smække ind i en forholdsvist lille kasse (bil) 
Twellmann, der var dog voldsomt! Hvad dælen skal man med så meget power... hmm.. og hvad med strøm til alt det i bilen..  __________________ Ingenting er lettere end at komplicere alting.
|
| Til top |
|
| |