Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
Njaaaa.... 2 dage
/HC
|
|
|
Hej Hans
fedt setup, ser meget stil rent ud ( og man kan godt se at du har fået ryddet ordentligt op )
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket en smule..
M3'erene er afløst af Si6 - jeg er stadig måløs...."#¤"!!#¤&% de spiller KANON godt!
Der er kommet en Squeezebox til - nu mangler jeg bare at konen får rippet noget fornuftigt musik over på PC'en...
Billeder følger efter at jeg har ryddet op 
/HC
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg ryddet op og fundet kameratet frem...

Lidt uddybende beskrivelse følger..
/HC
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mums......ser frem til uddybning. Det sidste billede ser interessandt ud.
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Mums......ser frem til uddybning. Det sidste billede ser interessandt ud. |
|
|
He he, ja det er det også! Det er en Squeezebox 3 fra http://www.slimdevices.com/
Ideen er at man "skrotter" sin CD samling incl. afspiller og overlader "arbejdet" til en PC. Man ripper simpelthen sin CD samling til en harddisk og overfører musikken digitalt via en netværksforbindelse. Umiddelbart er der mange inkarnerede musik-elskere som øjeblikkeligt stejler og postulerer at en PC og musik ikke kan forenes med et fornuftigt resultat, men jeg mener nu nok at mit setup efterhånden beviser det modsatte. Vi har lavet A/B & blindtests mellem f.eks en Arcam FMJ CD afspiller og Squeezeboxen, og der er absolut kamp til stregen. De to kilder lyder ikke ens, men HVILKEN der spiller bedst er svært at pege på At den banker min h/k DVD 30 burde ikke være nødvendigt at nævne.
Min konklusion er ikke til at tage fejl af: Ud med CD-bunken samt afspiller! Livet med musik får pludselig en "revival" når man hopper på en musik/PC/Squeezebox kombination, da man med ét har adgang til mange tusinde fede numre UDEN at skulle rode bunkevis af CD'ere igennem i håb om at finde lige dét nr. man nu en gang vil høre - alt ens kære musik er ikke længere væk end fjerbetjeningen, og det er GULD værd 
At lydkvaliteten heller ikke halter burde gøre beslutningen ret nem... 
Nogen sidder nok og tænker hvordan f.. ham HC kan finde på at spænde højttalere til 75k foran en PC, men svaret er at Squeezeboxen faktisk yder dem (nogenlunde) retfærdighed.
/HC
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC.Jeg har ikke sådan en fætter som du viser på det sidste billed, men ellers er mit princip det samme. Alle cderne er røget på loftet efter de er lagt ned på harddisken og så et kabel i rø... af computeren, så er vi kørende. endda 400 timer i træk, hvis det skulle være dét man lyster, alt efter hvor mange cder man har lagt ind selvfølgelig. Jeg synes også at det lyder fint, men kan naturligvis godt høre forskel om jeg bruger min 7000 krs cd afspiller eller om jeg bruger pcen. Det eneste som jeg skal have fundet ud af er, at finde en harddisk der er så stor at jeg kan lægget det hele ned i cd format i stedet for mp3 som det er nu. Det ville utvivlsomt gøre en vis forskel.
Michael
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
HansC.Jeg har ikke sådan en fætter som du viser på det sidste billed, men ellers er mit princip det samme. Alle cderne er røget på loftet efter de er lagt ned på harddisken og så et kabel i rø... af computeren, så er vi kørende. endda 400 timer i træk, hvis det skulle være dét man lyster, alt efter hvor mange cder man har lagt ind selvfølgelig. Jeg synes også at det lyder fint, men kan naturligvis godt høre forskel om jeg bruger min 7000 krs cd afspiller eller om jeg bruger pcen. Det eneste som jeg skal have fundet ud af er, at finde en harddisk der er så stor at jeg kan lægget det hele ned i cd format i stedet for mp3 som det er nu. Det ville utvivlsomt gøre en vis forskel.
Michael |
|
|
Det er naturligvis en forudsætning at man ripper til et lossless format - alt andet kan jo ikke sammenlignes med en CD-afspiller! Endvidere er der af afgørende betydning at man bruger et program a'la EAC, som ripper med fejlkontrol.
Jeg mener seriøst at selv en rigtig god CD-afspiller til +10.000 kr har store problemer med at "spille op " med Squeezeboxen!
Jeg har (eller rettere er i gang med..) at rippe ca. 2.000 CD'ere ned på en 500 GB USB disk i formatet FLAC, som er lossless.
/HC
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamne vi kan ikke være mere enige, har bare ikke haft muligheden for at gøre som du endnu, så jeg har måtte nøjedes og som sagt synes jeg at det lyder hæderligt. Hvad koster den der box du har og hvor kan det der rippe program du bruger findes henne?
Michael
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Programmet kan kvit og frit hentes på http://www.exactaudiocopy.org/, hertil skal der så hentes en encoder hvis man vil bruge FLAC formatet. Encoderen finder du ved hjælp af google 
Det kræver lidt arbejde at sætte sig ind i ovenstående program - på http://www.slimdevices.com/ er der et glimrende forum, hvori der også kan findes guides til opsætning af EAC.
Jeg har betalt US$ 300 + moms/told og forsendelse for Squeezeboxen.
/HC
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.... Mange tak for det, tror jeg prøver at downloade programmet i første omgang, så kan jeg jo altid starte forfra og lægge cderne ned i REN format, så meget som der nu er plads til. Mange tak for det.
Michael
|
Til top |
|
|
Hephaistos Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der nye trend med at rippe hele sin CD samling til PC er efter min mening ganske overvurderet.
Vi slipper for at skifte CDer javel, men vi slipper også for at kigge på coveret, og vi slipper for at læse teksterne og vi slipper for at erfare hvilke musikere der medvirker og vi slipper for at tage en pause og snakke om den kunstner vi lige har hørt og vi slipper for at udfordre os selv med musik vi ikke lige forstår for det er vel filtreret helt derned i bunden hvor det kun er moster Gerda der kan finde det frem, og det kun fordi hendes evne til at finde rundt på en PC er ligeså ringe som vores vilje til at udfordre os selv....
Det bliver med sikkerhed ikke lige den vej jeg går, men god fest .....
Med venlig hilsen John __________________
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Wow, det var hurtigt, du er godt nok blevet god til det der med oprydning  (og fed opgradering  , det må kunne høres!)
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at se andre der også tager computer-as-source seriøst! Kan kun være enig med dig i, at kvaliteten i sådan et system nemt kan være på højde med en 'rigtig' CD-afspiller. Jeg regner ihvertfald med, at jeg ikke får brug for min CD-afspiller mere.
Hvordan gemmer du dine musik-filer? Har du en server eller bruger du bare din desktop pc?
Nu er det ikke for at stjæle din tråd HC, men synes lige jeg vil kommentere Hephaistos' indlæg:
Hephaistos skrev:
...Vi slipper for at skifte CDer javel, men vi slipper også for at kigge på coveret, og vi slipper for at læse teksterne og vi slipper for at erfare hvilke musikere der medvirker og vi slipper for at tage en pause og snakke om den kunstner vi lige har hørt og |
|
|
Det kræver da bare det rigtige software, så kan du få CD cover, tekster og sang-info serveret lige på dit skrivebord. Så skal man faktisk gøre mindre end at åbne coveret...
Hephaistos skrev:
vi slipper for at udfordre os selv med musik vi ikke lige forstår for det er vel filtreret helt derned i bunden hvor det kun er moster Gerda der kan finde det frem, og det kun fordi hendes evne til at finde rundt på en PC er ligeså ringe som vores vilje til at udfordre os selv.... |
|
|
Der tror jeg desværre lige du taber mig...  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen altså Hans... Behøver jeg sige jeg er dybt misundelig på dine nye højtalere!
Skal de gamle M3 så bruges som baghøjtaler eller er det lige i overkanten?
Hvad med de Vincent monoblokke du havde engang? Er de røget ud eller hvad?
Lækkert fjernsyn og skænk forresten. Det ser bare vildt godt ud det hele  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
Godt at se andre der også tager computer-as-source seriøst! Kan kun være enig med dig i, at kvaliteten i sådan et system nemt kan være på højde med en 'rigtig' CD-afspiller. Jeg regner ihvertfald med, at jeg ikke får brug for min CD-afspiller mere.
Hvordan gemmer du dine musik-filer? Har du en server eller bruger du bare din desktop pc?
|
|
|
Jeg ripper via EAC til FLAC på en PC som står i et værelse. PC'en fungerer ligeledes som musikserver. Forbindelsen mellem SB og PC er Wireless.
/HC
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

rune-nielsen skrev:
Jamen altså Hans... Behøver jeg sige jeg er dybt misundelig på dine nye højtalere!
Skal de gamle M3 så bruges som baghøjtaler eller er det lige i overkanten?
Hvad med de Vincent monoblokke du havde engang? Er de røget ud eller hvad?
Lækkert fjernsyn og skænk forresten. Det ser bare vildt godt ud det hele 
|
|
|
M3'erene har fundet sig et nyt hjem - må indrømme at det var svært at skille sig af med dem..
Vincent blokkene har også fundet sig et nyt hjem. De slugte mellem 1.000 og 2.000 kr pr. måned i strøm 
Deres afløser, h/k PA2400, er lidt af en perle - muligvis mere musikalsk end Vincent, men den har naturligvis ikke samme power...
Jeg går lidt og leger med tanken om at spænde et par ICE/ASP1000 blokke for Si6'erene, så det bliver nok næste skridt.
/HC
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HansC.
nice setup du har der de front (osse de andre) ht. må sparke røv hvor langt fra bag og side væggen står de front. Du kunne prøve at ligge nogle vt feat under center og høre om det giver noget
mvh. Filur
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
|
|
|
BTW, så har jeg sat en 500 GB USB disk til PC'en, så der skulle være plads til en god bunke CD'ere, selv i FLAC 
/HC
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
filur skrev:
nice setup du har der de front (osse de andre) ht. må sparke røv hvor langt fra bag og side væggen står de front. Du kunne prøve at ligge nogle vt feat under center og høre om det giver noget |
|
|
Fronterne kører pt rundt Jeg kæmper med at finde den optimale position, men det er ikke helt nemt da de ikke er spillet til endnu..
/HC
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
BTW, så har jeg sat en 500 GB USB disk til PC'en, så der skulle være plads til en god bunke CD'ere, selv i FLAC  |
|
|
Pas på med det! Jeg har selv mistet en 200 Gb disk da strømforsyning i den eksterne boks begyndte at svigte (hvilke så resulterede i ødelagte filer windows ikke kunne gendanne). Heldigvis fik jeg redet min musik fra disken, men lidt træls var det da. Nu har jeg så taget konsekvensen og installeret to 120 Gb diske i en RAID1-konfiguration i min computer - den løsning er jeg meget tilfreds med  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|