Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 02:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma/LCD TV til ca. 25.000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
schmedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 December 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg bakker 100% Philips tilhængere op.

Har selv købt 37pf9975´ern og har da ikke valgt det for designets skyld.... men billedet til prisen er ovelegent.... dog kun med pixelplus 1.

Må lige vente til der kommer lidt flere kroner i kassen, så skal 1´ern sælges og så skal jeg da klart have pp2 37"....

Features på Philips vs. andre modeller!!! Philips har mange lækre detaljer..... kan ikke skrive dem alle her da der er mange.... men prøv at brug tiden i butikken til at "gennemprøve" skærmen.... og prøv selv for det er sjællendt at "sælgeren" kan finde ud af alle finesser..... 

Bare min mening.... Men prøv dig frem...

Til top Vis schmedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schmedegaard

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Tape Connection har lige nedsat 32PF9986 til 25.888,-
Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 December 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hvorfor nævner ingen denne Sony Lcd  KLV-L32M1 model mon?, den koster jo 25.000 kroner og er een af markedets bedste LCD skærme i øjeblikket i mine øjne og det er den især på sine meget naturlige farver der absoludt er det jeg har set der kommer tættes på et alm ctr.

Der kan Philips sku´ikke være med.

Er selv lige blevet den glade ejer af dette fantastiske tv. 

pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 20 December 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Lyder godt med et sådan Sony fjernsyn. Er der nogen, der kender et sted, hvor man kan få lov til at se på et Københavns området?
Til top Vis pisfin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pisfin

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

pisfin skrev:
Lyder godt med et sådan Sony fjernsyn. Er der nogen, der kender et sted, hvor man kan få lov til at se på et Københavns området?

tror alle Fona butikker har det hjemme, et godt sted at se er i hvert fald Fona i frederiksberg centeret de viser nemlig seriøse billeder på det. Men ellers er det som med alt andet elektronik, det yder først 100% hjemme hos een selv.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Et link af en omtale af det her:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=827&zoneid=1

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 December 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Er det den der hverken har DVI eller VGA?
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 December 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vente med at købe til januar, der skal nok komme noget på "tilbud".
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

kbakba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Har set  32M1'eren og må sige at den hører da til blandt de bedre, men den har et væsentligt problem:

- Der er grå skygger/striber når der er bevægelse i mørke scener
- Den sorte farve er ofte mere mørkegrå end sort.

Det oplever du ikke med de nyeste Philips. LCD-panelet i Sony'en er desværre ikke den nyeste generation som i Philips.

Jeg synes det er for dårligt at Sony som sædvanligt smider et produkt på markedet som de ikke rigtigt er blevet "færdigt" med. De har simpelthen ikke taget sig sammen til at videreudvikle det så det kører med de nyeste LCD-paneler.

Samtidig har Sony'en ikke DVI (det har Philips) som da vist må anses for at være den bedste måde at overføre en signal fra DVD-afspilleren videre med. Ud fra det man læser/hører så må "Blue Ray" / "HD-DVD"-afspiller-signaler kun blive sendt gennem DVI for at det ikke kan kopieres. Så hvis man har tænkt sig at købe en fladskærm som man vil bruge de næste 5-10 år, så vil det nok være en god idé at sikre sig én som kan klare DVI.

Til top Vis kbakba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbakba

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

kbakba skrev:
Har set  32M1'eren og må sige at den hører da til blandt de bedre, men den har et væsentligt problem:

- Der er grå skygger/striber når der er bevægelse i mørke scener
- Den sorte farve er ofte mere mørkegrå end sort.

Det oplever du ikke med de nyeste Philips. LCD-panelet i Sony'en er desværre ikke den nyeste generation som i Philips.

Jeg synes det er for dårligt at Sony som sædvanligt smider et produkt på markedet som de ikke rigtigt er blevet "færdigt" med. De har simpelthen ikke taget sig sammen til at videreudvikle det så det kører med de nyeste LCD-paneler.

Samtidig har Sony'en ikke DVI (det har Philips) som da vist må anses for at være den bedste måde at overføre en signal fra DVD-afspilleren videre med. Ud fra det man læser/hører så må "Blue Ray" / "HD-DVD"-afspiller-signaler kun blive sendt gennem DVI for at det ikke kan kopieres. Så hvis man har tænkt sig at købe en fladskærm som man vil bruge de næste 5-10 år, så vil det nok være en god idé at sikre sig én som kan klare DVI.

Du har fuldstændig ret i dine opservationer ang.skygger i mørke og det gråsorte, men det genere ikke mig på nogen måde og tvet har så mange flere plusser end minusser, men det er jo noget man selv afgøre hvad der betyder noget for een.

De nye Philips er absoludt flotte, men jeg bryder mig som tidligere nævnt ikke om deres fesede farver og betragtningsvinklen er noget mindre på philips hvilke jeg har set meget tydeligt i en forretning hvor de stod lige ret op og ned af hinanden, sonyen kunne jeg gå faktisk står hvor som helst henne og have næsten 100% skarpt billede stadigvæk. 

Dvi eller ej,jeg er fuld tilfreds og har man som jeg et godt dyrt scartkabel som jeg har, så tror jeg altså forskellene er minimale, men jeg har ad gode grunde ikke mulighed for at prøve det. Jeg skal heller ikke spille spil eller køre min pc over fjersynet, så jeg er faktisk total ligeglad med med de stikmuliheder.

Fjersyn er som med alt andet en smagssag og der er heldigvis lidt for en hvar smag. 

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Holder helt sikkert på NAD'en som jeg selv har set og testet i klubben flere gange, også sammenlignet med andre af de bedre lcd-tv, som jeg har set ind til nu. Dvs. Sharp, Phillips, Sony og LG.

Jeg er ikke i tvivl om at Phillips er noget af det bedste, hvis man kan se bort fra at det er af billig sølvfarvet plastik, nu med en grå kant... (Hurra!), samt at deres nye modeller fylder et ondt år i bredden og lyden fra deres tv næsten ikke findes dårligere. Så må det gerne fylde noget og bruger man alligevel aldrig lyden fra tv'ets højttalere, er det om ikke andet, billedmæssigt stadig noget af det bedste på markedet. Men det får nu stadig tæv af NAD'en - om merprisen så kan forsvares - det er vel op til en selv!

OK Nu er det tid til at gøre sig upopulær..., men hvordan f*en kan folk komme med så tåbelige udsagn som disse?:

"Det er mere korrekt at skrive, at glas/alu anvendes meget som "look" hos fladskærmene og derfor spiller det næppe nogen trille at NAD har valgt at prioritere materialevalget højest, eftersom der ikke er mange der kan kende forskel på klar plast og glas på fladskærmene uden at røre." (Nej og man kan heller ikke se forskel på et fotografi og et ægte maleri uden at røre... - og jeg troede at det var mig der havde en øjensygdom...)

"Dertil skal siges, at NAD's design nærmest er et plagiat af Philips' og B&O's ide med at kombinere grå og sort... (Det bliver det dog ikke grimmere af, syntes også at NAD lægger et flot design for dagen)." (Så udtal dig dog om ting du har forstand på! De to tv er jo ikke en gang i nærheden af at ligne hinanden på designet, desuden udkom NAD'en jo før phillips kom med deres nye design, og så er grå og sort jo heller aldrig set sammen før, vel...)

"Ang. NAD så kunne jeg aldrig finde på at købe et LCD TV med en glasskærm foran. Så ber man da bare om at få refleksioner." (Du udtalte dig også bare uden rent faktisk havde set produktet hva'? Svar: 99% Refleksfrit glas!)

Tænk jer nu om før i taler! Det er jo meningen at vi skal hjælpe hinanden herinde, ved at trække på hinandens erfaringer og viden, og ikke bare udtale sig på må og få om ting vi rent faktisk ikke aner en sk*d om! Dette kan vel godt lade sig gøre, selv om vi har forskellige holdninger ikke?

Vi kan nok også godt blive enige om at NADs 100 sider tekst tv er alt for lidt og at manglen på DVI eller HDMI er under al kritik i denne prisklasse.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at ta' en kiks og tør øjnene tudemarie før du skriver sådan et indlæg igen. Fordi du ikke deler de meninger der fremføres behøver din jo ikke nødvendigvis være bedre. Så, tag dig sammen mand!!!

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Sendt: 22 December 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Mage til mavesurt indlæg skal man da lede længe efter! Ikke særlig konstruktivt efter min mening. Ta' i stedet at vær' lidt glad for dit nye TV og koncentrer dig lidt mindre om, hvad andre synes. Du har vel valgt det, fordi DU synes det er fedt - eller hyr...?

Undertegnede har selv købt Philips' model 37PF9986 og er meget tilfreds. Jeg vil da godt medgive, at lyden ikke er den bedste i verden, men hva' gør det, når jeg har et rigtig godt 7.1 setup? Skærmen er købt udelukkende pga. billedet. Og det der med glasskærmen...min erfaring er, at uanset hvor "refleksfrit" det bliver, så vil der ALTID være problemer med lys der reflekterer. At udstyre et state of the art LCD panel med mat overflade med en glasskærm er for mig at se lig med en forringelse af billedoplevelsen, men designmæssigt kan det se vildt godt ud.

Tuneren i Philips 9986 serien er virkelig god og Pixel Plus 2 er fænomenalt. Desuden er der Full Active Colntrol indbygget, som gør, at billedet konstant er tilpasset lysniveauet i rummet. Og Ambiligt styrer virkelig! Fedt! Jeg har haft TV'et i nogle måneder nu, så hvis nogen overvejer at købe det og har spørgsmål, vil jeg gerne hjælpe med at besvare dem, hvis jeg kan ;-)

Vh
Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

sweetsally
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2004
Sendt: 30 December 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej

intressant, jeg er selv ved at undersøge markedet for henholdsvis lcd og plasma skærme og er ganske enig i at nad har et flot design;o)

jeg har kikket på dette danske amitech 32" med så vidt jeg kan se alle fornuftige nutidige og fremtidige løsninger...

eller va..?? prisen er billigt tilmed...15000kr....kik ind alt står der...

http://www.amitech.dk/

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 30 December 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Sweetsally skrev: jeg har kikket på dette danske amitech 32" med så vidt jeg kan se alle fornuftige nutidige og fremtidige løsninger...

Jeg NÆGTER at tro, at du har set det "in-reel-life" og stadig overvejer at købe det!! No way!!

Jeg har haft den fornøjelse at se et par Amitech skærme i Merlin og jeg har aldrig set så dårligt et billede. Det kan godt være at prisen er god (læs lav) meeen... Don't do it!! 

sweetsally
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2004
Sendt: 31 December 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

nej det må jeg indrømme, ikke set endnu, kun læst hvad de siger det indeholder...ok så køber jeg ikke det

Jeg kikker i stedet på panasonic projektor ae700  og nogen steder står der ae700U ....kan jeg uden problemer tilslutte den til en pc med tuner til tv og radio og så se det på lærred og evt surfe nettet samtidig...nej det hører vist ikke med her, det spørgsmål, må nok stille det klarere i nyt emne...

torbenma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle

NAD og PF9986 er også LCD TV jeg har haft i kikkerten og er klart mest imponeret over Philips. Er der nogle der har haft erfaringer med Thomson LB 220 B4? http://www.thomson-europe.dk/images/TNE/pdfcontent/tv/ps/en_ 32lb220b4.pdf

Af specs. ser det ud til at de har lavet et rigtig godt fjernsyn med imponerende kontrastniveau på 800:1, men jeg har ikke selv haft mulighed for at se det live. Det er også en meget ny model, som jeg har på fornemmelsen ikke er landet i danske butikker endnu. Prismæssigt har jeg set det til ca. 20.000 i Tyskland, så priserne er nok modsvarende hvad PF9986 ligger på. Designmæssigt synes jeg de giver Philips baghjul ... men igen; smag er jo noget frygtelig individuelt noget .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes