Forfatter |
|
matz Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
matz skrev:
Otto, TC skrev:
m.friis skrev:
Kan man ikke opgradere firmevaren på projektoren? |
|
|
Som skulle hjælpe på hvad?
|
|
|
Minimere regnbueeffekten
|
|
|
Hvordan skulle en firmware ændre på det?
|
|
|
Hvis jeg vidste det var der jo ingen grund til at spørge
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et tip, som måske kan mindske regnbue-effekten:
Det er en god idé at kalibrere sin projektor. Du kan f.eks. leje DVD-filmen: "Pirates of the Caribean, Curse of the Black Pearl". Der er et THX kalibreringsprogram på DVD´en til at indstille lys og kontrast med. Kontrast er nemlig indstillet for højt på de fleste ukalibrerede projektorer, og det gør regnbue-effekten lettere at se. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
matz Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Her er et tip, som måske kan mindske regnbue-effekten:
Det er en god idé at kalibrere sin projektor. Du kan f.eks. leje DVD-filmen: "Pirates of the Caribean, Curse of the Black Pearl". Der er et THX kalibreringsprogram på DVD´en til at indstille lys og kontrast med. Kontrast er nemlig indstillet for højt på de fleste ukalibrerede projektorer, og det gør regnbue-effekten lettere at se.
|
|
|
Takker… vil straks prøve det af
|
Til top |
|
|
matz Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg leget lidt med Det der THX kalibreringsprogram fra Pirates of the Caribean, Curse of the Black Pearl". (For øvrigt en udmærket film) det forbedrede billedet en smugle men fjernede ikke problemet helt… jeg må nok bare leve med det til der dukke en god fe op med en ny projekter
|
Til top |
|
|
matz Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe et gråfilter eller hvad det nu hedder sådanne et stykke glas jeg vil prøve at montere det foran projektoren for at forbedre sort niveau
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
matz skrev:
Hvor kan man købe et gråfilter eller hvad det nu hedder sådanne et stykke glas jeg vil prøve at montere det foran projektoren for at forbedre sort niveau
|
|
|
Eh... jeg troede ellers DLP projektore havde godt sortniveau? __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
matz Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
matz skrev:
|
|
|
Eh... jeg troede ellers DLP projektore havde godt sortniveau?
|
|
|
Det har de også.. det er mere for at prøve det af
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
matz skrev:
Otto, TC skrev:
matz skrev:
Otto, TC skrev:
m.friis skrev:
Kan man ikke opgradere firmevaren på projektoren? |
|
|
Som skulle hjælpe på hvad?
|
|
|
Minimere regnbueeffekten
|
|
|
Hvordan skulle en firmware ændre på det?
|
|
|
Hvis jeg vidste det var der jo ingen grund til at spørge
|
|
|
Jo man kan..?? Fordi at alt styring af DLP chippen sker fra det program man kalder pixels-works!? Og her kan være ”bugs” der senere kan ændres via. Firmware up-grade. Hvor mange af projektor fabrikanterne der tilbyder dette, skal jeg ikke kunne sige noget om.
Har selv haft flere projektorer som blev up-graderet via. Pixels-works, hvor netop black, farve og hældningen af spejlet blev ændret ”for eks. At ændre på kontrast og lys mængde”.
Peter
|
Til top |
|
|
matz Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Hvor finder jeg det program... er det fabrikanten der som tilbyder det og til sidst er det noget en amatør kan kaste sig ud i....
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
matz skrev:
|
|
|
Eh... jeg troede ellers DLP projektore havde godt sortniveau?
|
|
|
Det har de også potentielle muligheder for at være!? Men det der oftest bruges er et 7mm DLP panel. Og lidt afhængig af hvor meget lys man vil have den til at give, vinkler man panelet i forhold til lyset fra lampen! Des mere lys man ønsker, des mindre kontrast får man, og samtidig skal man holde øje med at der er et vis max. Lys-mængde man kan få fra 1stk 7mm panel. Farve hjulet er kun for at ændre på ægtheden af farver, men alt skal styres hurtigst muligt fra en PROMM som kaldes pixel-works denne bestemmer næsten alt omkring hvor godt er resultat der kommer ud, lige ledes er der MEGET stor forskel på linsens kvalitet ”spørg enhver fotograf” en meget overset ting i projektor verden, er strømforsyningen, og dennes evne til at levere et rent og konstant flow af strøm til lampen. Og for at bevare et godt sort/black anbefales det at en metal-halid lampe/projektor efter justeres for hver 10 timer den har lyst. Og desværre får man også i denne verden hvad men betaler for.
Peter
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
matz skrev:
Hej Peter
Hvor finder jeg det program... er det fabrikanten der som tilbyder det og til sidst er det noget en amatør kan kaste sig ud i....
|
|
|
Du skal have fat i producenten! Oftest er det et lille program der tilsluttes RS indgangen og så køre dette! Men oftest køre det i DOSèn vi er jo inde i ingeniørens verden.
Så jeg ville nok få en til at gøre det der har prøvet det før.
Og så skal du også lige finde ud af..!! om der er en til din model.
|
Til top |
|
|
matz Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker vil undersøge det i den nærmeste fremtid
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Har selv haft flere projektorer som blev up-graderet via. Pixels-works, hvor netop black, farve og hældningen af spejlet blev ændret ”for eks. At ændre på kontrast og lys mængde”.
|
|
|
Jow jow, men det har jo ikke noget med regnbue-effekt at gøre (ikke direkte i hvert fald) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|