| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Jeg tvivler nu også på, at din Thule har klippet - jeg har aldrig været i nærheden af dens grænse (DEN HAR BARE SÅ MEGET POWER!), og jeg har ligesom dig strømkrævende ht.....
Lars
|
|
|
Nej ud fra den beskrivelse der er kommet siden hen er det ikke thulen, men slidt kantophæng eller ej, så mener jeg nu nok at der er blevet spillet lidt vel rigeligt højt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælder nu også mest til at "Bad" er blevet fyret af "Real Bad"   ...der må have været smæk på ..... sg cool nok sådan at blæse en 14'' enhed ud  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
nord Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Et godt tip er at sørge for at sende begge basserne afsted - så undgår du at den anden vælger at følge trop lige efter at den første er kommet hjem fra rep.
Hvad med mellemtone-enhederne? Jeg kan ikke huske om det er skum eller gummi, men de kunne også godt være dårlige.
Og fuldstændig enig - det har intet med forstærkeren at gøre. Der skal mere til for at ødelægge en Ti-250!
|
|
|
Mellemtonen er gummi og de ser ikke ud til at have problemer.
Nord
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.jjteknik.dk
Jeg skal derop idag for at få nye kantophæng på min basser (de samme som dine)
Jeg mener at have læst på deres hjemmeside at alle kantophæng koster 700 kr. pr. stk. incl. moms. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter jeg har afleveret mine basser har jeg besluttet at skifte hele membranen. Det koster 2.000 pr. stk.
Hvis man kun skifter ophænget så er det muligt at resten går efter ½ til 1 år. og så er de første penge spildt. Derfor skift det hele med det samme. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke helt dit råd her, Henrik300. Det er jo udelukkende skumkanten, som går i opløsning. Hvis intet andet er skadet, holder spideren (bageste ophæng) mange gange længere end skummet, og membran og svingspole er jo nærmest evighedsholdbare, så længe man ikke overbelaster elektrisk.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| Jeg forstår ikke helt dit råd her, Henrik300. Det er jo udelukkende skumkanten, som går i opløsning. Hvis intet andet er skadet, holder spideren (bageste ophæng) mange gange længere end skummet, og membran og svingspole er jo nærmest evighedsholdbare, så længe man ikke overbelaster elektrisk. |
|
|
Min erfaring viser at spolen kan være "svedet" efter ca. 8 - 10 år. Jeg har ved flere lejligheder set spoler der ikke ser ret godt ud. De er mørke, og ikke ens over det hele.
JJteknik oplyste endvidere at mange efter ca. et ½ kommer tilbage med deres basser da de igen ikke lyder som de skal og der får de det hele udskiftet, hvilket jo bare er en ekstra omkostning.
Det er jo naturligvis et frit land og der er helt sikkert mange forskellige meninger om netop dette punkt. Jeg har selv valgt at skifte det hele da jeg ikke kan leve med risikoen om at der går et ½ til 1 år så skal de til rep igen og derved en ekstra omkosning samt en ny ventetid hvor der ikke kan lyttes til musik. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lyder jo ikke så godt med spolen. Og JJ ved nok godt, hvad de taler om. Jeg kender bare så mange, som har fået nye bølger på, og glade og fornøjede spiller videre i årevis. Nå, sådan er der så meget. Man må jo vælge en løsning efter eget hoved, det er jeg helt enig i.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en god ide at vælge den løsning man SELV mener er den rigtige......vil bare sige at jeg ingen forskel kunne høre efter at jeg "blot" fik skiftet kantophænget - og jeg sammenlignede trodsalt med en anden HT ( samme model som min ; JBL 240TI ) som havde fået "hele turen"
Fik iøvrigt lavet mine ophæng i foråret.....og de spiller stadig fortrinligt
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
nord Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
klogesen skrev:
| Jeg forstår ikke helt dit råd her, Henrik300. Det er jo udelukkende skumkanten, som går i opløsning. Hvis intet andet er skadet, holder spideren (bageste ophæng) mange gange længere end skummet, og membran og svingspole er jo nærmest evighedsholdbare, så længe man ikke overbelaster elektrisk. |
|
|
Min erfaring viser at spolen kan være "svedet" efter ca. 8 - 10 år. Jeg har ved flere lejligheder set spoler der ikke ser ret godt ud. De er mørke, og ikke ens over det hele.
JJteknik oplyste endvidere at mange efter ca. et ½ kommer tilbage med deres basser da de igen ikke lyder som de skal og der får de det hele udskiftet, hvilket jo bare er en ekstra omkostning.
Det er jo naturligvis et frit land og der er helt sikkert mange forskellige meninger om netop dette punkt. Jeg har selv valgt at skifte det hele da jeg ikke kan leve med risikoen om at der går et ½ til 1 år så skal de til rep igen og derved en ekstra omkosning samt en ny ventetid hvor der ikke kan lyttes til musik.
Hej Henrik300
Hvis man skal betale 2000 kr pr. højtaler, så synes jeg næsten ligeså godt at man kan købe helt nye enheder - eller?
Nord |
|
|
|
| Til top |
|
| |
nord Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Hælder nu også mest til at "Bad" er blevet fyret af "Real Bad"  ...der må have været smæk på ..... sg cool nok sådan at blæse en 14'' enhed ud  |
|
|
Hej Acer
Tjaa, om det var så cool - kan man diskutere. Det værste var, at jeg spillede så højt at konens glas i vitrinen rykkede sig så langt frem, at forreste række - 12 stk. faldt ud, da vi åbnede lågen. Ikke populært
Nord
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal betale 2000 kr pr. højtaler, så synes jeg næsten ligeså godt at man kan købe helt nye enheder - eller?
Jeg mener at helt nye enheder koster lidt mere end 2.000 pr stk, men brugte, det er vi enig i. Der har lige været et sæt LE14 basser med nye membramer her på sitet til 3.000 for 2 stk.
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg´kan ikke finde ud af at oploade billeder i dette forum derfor henvises der til
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14077&P N=1&TPN=5
Der kan man se hvor ridset spolerne er. Forklaringen er at når man spiller med et delvist defekt kantophæng så trækker membramen skævt og derved ikke lige ned over swingspolen. Derved "skær" der i de kobberbaner der er på swingspolen som man kan se på billederne. Swingspolen kan man jo ikke se når enheden er hel. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
nord Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik300,
Det er godt nok utrolig, hvilke ridser det kan føre med sig - det havde jeg ikke drømt om.
Hilsen
Nord
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal henvende dig til jens eller jan fra JJTeknik i farum. de har overtaget alt fra Quali-service som ellers lå i vassingrød nær allerød.
JJteknik drengene har vist overtaget også JBL ekspertisen, og så vidt jeg husker fra Arne(Quali-service) så var det vist en aftale at han skulle hjælpe til hvis der kom special opgaver med JBL enheder men i dit tilfælde skulle det ikke være noget problem for JJTeknik...
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Du skal henvende dig til jens eller jan fra JJTeknik i farum. de har overtaget alt fra Quali-service som ellers lå i vassingrød nær allerød.
JJteknik drengene har vist overtaget også JBL ekspertisen, og så vidt jeg husker fra Arne(Quali-service) så var det vist en aftale at han skulle hjælpe til hvis der kom special opgaver med JBL enheder men i dit tilfælde skulle det ikke være noget problem for JJTeknik...
Nicolai
|
|
|
Det er helt korrekt. JJteknik har overtaget og er aut. JBL reperatør jfr. deres hjemmeside www.jjteknik.dk . Der er næsten ikke det de ikke kan lave. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
ulven Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=nord]
JBL 250 Ti Limit Edition - ødelagt bas/membran.
Jeg må konkludere, at en Thule forstærker på 350 W ved 8 Ohm er i overkanten til højttalerne -
heisan.. jeg kan ikke forstå at Thule 350W forsterker er for stor til 250 Ti, jeg tror den er for liten og at det er derfor du har ødelagt den.. sjekk ut hva jeg kjører på mine :
http://www.minhjemmekino.no/show.php/ulven
Mvh Ulven
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der måske er at sige til den sag er jo at når du skifter membranen som jo er inkl svingspole, spider, dust dome og det hele så ER det jo en ny højttaler.... Så selvfølgelig kan det betale sig... Mange af de gamle JBL enheder kan heller ikke fås fra nye mere, dog kan membrankittet fås. Det er jo en helt ny enhed når det er skiftet. Jeg har fået skiftet kittet på mine... Det dur bare..
|
| Til top |
|
| |