Forfatter |
|
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 09 August 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Det er ikke så meget et spørgsmål om hvad jeg hører eller hvad du hører. man kan måske gå udfra at min far hører en generations musik jeg hører en anden og mine kommende børn en tredje. Det er selvfølgelig en regel med mange undtagelser.
Elvis siger mig ingenting og han har ikke "brudt" nogle grænser i min verden, det har Kurt Cobain til gengæld både musikalsk og personlig. Derfor kan jeg spørge; Uden Grunge hvor havde vi så været? Nogle vil spørge uden punk hvor havde vi så været? osv.
Min pointe er at udviklingen i pop kulturen (musik, film, kunst) var sket med og uden Elvis eller for den salgs skyld Robbie Williams. De er alle et produkt af den tid de levede i og er kun til stede fordi der er en efterspørgsel.
At Elvis huskes idag er i mine øjne kun fordi at ungdommen i den periode ikke havde en musikkultur og han derfor opfandt en "niche" uden konkurrence. Idag var Elvis i bedste fald blevet oplevet som et "Boyband" De koncertoptagelser jeg har set kan man stor set ikke høre musikken fordi publikummet, der består af kvinder, sidder og hviner.
ELvis´ musik skal jeg ikke tage stilling til, den interessere mig ikke, men fuld respekt til dem der hører det
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 09 August 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
bla. bla. bla Elvis, Beatles, Stones hvor havde vi været bla. bla. bla.
GLEM DEM hør nyt musik istedet der er udvikling og nerven, hvad er Elvis? ikke andet end 50´ernes udgave af Robbie Williams
|
|
|
Ha, jeg må altså le´der er dælme ikke meget sjæl og nerve i det der bliver lavet i vore dage. Elvis er jo fra den tid hvor folk spillede sammen. I dag laver man det meste på computer og sådan een er sku ikke meget nerve i.
Og nej, jeg ejer ikke selv en elvis plade, men han havde dog noget mere talent end den nar til Robbie Williams. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2003 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NÆH DO i gamle dagve dagve da var der mandfolk til, når de sku piss så piss de, og hvis de sku spille så spill de sgu på rigtig instrumenter. I de gamle dagve da gik vi til skole i skole i sne til æ armhuler, da va´r sgu æt nogen kære mor, vi pissfrys men det ok få så ku man mærk æt man var liv´og da va gang i æh dingleværk. Næh du i de gamle davge da alting sgu møj bejter.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 10 August 2003 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
NÆH DO i gamle dagve dagve da var der mandfolk til, når de sku piss så piss de, og hvis de sku spille så spill de sgu på rigtig instrumenter. I de gamle dagve da gik vi til skole i skole i sne til æ armhuler, da va´r sgu æt nogen kære mor, vi pissfrys men det ok få så ku man mærk æt man var liv´og da va gang i æh dingleværk. Næh du i de gamle davge da alting sgu møj bejter.Men hvad
|
|
|
Præsis og som verden ser ud i dag kan man sku hurtig drømme sig tilbage til de gode gamle dage. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jer som ikke lige har råd til 24 Karat pladen kan jeg anbefale Elvis 30 #1 Hits. Der er også Superlyd.
Og få så LIGE bestilt efterfølgeren til Elvis 30 #1 Hits (der jo allerede har solgt 9 mill eksemplarer):
Elvis 2nd to None - den er lige på trapperne.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
Hej Jensen
Det er ikke så meget et spørgsmål om hvad jeg hører eller hvad du hører. man kan måske gå udfra at min far hører en generations musik jeg hører en anden og mine kommende børn en tredje. Det er selvfølgelig en regel med mange undtagelser.
Elvis siger mig ingenting og han har ikke "brudt" nogle grænser i min verden, det har Kurt Cobain til gengæld både musikalsk og personlig. Derfor kan jeg spørge; Uden Grunge hvor havde vi så været? Nogle vil spørge uden punk hvor havde vi så været? osv.
Min pointe er at udviklingen i pop kulturen (musik, film, kunst) var sket med og uden Elvis eller for den salgs skyld Robbie Williams. De er alle et produkt af den tid de levede i og er kun til stede fordi der er en efterspørgsel.
At Elvis huskes idag er i mine øjne kun fordi at ungdommen i den periode ikke havde en musikkultur og han derfor opfandt en "niche" uden konkurrence. Idag var Elvis i bedste fald blevet oplevet som et "Boyband" De koncertoptagelser jeg har set kan man stor set ikke høre musikken fordi publikummet, der består af kvinder, sidder og hviner.
ELvis´ musik skal jeg ikke tage stilling til, den interessere mig ikke, men fuld respekt til dem der hører det |
|
|
Øhhh.... Jeg aner ikke hvad jeg skal klippe ud for at ovenstående stadig giver mening. Eller er det det modsatte.
Ja... de var/er alle et produkt af tiden. Elvis var måske den første der rigtig brød nogle grænser - men han var næppe alene om det.
Cobain var et forbandet fjols, der tilfældigvis bare var sindsoprivende god til at fange øjeblikket i musikken.
Hvis jeg husker ret blev Nevermind indspillet på tre dage. Idag er det er noget af en præstation, men Elvis gjorde det formodentlig med hovedparten af sine indspilninger.
Jeg er helt klar over at Kurt Cobain og Nirvana har kultstatus for mange af dem der er 5 til 10 år yngre end mig. Men de opfandt altså ikke den dybe tallerken. Og de var langt fra alene om at gøre grunge til hvad det blev. Men gode var de.
Prøv at dykke lidt i rock-historien. Find et bibliotek og gå i gang. Der er masser af eksempler på lige så skelsættende personer som Kurt Cobain.
Og før vi nu får ophøjet de utallige Seattle-bands til at være alle rocknumres moder, så find lige de første fem eller seks Black Sabbath plader frem........
At du skriver at Elvis musik ikke interesserer dig gør det altså ret svært at tage dig alvorligt. Startede verden i 1992?
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
guru skrev:
Hej Jensen
ELvis´ musik skal jeg ikke tage stilling til, den interessere mig ikke, men fuld respekt til dem der hører det
|
|
|
Øhhh.... Jeg aner ikke hvad jeg skal klippe ud for at ovenstående stadig giver mening. Eller er det det modsatte.
Ja... de var/er alle et produkt af tiden. Elvis var måske den første der rigtig brød nogle grænser - men han var næppe alene om det.
Cobain var et forbandet fjols, der tilfældigvis bare var sindsoprivende god til at fange øjeblikket i musikken. Hvis jeg husker ret blev Nevermind indspillet på tre dage. Idag er det er noget af en præstation, men Elvis gjorde det formodentlig med hovedparten af sine indspilninger.
Jeg er helt klar over at Kurt Cobain og Nirvana har kultstatus for mange af dem der er 5 til 10 år yngre end mig. Men de opfandt altså ikke den dybe tallerken. Og de var langt fra alene om at gøre grunge til hvad det blev. Men gode var de.
Prøv at dykke lidt i rock-historien. Find et bibliotek og gå i gang. Der er masser af eksempler på lige så skelsættende personer som Kurt Cobain. Og før vi nu får ophøjet de utallige Seattle-bands til at være alle rocknumres moder, så find lige de første fem eller seks Black Sabbath plader frem........
At du skriver at Elvis musik ikke interesserer dig gør det altså ret svært at tage dig alvorligt. Startede verden i 1992?
/vilmann |
|
|
Respekt til Vilmann...Lige på kornet!
Mvh.
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Jeg er nød til at komme med et "krav" til alle der elsker musik!
"Elvis 24 karat hits" Living Stereo, genoptryk af DCC på 180 gram vinyl!!!
KØB DEN, KØB DEN, KØB DEN..............!
denne plade er et mesterværk, efter min mening, uden Elvis hvor havde vi så været? |
|
|
Ok, kunne ikke lade være. Der var FOR mange der efterhånden har anbefalet denne udgivelse.
Så nu er den bestilt til den billige pris af 675,-
Knageme spændt på at høre den.
Michael
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål Vildmann hvornår startede verden Med Elvis? Med Ella? med Beethoven?
Hvis verden startede med Elvis for dig er det jo dejlig. Jeg kender ikke mange på min alder (27) der interessere sig for Elvis og hans musik, udover hvis det er et remix af hans nummer.
Jeg håber at ens kendskab til musik kan blive taget seriøs selvom man ikke høre Elviz.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
Godt spørgsmål Vildmann hvornår startede verden Med Elvis? Med Ella? med Beethoven?
|
|
|
Tidligere!
guru skrev:
Hvis verden startede med Elvis for dig er det jo dejlig.
|
|
|
Jeg må erkende at mit Elvis-kendskab er meget småt.
Jeg har ikke et start tidspunkt for noget.
Når jeg hører Jerry Lee Lewis i bilradioen irriterer det mig at jeg aldrig har fået dyrket den tids musik.
Når jeg hører P2-morgenradio er jeg klar til at røve den nærmeste seriøse pladeforretning.
guru skrev:
Jeg kender ikke mange på min alder (27) der interessere sig for Elvis og hans musik, udover hvis det er et remix af hans nummer.
|
|
|
Jeg kender ikke mange på din alder der overhovedet intereeserer sig for andet end hvad der nu er på heavy rotation på p3.
Der er heldigvis undtagelser........
guru skrev:
Jeg håber at ens kendskab til musik kan blive taget seriøs selvom man ikke høre Elviz.
|
|
|
Absolut. Jeg er som sagt heller ikke den store Elvis-kender.
Men når det mere eller mindre ender med en hvem-betød-mest-konkurrence meller Cobain og Presley synes jeg man trænger til at få udvidet sin horisont
Umiddelbart er det jo ikke sammenlignelige størrelser, og ligefrem at påstå at Elvis huskes fordi der ikke er andre at huske, den er for tyk.
Hvis man endelig vil (og jeg kan altså ikke se formålet) trække en linie mellem dem, skal der nok lige nogle personer mere mellem dem.
Men igen: Havde du ikke skrevet at Elvis' musik ikke interesserer dig, havde jeg nok slet ikke svaret.
Jeg sidder med en fornemmelse af at du ikke har hørt nok Elvis. Måske de fire numre de altid spiller i radioen eller på det første det bedste værtshus?
Det der tiltaler mig mest ved Elvis's musik (ud over at manden jo rent faktisk kunne synge - og det endda helt afsindig godt) er musikken. Dengang kunne man fx. få en sax-gruppe i et bigband til at lyde som en enkelt saxofon med enorm stor lyd. Der er der ingen kan idag. Selv ikke i hvad der er tilbage af Count Basie's orkester.
Hvis jeg endelig skal sammenligne Elvis med nogen må det være Robbie Williams.
Ikke så meget fordi Robbie-drengen laver god og holdbar musik, men fordi han er fantasktisk god til at være rock-stjerne. Elvis havde det samme stjerne-gen.
For Robbie Williams skyld må vi nok håbe at de ikke ligner hinanden alt for meget
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2003 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Jeg er nød til at komme med et "krav" til alle
der elsker musik! "Elvis 24 karat hits" Living Stereo, genoptryk
af DCC på 180 gram vinyl!!! ... denne plade er et mesterværk
|
|
|
ja, så er den ankommet efter næsten at være forsvundet hos
transportøren. Var heldigvis forsikret. Vil have en dublet inden
jeg bryder forsejlingen.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 24 November 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
elvis er vel datidens svar på hvad ABBA, Fugees, Prodigy og nirvana var i deres storhedstid
hverken mindre eller mere
mvh tony
ps de nævnte er bare eksempler
|
Til top |
|
|
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 24 November 2003 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
arh, jeg ville nok ikke sidestille elvis med Fugees og Prodigy...´Elvis havde lidt mere at sige i sin storhedstid :-)
Men flødebolle - det var han!
msåke endda den første af slagsen
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste pris på Elvis 24 karat var 250$ men det var også plade nr 6. Så jeres investering er vist god. Købte den ikke for dyrt - men købt en heavy mint af nedenstående:
"His hand in mine" en god Elvis gospel og fornem lyd.
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
bla. bla. bla Elvis, Beatles, Stones hvor havde vi været bla. bla. bla.
GLEM DEM hør nyt musik istedet der er udvikling og nerven, hvad er Elvis? ikke andet end 50´ernes udgave af Robbie Williams
|
|
|
hvem er hende Robbie Williams ??
forresten er Elvis lige landet i min baghave i en Ufo
hehe.. ej ok har ingen baghave
jeg må godt nok sige at det da var noget værre fis at fyrre af
der er absolut ingen lighed mellem de 2 folk efter min mening.. ja ik andet end at de begge er mænd hehe
jeg er selv ikke den store elvis fan eller for den sags skyld RW men hvis man er fan og der kommer en nyudgivelse så er det da kun en kanon fed ting
og det skal man sku da ikke bare glemme..
|
Til top |
|
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
Hvis verden startede med Elvis for dig er det jo dejlig. Jeg kender ikke mange på min alder (27) der interessere sig for Elvis og hans musik, udover hvis det er et remix af hans nummer.
|
|
|
Elvis har lavet noget helt kanon musik, og jeg nyder det meget ... og jeg er 21 ... desuden er de remix'es der er lavet af Elvis' musik noget værre l**t i forhold til originalerne !  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|