En dag må jeg have en!!.. S1!..
Da DCD3560 kom frem først i 90`ne måtte jeg bare have en!! der var dog kun råd til en 2560.
Der skulle gå nogle år med 2560 maskinen.
Men jeg fik! en 3560 til sidst.. men hvor var man dum dengang!!!
Den blev nemelig efter nogle år "degraderet" til rent drev til en Audiolab 8000 DAC. ( som jeg troede lød bedre fordi den var nyere og besad nyere teknologi!)
Da Audiolab så lidt forskudt for lancheringen af deres DAC. lancherede et matchende drev, måtte jeg jo selvfølgelig bare have dette! havde jo også foruden 8000DAC. Audiolab 8000C pre.amp. (senere Q.) samt et par 8000P effekttrin.
Jeg skulle dog ALDRIG!!!! have solgt den 3560 til fordel for det Audiolab 8000 CDM drev.
Det var ik noget super køb, lydmæssigt skulle det vise sig selv om Audiolab drevet var rigtig godt samt af meget høj kvalitet, og noget dyere endda...
Denon besad et drev der var klasser bedre og gav meget bedre ydelse..
( Det var jeg dog lykkelig uvidende om på det tidspunkt!)
Dengang var jeg dog opsat på at have et matchende sæt, og havde alt for travlt med det, og forblindet af dette til at lave en decideret sammenligning / test..
Det skulle jo endda vise sig at med få modefikationer ville 3560 endda lyde bedre end Audiolab DAC`n!... ( men tweak & modefikationer var ikke noget jeg var "inde" i dengang!)
Jeg fik lejlighed til at høre 3560 som drev på min DAC igen, og lave en test / sammenligning ( noget jeg blev mere bevist om og interaserei i her i senere tid) da Audiolab drevet skulle til service, og jeg lånte en 3560, da Audiolaben kom igen blev der lavet sammenligning, og MIT! Audiolab drev fik tøre tæsk!!!
Siden har jeg bare ville have en 3560 igen!..
Disse drømme lå lidt under overfladen og blev lidt undertrygt et stykke tid, da jeg så absolut skulle have en matchende ny cd. til det nye Lc. grej jeg nu havde udskiftet Audiolab grejet til fordel for..
BIG mistake!!! da den Zapplayer jo ikke viste sig værende funktionsdygtig som sandet en ren DAC.
DA! kom DCD3560 på banen igen og omsider fik jeg en igen!!! og hvilken kombi!!...
Det skulle jo så vise sig efter mindre modefikationer at denne outpreformede Zapplayeren helt i sig selv også!...
Så idag er det gode gamle DCD3560 der er konge der hjemme!...
SÅ! var det jeg efter tip her om, omsider fik hørt en S1 så`n helt seriøst!.. havde set den før og fundet den usigelig lækker men lidt uden for min økonomiske rækkevide..
Den lød himmelsk!.. og så efter rigtig godt tip skulle den høres med DCD3560 som drev.....
SE!! der er min fremtidige 16/44 afspilingns løsning!...
JEG MÅ BARE HAVE EN S1.... når jeg få lidt penge til overs...
Bedre lyd skal man lede længe efter!... ( på denne side af en Accuphase DP85 eller Badelius Gondul!!... som jo er helt vildt ude af økonomisk rækkevide alligevel og derfor helt urellevante!) andet har jeg faktisk ikke hørt der lyder væsentligt bedre ved afspilning af de gode gamle 16744 skiver (som 99,99% af min 4 - 5000 cd. store samling består af og som IKKE! realistisk vil blive indkøbt på noget nyt format.. uanset hvor meget bedre det så end hævdes at være, det her er sgu godt nok til mine øre!!)
Så S1 er helt klart blevet et "must have" for mig...
Den lyder hamrende godt og den er svine lækker.
F**k alt det nye og det ræs!...
De gamle super kæmper lyder godt nok til mig og mine øre... og kan fås til fornuftige priser..
Jeg er sgu stået af det der ny køb, og ny teknologt ræs.
Hvad kunne jeg finde på i fremtiden?????..
Jo! jeg kun godt finde på at anskaffe..
En Denon S1 (kørt sammen med min DCD3560 som drev.)
En "ny teknologisk" anskaffelse vil dog trods alt skulle være en Tact2,2 pre. amp. ( den kan noget ingen andre komponenter kan for den gode lyd!.. med mindre man har det optimale lytterum!?? og det har de færreste, og det gælder også mig!! så er er no other pre. amp.!!)
Så et par gode gamle Dali Gravety effekttrin. (til at afløse mine ellers ganske tilfredsstillende The End Millenium effekttrin )
Taralabs Decade højtaler kabler. ( til afløsning af mine Reference )
Så vil jeg mene jeg er godt kørende de næste mange år!...
Så kan i beholde Ice power og SACD, DVD-A osv.. osv...
S1 er bare en total lækker og velspillende maskine!... og med en DCD3560 som drev!... endnu bedre!...
Prøv!...
mvh.