Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon DCD S10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2004 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Denon DCD-S1 blev introduceret i 1992 på en messe i Japan, og kostede herhjemme 28.000 kr på tidspunktet. DCD-3560 blev introduceret i slutningen af 1989 og kostede 8995.00 kr....

Tak for info . Dvs. at en tilbudt brugtpris på 4k for en DCD3560 er helt hen i skoven . Hvad handles S1 til brugt og bruger den ikke lasere som vi andre skifter sokker ? 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Ronin skrev:
Denon DCD-S1 blev introduceret i 1992 på en messe i Japan, og kostede herhjemme 28.000 kr på tidspunktet. DCD-3560 blev introduceret i slutningen af 1989 og kostede 8995.00 kr....

Tak for info . Dvs. at en tilbudt brugtpris på 4k for en DCD3560 er helt hen i skoven . Hvad handles S1 til brugt og bruger den ikke lasere som vi andre skifter sokker ? 

¤K for en 3560 er dyrt, men desværre er det nok omkring den pris de handles for tiden.
S1 har jeg set til alt fra 8-9K til 15K. De er ikke til salg særligt tit og man bør være agtpågivende om der er pillet ved dem.
Clock og opamps tænker jeg på.
Det med laserne er noget slips har sat igang. I mine øjne er det ikke noget problem, men det er da rigtigt at den brænder ud med tiden. Det begynder med, at den bliver kræsen mht. hvilke CDér den vil spille. Dernæst kan den finde på at springe rundt på CDén. Til sidst vil den bare ikke mere.
En ny laser koster 600 kr. + montering og justering. Man kan kun gøre det selv, hvis man har service manual og et scoop og en testplade + lidt mere. Altså lidt mere end et hobbyværksted normalt råder over. Så det er en opgave for værkstedet.
Min S1 har fået skiftet laseren 1 gang.
Det samme har min 3560, laseren er den samme i begge.
Forvent ikke at den spiller bedre med en ny laser, nærmere tvært imod, sådan én skal spille længe før den bliver rigtig god igen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 December 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Kan en S1'er og en 3803 arbejde sammen???

Vedkommende jeg kender har heller ikke beklaget sig over laseren i sin S1'er...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 December 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hmmm....det lugter lidt af hold-dig-væk fra de gamle spøgelser, 3560'eren er gået i ekstase priser og S1'eren er sjældent udbudt brugt og de kan være pillet ved . Ja ja, træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen  

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Hmmm....det lugter lidt af hold-dig-væk fra de gamle spøgelser, 3560'eren er gået i ekstase priser og S1'eren er sjældent udbudt brugt og de kan være pillet ved . Ja ja, træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen  

Man byder vel bare det man vil give for en 3560 og mht. S1 så spørger man bare.
Har hørt om folk der har fået skiftet clocken til Lclock og opampsene.
Bege dele ødelægger mange af de egenskaber spillen er kendt for.
Så det er ikke så heldigt. Men kulle opampsene være skiftet, så er de rigtige både meget billige og nemme at få fat i.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 December 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

En gang Denon og aldrig det igen

Snart mange år siden jeg købt 3560 og en 1520 tro jeg den hed og et forstærker sæt fra nyt der var ikke andet end problemer med det .

Det sidste jeg prøvet var ders DVD2900 det samme der ders drev lamer som l**t når det aflæser der ligger MAZ i top både i lyd og ved DVD .

Men man da bare håbe jeg var uheldig (var jeg nok)

Godt nytår .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 31 December 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
En gang Denon og aldrig det igen

Snart mange år siden jeg købt 3560 og en 1520 tro jeg den hed og et forstærker sæt fra nyt der var ikke andet end problemer med det .

Det sidste jeg prøvet var ders DVD2900 det samme der ders drev lamer som l**t når det aflæser der ligger MAZ i top både i lyd og ved DVD .

Men man da bare håbe jeg var uheldig (var jeg nok)

Godt nytår .

Har selv en 2900 og synes nu ikke den larmer synderligt i forhold til så meget andet... men det kan da godt være jeg har en stor tolerance mht. larm!!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 December 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

jensen skrev:
En gang Denon og aldrig det igen Snart mange år siden jeg købt 3560 og en 1520 tro jeg den hed og et forstærker sæt fra nyt der var ikke andet end problemer med det . Det sidste jeg prøvet var ders DVD2900 det samme der ders drev lamer som l**t når det aflæser der ligger MAZ i top både i lyd og ved DVD . Men man da bare håbe jeg var uheldig (var jeg nok) Godt nytår .

Har selv en 2900 og synes nu ikke den larmer synderligt i forhold til så meget andet... men det kan da godt være jeg har en stor tolerance mht. larm!!

Ja kan være men i forhold til de 4 andre jeg har gør den , men kan også lige være den , men skal da lige give et lyt til en af mine venners .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 31 December 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Nok en gang; såfremt laseren justeres til nøyaktig fokusering vil den spille i mange år.  Ang. priser; husk da at begge spillerne er blitt solgt til sterkt reduserte priser i Danmark og Norge. Svenskerne har f.ex. måttet betale omkring 16.000,- for DCD-3560. 

Og igen; det er kun 3560 og S1 som er unike, deres drivverk er av ypperste vinylspiller-kvalitet og nær uslitelige. Øvrige Denons har mer ordinære drivverk på linje med Sony og annet skrot 

I CD`ens yngre år blev der fremstillet en rekke overambisiøse "high-end" spillere/drivverk/convertere til like overambisiølse priser. I ettertid er det svært få av disse som på nogensomhelst måde forsvarer sin opprindelige pris. Denons gamle topmodeller hører her til undtaket, da såfremt de originale analogtrinn bypasses. De av oss som fik med seg digitallydens barndom er godt kjendt med at Denon dengang besatt en unik kompetanse. Det kan imidlertid se ud som om der blev gjennomføret et generasionsskifte i Denons stab rundt 3560/S1; fra da av har kvaliteten på Denons produkter, inkl. CD-spillere ikke vært den samme. (sjæk bare kasettspiller før/efter..)

Når Kurt igjen siger 3560`ens op-amper må udskiftes prater han vrøvl. (igen) Det er ikke der haren er begravet. (-forsåvidt ikke grisen heller..)(..eller hunden..)

Mvh.  RS

Til top Vis PaleRider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaleRider

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

PaleRider skrev:

Når Kurt igjen siger 3560`ens op-amper må udskiftes prater han vrøvl. (igen) Det er ikke der haren er begravet. (-forsåvidt ikke grisen heller..)(..eller hunden..)

Mvh.  RS

Halløjsa Palle Rytter!
Hvem har tisset i dit destillationsapparat her til morgen.
Jeg udtrykker sandelig ikke, at opampsene i 3560 bare skal smides ud.
Nej i dit tilfælde ville jeg tænke på, om ikke det var en idé at skifte I/V konverterne til nohle mere strømstærke typer. de skal jo drive kablet og det efterfølgende trin. Det er ikke der uPC4570 udmærker sig,
Her ville NE5532A nok bedre klare opgaven. Hertil vil jeg sige, at jeg faktisk også bedre kan lide 5532 end 4570. Der er mere dynamik i NE typerne.
NE5534A vil jeg finde allerbedst, den burde kunne indgå i I/V uden ret mange andre ændringer. Jo der skal skiftes 4 modstande fra 10KOhm til 6,8KOhm så vidt jeg husker. Så får du en betydeligt højere og mere stabil båndbredde i det trin.
Men det kan du jo forsøge en dag lensmanden har beslaglagt dit destillationsapparat, fordi han selv skulle bruge det

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg drikker for tiden kun metanol Kurt, mit destilasjonsapparat er ikke længre i brug

M.usedvanlig v.h.  RS (-noget anfægtet)

Til top Vis PaleRider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PaleRider

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 December 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Halløj alle sammen og godt nytår når vi når der til.

Jeg vil lige slynge en lille bemærkning omkring S1 jeg har nu haft  min siden 1998 jeg gav 26.000,- for den og den har ikke fået skiftet laser endnu, den står altid tændt og har kun været slukket ved flytning og kabel skift, den har været til et service eftersyn lige inden garantien udløb der blev der fortaget en rensning af løbeværk samt justering af laser ifølge servie rapporten.

Før den havde jeg i en kort periode en S10MKII  men jeg kunne ikke holde den ud lydmessig, og slet ikke måden hvor på den CD skuffe dingler ud og ind det er noget slinger i mine øjne. Men S1eren er jeg meget glad for og den bliver ikke skiftet ud, måske køber jeg en anden en dag men så har jeg jo bare to hvilket heller ikke gør noget når der er to rum der skal lyttes i.

Mvh. kiro 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Har haft forskellige Denon Produkter siden først i 80`ne. frem til lige først i 90`ne og har ALDRIG! haft problemer af nogen art! de har altid fungeret upåklageligt.

Har haft forskellige cd. maskiner fra DCD1400 - 1500 - 3300 - 2560 - 3560..  og har ALDRIG haft problemer med disse hellere, og har aldrig haft problemer mad lasern..

Købte en godt brugt DCD3560 der var lidt sløv til at læse de sidste track på længere plader, denne fik ny laser som kostede 450 kr. + arbejdes løn på service værksted, fik samtidig renset, smurt og justeret den og skiftet gummi ringe og nogle fjedre i skuffe mekanismen så denne kom til at køre lidt mere "smooth" alt i alt kostede det 1700 kr. inc. forsændelse.

Fik en maskine så god som ny ud af det...

kender flere der har DCD3300 -3560 samt en 2560, S10 og S1 og de har ALDRIG haft problemer med laseren!!... 

En gammel DCD3300 køre nu som drev hos en på 16 år. og har ALDRIG været serviceret!!...   DET! bevidner sgu om kvalitet og stabilitet!...

Det kan være at enkelte modeller har haft problemer?? og at nogen har oplevet dette..!?? men jeg er sikker på at FLERTALLET! af Denon cd. indehavere ikke har nævneværdige problemer..

Så ingen grund til at være bange for at købe en sådan gammel kæmpe!!

De abnorme brugtpriser og vanskligheden ved at finde dem brugte, vidner blodt om kvaliteten og ejer glæden ved disse gode gamle maskiner ( det gælder både 3560 og S1...)

Har haft, set og hørt meget gennem tiderne og ny for tiden!.. meget lidt kommer i nærheden af disse!.. især hvad angår kvalitet, og holbarhed.

Og så spiller de jo himmelsk!.. ikke bare modeficeret og opdaterede, men ganske enkelt i bund og grund!

De ku bare det der hos Denon dengang!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har haft forskellige Denon Produkter siden først i 80`ne. frem til lige først i 90`ne og har ALDRIG! haft problemer af nogen art! de har altid fungeret upåklageligt.

Har haft forskellige cd. maskiner fra DCD1400 - 1500 - 3300 - 2560 - 3560..  og har ALDRIG haft problemer med disse hellere, og har aldrig haft problemer mad lasern..

Købte en godt brugt DCD3560 der var lidt sløv til at læse de sidste track på længere plader, denne fik ny laser som kostede 450 kr. + arbejdes løn på service værksted, fik samtidig renset, smurt og justeret den og skiftet gummi ringe og nogle fjedre i skuffe mekanismen så denne kom til at køre lidt mere "smooth" alt i alt kostede det 1700 kr. inc. forsændelse.

Fik en maskine så god som ny ud af det...

kender flere der har DCD3300 -3560 samt en 2560, S10 og S1 og de har ALDRIG haft problemer med laseren!!... 

En gammel DCD3300 køre nu som drev hos en på 16 år. og har ALDRIG været serviceret!!...   DET! bevidner sgu om kvalitet og stabilitet!...

Det kan være at enkelte modeller har haft problemer?? og at nogen har oplevet dette..!?? men jeg er sikker på at FLERTALLET! af Denon cd. indehavere ikke har nævneværdige problemer..

Så ingen grund til at være bange for at købe en sådan gammel kæmpe!!

De abnorme brugtpriser og vanskligheden ved at finde dem brugte, vidner blodt om kvaliteten og ejer glæden ved disse gode gamle maskiner ( det gælder både 3560 og S1...)

Har haft, set og hørt meget gennem tiderne og ny for tiden!.. meget lidt kommer i nærheden af disse!.. især hvad angår kvalitet, og holbarhed.

Og så spiller de jo himmelsk!.. ikke bare modeficeret og opdaterede, men ganske enkelt i bund og grund!

De ku bare det der hos Denon dengang!...

mvh.

Ville gerne tro på din positivitet - men jeg synes bare at vi hører fra så mange på dette forum der oplever andet...! jeg har haft én gammel Denon cd før min nuværende, og denne havde en laser der hakkede... det var en dcd-980, ikke verdens dyreste af slagsen, men dog en Denon maskine....

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Januar 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:

Ville gerne tro på din positivitet - men jeg synes bare at vi hører fra så mange på dette forum der oplever andet...! jeg har haft én gammel Denon cd før min nuværende, og denne havde en laser der hakkede... det var en dcd-980, ikke verdens dyreste af slagsen, men dog en Denon maskine....

Rygtern er helt og aldeles grundløse.
I alle modeller pånær 2560, 3560, S1 serien og muligvis enkelte andre ældre topmodeller bruges der Sony løbeværker og laseroptik.
Så hvis denon har problemer så har Sony problemer, som også vil ramme ca. 1/2 af resten af verdens maskiner.
Det er en fis i en hornlygte.

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Mig bekendt var der én model - mener bestemt det var DCD 1420, hvor der var problemer med lejet. Det begyndte at ryste, hvilket jo ikke er godt. Denon lavede dog et reperationskit, som fiksede problemet. Bortset fra denne lille smutter - har jeg aldrig oplevet Denons CDer som andet end kvalitet.

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Rizzo skrev:

Rygtern er helt og aldeles grundløse.
I alle modeller pånær 2560, 3560, S1 serien og muligvis enkelte andre ældre topmodeller bruges der Sony løbeværker og laseroptik.
Så hvis denon har problemer så har Sony problemer, som også vil ramme ca. 1/2 af resten af verdens maskiner.
Det er en fis i en hornlygte.

Det er sku da ikke fis i en hornlygte hvis folk har problemer med deres Denon og det er vidst en del der har, du kan jo spørge tidligere ansatte på hifi klubbens værksteder.

Dermed ikke sagt at der er problmer med det altsammen, der vil altid være nogen der går fri og der sælges også meget denon og derved vil de nok også ligger højere på fejllisten, men det ændre da ikke ved at jeg tit høre og læser herinde faktisk om laserproblmer på den ene og den anden maskine og det er uanset om vi taler cd maskiner eller dvd afspillere, det er det samme der går igen og igen, så kan de ikke læse dit og dat og rend mig der hvor jeg er højest når jeg graver kartofler op. . HVis folk kan finde glæde i de produkter så fint med mig, men jeg syntes de roses lidt vel overdrevet.

Så uanset om det er sony der levere drevene, så finder du næppe de fejl på deres produkter sjovt nok.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Nej, der er bestemt ingen sammenhæng mellem Sony og Denon-maskinerne på laser-siden uagtet at de bruger samme lasere og til dels samme drev. Sagen er dog den at S10/DCD-3000 ikke benytter et Sony drev - det er deres egen kreation (det slog de også meget på i sin tid fordi det adskilte sig fra de andre de hidtil havde brugt - i de billigere sidder der nemlig primært Sony), men selve laseren og "motor-blokken" er korrekt fra Sony.

Om det så er Denon´s måder at lave styringen eller tilpasse ditto, der er problemet skal jeg lade være usagt, men jeg har aldrig hørt om laserudskiftninger i samme omfang som Denon´s maskiner. Det lader dog til at de efterhånden har fået styr på det og er "underlagt" samme vilkår som stort set alle de andre.

Tilsyneladende lader det dog til at det specielt er på KSS-272A-laseren problemet eksisterede for Teac døjede med den samme!

ES-maskinerne ligger iøvrigt helt i bund i statistikken over laser-udskiftninger - noget ethvert værksted kan bekræfte!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

Hvor langt væk ligger en model som 1650'eren i forhold til S10?

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
Hvor langt væk ligger en model som 1650'eren i forhold til S10?

nu har jeg hørt alle 3 modeller efterhånden. S10MK2 spiller bedst efter min mening. men jeg syntes faktisk 1650'eren lyder bedre end S10mk1, 1650'eren er lidt mere behagelig og stadigvæk meget detaljeret og mere musikalks. S10mk1 er lidt mere detaljeret men tilgengæld ikke nær så behagelig og ikke nær så musikalsk efter min mening. men som sagt alle 3 maskiner er rigtig lækre maskiner. 1650'eren har forresten hellere ikke problemer med laseren som s10mk1'eren har. derudover bruger 1650'eren dobbelt strøm til henholdsvis digital og analog del dette gør s10Mk2 også men det gør S10mk1 ikke.. 1650 og S10mk2 er jo også begge 2 nyere maskiner end S10mk1. sidst men ikke mindst så mener jeg alle sammen bruger så godt som 100% det samme løbeværk i hvertfald 1650 og S10mk1, men ret mig her en eller anden hvis det er forkert. vægten på en S10mk1 er så vidt jeg husker 7,5kg hvorimod en 1650'er vejer hele 12,9kg. men dette er nok mest pga den dobblet strøm...

Nicolai

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes