Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 04:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: netkabel projekt til weekenden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 April 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

hehe ja ja .. woodoo hifi virker jo for nogen 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Jesper001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

casey skrev:

Flot kabel - det med de mange farver - men hvorfor lave "strømvejen" 50 Km, hvis der kun er 60 Cm ???

Med den længde kabel der går til at vikle det flotte kabel, så skal man da op i 4 til 8 kvadrat

Selvfølgelig er der støj på nettet - der er jo en milliard apparater der sender støj RETUR på nettet - men den støj der er der - vil i også kunne måle på den anden side af det flotte kabel.

Jeg tror ikk der er ret mange der har en effektforstærker der KAN trække meget mere strøm end min, men jeg hører altså ingen forskel på 1.5 og 2.5 kvadrat.

Den yderste isolering i har pillet af - eller undgået - er en der SKAL sidde der pga loven - at i mener den har indflydelse på lyden er jo fuldstændig hjernedødt - det er den inderste og intet andet - den isolering der ligger op ad lederen.

Men ok - folk er så forskellige - - - min tidligere pige åd også det TV-program på TV2 - der hed ÅNDERNES MAGT - - - RÅT

Men lad os da lave en blind test på mit anlæg - jeg gir kaffe og kage - og er der den mindste forskel - så BAGER jeg en til jer

Kaffe og kage og socialt samvær med nogen af Danmarks største HiFi-nørder lyder da lækkert nok! Hvor skal det foregå henne? Jeg er frisk!  (ikke en joke!)

Til top Vis Jesper001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper001

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 April 2005 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Hey!

Så var der jo en mulighed for at få testet mine super-overlyds-overpower kabler, udviklet under 274 grader kelvin, i et lyd- og støvisoleret rum!

Men jeg har fået lavet nogle kabler, der netop skulle tage vare på mange af de problematikker der opstilles her. De er veltestet af mange HiFi "genier". Her er en mulighed for "rigtigt" af teste kablerne.

Jeg stiller gerne kabler til rådighed til tests.

Forudsat vi snakker om Sjælland som testzone....
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Ved kryogenbehandlingen bliver molekylerne, som metallet er opbygget af, sat ca. 40% tættere, hvilket resulterer i en kortere passage gennem kablet af de elektriske impulser. Samtidig bliver kablets overflade, hvor størstedelen af signalet løber, betydelig mere glat og jævn, hvilket medvirker til at give blødhed i kablets lydkarakteristika.

Det er fra www.mictor.dk. Er det ikke fantastisk? Giv jeres gymnasiebørn citatet med til fysiktimerne som diskussionsgrundlag. Hoho! Man ser, hvordan skin-effekten bliver misbrugt, og hvordan kobbers massefylde tilsyneladende ændres ved frysning! Arrghh!

Placebo-effekt (oplevelse af, at betydningsløse ændringer gør en forskel) er ikke noget, der rammer godtroende. Vi er alle potentielle ofre. Men det betyder ikke, at man skal give efter, vel? Når vi snakker lægemidler, bruger vi dobbeltblindede tests. Det skulle hififolket osse prøve.

vh

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes