| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er noget der tyder på DVD afspilleren ikke er sat rigtigt op.
Prøv at gå ind i set-up menuen på DVD'en. I audio menuen står der sikkert digital out PCM, og det er ikke korrekt. Der er sikkert en eller to andre muligheder som du skal vælge i stedet.
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dd fungere det fint. I mit tilfælde er det godt nok 5.0 da jeg ingen sub har. Men ja det virker i dd. Det er det jeg synes er mærkeligt, for så burdte DTS sq da også virke  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wagner-elev skrev:
I dd fungere det fint. I mit tilfælde er det godt nok 5.0 da jeg ingen sub har. Men ja det virker i dd. Det er det jeg synes er mærkeligt, for så burdte DTS sq da også virke |
|
|
Og Marantzen er dts kompatibel? Tjek lige opsætningen i dvden for en sikkerhedsskyld.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der er den. der står i hverfald dts på fronten af den. Jeg kan også få DTS til at stå i displayet, men det er der PCM blinker ved siden af og der kommer ingen lyd. Opsætningen på dvden har jeg ikke ændret siden den var sat til min gamle pioneer og der virkede dts fint.
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i stadig med derude??
Nu har jeg sat denonen til igen og nu er der sq lyd. MEN kun i pcm stereo. Ingen lyd når jeg slår over i surround. Har sat mit coax kabel i coax 2 indgang i recieveren. jeg kan ikke få osd til a virke. Har sat kabel fra monitor udgang i recieveren til indgangen i tv'et. Hvordan sætter jeg den nu til at spille i surround? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som de andre 40 mennesker herinde har råbt, din afspiller er sat forkert op, grunden til at den marantz sikkert virker når du vælger dolby er at den automatisk slår over på prologic.
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
x __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅSÅ Wagner. Jeg kan godt forstå din frusration . Folk prøver jo bare at hjælpe. Med sådan en sag er det tit en lille dum ting der gør det .Hvor er det der står multi i displayet? dvd eller 3805?
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen I må ikke misforstå mig, jeg er dybt taknemmelig for at i prøver at hjælpe!!
Det er i displayet på 3805 der står multi med rødt. Desuden virker DTS heller ikke på den. Det er akkurat det samme som med marantzen. Jeg har altså ikke ændret i indstillingerne på min dvd siden den var koblet til min pioneer reciever, og der virkede DTS og alt det andet upåklageligt. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hør her og misforstå mig ikke . Nu tjekker du om den dvdafspiller er indstillet korrekt. Den kan uden du ved det have "nulstillet" settings da du har skiftet om på forstærkerne. Du SKAL også ind i osd menuen på 3805eren for at aktivere coax indgangen. Sæt et phonostik i monitor out og koble det til dit tv og find den kanal det er på. Tryk på "system setup" og OSD menuen vil komme frem på skærmen. Gå ned i "digital assignment in" og sæt dvd til coax. Sæt coax i indgang 1 bagpå forstærkeren.
Hvis du gør de ting jeg har beskrevet ovenover skal det virke. Ellers har du koblet det forkert sammen
Hvis 3805eren skriver multi, trykker du bare på multiroom igen for at deaktivere.
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok jeg prøver igen . Tak for hjælpen wrong, og jer andre.
Nu har jeg prøvet igen. Nu fandt jeg ud af OSD'en. har indstillet de ting du du forslår. Men jeg kan stadig ikke høre dts. Desuden kan jeg bare ikke finde en knap nogen steder der har med multiroom at gøre. Hverken på remoten eller reciveren eller i OSD'en. Men jeg har sikkert bare stirret mig blind på den. Har tjekket min dvd afspiller igen og der er alt som det skal være.
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal jo ind i dvdfilmens menu og vælge dts sporet for at kunne få forstærkeren til at spille i dts.
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg godt klar over  . Når jeg gør det, kommer der ingen lyd. Sætter jeg derimod filmen til dd, så kommer der lyd. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt nok mystisk. Måske du skulle overveje at pille det hele fra hinanden og starte forfra med alle forbindelser og indstillinger
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok ikke andet for. Er begyndt at tro at det er meningen at jeg slet ikke skal hører 3805'eren, da jeg så måske fortryder at jeg på tirsdag skal ned og købe SR7500.
Men du skal ha tak for forsøget. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HÆHÆ. Jeg tror 3805eren er bedre surroundmæssigt end marantzen. Men for din egen skyld kunne det jo være fedt at spille på 3805eren et par dage inden du får 7500eren. Så har du jo rigtig mulighed for en god sammenligning. Denonprodukterne er ellers lette nok at finde ud af når man lige har fundet den røde tråd i deres menusystem .
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej W.
Har du fået det til at virke?
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj.
Jeg fik kørt den automatiske setup up igen og startede op forfra. Jeg kunne få det hele til at virke undtagen DTS. Jeg begriber det simpelthen ikke. Men jeg fik da hørt den i DD. Nu glæder jeg mig bare til tirsdag hvor jeg kan hente min SR7500 og hører om den lever op til mine forventninger og ikke mindst om den levere lige så god lyd som 3805 gjorde idag. Så ringenes herre 3 extended version i DD. Det lød virkelig godt. Ville gerne ha hørt den i DTS, men dette var jo ikke muligt . __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er godt nok mystisk. 3805eren gør det rigtig godt ved jeg. Men jeg er spændt på at høre om dine erfaringer med sr7500 når du får. Du må endelig give lyd fra dig når du har dannet dig en mening.
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg nok. Det bliver spændende om jeg kan får DTS til at virke på den, ellers sprænger jeg lidt i luften hehe. Men bare rolig jeg skal nok spørge sælgeren godt og grundigt nu, hvor jeg ved, hvilke problemer det kan give. Så slipper i for alle mine dumme spørgsmål for en stund  . __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |