Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ærlighed ved brugt salg og køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 December 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Kom lige i tanke om en mere:

- Hvorfor sælger du?

Den spørger jeg oftes om hvis det ser ud til at være lidt for billigt i forhold til hvad prisen burde være - så engang et sæt GamuT mono blokke til 30000 i alt, det var meget billigt, men grunden var nu god nok

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Muligvis et dum spørgsmål, men hvordan i alverden kan du vide at det ikke bare er en grund som er opfundet til lejligheden for at virke så troværdig som muligt ?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Jean, jeg gider ikke diskuterer det konkrete eksempel da den ligesom er slettet, længere er den ikke.

Det var som heller ikke for at kommenterer den gældende sag, men jeg tog et eksempel fra den, da dette ville være lettest for alle at forstå.

Jeg ønsker heller ikke at kommenterer den sag, da den ikke har noget med mig at gøre og ikke kommer mig ved.

Men som sagt ville jeg bare bruge et eksempel, alle kunne følge.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 December 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jesper - det kan man vel aldrig helt, men det er da rart lige at høre årsagen syntes du ikke? man køber jo heller ikke en 5 år gammel jaguar der har kørt 10.000km til 100.000 kr uden først lige at høre om den har plader på
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 December 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jean - jeg har slettet eksemplet forlængst (skrev jeg vist også), derfor syntes jeg ikke det var så informativt for folk, der ikke lige var med den første times tid tråden var live. Men ok, lad nu det ligge og tilbage til topic!

Har du ikke et par tips ud over det med telefonen? det kan jo ende i en køb/sælg brugt guide til glæde for alle

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 12 December 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Jesper - det kan man vel aldrig helt, men det er da rart lige at høre årsagen syntes du ikke? man køber jo heller ikke en 5 år gammel jaguar der har kørt 10.000km til 100.000 kr uden først lige at høre om den har plader på

jeg havde købt den på stedet!men det er rigtigt med en smule snusfornuft kommer man langt,man skal bare tænke sig om og være en smule nysgerrig

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 13 December 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Mit vigtigste råd må være, at man skal bruge sin sunde fornuft.

Jeg har f.eks. set en salgs-annonce for en High end Pickup. Den lød noget i retning af: Ortofon Kontrapunkt XX 1½ år gl. kun kørt 10 timer. Kun Kr. xxxxx   Hmmm- jaja klart. Hvis jeg kun hørte 10 plader om året ville jeg da også helt sikkert købe en PU til 8.000 Kroner

Eller hvad med denne her: Produkt XX, alder 0 år 0 måneder. Tekst: varen er fabriksny i original emballage. Kvittering: Nej.  Halloooo! Kan du høre udrykningshornene i baggrunden?

Der er ærlige mennesker, og så er der uærlige mennesker. Desværre er det min erfaring, at der bliver flere og flere, af den sidstnævnte slags

It´s a Jungle out there. Be carefull

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Kvittering?!? Det bruger vi ikke i Jylland. Dæ ka ik svare saj.
Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 13 December 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Har du ikke et par tips ud over det med telefonen? det kan jo ende i en køb/sælg brugt guide til glæde for alle

1. Hvad er dit telefon nummer ?

2. Er du første og eneste ejer, eller har du også købt den/dem brugt ?

3. Er de/den blevet brugt privat eller prof ?

4. Hvor ofte bruger du den/dem ?

5. Hvor gammel er de/den ? købt første gang.

6. Hvordan fremtræder de/den ?

7. Er du ryger eller ikke ryger.

8. Er de/den blevet flyttet meget ?

9. Er der nogen ting du ønsker at fremhæve om den/dem ?

10. Er der noget jeg skal passe på med denne model ?

11. Har du haft problemer med den/dem ?

12. Har de/den nogen sinde været til rep ? 

13. Er de/den nogen sinde blevet serviceret ?

14. Kan jeg komme og lytte ?

15. Har du kvittering ?

Jeg har lige kort skrevet nogle af de spørgsmål jeg stiller, de er ikke i en bestemt rækkefølge, men bare skrevet ned tilfældigt.

Mvh

Jean

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 December 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Og så lige

• Må jeg bede om serienummeret ?
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 13 December 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Og så lige

• Må jeg bede om serienummeret ?

Hvis han har original kvittering, ser jeg ingen grund til at spørge efter serie nummeret.

Hvad vil du egentligt bruge det til ?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 13 December 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt at se at der kommer flere og flere tråde om folk der små platter den lidt.

Da jeg lavede mit indlæg om små platte svindlere, var der mange der skrev at det frokom da ikke så ofte, men der er jo flere og flere der skriver om disse små episoder.

Kunne det ikke være da aligevel var et lille problem ?

Og mit første forslag om at man lavede et system hen ala eBay, med at give køber og sælger en karakter ? kunne være rart for alle der benytter sitet ?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16546&K W=Jean+M+Jarre

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 December 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Det med kvitteringen, hvis jeg ikke har den:

Hvis jeg sælger en dims, om det så er til anlægget, PCen, eller noget helt 3. så er det ikke værre, end at jeg lige skriver en seddel ud med dato, og hvad det er jeg har solgt til hvem, og skriver den under.

Så har køber da sit på det rene mht om det er varme sager eller ej, og at han ikke har stjålet den fra mig.

Dette virker selvfølgeligt ikke til garantien, men disse sager er som en regel også en del ude over garantiperioden.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Fordi folk skriver i netop denne tråd behøver ikke nødvendigvis være fordi der er et problem - det er nærmere et folow-up på forskellige ting vi hver især spørger til når vi handler eller forsøger herpå.

Nogle af punkter som du har skrevet ovenfor betragter jeg som lidt overflødige og nærmest bare fyld for at tirre personen man vil handle med, men enkelte af dem er også rigtigt gode. Personligt tager jeg altid selv ud og kigger på det jeg er interesseret i - er det noget jeg seriøst er interesseret i kan kun et selvsyn yde det retfærdighed, og så er det i den forbindelse f.eks. ligegyldigt om den er blevet flyttet meget.

Karakter-systemet er en god ide, men pas på ikke at gøre det her til et stort "problem" - indtil nu lyder det langt fra til at være det der er tilfældet.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 13 December 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Nogle af punkter som du har skrevet ovenfor betragter jeg som lidt overflødige og nærmest bare fyld for at tirre personen man vil handle med, men enkelte af dem er også rigtigt gode. Personligt tager jeg altid selv ud og kigger på det jeg er interesseret i - er det noget jeg seriøst er interesseret i kan kun et selvsyn yde det retfærdighed, og så er det i den forbindelse f.eks. ligegyldigt om den er blevet flyttet meget.

Jeg regner med at dette er henvendt til mig

Det er skam ikke alle spørgsmålene jeg stiller hver gang, det afhænger af produktet jeg skal købe og situationen.

Det var som kun for at komme med nogle eksempler som blev efterlyst tidligere i tråden.

Men jeg mener at alle spørgsmålene er relevante i hver sin situation.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes