Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Enhed til transmissionline (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 27 December 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Groove skrev:
Nævn 4 korrekte højttalere og 4 lagkage, så skal jeg svare dig

Bjørn, denher var til dig.....så kan vi få din referenceramme defineret....og diskutere lidt mere sagligt.....du klipper sikkert også hjørnerne et sted...

Hvis du løfter blikket lidt ser du svaret.  Levende akustisk musik, den eneste reference der er.  Er du kun er ude efter lagkagen så er der jo ingen reference ud over naboens lagkage, og hvad mon der er puttet i den

Jeg er jo som alle andre afhængig af de materialer jeg kan få fat i, lave selv, få andre til at lave og eller ombygge osv. osv så jeg råder heller ikke over perfekte enheder. Afrulningskurverne på mine egne højttalere passer til ca. -50dB, mellemtonen til måleudstyret bundgrænse og bassen som fysikken foreskriver. Jeg ville da gerne have 3 enheder der var perfekte fra 0-40khz, men de eksisterer desværre ikke

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

MadsVP skrev:
bjørn skrev:
MadsVP skrev:
bjørn skrev:

Har du aldrig ovvervejet om en højttaler kunne lyde troværdig ?

Overvej venligst om der ikke er sammenhæng mellem troværdighed og at "lyde godt" - disse begreber hænger ihvert fald tæt sammen i mit univers..

/Mads

Hvor mange akustiske koncerter har du overværet inden for det sidste halve år ?

Er ikke relevant for denne diskussion

Det er i aller højeste grad relevant hvis hvis jeg skal have en fornemmelse af dine reference

Hvor tit hører du i det hele taget levende ikke forstærket musik ?

Jeg hører det, dog ikke så ofte som jeg kunne ønske, og igen har dette INTET med validiteten af min smag eller evne til at lytte til og bedømme en musikreproduktion - desuden drejer du med dette "argument" diskussionen over i en forventelig endeløs række af mere eller mindre fantasiløse argumenter og modargumenter som jeg ganske enkelt ikke gider at deltage i.

EOD?

/Mads

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 December 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Du mener ikke der er nogle HT der efter din mening kan komme tæt på en akustisk koncert?

Enig, men hvilke er acceptable efter din mening?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Du mener ikke der er nogle HT der efter din mening kan komme tæt på en akustisk koncert?

Enig, men hvilke er acceptable efter din mening?

Ud over mine egne kan jeg nævne Modifix's, den berygtede køkkenhøjttaler, mine egne for ca. 28 år siden (let modificerede) Dahlquist DQ10'ere, cement-/egoisthornet med den "rigtige" enhed + en skovlfuld tilhørende personer der ikke/aldrig vil skrive i dette forum.

Dahlquist'en er den enlige "købehøjttaler" og Duelunds gamle hornkonstruktion den enlige "åbne" konstruktion i samlingen.

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Er musik smag og kvaliteten af det gengivede ikke en subjektivt vurdering og meget præget af personlig smag? Derfor kan man vel egentlig ikke udtale sig på bekostning af andre? Men blot forholde sig til egne oplevelser med eget grej eller hvad man nu har lyttet til gennem tiden.

Selvfølglig kan man råde og vejlede, men igen bliver det i forhold til egne oplevelser og ens personlige smag. Vi har i dag ikke udviklet evnen til at lytte med en anden mans ører - Vel?

Desuden er jeg helt enig i at intet kan måle sig med en HQ live performance, men igen opfatter vi alle ikke også her det gengivede i forhgold til vores personlige og måske endog forudindtagede måde? Vi får ihverfald forskelligt udbytte.

Til sidst synes jeg denne tråd er ved at tabe pusten og er kommet over i personlig smag og mundhuggeri og så langt fra emnet som man vist kan komme!

Til top Vis soxen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soxen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

soxen skrev:

Er musik smag og kvaliteten af det gengivede ikke en subjektivt vurdering og meget præget af personlig smag? Derfor kan man vel egentlig ikke udtale sig på bekostning af andre? Men blot forholde sig til egne oplevelser med eget grej eller hvad man nu har lyttet til gennem tiden.

Om man kan lide den ene eller den anden musiker, dette eller hint instrument, koncersal x eller y, orkester A eller B, det er et spørgsmål om smag. Om synfoniork. XX lyder som symfoniork. XX (i egen sal) er ikke et spørgsmål om smag.

Selvfølglig kan man råde og vejlede, men igen bliver det i forhold til egne oplevelser og ens personlige smag. Vi har i dag ikke udviklet evnen til at lytte med en anden mans ører - Vel?

Desuden er jeg helt enig i at intet kan måle sig med en HQ live performance, men igen opfatter vi alle ikke også her det gengivede i forhgold til vores personlige og måske endog forudindtagede måde? Vi får ihverfald forskelligt udbytte.

Til sidst synes jeg denne tråd er ved at tabe pusten og er kommet over i personlig smag og mundhuggeri og så langt fra emnet som man vist kan komme!

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Du har så evig ret.
Til top Vis soxen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soxen

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Tja, nu når vi har udelukket alt mekanisk gengivet musik, hvad skal vi så lave?

Nogle der kender en god frimærkeside??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes