Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 07:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Waggys anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Det ser sgu meget stilet ud - mange har sådan et rack, har selv været der. Intet at være flovt over der, det virker jo som det skal!! Audiovector 5, ikke så tit man ser dem mere - hvordan klarer de opgaven? Trykker alderen på dem? Lækkert med lidt Opera Audio grej, hvordan klarer de opgaven??
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 December 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Dolkin> Tak for indbydelsen, hvem ved om vi en dag står i stuen med en pose øl? :-)

Oceanman> AV5 er ikke de nyeste (6 år), men de har en forunderlig åben og varm måde at spille på. Og så kan de jo spille bragende højt samtidigt. Jeg synes faktisk det er en, til prisen, fantastisk allround speaker. Men smag og behag er jo sjældent til diskussion. :-)    Opera grejet er det bedste jeg længe har gjort, og jeg er bange for, at jeg en dag tager det fulde spring og køber rent rør grej. Opera laver efter min mening noget lækkert grej til fornuftige priser. Det spiller suverent, og er tilmed flot.

Til alle i andre... Takker for de pæne ord. Jeg er nu normalt ikke tilbageholden, men en vis portion ydmyg gør ingenting. Jeg kan jo se, at der er rigtig tunge drenge i dette forum og et eller andet sted, er det jo bare fedt at vi forenes om den samme ting - HIFI - Uanset størrelsen på pengepungen!

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hede skrev:

Ja Waggy som de andre siger et lækkert setup . Hvad er det du har stående under tvet ?

Mvh

Det er min parabol reciever. Man bor jo lidt på landet

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 December 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Kan kun forestille mig at de Audiovector 5 spiller godt ... har selv Audiovector 4 med opgraderede delefiltre, og dem er jeg ret tilfreds med .. =)

Men kan kun tilslutte mig de andre og give dem ret i at det er et lækkert anlæg - du har masser af grund til at være glad for det! =)

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 December 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg også "snaget" lidt. Hvor kraftig er den Opera ting?

Skoust.

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Skoust.

Hey hey. Ref.150 yder 2x120W.

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

waggy skrev:
Skoust skrev:

Skoust.

Hey hey. Ref.150 yder 2x120W.

Og det er rigeligt til dine HT'er? Har du set hvor billige AV6X er blevet efterhånden? Så et par ved en forhandler, til 13k i sort pianolak. Var det ikke noget for dig? jeg har solgt mine Beethoven nu, og invisteret i ehh.. andre..

Skoust.

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hey Waggy.

Syns sgu det ser kanon godt ud dit setup

Har aldrig hørt din forstærker, men CDafspilleren kender jeg godt den gør et rigtigt godt arbejde specielt til den slags musik du kan lide, og jeg vil klart anbefale dig at lytte til V.A. Beethoven

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup, Waggy. Opera kommer til sin fulde desigmæssige ret i dit nuværende møbel! Men hvorfor sælge AV5? For at få et sæt 5X eller 6X ;-)

Spiller selv med AV6X på Gryphon Tabu Century...fremragende!

Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com

Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Han sælger selvfølgelig for at købe mine VA Beethoven

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

De får også mine varmeste anbefalinger.. LÆKKER højttaler..

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Flot...men har du ikke problemer med akustikken i rummet?

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Nå okay.. 12k for et sæt AV6X'ere.. http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=3868 og endda i Aalborg.. Reberbahnsgade.. (Den gamle Audio Concept)

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg skal overhovedet ikke ha` Av6x. Glimrende og lækker højttaler er det da, men man skal absolut ha` både rummet og grejet til dem (Tjek MGP`s indlæg). Nope, ikke noget for mig. Og skulle jeg endelig investere i så store højttalere bliver det et sæt JBL 250 Jubilee!!     Men nej, jeg er faktisk utrolig glade for de gamle 5ère, men man skal da aldrig sige aldrig. I øvrigt er de 120W rigeligt til dem. De er skam ikke så krævende igen. I øvrigt mener jeg nu ikke der er den store forbedring af 5èren på hverken X eller Signature modellen. De er i hvertfald ikke differencen værd. Men igen, smag og behag. Blot min ydmyge mening.

Ang. akustikken. Der er da ingen tvivl om, at trægulv, loft til kip, vinduer og radiatorer er skidt for musikken. Men jeg er nu vældig godt tilfreds. De gode gamle tweaks med store planter og (nye) store fede møbler har aldrig slået fejl.

Blot til sidst at sige tak for alle roserne. Jeg vil nu alligevel gerne ha` et AM møbel. Så har du et til salg, så RÅB højt. (AM-4 AV)

Go` weekend til alle! 

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Lækkert, lækkert anlæg. De Audiovector dér: Hvordan spiller de egentlig? Jeg har kun hørt Signaturen og Mi´eren, men ikke den "gamle" model

Flot lytterum i øvrigt

MVH Jesper

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Man kan sige meget godt og tildels meget skidt om AV6x, men den er enormt svær at placere og bassen bliver nemt en mudret affære hvis man ikke er påpasselig her. I det tidligere relativt lille rum, hvor højtalerne var opstillet, var jeg nødt til at smide en karklud i den ene af de to basporte på højtaleren, for ellers var bassen for kraftig og buldrende. Men i nuværende opstilling i stort rum med luft omkring og afstand til væggene, spiller højtalerne med en formidabel sammenhæng i hele området, især diskant/mellmtone. AV5x behersker efter min mening ikke denne sammenhæng ligeså superb, men dog stadig detaljeret og behagelig! Designmæssigt er den endda flottere end AV6x. Om opgraderingen fra AV5/6 til AV5/6x er det værd er et godt spørgsmål - jeg har desværre aldrig lyttet på AV5/6, men kun på x-modellerne, og jeg må sige, at AV5/6x-diskant-enhederne virkelig sparker fra sig!

Lydmæssigt er diskanten mere detaljeret og behagelig på x'erne end de ældre M3 Signature, bassen rækker ikke tilnærmelsesvis så dybt på M3, men tilgengæld er bassen ultra hurtig

AV6x kan beskrives som værende musikalsk medlevende, den er detaljeret, nuanceret og meget dynamisk - den giver en fantastisk "live"-stemning. Fra mit cd-tweak:
Citér:
I sommeren 2003 lånte jeg en Gryphon Tabu Century, hvilken efter min mening kombinerer de bedste træk fra såvel rør som transistorer. Diskanten og mellemtonen er enormt detaljeret, naturtro og behagelig, uden nogensinde at være påtrængende og trættende - hvilket gør at man kan lytte til den i timevis. Diskanten kan ved første lyt virke en smule dæmpet - i forhold til min Yamaha AX-1070. Bassen rækker dybt, og der hersker fuldstændig kontrol.

Med andre ord et perfekt match til mine AudioVector 6X. Her er der også en fremragende sammenhæng i diskant/mellemtoneområdet, som ligeledes er detaljeret og behagelig. Højtaleren er enormt svær at placere i lytterummet idet bassen, grundet de to basporte, hurtigt kan blive buldrende og en ikke særligt indbydende affære. I dens nuværende placering spiller den meget sammenhængende. Højtalerne giver en fremragende "live"-stemning, og giver et enormt drive.

Hvis du er til en varm og musikalsk gengivelse med "live & drive", er de gamle AV'ere et godt bud!

P.S. Den lånte Gryphon er nu min .

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Du har sikkert ret mht. 6X. Den SKAL ha et godt stort rum at spille i, men samtidig også en forstærker der fuldt ud magter opgaven. Det var også det jeg skrev først. Jeg er sikker på, at du får fuld udbytte af DIT setup. Umiddelbart kan man ikke sammenligne de 2 højttalere, for det er simpelthen rummet og forstærkerens kraft der afgør sagen. Med et mindre rum og en go forstærker, ja så vinder 5éren efter min mening. 6X ER en lækker højttaler, men med det forkerte grej/rum får man altså en ubehagelig oplevelse. Hvilken der er kønnest er jo smag og behag, men 6èren er måske lidt klodset. Det handler jo altid i sidste ende om at finde et match mellem grej, højttaler og rum. Det er meget svært, men jeg har en go fornemmelse af, at vi begge oplever det bedste fra de 2 forskellige højttalere.

Iøvrigt nogle fine brugte højttalere du linker til, men for mit vedkommende må jeg sige, at Strauss er for dyr, og M-serien tiltaler mig ikke.

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Der er også et sæt Beethoven (den "gamle" model) til salg nu. Magen til dem jeg havde før.

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej alle endnu engang.

Så er der komet nyt grej ind i den "lille" stue. mit gamle blev desværre stjålen under et indbrud.                           

Nå, men her er det nye:

Opera Ref 50

Opera Ref 2.2 (Nyeste version)

Opera M800SE Monoblokke

Nå ja, og så mit længe ventede Aavik TT3 bord.

Højttalerne er de samme som før. (De var nok for tunge at løbe med under indbruddet)

Jeg får skiftet toppene ud på Ref 50 og Ref 2.2 med sorte låg istedet. Det passer bedre til racket.

Lyden tænker i? Jeg må indrømme jeg føler jeg er gået 2 skridt op af stigen. Puha, en lækker lyd!!

Mine AV5 har aldrig lydt så godt!!! Så alt i alt kedeligt med et indbrud, men man kan jo vende sorger til glæder nogen gange. 

Er der noget i vil kommentere på, så kommenter`løs.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes